betifleda
door betifleda May 28, 2019 om 19:09
Huishouden & energie

Adres whirlpool

Omdat binnen afzienbare tijd na de koop (en natuurlijk net buiten de garantie) 2 apparaten van Whirlpool sw gwwar hebben gegeven, wil ik in contact komen met Whirlpool Nederland. De leverancier, waar je natuurlijk in 1e aanleg naar toe gaat, wil niet verder gaan dan de apparaten vervangen tegen een mooie korting. Aangezien het om relatief dure apparaten gaat, wil ik kijken wat Whirlpool voor mij kan/wil betekenen. Kan iemand mij aan het adres van hirlpool helpen??

11156 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 28, 2019 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vallen die apparaten niet te repareren? Men gaat na een jaar of twee toch geen nieuwe spulken aanschaffen?

audb
door audb May 29, 2019 om 12:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Apparatuur wordt tegenwoordig niet meer gemaakt om lang mee te gaan daar is nu ook bij het Europese commissie een (led) lamp gaan branden.

edrick3
door edrick3 - May 28, 2019 om 19:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja hoor:

Adres: Princenhagelaan 11, 4813 DA Breda

Telefoon: 076 530 6400

https://www.whirlpool.nl/service/contact/

sjjoppy
door sjjoppy - May 28, 2019 om 19:20
7156 Antwoorden / 3 Vragen
betifleda
door betifleda - May 28, 2019 om 19:23
11 Antwoorden / 6 Vragen

Voor alle duidelijkheid; De voorrijkosten van een monteur van Whirlpool bedraagt € 120,00. Buiten proportioneel!! Zodoende is er een monteur uit ons dorp komen kijken. Volgens hem is de motor van de afzuigkap kapot (type AKR 939 ix). Het onderdeel bestellen met behulp van het typenummer kán niet, maar moet met een speciaal nummer worden besteld. Dit nummer staat op de achterkant van de afzuigkap, waar ik helaas níet bij kan omdat de afzuigkap is ingebouwd in een ombouw van de keuken.

Omdat nu óók een volgend apparaat de geest heeft gegeven, (inductie kookplaat type ACM 802 NE) wil ik kijken wat Whirlpool voor mij kan/wil betekenen.

tijger1
door tijger1 May 28, 2019 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u wilt dan weer Whirlpool rommel kopen?

panter22
door panter22 May 29, 2019 om 08:22
6599 Antwoorden / Vragen

Die afzuigkap is niet meer leverbaar.
https://www.bol.com/nl/p/whirlpool-afzuigkap-akr-939-ix/9000000011561641/#product_specifications
De kookplaat kost €279 en krijgt op Kieskeurig slechte reviews
https://www.kieskeurig.nl/kookplaat/product/1158012-whirlpool-acm-802ne/reviews
Op trustpilot krijgt Whirlpool de review: zeer slecht
https://nl.trustpilot.com/review/whirlpool.nl
Wat verwacht je dan van Whirlpool. Dat je gratis nieuwe apparaten krijgt?
Inderdaad, het is rommel, zoals Tijger1 al aangaf.

aurora1
door aurora1 - May 28, 2019 om 23:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat dat alles niet in de gebruiksaanwijzingen en de garantiepapieren en -boekjes?

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2019 om 09:00
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dat u bij Whirlpool wilt aankloppen kan ik mij voorstellen maar ik wil u toch attenderen op de wettelijke consumentenbescherming waarin is geregeld dat de verkoper voor reparatien dient zorg te dragen is een aankoop niet voldoet aan de verwachtingen die er normaliter aan gesteld mogen worden resp. defecten vertonen binnen de te verwachten levensduur de verkoiper verantwoordelijk is voor reparatie. De verkoper kan/mag wel rekening houden met enige afschrijving. De consumentenbeschermijg gaat veel verder dan de fabrieksgarantie waar u kennelijk op doelt.
U kreeg al verwijzing naar consuwijzer, ik geef u een verwijzing naar enkele voor u relevante wetsartikelen:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

panter22
door panter22 May 29, 2019 om 09:05
6599 Antwoorden / Vragen

De verwachte levensduur is 2 tot 3 jaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 29, 2019 om 09:19
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22, weet u dan welke apparaten het betreft. Er zijn Whirpool apparaten die een veel langere levensduur hebben.

edrick3
door edrick3 May 29, 2019 om 09:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@heremietkreeft:
zie reactie 28/5 19.23 uur.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 29, 2019 om 09:32
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ok! maar een motor van een afzuigkap moet een langere levensduur hebben dan 2 à 3 jaren. En zo dat voor Whirlpool wel 2 tot 3 jaar  zou zijn is er m.i. wel degelijk sprake van een ondeugdelijk apparaat tenzij het defect echt aan de koper te verwijten zou zijn. En ook dan ligt de bewijslast nog bij de verkoper.

tijger1
door tijger1 May 29, 2019 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, de bewijslast ligt na zes maanden bij de koper. Maar Whirlpool is een B merk.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 29, 2019 om 10:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

reedit

heremietkreeft
door heremietkreeft May 29, 2019 om 10:46
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1: hoezo is een artikel van Whirlpool een B merk artikel?

En m.b.t. de 6 maanden lees ik daarover inderdaad iets bij de conformiteitswetgeving maar niet in BW art 7:21

Na enig zoeken vond ik het antwoord van een in 2007 door een andere V&A aan Consuwijzer gestelde vraag en sedert dien is er geen wijziging geweest in de consumentenbeschermingswetgeving en dus nu dat antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 13 september 2007, waarin u de vraag stelt wat als “redelijke termijn” kan worden aangemerkt. Hierover kunnen we u het volgende aangeven.

Zoals u aangeeft heeft de verkoper, wanneer er sprake is van een ondeugdelijk product, op grond van de wet de verplichting binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast het product te herstellen of te vervangen. De term “redelijke termijn” is een open norm, en de invulling daarvan is niet eenduidig aan te geven. Welke termijn redelijk is, verschilt per geval en is afhankelijk van de omstandigheden van dat geval, zoals de aard van de zaak en het bijzondere gebruik daarvan dat bij de overeenkomst is voorzien. Ook de mate van afwijking bepaalt mede binnen welke termijn herstel of vervanging moet plaatsvinden. Zo zal een spoedeisend karakter een kortere reparatietermijn rechtvaardigen en zal bij technisch gecompliceerde producten een langere reparatietermijn nodig zijn dan bij een simpel product met een eenvoudige gebrek. Een niet-deugdelijke trouwkostuum zal bijvoorbeeld snel moeten worden hersteld of vervangen. Ook uw voorbeeld over de wasmachine zal niet in alle gevallen dezelfde reparatietermijn hebben, omdat het soort gebrek, de vraag of het gebrek bekend is of nog onderzocht moet worden daarbij een rol kunnen spelen.
Uiteindelijk zal een rechter of een Geschillencommissie een onafhankelijk oordeel vellen over wat er in een specifiek geval als een redelijke termijn kan worden aangemerkt, wanneer de verkoper of de consument het niet eens is met de gehanteerde termijn.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust weer contact op met ConsuWijzer. Vermeld daarbij uw contactnummer 2671416. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer
Praktisch advies over uw rechten als consument
(T)

tijger1
door tijger1 - May 29, 2019 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe oud is het spul eigenlijk?

1paul
door 1paul - May 29, 2019 om 11:37
3103 Antwoorden / 0 Vragen

je moet echt bij de leverancier zijn, leg hem maar eens uit dat de levensduur van dit soort apparaten langer is dan 2 jaar en dat je daarom recht op volgens de wet op reperatie dan wel vervanging om niet...

audb
door audb - May 29, 2019 om 12:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Welke garantie bedoel u met "en natuurlijk net buiten de garantie"

In Nederland bestaat er helemaal geen termijn wat garantie betreft, wel is er een Europese RICHTLIJN van tweejaar en dat is geen wet maar een voorschrift waar bedrijfen zich aan diennen te houden.

U geeft aan dat het dure aparaten zijn geweest en dan moet u daarvan kunnen verwachten dat ze langer mee moeten kunnen gaan dan een budget type die overigens ook tweejaar garantie moeten krijgen.

Helaas verteld u niet hoe oud deze zijn maar wat u kan doen is 3 dingen 1 een aangetekendebrief sturen aan whirlepool met daar in de verzoek om tegen korting de machiennes te repareren , 2 als u deze heeft u rechtsbijstands verzekering in schakkelen of 3 zelf naar de katonrechter stappen.

Even voor de zekerheid,

Recht hebben is niet het zelfde als recht krijgen maar niet geschoten is altijd mis.

tijger1
door tijger1 May 29, 2019 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u het topic had gelezen, had u gezien dat Whirlpool twee jaar fabrieksgarantie geeft. Daarna hieft de Ts echt niet meer bij Whirlpool aan te komen.

Maar we weten niet hoe oud dat spul is.

jhogaarts
door jhogaarts - May 29, 2019 om 12:27
101 Antwoorden / 1 Vragen

google

wimmi20
door wimmi20 - May 29, 2019 om 13:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat vervelend dat uw apparaten sw gwarr hebben gegeven.
En u vraagt om het adres hirlpool, ik heb gezocht op google, niet te vinden.

panter22
door panter22 May 29, 2019 om 13:53
6599 Antwoorden / Vragen

Edrick3 had het adres en telefoonnummer gisteren al gevonden.

costnix
door costnix - May 29, 2019 om 13:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt uw klacht aan dit rijtje toevoegen:
https://www.klacht.nl/whirlpool/
En bij Klachtenkompas van de Consumentenbond:
https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/je-klacht

mo
door mof - May 29, 2019 om 14:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien helpt whirlpool u, maar ze hoeven niets. Als de garantie over is geldt nog de economische levensduur als maat, die zegt dat je naar rato van levensduur over verwachte levensduur nog iets van vergoeding kunt verwaxhten. De leverancier lijkt me dus een redelijk bod te doen. Misschien kunt u dat toch beter eerstoverwegen

agapon1951
door agapon1951 - May 29, 2019 om 15:50
166 Antwoorden / Vragen

Als de korting in verhouding staat tot de levensduur van de machine is dat een billijke regeling.
Hierbij valt de leverancier niets te verwijten. Voorbeeld als iets een levenverwachting van 10 jaar heeft en na 2 jaar begeeft is de gebruikswaarde met 20 % gezakt = afschrijving van de gebruiksduur van het produkt. M.a.w. U hoeft in dat geval niet meer bij te betalen dan de 20%.

he
door henrizuidberg - May 31, 2019 om 13:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Adres Whirlpool  Heerbaan 50 Breda