da
door daartje Jul 20, 2012 om 00:43
Huishouden & energie

Afspraken niet nakomen door hovenier

Hallo,

In april jl.hebben wij contact gehad met een hovenier uit onze stad "Siertuin(en) Zoetermeer. Voor een vaste prijs hebben wij afgesproken dat zij onze tuin komen doen.

Zij zouden in de tweede week van mei starten met het aanleggen van onze tuin en hadden een vaste prijs afgesproken. Wij moesten alleen een aanbetaling doen in verband met het aanschaffen van materialen. Dat klonk ons niet vreemd in de oren en zijn hier mee akkoord gegaan. Echter kwamen zijn niet opdagen in de tweede week en namen wij contact op in de derde week van mei. De mannen kwamen langs en boden hun excuses aan. Zij hadden last van het slechte weer en hierdoor liepen de werkzaamheden uit bij andere klussen. Dit begrepen wij ook, en er werd overlegt hoe wij het nog wilde doen met verlichting en een putje voor de afvoer van het water. Hier hadden wij in eerste instantie niet aan gedacht en deze dingen kwamen nog bij de werkzaamheden. Hierdoor moesten wij nogmaals een aanbetaling doen in verband met het extra materiaal. Ze zouden dan starten in de 1e week van juni.

De mannen kwamen weer niet opdagen, na gebeld te hebben hielden zij vol weersomstandigheden en uitloop hierdoor in de werkzaamheden. Ze kwamen langs om het hout te laten zien van de schutting en of wij deze wilde laten coaten. Koste wel extra (lees dat wij ondertussen al ongeveer 75% van de tuin hebben betaald zonder er eigenlijk iets voor te zien)
Ze komen volgende week. Wij werden een dag voordat zij zouden beginnen gebeld dat de moeder van 1 van de mannen was overleden en dat ze hierdoor een man te kort kwamen. Start eind van de week maar ga ervanuit dat het de week erop is.

Dus van maandag uitgegaan, maar weer niemand gezien!! Direct die dag gebeld en bleek dus dat we de mand die we vorige week gesproken hadden opeens op vakantie is?!
De man die wij spraken (waarvan dus de moeder van overleden is) zei dat hij nu niet kon beginnen, omdat hij nog bezig was met het leeghalen van zijn moeders huis. Wij begrepen dat, maar wij wilden nu toch echt wel duidelijk hebben wanneer er daadwerkelijk begonnen zou worden met de werkzaamheden. 16 juli!!!! 2 maanden later dan de afspraak maar ok, wel duidelijk gezegd dat het bij mij wel een beetje klaar is met het niet nakomen van afspraken.....

Maar dan is het 16 juli en ja ze zijn er weer niet!!!!!
Nou is de man waarvan de moeder is overleden op vakantie, terwijl hij ons duidelijk had gezegd dat wij altijd naar hem moesten vragen. Wij zijn dus nu wel erg boos geworden aan de telefoon en aangegeven dat er zou geen zaken gedaan worden. Wij moeten nu aanstaande vrijdag 20 julie terug bellen want dan is die man terug van vakantie......

De afspraken staan allemaal wel op papier en de aanbetalingen ook. Maar nou is onze vraag wat kunnen wij nu nog eisen? Mogen wij ons geld terug eisen of mogen wij eisen dat ze op een bepaalde datum komen???

Wij kunnen niet altereer terug vinden over dit bedrijf, maar alles wat ik nu terug kan vinden is eigenlijk alleen maar negatief! Er zijn meerdere mensen de dupe van dit bedrijf!!!!!

13291 25 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 20, 2012 om 07:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Nee.

Ik heb een afspraak staan met een hovenier, waarbij de factuur komt nadat de werkzaamheden verricht zijn. Deze is aangesloten bij een branche vereniging.
klik

Werkt die van u ook onder voorwaarden v.e. branchevereniging?

stacey
door stacey - Jul 20, 2012 om 10:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik die website van ze zie Hier dan verwacht ik dat je de heren niet meer hoeft te verwachten................

zoekster
door zoekster - Jul 20, 2012 om 11:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt een aangetekende brief naar dit bedrijf sturen met dat als er binnen 2 weken niet wordt begonnen aan de tuin u de overeenkomst ontbindt en dat u dan uw geld terug wilt. Als ze zich dan nog niet vertonen, dan kunt u een eis tot teruggave van uw geld doen. Gebeurt er dan nog niets, dan kunt u er eventueel een no cure no pay incassobureau op zetten. En in het uiterste geval dit bedrijf voor de rechter slepen.

poltol
door poltol - Jul 20, 2012 om 21:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ga eens naar het politiebureau.
Even informeren wat te doen.
Het ruikt heeeeel sterk naar oplichting of het begin ervan.

Vr.gr. poltol

si
door sillyrabbit - Aug 29, 2012 om 22:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mede slachtoffers. Ook ons hebben ze te grazen genomen. En zo te lezen hebben wij nog geluk gehad. Bij ons is 22 en 23 maart een overkapping geplaatst. Wij wilden eenverhoging onder de overkapping en dan van hout. Dit was wel overlegd, maar bij de plaatsing werd dat ons afgeraden, omdat het hout zou gaan werken en dat het dan schots en scheef zou kunnen gaan liggen. Besloten werd dat zij een stenen terras voor ons zouden plaatsen, maar dan moesten wij het wel vooruit betalen. Erg stom dat wij daar in getrapt zijn... Maar net als bij jullie, zijn er meerdere afspraken gemaakt en ze komen gewoonweg net opdagen. Ze zijn telefonisch zeer slecht bereikbaar en hebben constant smoesjes waarom ze niet komen of konden komen. Ze begonnen al met dat de stenen niet leverbaar waren en dat deze in Duitsland besteld moesten worden. Hij is zelfs aan de deur geweest, met zijn zoontje, om een afspraak te maken en nog kwam hij niet opdagen. Nog niet eens de beleefdheid om af te bellen. Ook wij hebben een aangetekende brief naar hun verstuurd, met de tekst dat wij de opdracht nu binnen 2 weken willen zien uitgevoerd, anders ons geld terug. Ze zwijgen in alle talen en dialecten.... En wij wachten nog maar 5 maanden...

da
door daartje - Aug 29, 2012 om 23:42
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Wij hadden een aangetekende brief gestuurd en 1 via de gewone post. De aangetekende brief ligt nog steeds op het postkantoor. Volgens mij doet hij zijn deur niet open.Bij ons is momenteel de stand van zaken dat er een brief vanuit de rechtsbijstand wordt gestuurd in verband met het ontbinden van de overeenkomst.
Dus wij staan nu aan de start.... maar zoals ik nu nog steeds blijf lezen heeft het dus niet veel nut.

Als je de mannen spreekt lijken ze ook verstand te hebben van aanleggen van tuinen en hebben hun babbel echt bij zich. Helaas houden zij zich niet aan hun babbel en komen geen enkele afspraak na. En inderdaad eerst zien dan geloven, want met woorden komen zij nergens meer.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 30, 2012 om 00:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=daartje schreef op woensdag 29 aug 2012, 23:42]Hallo,

Wij hadden een aangetekende brief gestuurd en 1 via de gewone post. De aangetekende brief ligt nog steeds op het postkantoor. Volgens mij doet hij zijn deur niet open.Bij ons is momenteel de stand van zaken dat er een brief vanuit de rechtsbijstand wordt gestuurd in verband met het ontbinden van de overeenkomst.
Dus wij staan nu aan de start.... maar zoals ik nu nog steeds blijf lezen heeft het dus niet veel nut.

Als je de mannen spreekt lijken ze ook verstand te hebben van aanleggen van tuinen en hebben hun babbel echt bij zich. Helaas houden zij zich niet aan hun babbel en komen geen enkele afspraak na. En inderdaad eerst zien dan geloven, want met woorden komen zij nergens meer.
Begrijp niet dat u allang met een ander in zee gaat.

da
door daartje - Aug 30, 2012 om 00:40
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2
Begrijp niet dat u allang met een ander in zee gaat.

Met een ander in zee gaan? Ik ben nog bezig met deze zaak afhandelen!
Ik had toen de tijd de vraag of iemand mij kon helpen.
Laat ik dit eerst maar afhandelen voordat ik nu op zoek ga naar een andere hovenier. Helaas doet dit soort situaties toch wat met je vertrouwen!

drevil
door drevil - Aug 30, 2012 om 08:28
223 Antwoorden / 14 Vragen

Erg vervelend dat jullie dit overkomen is.

Even uit professionele nieuwsgierigheid: Hoe kwamen jullie op het idee om juist met dit bedrijf in zee te gaan? Het zal niet via mond op mond reclame gegaan zijn.

Was het een advertentie in de krant, of via internet of zo?

Blijkbaar zou deze bende goede zaken kunnen doen, als ze gewoon hun werk goed deden, gezien het aantal mensen dat al bij voorbaat geld gegeven hebben...

si
door sillyrabbit - Aug 30, 2012 om 11:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben dit bedrijf gevonden via flyers, die ze rond brachten. Aangezien de meeste overkappingen een standaard maat hebben, wilde wij weten of ze dit ook aangepast konden maken. Ze stonden 2 dagen na het telefoontje aan de deur. De tuin werd bekeken en het was allemaal geen probleem. 2 Weken later stond de overkapping. Dus ze kunnen het wel! Hij zei al dat hij het behoorlijk druk had dit jaar. Maar ja, als je de opdrachten niet aan kan, zal je er een paar moeten afslaan. Ongelofelijk dat ze op deze manier werken en inderdaad maken ze zo hun bedrif kapot....

si
door sillyrabbit - Sep 4, 2012 om 22:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Op onze factuur staat een Kamer van Koophandel nummer. Mijn man heeft geprobeerd om deze na te trekken, maar het nummer, het bedrijfsnaam en ook het adres is niet bekent bij de KvK. Ook dit is bijna eng... Misschien iemand die dit kan tegen spreken?

da
door daartje - Sep 4, 2012 om 22:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het KVK nummer stond ooit in 2006 geregisteerd op ongeveer iets als Jan Schoon hoevniers bedrijf. Deze is onderhadn opgeheven en is maar door bepaalde instanties te achter halen. Wij leken kunnen dat niet zomaar inzien ben ik al helaas achter gekomen!

zoekster
door zoekster - Sep 5, 2012 om 10:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De belastingdienst zal ook wel interesse hebben in deze meneer.

stacey
door stacey - Sep 29, 2012 om 10:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

van de site: All-inn: Inclusier uitgraven............Bij cirekels en .. ?

--Ook wij worden al een jaar aan het lijntje gehouden door deze firma. Hierbij gaat het om heel veel geld. Telkens zegt hij dat hij de tuin komt doen maar doet het niet, ook het geld terug geven vertikt hij.
Wij zijn het zat.--
--Ook wij worden al een jaar aan het lijntje gehouden door deze meneer. Het gaat hier om heel veel geld,en hij is echt niet van plan het terug te geven of een tuin te maken. Mensen ben gewarschuwd ga niet met deze firma in zee--

ja
door jacques904 - Sep 29, 2012 om 18:10
26 Antwoorden / 3 Vragen

Jan en compagnon waren bij mij aan het werk in de tuin, toen ik van buitenstaanders vernam dat het mensen van het kamp waren, ik dacht geeft deze mensen ook een kans, immers ze kwamen betrouwbaar en vriendelijk over.
Maar dat veranderde snel, Jan was erg agressief, hij wist het, punt uit. Hij kreeg constant telefoontjes en ik vernam dat die klanten allemaal werden afgebekt, de woorden die hij bezigde zal ik u besparen, het was gewoon angstig. Jan is ook niet vies van dreigementen.

Na aflevering en klachten kon je bellen zoals je wilde, afspraken maken/mailen, ze komen gewoon niet.
Ik ben een aantal jaren bezig om de rotzooi die ze gemaakt hebben te repareren, het is zeer slecht afgeleverd.
Jan probeerde je op allerlei manieren je geld afhandig te maken. Hij zei moet je kijken en trok gewoon iets stuk, dat is vergaan, ik weet het want ik ben de vakman. Ik heb duizenden euro's betaald en iedere keer kwamen er weer duizenden euro's bij.
Tegels zagen, daar hebben ze nog nooit van gehoord, gewoon bikkelen, echt afschuwelijk.
Iedereen gebruikt gewone schroeven, maar Jan niet, hij gebruikt uitsluitend RVS. Echter binnen 1 jaar waren alle schroeven verroest. Schroeven vastdraaien, welnee dat ging niet, dus alles zat los.

Uiteindelijk heb ik ze laten weten dat ze niet meer welkom zijn. Ik had er "Schoon" genoeg van.

Jan zijn compagnon was aan het werk en toen zei Jan dat hij het direct moest afmaken, we moeten weg zei Jan (Jan wist niet dat ik meeluisterde).

Reageren: Uit het streekblad van 27 september 2012: Oproep aan gedupeerden.
Voelt u zich ook gedupeerd door het bedrijf "De Siertuin", dan kunt u zich melden, zodat er wellicht gezamenlijk actie kan worden ondernomen.

Reacties kunt u sturen naar: geensiertuin@gmail.com

an
door angelaschoon - Oct 1, 2012 om 20:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

hier een bericht aan alle mensen die een klacht hebben over de siertuinen zoetermeer..me vader is op dit moment uit de running maar voor al de mensen die gedupeerd zijn kunnen contact opnemen me A.a schoon voor een oplossing angelaschoon@hotmail.com en zou ik zo snel mogelijk contact met u opnemen

si
door sillyrabbit - Oct 11, 2012 om 11:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben naar aanleiding van het bovenstaande bericht, dezelfde avond nog een mailtje opgesteld en naar Angela gestuurd. 's Avonds kregen wij al een reactie, dat ze het spijtig vind en dat zij ons de volgende dag zou bellen. Wij wachten nog.... Afgelopen weekend hebben wij haar nog een herinnering mail gestuurd en nog steeds zijn wij niet gebeld...... Ik heb een sterk déjà vu gevoel.....

zoekster
door zoekster - Oct 11, 2012 om 11:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Meneer Schoon zal wel geen steenrijke dochter hebben, die alle vorderingen op haar arme uit de running zijnde pa ("me vader") kan betalen. Het is wel een goede manier om de boel weer even rustig te houden.

empyria
door empyria - Apr 12, 2013 om 06:16
504 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien een leuke zaak voor Tros Opgelicht! ? ;-)

ge
door geenjanenmeer - Apr 12, 2013 om 14:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=angelaschoon schreef op maandag 1 okt 2012, 20:28]hier een bericht aan alle mensen die een klacht hebben over de siertuinen zoetermeer..me vader is op dit moment uit de running maar voor al de mensen die gedupeerd zijn kunnen contact opnemen me A.a schoon voor een oplossing angelaschoon@hotmail.com en zou ik zo snel mogelijk contact met u opnemen dir is gewoon een zileige vertoning hij ontvangt een uitkering en woont op het kamp maat wel werken, en dan ook nog eens mensen oplichten, wist de gemeente dit ook of niet' zag trouwens ook nog eens dat die man zijn woonwagen heeft verbouwd vorig jaar. Ik zal hier een een melding van maken bij de gemeente en belasting dienst. [Edit redactie]

we
door wetaa.verkleij - Apr 29, 2014 om 19:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

ook wij krijgen nog duizenden euro`s van dit bedrijf, wij hebben nl vanaf een jaar of 3 geleden duizenden flyers voor hem bezorgd en tot op heden nog geen geld ontvangen, terwijl ik wel mijn lopers en ander personeel heb moeten betalen.
Meerdere malen heb ik de facturen per mail of per post verstuurd, maar geen reactie.
Mijn man is heel vaak aan de deur geweest, maar je wordt gewoon bedreigd, ook als mijn man belt zegt hij dat hij dan en dan komt betalen, of dat hij het geld kan komen halen. Vaak neemt hij zijn telefoon niet op als hij ziet dat het, het nummer van mijn man is, als we bellen met iemand anders zijn telefoon, dan neemt hij wel op, hij denkt dan zeker dat het een nieuwe klant is die hij weer kan oplichten
Maar als je aan de deur bent wordt er niet open gedaan, wel speelt dan soms zijn zoontje in het hek.
Ook hebben wij intrum justitia en een ander incasso bedrijf er achter gezet, maar die krabbelde ook al terug (dan zeg je dat je het beste incasso bedrijf van Nederland bent)
Als er nu al zoveel gedupeerde zijn dan kan je toch ook eens contact opnemen met bv alberto stegeman of opgelicht er zijn wel meer van dat soort programma`s

da
door daartje - Apr 29, 2014 om 19:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Vraagje: wanner hebben.jullie voor het laatst contact met hem gehad?

we
door wetaa.verkleij - Apr 30, 2014 om 13:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man gaat nog wel eens bij hem langs als hij in de buurt is, maar er is meestal niemand thuis.
Het kan al wel meer dan een half jaar geleden zijn. We hebben de moed een beetje opgegeven na de reactie van die twee incasso bureau`s.

sa
door saartje13 - Apr 30, 2014 om 14:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmiddag

Wij zijn al drie jaar met deze firma bezig.
Wat wij nu weten is dat Meneer Schoon zich in Belgie ophoudt.
Zijn dochter en ex vrouw wonen nog wel op het kamp aan de schansbaan.
Aangezien zijn dochter de schuld die haar vader aan ons had (20.000,00) heeft over genomen , en eerst een betalings regeling had geregld met ons. Waar natuurlijk ook niks van tercht kwam.zijn we nu zo ver dat we het bij de rechtbank hebben gewonnen en ze van de week beslag zijn gaan leggen.zal wel niks te halen zijn.

da
door daartje - May 4, 2014 om 16:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben ook een rechtszaak gewonnen betreft deze situatie, en ook getracht om beslaglegging te laten plaatsvinden.
Echter is Schoon ''gevlucht'' naar België, en kon het niet plaats vinden.

Ook waren wij van plan om een betalingsregeling met dochter af te spreken, maar ook deze kwam afspraken niet na.

Nu 2 jaar later zijn wij nog geen stap verder gekomen.