feya13
door feya13 May 22, 2012 om 14:02
Huishouden & energie

Afvalbak Vieze lucht

In de zomerperiode stinks onze afvalbak (buiten) heel erg. Hij stond eerst bij de voordeur maar we hebben hem dus nu naar achteren verhuisd. Ook geen ideale plek als we binnenkort lekker in het zonnetje achterom willen gaan zitten.
Er komen op de een of andere manier ook veel vliegjes in(op de stank af).
Weten jullie een middeltje waarmee we die vieze stank kunnen wegkrijgen/camoufleren? En misschien iets waardoor ook de vliegjes wegblijven?

4848 22 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 22, 2012 om 14:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Toen ik nog een afvalbak moest gebruiken ging er eerst onderin en langs te zijkanten oude kranten. En als hij leeg was gemaakt, emmertje water met bleek water en een bezem gelijk schoon boenen. Nooi geen last gehad van stank of aangebakken vuil.Maar sinds we hier ondegrondse containers geplaatst zijn vind ik het wel makkelijker geworden.

kiran
door kiran - May 22, 2012 om 15:09
2791 Antwoorden / 0 Vragen

feya13

Hogedrukspuit erop / op zijn kop laten uitlekken / drogen / containerzak erin.

tenormin
door tenormin - May 22, 2012 om 15:15
16823 Antwoorden / 108 Vragen

hallo feya13, bij oma weet raad krijg je allerlei tips, teveel hier om op te schrijven. Ga naar www.omaweetraad.com en zoek naar containers. Veel succes met eventuele oplossing.

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 15:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo feya13,

Klik hier.

Met vr.gr.

ja
door jans2 - May 22, 2012 om 16:08
311 Antwoorden / 4 Vragen

Of google op "stank afvalbak", tal van tips zullen je deel zijn.

feya13
door feya13 - May 22, 2012 om 16:20
12 Antwoorden / 2 Vragen

Eens, en natuurlijk heb ik zelf ook al op google rond gespeurd.
Maar op een extra plaats vragen kan toch geen kwaad?
Misschien heeft hier namelijk wel iemand een wondermiddeltje.

tenormin
door tenormin - May 22, 2012 om 16:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=feya13 schreef op dinsdag 22 mei 2012, 16:20]Eens, en natuurlijk heb ik zelf ook al op google rond gespeurd.
Maar op een extra plaats vragen kan toch geen kwaad?
Misschien heeft hier namelijk wel iemand een wondermiddeltje.

Jawel, net als ik op een flat wonen (da's fijn!) en kleine zakjes gebruiken die je iedere dag even in de ondergrondse container doet. Moet die er natuurlijk wel zijn. En dat is natuurlijk je probleem, die containers worden niet elke dag opgehaald. Dus ben ik jaloers op jouw tuin (incl. je riekende container).

su
door susannef - May 22, 2012 om 17:20
303 Antwoorden / 9 Vragen

Alles wat je in de bak gooit in goed dichtgeknoopte plastic zakken/pedaalemmerzakken stoppen. Houd niet alles weg, maar scheelt wel een hoop.

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=susannef schreef op dinsdag 22 mei 2012, 17:20]Alles wat je in de bak gooit in goed dichtgeknoopte plastic zakken/pedaalemmerzakken stoppen. Houd niet alles weg, maar scheelt wel een hoop.

Dan heb je bij jullie zeker geen gescheiden containerbak voor gft en restafval?
Het is nl. niet de bedoeling om plastic bij het gft te gooien!
En de stank + vliegjes worden veroorzaakt door het gft!

feya13
door feya13 - May 22, 2012 om 17:48
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote]Dan heb je bij jullie zeker geen gescheiden containerbak voor gft en restafval?
Het is nl. niet de bedoeling om plastic bij het gft te gooien!
En de stank + vliegjes worden veroorzaakt door het gft!

Nou... eigenlijk komen ze net af op de zwarte contailer, niet de groene(raar maar waar).

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@feya13,

Dan is de oplossing inderdaad om het afval in een zak(je) te deponeren.

su
door susannef - May 22, 2012 om 18:10
303 Antwoorden / 9 Vragen

@edrick3: Iets beter lezen: ik heb het alleen over plastic zakken, niet over plastic afval! Alle afvalzakken die bij mij in de supermarkt te koop zijn, zijn toch echt van plastic gemaakt...

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 18:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@susannef,

Ik kan heel goed lezen in tegenstelling tot sommige anderen.
Je hebt het over plastic zakken en dat is dus afval en hoort NIET bij het gft!!

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 18:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik kan heel goed lezen in tegenstelling tot sommige anderen.
Je hebt het over plastic zakken en dat is dus plasticafval en hoort NIET bij het gft!!

su
door susannef - May 22, 2012 om 18:40
303 Antwoorden / 9 Vragen

@edrick3: Ik zeg ook helemaal niet dat de zakken bij het gft moeten. Ook je vuilniszakken zijn van plastic gemaakt en daarmee plastic zakken - en geen plastic afval.
En... als je je bericht eenmalig stuurt, begrijp ik je ook wel;), je hebt je punt gemaakt.

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 18:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@susannef,

off topic

.....Ook je vuilniszakken zijn van plastic gemaakt en daarmee plastic zakken - en geen plastic afval......
Heb je nu zelf wel goed gelezen wat je schrijft:
...van plastic gemaakt .... plastic zakken ....(maar is) géén plastic afval. ???

I rest my case.

su
door susannef - May 22, 2012 om 18:56
303 Antwoorden / 9 Vragen

@edrick3

off topic: Ja, ik kan prima lezen. Jij zit nu als een enorme betweter te mieren.
Indirect beweer je nu dat vuilniszakken niet van plastic gemaakt zijn? Kom op, loop de supermarkt in en kijk eens bij de afvalzakken.
Ben heel erg benieuwd van welk materiaal jouw afvalzakken zijn gemaakt.

tenormin
door tenormin - May 22, 2012 om 19:11
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk dat de plastic zakken die we kopen wel afbreekbaar zijn. Neem aan dat er dan immers al lang iets anders voor afval werd verkocht. Maar inderdaad, hier hebben we bij alle winkelcentra de plastic, glas, papier, kleding containers. Het GFT afval word hier al lang niet meer gescheiden in de buurt waar ik woon (hoogbouw), bij laagbouw, ook in de buurt, word het wel gescheiden. Althans, zo was het, nu gaan de groene en zwarte containers tegelijkertijd in één vuilniswagen met niet gescheiden compartimenten, zoals vroeger.

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 19:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@susannef,

off topic,

Nou, toch nog maar even een reactie dan.
.....Indirect beweer je nu dat vuilniszakken niet van plastic gemaakt zijn?.....
Nee, dat beweer ik helemaal niet, noch direct, noch indirect.
Juist het tegenovergestelde: vuilniszakken zijn van plastic en dat is dus plastic afval en hoort niet bij het gft.
Duidelijker kan ik het niet aangeven.
Tóch een kwestie van goed lezen.

Met vr.gr.

su
door susannef - May 22, 2012 om 19:30
303 Antwoorden / 9 Vragen

@edrick3: Ik heb het hele verhaal voor mijn eerste reactie gelezen en daarin wordt nergens vermeld dat het om stank door gft gaat. TS zet zelfs later nog dat het om zijn grijze bak gaat. Daarom snap ik niet dat je mij zo aan het aanvallen bent.
Ik vind het erg jammer dat je op deze manier andere reageerders zo naar beneden haalt.

edrick3
door edrick3 - May 22, 2012 om 19:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@susannef,

off topic:
Nou, nóg een keer dan:
Pas ná jouw reactie(17.20 uur) heeft TS aangegeven dat het vooral door de grijze bak kwam (17.48 uur).
Het is geenszins de bedoeling om iemand 'af te katten'.
Laten we het maar op 'spraakverwarring' houden.

Fijne avond.

su
door susannef - May 22, 2012 om 19:42
303 Antwoorden / 9 Vragen

Dan doe ik ook nog één keer een duit in het zakje;)...... vóór mijn reactie wordt nergens beweerd dat het om gft gaat. Dat jij lijkt te denken dat het om gft gaat, is dus een foutieve aanname van jouw kant.