Iedere zaterdag om 19.05 uur op
Ja
door JacquelineFaure Aug 4, 2017 om 13:51
Huishouden & energie

Adressa.nl

Is deze site betrouwbaar?

7449 32 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 4, 2017 om 14:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet aan beginnen.

ne
door neodutchio - Aug 4, 2017 om 14:13
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U behoort te wonen op het adres waar u ingeschreven staat. Als u dat weet weet u dus ook dat u hier nooit aan moet beginnen. U bent onvindbaar voor de belastingdienst en heeft op geen enkele toeslag meer recht.

marita5
door marita5 - Aug 4, 2017 om 14:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JaquelineFaure ,

Lees deze informatie eens door , geen haar op mijn hoofd die met Adressa.nl in zee zou gaan ,  klik op de rode regels .

http://www.adressa.nl/meer-informatie/

Adressa.nl , is een onderdeel van Akkoord BV ., zijn pas geregistreerd op 11- 6- 2017

https://uitzendbureaus.site/akkoord-bv/61011290

Hier staat nog een bedrijf vermeld op hetzelfde Kvk nr.,

http://www.oozo.nl/bedrijven/s-gravenhage/laakkwartier-en-spoorwijk/spoorwijk/1034182/akkoord-b-v

  • Klopt het dat Adressa.nl onderdeel is van Akkoord bv? Zij beweren namelijk van wel en vragen 200 euro (borg) voor een inschrijving alvorens ze me inschrijven. Ik wil graag zeker weten dat ze betrouwbaar zijn. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

    Antwoord :

    • Oplichters!!!!!!!

      Bron : drimble.nl

tenormin
door tenormin - Aug 4, 2017 om 14:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Weer 2 werknemers (?) die het wiel denken te hebben uitgevonden van: hoe snel centjes te vergaren. Wegblijven bij die lui, riekt aan alle kanten.

jo
door jorisw - Aug 4, 2017 om 14:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie dat het 100 euro per maand kost. Ik ben wel benieuwd wie hun klanten zijn. Waarschijnlijk de types waar je geen ruzie mee wilt krijgen.... Alleen dat zou al een reden moeten zijn om dit soort bedrijven te mijden.

emcede
door emcede - Aug 4, 2017 om 15:03
960 Antwoorden / 4 Vragen

De site zal best betrouwbaar zijn ;) Maar de mensen die dit bedrijf exploiteren natuurlijk niet. Zij vragen € 100,00 (HONDERD EURO) om uw post te ontvangen op een bestaand adres waar mensen wonen. Zij sturen deze 1 of 2x per maand door. Ik herhaal: HONDERD EURO! Dan snap je toch zelf ook wel dat dit NIET koosjer is!!!

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2017 om 23:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.
Echt? Voor maar €100?
Veel te goedkoop u krijgt vast nep post voor dat geld.(cynische modus uit)

edrick3
door edrick3 - Aug 4, 2017 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja hoor ..... gebruik je verstand!

Bl
door Blizz - Aug 26, 2017 om 16:31
2 Antwoorden / Vragen

Ik bevind me in een situatie waarin ik overweeg om met adressa.nl in zee te gaan. En tot nu toe vind ik dat de reacties mij niet kunnen overtuigen dat dit oplichters zijn. Misschien heeft niemand van de reageerende ooit in een uitzichtloze situatie gezeten waarin een briefadres noodzakelijk was om toegang tot de zorg staat te krijgen. De gemeente is niet verplicht je een briefadres te verstrekken maar je bent wel verplicht je te registreren. Er is een onwijs grijs gebied in de registratie brp waardoor veel mensen zorg en steun ontzegt word. Dus wellicht dat iemand van de reageerende wat geld wil verdienen of gewoon een goede daad wil doen met het verschaffen van een betrouwbaar inschrijft adres? ....

Anders ga ik denk toch maar een gesprek met deze mensen aan. Wellicht hebben ze net als ik ontdekt dat er een gat in ons sociale voorzieningen systemen zit. En ja of ze dat gat gebruiken om mensen op te lichten of te helpen dat weet niemand hier geloof ik?

Of mijn ervaring positief of negatief is zal ik u absoluut mededelen.
Als iemand een betrouwbaar briefadres wil zijn omdat u mij van een fout wil behoeden? Dat zou geweldig hulpvaardig zijn.
Mvg
Liz

PS Jacqueline heb je een oplossing gevonden voor je noodzakelijkheid van een briefadres?

panter22
door panter22 Aug 26, 2017 om 17:02
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt alleen bij Adressa terecht als je een vast inkomen hebt, nl. je werkt, studeert of bent gepensioneerd.
Met een inkomen kun je normaal gesproken woonruimte huren.
Maar op een of andere manier kun je dat niet of je woont bij iemand in die problemen krijgt met een uitkering, toeslagen etc. als jij hier bij inwoont.
Je hebt het over een uitzichtloze situatie waar je in zit. Is er geen manier om er uit te komen?
Al bij een sociaal wijkteam geweest?
Ga je illegaal bij iemand anders wonen en het wordt bekend, dan kan die ander in grote financiale problemen komen.

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2017 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

..

ne
door neodutchio Aug 26, 2017 om 17:08
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Met enkel een briefadres heeft u juist nergens (!) recht op. Ik heb ooit, tussen 2 woningen in, een tijdelijk briefadres gehad. Alle toeslagen werden direct gestopt en zelfs de leerplichtambtenaar is naar de school van mijn kinderen gegaan om te achterhalen waar die waren (gewoon in de klas overigens). Wij stonden in geen enkele gemeente ingeschreven als woonachtig, dus onvindbaar. Zodra u uit beeld bent van belastingdienst en belangrijke organisaties heeft u nergens recht op. Dit hebben wij te danken aan de Roemenen een aantal jaar geleden die met tig mensen stonden ingeschreven op 1 adres en zo slapen rijk werden. U heeft een bestaand woonadres nodig waar u ook verblijft. Ik heb geen idee in welke situatie u nu zit, maar als u geen dak boven u hoofd heeft zal u eerst langs de normale weg een vaste woonplek moeten vinden.
Voor u lijkt het uitzichtloos, maar daarmee bent u ook een gemakkelijke prooi.

aurora1
door aurora1 Aug 26, 2017 om 19:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het gat in onze sociale voorziening systeem is dat er veel te veel sociale voorzieningen zijn, te veel gratis uitgedeeld wordt dat de belastingbetaler moet opbrengen, en er teveel onnodig een beroep op gedaan wordt. Mensen moeten minder klagen en meer zelf de broek ophouden, dat is ook veel bevredigender.

Bl
door Blizz Aug 26, 2017 om 19:52
2 Antwoorden / Vragen

Panter22 en Neodutchihio: een briefadres is juist wat de oplossing biedt. Omdat ik dan namelijk met terugwerkende kracht mijn WW uitbetaald krijg. Dan kan ik woonruimte huren en beginnen met werken. Die baan wacht al en die kamer ook. Een briefadres is dan ook geen  permanent doel maar een tijdelijk oplossing om uit een vicieuze cirkel te komen en zelfredzaam te worden. Dus het enige dat ik nodig heb is het Briefadres.
de gemeente en sociaal raadslieden ( zelfde pot nat) geeft aan dat omdat ik geen bijstand heb en ik bij iemand op zijn bank  mag slapen ik geen briefadres krijg, ik moet dus eerst nog verder de goot in. Ze dreigen zelf met onderzoeken waar ik niet bang voor ben want ik slaap op een  bank maar het is wel vervelend om gecriminaliseerd te worden en de mensen die je helpen hieraan te onderwerpen, in een situatie waar gemeente heel goed weten dat het systeem niet waterdicht is.
Maar al zou geen bank hebben om te slapen  en de bijstand in zou willen dannbied het nog geen briefadres want ik heb WW rechten die niet uitbetaald worden omdat ik niet sta ingeschreven in de brp. De ombudsman man spreekt hierover in een docment een mens leeft en een systeem niet. De Nederlandse vereniging van gemeente doet dat in een handreiking naar de gemeente  en het document een omgekeerde uitvoeringsimpuls, zelfs De Rijksoverheid geeft hetzelfde toe in een circulaire van ministerie van binnenlandse zaken van november 2016. Er is zoveel te vinden over dit grijze gebied. En ondertussen komen ik maar niet niet me cirkel.

panter22
door panter22 Aug 27, 2017 om 09:22
6599 Antwoorden / Vragen

Bedoel je deze regeling:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0035625/2014-11-01

In de vorige regeling stond deze bepaling:

UWV gebruikt in aanvulling op het GBA adres een correspondentieadres van een betrokkene in geval:

  • a.de betrokkene daar om verzoekt;

De bepaling "in aanvulling " komt niet meer in dezelfde woorden terug in de nieuwe regeling.
Heb je al eens contact opgenomen met het juridisch loket?
https://www.juridischloket.nl/

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2017 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@blizz

Waarom zouden wij u moeten overtuigen dat het oplichters zijn? Niemand houdt u toch tegen om met die club in zee te gaan?

Het is geen gat in de sociale voorzieningen, het is overwegend fraude.

Natuurlijk is de gemeente niet verplicht je een briefadres te bezorgen. En uitzichtloze situatie? Wend u tot het Leger des Heils.

hansje klein
door hansje klein - Aug 26, 2017 om 17:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Jacquelinefaure

Kan het zijn, dat u hier direct of indirect aan het spammen bent om lotgenoten in een vage fuik te lokken?
In dàt geval wordt deze topic meteen gesloten!

De aangegeven onkosten zijn zó hoog, dat er door 'klanten' (gebruikmakers) tenminste een vaste inkomen tegenover moet staan of een ander minder precies gedefinieerd inkomen.

Het is overigens best een interessant thema voor een omroeporganisatie die voor consumenten (in nood) iets wil betekenen. Dus mijn aanbeveling aan u is om zich tot de redactie te wenden met uw verhaal. Misschien is dit bedrijf interessant voor een nader onderzoek en zelfs programma-vullend. Ik denk, dat dit bedrijf ook maatschappelijk een primeur heeft of is!

Contact: onderaan deze site.

Bl
door Blizz - Aug 26, 2017 om 18:24
2 Antwoorden / Vragen

Tijger uw eerste 2 vragen begrijp ik niet. De rest van uw woorden vertellen mij dat u niet op de hoogte bent van het sociale voorzieningen systeem hun voorwaarden of mijn situatie. Dat is dus niet hulpvaardig.

Hansje hoi. Ik weet dat je je niet tot mij richten maar misschien wil je me toch aanhoren. Waarom zou iemand met een WW uitkering ( lees legaal vast inkomen) niet dakloos kunnen zijn en dus een briefadres nodig kunnen hebben? Als je toch zelfredzaam wil zijn en In een situatie zit waarin Social voorzieningen geen oplossing hebben dan is dit toch een briljant business model? Het was namelijk wel het eerste dat ik bedacht toen ik in deze situatie kwam. Hier is geld mee te verdienen. Er valt ook mee op te lichten dat geef ik toe. Maar niemand hier tot nu toe weet toch of dit oplichters zijn tot dat iemand dat ervaren heeft. Kan er niet gewoon sprake zijn van een win-win situatie waarbij duur betaald wordt voor een nauwelijks te verkrijgen product?

Ik ben het trouwens zeker met u eens dat het een interessant onderwerp is? Maar zeg eens eerlijk als u vrouw een plezierige dag met een niet nader ten bespreken man heeft of als u een zweertje heeft op niet nader te bespreken plaats, wilt u dat dan bij de omroep vertellen? Laat ons ons laatste beetje publieke waardigheid behouden en waarom motiveert u de omroep niet? dan ga ik zorgen dat ik uit mijn shit kom. Maar goed misschien heeft Jacqueline hier tijd voor.
Groetjes
Liz

ne
door neodutchio Aug 26, 2017 om 19:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Sociale voorzieningen krijgt en heeft u ook niet met een briefadres. Nogmaals, u hoort een inschrijving te hebben in de gemeente waar u woont. Zonder dat heeft u nergens recht op. Misschien dat de WW nog wel gestort wordt, maar er is nog veel meer dan dat.
Het is geen win-win model, u wordt geld uit de zak geklopt waar u niets anders voor terug krijgt als een hoop elende. Is het niet met het bedrijf, dan wel met gemeente en overheid.

tenormin
door tenormin - Aug 26, 2017 om 18:37
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Jacquelinefaure heeft zich hier op 4 Augustus 2017 ingeschreven: haar "vraag" (nou ja)  gesteld en is sindsdien spoorloos. Geen antwoord, geen commentaar, nada. Kan betekenen dat ze adressa.nl wilde promoten of dat ze nu door die lui helemaal kaal is geplukt. Waarvan ik het laatste ook niet helemaal uitsluit. De nieuwste beantwoorder: @blizz is er nu stevig over aan het denken om, ten einde raad, zich toch maar tot Adressa.nl te wenden, iets waarvan ik denk dat hij een grote fout begaat. Denk niet dat zijn roep aan @jaqueline wel tot een antwoord zal leiden. Never mind, er kunnen alleen adviezen worden gegeven hier: en @blizz lijkt er zich niet te veel van aan te trekken, helaas. Bedoel het niet negatief maar als je al in de shit zit: laat je er niet dieper in zakken: dan ga je nooit met zo'n ..... in zee.

Bl
door Blizz Aug 26, 2017 om 19:17
2 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp je reactie eenpaar jaar geleden zou ik dat ook gedacht hebben en natuurlijk snap ik de risico's. Maar de risico's van dakloos zijn en geen inkomen kunnen genereren zijn vele malen groter dan 300 euro verliezen.

Misschien dat mensen begrijpen dat je brp nodig heb om inkomen te kunnen maken zodat je een id bewijs kunt aanvragen zodat je een baan kan accepteren zodat je een huurovereenkomst kan tekenen. Al die dingen komen na een inschrijving in de brp. Ik heb mijn werk gedaan en heb ik uitzicht op al die dingen de brp is het enige dat me tegenhoud. Dus nogmaals heeft iemand anders een idee over hoe een brp registratie briefadres te krijgen?

Opmerkingen als je bent gek als je het doet kan ik zelf ook wel bedenken.
Oh en dat Jacqueline niet reageert begrijp ik ook wel toen ik deze vraag tegen kwam was ik ook ontmoedigd na de reacties.  Ik had verwacht kritische mensen tegen te komen maar vooral veel (niet allemaal ) sceptische antwoorden.

aurora1
door aurora1 Aug 26, 2017 om 19:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Houdt svp op te zeuren, en voor anderen antwoorden hoeft u ook al niet te doen. U heeft erg onbehoorlijk ingebroken op de vraag van een ander, als u iets wilt vragen open dan zelf een eigen topic.
Ga naar het Leger des Heils en zeur daar verder, of in het café. Zoek anders ergens een kamer met uw WW uitkering

tenormin
door tenormin Aug 26, 2017 om 19:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@blizz, u verliest niet alleen €300,00 maar iedere maand ook nog eens €100,00. En uiteraard, men leest natuurlijk niets van mensen die een "zakcentje" wilde bijverdienen met deze constructie en nu met de gebakken peren zitten. Geloof maar dat dit gebeurt.  Al klinkt alles op de site doorgespijkerd, het is niet zo. Hoe ik dit weet? Een gepensioneerde dame met alleen AOW kreeg wat "adempauze", dacht ze. Daarna is de ellende begonnen. Niet meer alleenstaand, hogere kosten en kan hier een lithanie houden, wat ik niet zal doen. Als u er 'brood' in ziet: start zelf zo'n ei van Columbus (wat dus net als het wiel al uitgevonden is): hier kunt u in ieder geval geen sympathie vinden voor adressa.nl.

Bl
door Blizz Aug 26, 2017 om 19:55
2 Antwoorden / Vragen

Houd u op met onbehoorlijk zijn. Ik heb een hulp vraag. U hoeft niet mee te doen.

tenormin
door tenormin Aug 26, 2017 om 20:01
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ben onbehoorlijk? Dat is werkelijk iets nieuws. Ben dit n.l. nooit.Eigenlijk, omgekeerd; u bent onbehoorlijk. Zoals @aurora1 al schreef: u breekt in in iemand anders topic: dat is onbehoorlijk. Maar ik vergeef het u: net nieuw, geen reglementen gelezen hebbend. Maar niet de bal schoppen in de verkeerde hoek.

Bl
door Blizz Aug 26, 2017 om 20:07
2 Antwoorden / Vragen

Dank je voor je inbreng tenormin.sympatie voor adressa.nl was niet perse wat ik zocht maar een perspectief dat ik zelf nog niet  bedacht had wel en misschien zelfs wel mensen met een daadwerkelijke ervaring.  Maar ga inderdaad heel eigenwijs het gesprek met deze mensen aan. Dan kan ik mijn eigen mening opmaken of  dit wel of niet betrouwbaar is. En zal zodra het zover is hier berichten hoe dit v

erlopen is.  Dat lijkt me interessant voor het topic.

Bl
door Blizz Aug 26, 2017 om 20:09
2 Antwoorden / Vragen

Tenormin dat was niet tegen jou natuurlijk. Ik had jou reactie nog niet gelezen

tenormin
door tenormin Aug 26, 2017 om 20:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dat kan gebeuren @blizz. Als ik hierin excuus kan lezen, dan is dit aanvaard. Meestal beantwoorden wij met @ (en dan naam) zoals U inmiddels hebt kunnen lezen. Wat mij betreft dus: sans rancune.

Ge
door Genee - Aug 26, 2017 om 20:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er niet in de voorwaarden van Adressa.nl dat u een vast inkomen moet hebben anders gaan ze niet met u in zee.

marita5
door marita5 - Aug 26, 2017 om 20:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Blizz ,

Bezint voordat ge begint .

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/aangifte-tegen-aanbieders-vals-woonadres

ne
door neodutchio Aug 26, 2017 om 21:40
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ach dat is allemaal verzonnen natuurlijk he. Blizz wil het ondanks al onze waarschuwingen toch proberen en weerlegt al onze waarschuwingen

marita5
door marita5 Aug 27, 2017 om 08:58
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Een gewaarschuwd mens telt voor twee , die niet luisteren wil moet maar voelen .

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2017 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@blizz

Wat begrijpt u niet aan mijn vragen?

En ik ben juist heel goed op de hoogte van de sociale voorzieningen en de voorwaarden. Als u geen adres hebt, zult u een kamer moeten zoeken, zodat u zich kunt inschrijven in de GBA.

Tijdelijke briefadressen worden alleen maar toegestaan voor speciale gevallen. Misschien bent u wel zo'n speciaal geval.

Maar  de commerciële verhuur van briefadressen is louche en frauduleus.

Maar ga er gerust mee in zee hoor.

ne
door neodutchio Aug 26, 2017 om 21:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Uitzonderingen zijn er voor mensen die langdurig in het ziekenhuis verblijven en daarna bv in een verzorgingstehuis komen. En voor mensen die in de gevangenis zitten. Oftewel mensen die lamgdurig elders verblijven en niet terug kunnen naar het huisadres waar ze vandaan komen.

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2017 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of voor kermisklanten of binnenvaartschippers. Maar dat zal de Ts ook wel niet zijn.

ge
door george321 - Aug 27, 2017 om 00:08
390 Antwoorden / 1 Vragen

Nee.

hansje klein
door hansje klein - Aug 27, 2017 om 10:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb al véél eerder begrepen, dat er burgers tussen de wal en het schip kunnen vallen en omdat ik niet politiek bezig ben, heb ik mijn verantwoordelijkheid genomen (afgekocht...) en werd donateur van het Leger des Heils, die aanlooppunt nummer twee zijn, wanneer het vangnet van de Gemeente niet goed werkt.

Het verhaal van je een blauwtje kunnen lopen, zelfs tegen een ondoordringbare muur oplopen wanneer je in deze benarde situatie terrecht komt, wordt vandaag in Buitenhof besproken! Dat er ruimte is voor commerciële hulp ... vind ik een maatschappelijke walgelijke toestand!

De falende overheid ... (in Buitenhof)

De aanhoudende problemen bij de Belastingdienst, het PGB-debacle, chaos bij de Nationale Politie: het is crisis bij de overheid. De Fiscus haalde een miljard minder op dan de bedoeling was. Burgers lopen vast in Kafkaëske bureaucratie *). Wat is er aan de hand in de publieke sector? En hoe kan het beter? In Buitenhof Arre Zuurmond, Ombudsman van Amsterdam en oud-hoogleraar ICT en de toekomst van het openbaar bestuur, en Eelke Blokker van het Instituut voor Publieke Waarden.

*) een situatie waarin het individue geen overzicht m.b.t. de ontstane burocratisch regelgeving meer heeft

diumenge
door diumenge Aug 27, 2017 om 11:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2017 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bump

hansje klein
door hansje klein - Aug 27, 2017 om 13:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Omdat in de Buitenhofdiscussie de beleidsmakers de hoofdveroorzakers werden genoemd en de uitvoerders nog onvoldoende ruimte hebben om in individuele gevallen ànders dan volgens de letter van de Haagse Wet durven te beslissen, worden de problemen alsmaar groter ... zoals één van de discussiedeelnemers het noemde: zitten veel betroffen mensen op een rotonde zònder afslagen.

Misschien is meer aandacht voor de bestaansmogelijkheid  van een professionele organisatie als in deze topic genoemd, een afslag naar gewone en sociale oplossingen voor al diegenen die vaak in door de Overheid zèlf veroorzaakte situaties geraakt zijn ... zoals een ontbrekend vast adres!

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2017 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Va
door VanKasbergen1957 - Aug 30, 2017 om 16:53
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben sinds juni 2017 klant bij Adressa.nl. In het begin was het wel even gesteggel met de gemeente, maar inmiddels loopt het prima. Prijs is wel OK voor een inschrijfadres, post etc. etc. heb ik via PostNL zelf laten doorsturen. Groeten.

hansje klein
door hansje klein Aug 30, 2017 om 17:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@vankasberger1957

Bedankt voor uw ervaringsbericht en hier zelden positieve bericht over Adressa.nl

Waarschijnlijk ontbreken in de topic-informatie de voorbeelden van situaties waarin je op dit soort diensten aangewezen bent. In een sociaal georganiseerde maatschappij zou deze dienst eerder overbodig moeten zijn ...

Ook wordt er steeds geroepen, dat de burger zelfredzaam moet worden, maar of dit ermee bedoeld wordt?

ge
door george321 Aug 30, 2017 om 17:04
390 Antwoorden / 1 Vragen

En hoeveel heeft u deze opmerking opgeleverd? Of heeft u onder een fakenaam het gebeuren zelf inschreven?

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2017 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2017 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vankasbergen1957

Dan is het voor u maar te hopen dat u geen adres hebt in de gemeenten die al aangifte hebben gedaan tegen deze frauduleuze gang van zaken.

Er zal geen gevangenisstraf op staan, jammer voor u, want dan had u een vast adres.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2017 om 17:42
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Even serieus @tijger1, is de gevangenis ook een vast adres? Krijgt men in de bak dan ook gewoon een WW uitkering of zoiets?

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2017 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt me redelijk "vast" ja:-)). Maar juist dan mag je ergens een briefadres hebben en werkt de gemeente daaraan mee. Hoeft het dus niet via zo'n louche club.

Nee, je krijgt geen WW want je bent niet beschikbaar voor werk.

Je krijg volgens mij wel AOW of WAO maar uiteraard geen bijstand.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2017 om 18:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Okay, bedankt. Dacht al: kanniewaarzijn dat een uitkering dan gewoon door zou lopen.

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2017 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
aurora1
door aurora1 Aug 30, 2017 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is, dacht ik, pas sinds Ferdi Elsas (ontvoerder en moordenaar van G.J. Hein) via zijn advocaat W. Anker nogal wat bedragen opeiste en kreeg van door gevangenisstraf "misgelopen" uitkeringen.

Cookies
door Cookies Aug 30, 2017 om 20:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, als er een partner is, krijgt die toch wel weer bijstand, toeslagen enz. enz. Dus alleen een alleenstaande gedetineerde wordt echt gekort.

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2017 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1. Inderdaad. Die liep achteraf nog binnen.

@carola.83. Maar een eventuele "luxe" WW uitkering of WAO stopt en daar had een partner geen verplichtingen bij. Bij bijstand voor de partner zijn er veel meer regels.

Cookies
door Cookies Sep 1, 2017 om 01:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het was/is mij bekend dat alle uitkeringen stoppen en ik ben ook bekend met de regelgeving tav bijstand e.d. Het gaat mij er om: een alleenstaande raakt alles kwijt (huis bijv). Een samenwonende raakt zijn huis niet kwijt, want de partner krijgt zonodig bijstand, toeslagen enz. en kan dus gewoon de vaste lasten blijven betalen. Vind het iets krom hebben.

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Ja, dat is inderdaad krom, maar wat moet je dan? Voor bijvoorbeeld een alleenstaande moordenaar 8 jaar de huur, gas en lichtaansluiting en verzekering doorbetalen? Vind ik ook niet "geslaagd".

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2017 om 17:23
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@vankasbergen1957, de moeite genomen zich hier in te schrijven en Adressa.nl te promoten? Klinkt wel goed: na enig gesteggel, is het toch nog goed gekomen. Jaja. Ik hoop dat u zichzelf gelooft. ;-((

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2017 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Toch wel heel wonderlijk dat u nu zelf op het Radar forum een topic opent over Adressa en daar verwijst naar vragenstellers hier. De ene heeft helemaal nooit meer gereageerd. En de ander ziet die louche club helemaal zitten.

Begrijpt u nu werkelijk niet waar het bij die club om draait!

Cookies
door Cookies Aug 30, 2017 om 20:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

HK heeft nog nooit gehoord van fake reviews / ervaringen en damage control. Denkt werkelijk dat dit een echte 'klant' is.

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2017 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en het dan nog een professionele organisatie noemen die een oplossing kan betekenen voor door de overheid veroorzaakte "situaties". Echt superstom.

hansje klein
door hansje klein Aug 30, 2017 om 23:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Beides dames, wanneer iets krom is zullen we het op één forum niet meteen kunnen rechtbuigen. Het was een uitspraak van de Ombudsman van de Gemeente Amsterdam in Buitenhof over het falen van de Overheid, waardoor mensen niet meer konden functioneren door het ontbreken van een vast adres. Niet meer en niet minder. ... en hoe kan het dan zijn, dat deze 'frauduleuze' organisatie al sinds 2014 ongestoord kan werken. Linksom of rechtsom geven jullie allebeide géén geloofwaardige verklaringen daarvoor. en zie ik wéér vier handen op één buik en de forum-apenrots!

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2017 om 00:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. En als het u hier niet lukt om een louche onderneming goed te praten, kunt u altijd nog terecht op het Radar forum.

hansje klein
door hansje klein Aug 31, 2017 om 00:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat u mij nu verwijt op andere fora ook actief te zijn, waarvan ik geen heel heb gemaakt, is nu ècht een lachertje  ...  de pot verwijt de ketel! Ik stel het nog steeds niet op prijs wanneer deelnemers zich louter uit verveling of anderssinds op andere reacties gaan concentreren. De woorden 'moderator spelen' en 'een betuttelen' zijn al eerder gevallen, naast het feit dat u OFF-TOPIC bezig blijft. KASSA's vraag & beantwoord lijkt steeds meer een forum met een soort van alleenrecht van slechts enkele zoogdieren te worden ...

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2017 om 00:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ikben niet op ander fora actief. En u vindt daar echt geen medestanders voor louche ondernemingen. En ze werken niet "ongestoord". Gelukkig niet

hansje klein
door hansje klein Aug 31, 2017 om 00:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Maar het feit, dat een foute organisatie als Adressa nog steeds in de lucht is, kunt u niet verklaren.

Misschien is er bij Radar wèl iemand die niet zonder pauze zolang om de hete brei heen ouwehoert ...

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2017 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, uw topic, één reactie van @neodutchio en twee reacties van uzelf. Echt nuttig.

aurora1
door aurora1 Aug 31, 2017 om 23:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ho, ho, vier reacties van hk, uhm, alweer vijf.... Busy, busy.

hansje klein
door hansje klein - Aug 31, 2017 om 11:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De door @Tijger1 eerder aangegeven paralel-Adressa-topic op Radar
kunnen geïnteresseerden, vraagstellers en gebruikers HIER volgen.

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2017 om 11:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grappig. Topic van uzelf plus vier reacties van uzelf.

hansje klein
door hansje klein Aug 31, 2017 om 11:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

NIets grappigs aan ...

om op dit Kassa-forum m.b.t. dit Adressa topic niet meer door u te worden afgez..en, heb ik een andere route genomen waar tenminste géén nodeloze OFF-TOPIC-commentaren worden gepost ... mede omdat u aangeeft hier niet actief (meer) te zijn! U kunt bij Kassa dus verder uw contra-productieve opmerkingen spuien wanneer het uw primaire behoefte is! ...

aurora1
door aurora1 Aug 31, 2017 om 23:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, het is inderdaad erg treurig en zo treurig dat het zelfs weer grappig wordt. Of een lachertje? Iemand die zichzelf alsmaar belachelijker maakt ook al kan dat eigenlijk niet meer.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2017 om 13:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.

Ja daar kunt u verder met uzelf discussiëren. Spreekt er tenminste ook niemand tegen:-))

hansje klein
door hansje klein Aug 31, 2017 om 15:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan praten we klaarblijkeljk beide alleen maar met onszelf ... (is overigens uw theorie).

Wacht nu gewoon eens een paar dagen de reactie af alvorens weer te vroeg te gaan blaffen ... Tijger1.

aurora1
door aurora1 Aug 31, 2017 om 23:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Huh? Blaffen? U durft wat te zeggen, kan dat niet fatsoenlijker? Ik heb nog even extra nagekeken wie alsmaar met zichzelf in discussie is en op zichzelf reageert. Mijn conclusie is dat dat zeer zeker niet @tijger1 is.

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en eigenlijk heel jammer, want het is zo'n ernstig onderwerp. Uiteraard zitten er soms mensen in de shit, maar die worden zeker niet geholpen door die louche praktijken.

hansje klein
door hansje klein Sep 1, 2017 om 10:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mensen die in de shit raken (niet meer van de rotonde kunnen afkomen) is inderdaad mijn betrokkenheid. I.p.v. inhoudsloze one-liners op een matig gelezen topic te plaatsen, dus tijd om hierover meer te vragen en het probleem ook elders uit te dragen. Zoals:

1 - De redactie van dit forum om medewerking te vragen dit thema in de Kassa-nieuwsbrief te plaatsen
2 - Binnen de omroep hieraan aandacht aan te besteden
3 - De vragen breder uit te dragen bij voorbeeld naar andere topics
4 - Inmiddels heb ik ook een journalist de (Radar-)topic doorgestuurd

... maar om actief iemand die tenminste probeert hier een thema t.b.v. slachtoffers' af te z..ken ... getuigt echt niet van fatsoen en werkelijke betroffenheid/bereidheid méér te doen dan hoofdzakelijk een collega af te wurgen.

Het spijt mij te moeten vaststellen, dat jullie eigen navelbeschouwing klaarblijkelijk in dit geval jullie voorkeur schijnt te hebben. Genoemde punten hoeven jullie niet meer te ondernemen, maar misschien zijn er nog andere voorstellen?

marita5
door marita5 Sep 1, 2017 om 11:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@hansje klein ,maar misschien zijn er nog andere voorstellen? Ja , stoppen met over iets ellenlang blijven doorz**ken en onnodige discussies te voeren , getuigt ook niet van fatsoen . Wat heeft Ts hier aan , wat u op een ander forum doet ?

Cookies
door Cookies Sep 1, 2017 om 11:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Mensen die in de shit raken (niet meer van de rotonde kunnen afkomen) is inderdaad mijn betrokkenheid....... Dan zou ik maar snel kappen met die mensen nog verder in de shit helpen door het over dergelijke zeer dubieuze bedrijfjes te hebben! Daarmee help je ze van de wal in de sloot en dat proberen tijger1 e.a. je nu de hele tijd bij te brengen! Iedereen hier schrijft: niet aan beginnen en dan komt @HK met woorden als 'misschien is het wel de oplossing'! NEE, dat is niet de oplossing!

hansje klein
door hansje klein Sep 1, 2017 om 11:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik had om voorstellen gevraagd ... structureel TS en mensen zoals TS te kunnen waarschuwen, helpen en ben me ervan bewust, dat dit op één dag en met één topic uit de wereld geholpen kan worden.

Dit is natuurljk een iets moeilijkere vraag dan hoe men vlekken uit een tapijt moet verwijderen ... waarop deelnemers even een linkje kunnen plaatsen.

Het is dus de vraag, of ik nu werkelijk OFF-TOPIC bezig ben?

Cookies
door Cookies Sep 1, 2017 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bovendien heb je blijkbaar de voorbije 10-20 jaar onder een steen gelegen. Voor jou is het blijkbaar een nieuw fenomeen voor mij en anderen niet.

marita5
door marita5 Sep 1, 2017 om 11:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@hansje klein , u wilt opkomen voor mensen , die met zo`n louche bureau in zee willen gaan . leuk en aardig maar daar is dit forum niet voor . .
Word er een beetje moe van dat gehakketak onder elkaar , de vraag komt iedere keer bovenaan te staan , denk je iets interessants te lezen , is het wederom bullshit .

hansje klein
door hansje klein Sep 1, 2017 om 15:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat komt door reacties zoals de uwe ...

Ik wordt er óók doodmoe van hier telkens weer een notificatie zonder sbstantiële inhoud te moeten lezen! Ik had eerder al aangegeven dit thema nu bij Radar verder te gaan behandelen. Sindsdien wordt er op dit forum steeds maar door anderen en u! doorgezeurd!

Cookies
door Cookies Sep 1, 2017 om 16:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@de andere forumleden: door jullie op- en aanmerkingen ben ik er eindelijk achter gekomen dat dit inderdaad allemaal oplichterij is. Mijn dank daarvoor. Ook dankzij door jullie verstrekte informatie kan ik op het Radar forum doen alsof ik zelf die kennis bezat. Wat natuurlijk niet het geval was. Ook daarvoor mijn dank. Groet, Hansje Klein.

Cookies
door Cookies Sep 1, 2017 om 16:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tip: als je je dan werkelijk zo betrokken voelt, stel je huisadres beschikbaar aan 4-5 mensen die een briefadres hard nodig hebben. Zodra dan voor iemand het inschrijfprobleem is opgelost, kun je er weer een nieuwe bij halen.

hansje klein
door hansje klein Sep 1, 2017 om 16:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat waren het allerzieligste antwoorden op het allerlaagste niveau ... een schande voor dit forum!

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. En omdat u geen respons krijgt naar uw zin bij Radar, gaat u daar een tweede topic over hetzelfde onderwerp openen. Echt pathetisch.

Cookies
door Cookies Sep 1, 2017 om 16:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote van HK op Radar: De "beste" oplossing op het concurerende forum van Kassa overigens was: "neem dan die arme daklozen in uw huis op!" ... en daarmee is m.i. meteen de kwaliteit van dat forum gedocumenteerd.

Geen woorden verdraaien!

hansje klein
door hansje klein Sep 1, 2017 om 17:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zie ècht géén tweede topic ... op Radar.

Cookies
door Cookies Sep 1, 2017 om 17:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klopt, dat is terecht verwijderd.

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. U schrijft daar het volgende dus blijkbaar bent u kort van memorie.

  • Niet dus, het alternatieve topic is ... inderdaad ... verwijderd. Het 'beste voorstel van het concurrerende Vara-forum was: "Neem die daklozen toch op in uw eigen huis" en daarmee is de kwaliteit van het forum gedocumenteerd. Blijven nog de het onder de aandacht brengen van de Vara-redactie en van een onderzoeksredacteur van Follow the Money ... !

    Einde verhaal?

    hansje klein
    door hansje klein - Sep 1, 2017 om 17:31
    3037 Antwoorden / 62 Vragen

    Ik wens tenslotte alle daklozen een zo aangenaam als mogelijk weekend!

    Du
    door Dutchtales - Sep 15, 2017 om 12:46
    1 Antwoorden / Vragen

    Adressa: Dit zijn oplichters!!

    Ze vragen consumenten geld om zich in te schrijven. Vervolgens sturen ze een vals huurcontract (valsheid in geschrifte) op basis van een bij een reguliere makelaar(die ook slachtoffer is van deze scam) te huur staande woning. Deze woning wordt vervolgens door Adressa aangeboden voor een zeer gereduceerde prijs waarmee iemand zich kan inschrijven bij de gemeente en vervolgens soms denkt de sleutel te krijgen van de woning en deze te betrekken. Gemeenten beginnen ondertussen alert te raken op dit soort contracten, waardoor de inschrijving vaak niet lukt. Mocht het inschrijven per ongeluk wel lukken, reken er dan niet op dat je daadwerkelijk huurt en/of dat de post wordt doorgestuurd. Inschrijfkosten, maandkosten, borg en huur ben je uiteraard kwijt en
    Adressa is verder voor dat soort zaken onbereikbaar.

    Al
    door AlexVooren - Sep 20, 2017 om 19:28
    3 Antwoorden / Vragen

    Wij hebben onderzoek gedaan naar dit bedrijf en het zijn oplichters die nephuurcontracten maken waarmee je denkt dat je je kan inschrijven, Inmiddels weigeren gemeentes de inschrijvingen op grond van valsheid in geschrifte.  Er zijn al tientallen aangiftes gedaan door gedupeerden en makelaars van wie de naam is gebruikt in de nep huurcontracten. de eigenaar van adressa.nl. Robert Paprocki is al maanden onvindbaar en in juni is zijn auto geveild door de belastingdienst.  sinds vandaag is de website uit de lucht gehaald.

    tijger1
    door tijger1 Sep 20, 2017 om 19:55
    42060 Antwoorden / 21 Vragen

    Mooi.

    Al
    door AlexVooren - Sep 23, 2017 om 12:28
    3 Antwoorden / Vragen

    Adressa.nl stuurt nu aan alle personen die ingeschrveen staan een email met de tekst dat de website uiot deluchtis maar dat ze de activiteiten gaan overdragen aan een collegabedrijf.  Maar dan moeten wel alle facturen betaald zijn...  en bij de emal zit weer een factuur.. dit lijkt een laatste poging om binnen te halen wat er nog te pakken is...  NIET BETALEN DUS!!!!!!   Ook als er een collegabedrijf zal zijn, blift het oplichting en fraude...

    Kijk aanstaand edinsdag naar Avro Tros Opgelicht... NPO 1 21:25  komt adressa uitgebreid aan bod

    Cookies
    door Cookies Sep 23, 2017 om 12:33
    13336 Antwoorden / 36 Vragen

    Bedankt voor de tip voor a.s. dinsdag. Lijkt me ook vooral nuttig voor Hansje Klein om even te kijken, aangezien hij dacht dat dit wel eens een goede oplossing zou kunnen zijn voor mensen die in de sh*t zitten.

    tijger1
    door tijger1 Sep 24, 2017 om 12:42
    42060 Antwoorden / 21 Vragen

    Maar eens even kijken naar dat programna dan. Hoewel ik bij voorbaat wel kan zeggen hoe het gaat.

    Al
    door AlexVooren - Oct 4, 2017 om 07:00
    3 Antwoorden / Vragen

    https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/item/10613/

    marita5
    door marita5 Oct 4, 2017 om 08:15
    11507 Antwoorden / 15 Vragen

    @Alexvooren , ik heb gisteren de uitzending gezien , niet te geloven . de jongeman in de uitzending had een adres van een pinautomaat . De nieuwe website beterstede.nl is offline .

    marita5
    door marita5 - Oct 4, 2017 om 07:56
    11507 Antwoorden / 15 Vragen

    De link van @alexvooren ,

    https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/item/10613/

    De uitzending over Adressa.nl v.a. 17.17

    https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/uitzending-gemist/03-10-2017/

    Lees ook deze informatie eens door .

    https://vl-nieuws.nl/spookhuurders-2/

    ge
    door george321 - Oct 4, 2017 om 11:26
    390 Antwoorden / 1 Vragen

    De poolse eigenaar leeft nu vorstelijk van alles wat hij ontvangen heeft ............

    tijger1
    door tijger1 Oct 4, 2017 om 12:08
    42060 Antwoorden / 21 Vragen

    Met misschien een postadres bij @hk:-))

    Cookies
    door Cookies Oct 4, 2017 om 12:29
    13336 Antwoorden / 36 Vragen

    En ondertussen onder andere naam gewoon weer verder gegaan met zijn business.

    tijger1
    door tijger1 Oct 4, 2017 om 12:41
    42060 Antwoorden / 21 Vragen

    Och ja, zoals hk al zei."een oplossing voor de rotonde". :-))