Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 19:17
Huishouden & energie
Afvoer boiler over tegelwerk!

Ik heb sinds november '22 een appartement gehuurd via woonstichting Thuis. En daarin een mooi nieuw aanrechtblad laten leggen, met inbouwgasfornuis.
Anders moest ik een los gasfornuis plaatsen, wat niet meer van vandaag de dag is vind ik.

Nu bleek mijn gijzer, welke zich bevind in een boven keukenkast te dateren uit 1966.
De waakvlam waaide herhaaldelijk uit, waardoor ik een aantal keren per dag koud water had, dus kreeg ik een nieuwe boiler.

Ik was blij.
Nu blijkt dat de nieuwe boiler dus een afvoer nodig heeft, waardoor ze een gat in mijn keukenkastje en aanrechtblad hebben gezagen!
Om zo de afvoer van de boiler op de afvoer van de kraan te koppelen!
Nu is mijn vraag kan dit echt niet anders vorm gegeven worden? En kan ik hier rechtsbijstand in betrekken?

7581 25 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 1, 2023 om 19:26
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Danielle,

Ik kan u uit ervaring (ik heb sinds september een nieuwe keuken gekregen van de woningbouwvereniging) het juiste antwoord geven (zonder verdere linken/verwijzingen).

De woningbouwvereniging bepaalt hoe uw keuken eruit komt te zien.

U mag hooguit de kleur van de kastjes en de vorm van de deurhendels uitzoeken.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 19:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of het wel zo zwart wit is wat jij zegt.
Aanzicht wil ook wat toch?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 1, 2023 om 19:35
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Danielle,

Toen ik mij ermee wilde bemoeien ,kreeg ik te horen ;" U heeft geen inspraak ,de keuken is eigendom van de woningbouwvereniging "
...

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 19:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jezus, hoe ga je met mensen om he?! Dat zou betekenen dat zij dus alles kunnen bepalen, want de woning is van hun. Vind het juridisch gezien niet een heel sterk argument haha

getty
door getty Feb 1, 2023 om 19:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is juist wel een juridisch sterk argument. Als eigenaar heb je zeggenschap.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 19:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja en als consument heb je niks te vertellen dan?

getty
door getty Feb 1, 2023 om 19:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Je bent hier huurder, geen consument

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, ik ken wetboek 7 niet uit mijn hoofd maar ik weet dat je in de private sector wel als consument wordt gezien.
Ik ga toch eens de huurcommissie bellen hoe dit zit.

va
door vanlotjegetikt Feb 1, 2023 om 21:18
809 Antwoorden / Vragen

Je bent huurder en daarmee uit. Heus helaas is niet anders.

Topantwoord

sira
door sira - Feb 1, 2023 om 19:33
2289 Antwoorden / 24 Vragen

U had beter een close-in of close-up boiler in het onderkastje kunnen nemen. Ik zou ook geen idee hebben waar de afvoer anders had moeten komen, indien achter de tegels, hadden er tegels uitgehaald moeten worden.

U kunt ook creatief zijn, teken de horizontale grijze voegen door op de afvoer, dan valt de buis minder op.
Ik zit nu achter mijn laptop en niet achter mijn desktop, anders had ik het op de foto ingetekend.

Dit bedoel ik met de lijntjes (voegen) tekenen op de afvoer, onzichtbaar zal het niet worden, maar het oogt nu anders.

Of plak er 1 of 2 haakjes op, dan kunt u de afwasborstel kwijt.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 19:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niks te nemen, want de woningbouw heeft gewoon een x aantal boilers en installatie afgekocht bij een firma.
Ik heb dit nagevraagd bij de firma namelijk, maar een andere boiler was niet mogelijk.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een vaatwasser.

sira
door sira Feb 1, 2023 om 20:36
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb ook een vaatwasser, maar ook een afwasborstel, o.a. voor de koekenpannen, want die mogen niet in de vaatwasser.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Weet je wat Ik ga toch niet stom randen tekenen op zo'n buis? Wat is dat voor advies?

sira
door sira Feb 1, 2023 om 20:46
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Nou, rustig maar hoor, ik probeer alleen mee te denken, ik start er zelfs m'n desktop en tekenprogramma speciaal voor op, maar dan moet je het zelf maar uitzoeken, mijn probleem is het niet..

Fijne avond verder.

tenormin
door tenormin Feb 1, 2023 om 22:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, Oh... Denkt men te helpen. Vind je antwoord heel voor de hand liggend, althans, zoals ik het lees. Vreemd overigens, je geeft wel een topantwoord, volgens de TS. En dan is het ineens niet meer het juiste antwoord. ;-))

sira
door sira Feb 1, 2023 om 23:02
2289 Antwoorden / 24 Vragen

@Tenormin, als iemand een dergelijke opmerking maakt, komt het op mij toch een beetje verwend over (het tijdperk van de prinsjes en prinsesjes). Gelukkig is het mijn probleem niet en de jouwe ook niet ;-))

tenormin
door tenormin Feb 2, 2023 om 00:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, ik heb van de woningbouw exact dezelfde keuken "gekregen", alleen, wij kregen een HR ketelt achter dat deurtje. Wij konden wel kiezen voor een en ander, alleen, dan betaalt men zich scheel als het luxe was. Dus niet gedaan. Dat heeft men nu eenmaal bij huren.

Da
door DaniellePasson Feb 24, 2023 om 21:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Is de eerste keer dat ik op dit forum zat
Ik wist niet waar het knopje voor diende

sira
door sira Feb 24, 2023 om 22:05
2289 Antwoorden / 24 Vragen

@Daniellepasson
Maakt niet uit, aldoende leert men :-)

getty
door getty - Feb 1, 2023 om 19:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is niet uw keuken, maar die van de verhuurder
zij bepalen de goedkoopst adequate oplossing. Dit is helaas  niet perse de mooiste... niets aan te doen.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 19:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga het wel proberen, denk ik.

tenormin
door tenormin Feb 2, 2023 om 00:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Getty, ik heb exact dezelfde keuken hoor, en niet mooi? Uiteraard gaat een WBV voor het goedkoopste, maar deze keuken is nog steeds up-to-date, alleen, met het verwarmingssysteem hebben we een HR ketel gekregen, dus geen gesodemieter met lekken etc.

getty
door getty Feb 2, 2023 om 09:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tenormin: Ik heb het niet over de keuken, maar over de afvoeroplossing.

mahadma
door mahadma - Feb 1, 2023 om 19:49
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Laat een handige Harry een houten ombouw maken,

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 19:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja als ik iemand zou zijn die daarmee akkoord ging, ging ik hier ook wel mee akkoord.

mahadma
door mahadma Feb 1, 2023 om 20:35
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als u met deze oplossing niet accoord KAN gaan, tja, then i rest my case.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 1, 2023 om 19:53
2010 Antwoorden / Vragen

Nee, dat had niet anders gekund, blijkbaar moeten ze naar de afvoer en daar zit er maar één van. U kunt prima uw rechtsbijstandverzekering inschakelen maar wat is uw eis dan?

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat het in de muur verborgen wordt zoals het hoort anno 2023

Iv
door Ivo W Feb 1, 2023 om 20:37
728 Antwoorden / Vragen

Als het een elektrische boiler is die is geplaatst, dan had het wel degelijk anders gekund. De afvoer bij een elektrische boiler is voor het overdrukventiel (of inlaatcombinatie). Deze wordt meestal direct onder de boiler gemonteerd, maar dat is niet nodig. Het overdrukventiel kan ook pakweg een meter lager gemonteerd worden, in het keukenkastje. Mits natuurlijk de waterleidingen die naar de boiler lopen ook via dat keukenkastje gaan.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een foto geplaatst zou je daar aub eens naar kunnen kijken?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 1, 2023 om 23:16
2010 Antwoorden / Vragen

Even aangenomen dat die leiding er inderdaad moet komen, kun je dan eisen dat ze die leiding in de muur frezen en opnieuw tegelen? Sorry maar dat niet om een functioneel verschil maar om het aanzicht. Ik kan enkel voor mezelf spreken maar ik denk dat de woningbouw gewoon voor de goedkoopste oplossing gaat en dat je daar weinig tegenin kunt brengen.

getty
door getty - Feb 1, 2023 om 19:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vind het gezien op de foto overigens een prima oplossing.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik aan de man vroeg het achter de kraan te maken..
Hij wilde het eigenlijk ernaast doen, zoals de andere mensen het in de flat wellicht zullen krijgen.

getty
door getty Feb 1, 2023 om 20:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ook prima

ik vind dat u wel een beetje overdrijft. De huurcommissie lacht hier om.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kan zijn
Gelukkig is de één de ander niet

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2023 om 20:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Kldeine correctie: ik plaats dit nu als eerste omdat het antwoord is op uw vraag: Er is  niets op tegen om uw rechtsbijstandsverzekeraar in te schakelen voor advies/hulp. U heeft de verzekering daarvoor!.

U had een probleem met een oude geyser en het gegeven dat men voor het plaatsen van de boiler en gat in het aanrechtblad heeft gezaagd.
Dat had misscchien wel anders gekund en wel door het frezen van een gleuf in de muur hetgeen ook had betekent dat er nieuw tegelwerk had moeten gebeuren en dus meer kosten.
Een mogelijk relevante vraag is of u via een kleine huurverhoging zelf meebetaat aan het aanrechtblad. In ieder geval is het zo dat uw verhuurder op basis van de leeftijd van de geyser die u noemt verplicht was om die op eigen (kosten verhuurder) te vervangen. De aanleg nu had men, als al af te leiden uit een eerder deel van mijn antwoord, inderdaad wel anders kunnen doen maar daar hadden dan ook veel meer kosten tegenover gestaan en in ieder geval ben ik van mening dat de nu gekozen en uitgevoerde oplossing reëel is.

Het is helemaal aan u om uw rechtsbijstandsverzekeraar erbij te betrekken en dan te vernemen wat men er daar van vindt. Onder het motto 'niet reschoten is altijd mis' zou dat tot een posief resultaat voor u kunnen leiden. Of dat dan werkelijk zo is is aan hen om te besluiten.

Ergo: niets op tegen om uw rechtsbijstandsverzekeraar in te schakelen voor advies/hulp. U heeft de verzekering daarvoor!.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom
Wie niet waagt wie niet wint
Bedankt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 1, 2023 om 20:37
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Vraag gedaan. Laat a.u.b. en t.z.t. weten wat men bij uw rechtsbijstandsverzekeraar zegt / doet./

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zal ik doen, bedankt.

Topantwoord

Iv
door Ivo W - Feb 1, 2023 om 20:42
728 Antwoorden / Vragen

De boiler zelf heeft géén afvoer nodig. Het overdrukventiel of de inlaatcombinatie is wel nodig bij gebruik van een boiler en die heeft een afvoer nodig.
Maar de inlaatcombinatie hoeft niet direct onder de boiler geplaatst te worden. Hij moet in de koudwaterleiding geplaatst worden, binnen 1 tot 2 meter verwijderd van de boiler. Direct onder de boiler is de meest gekozen plek, maar dus niet noodzakelijk.

Als de aftakking van de koudwaterleiding zich in het gootsteenkastje bevindt, dan had de inlaatcombinatie daar ook geplaatst kunnen worden en had u geen lelijke zichtbare leiding gehad. Of het anders aangelegd kon worden hangt dus af van hoe de koudwaterleiding naar de boiler is aangelegd.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 20:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een foto geplaatst zou je daar aub eens naar willen kijken?

Iv
door Ivo W Feb 1, 2023 om 21:09
728 Antwoorden / Vragen

Op de foto komt de koudwaterleiding uit de muur. Dan lijkt dit de juiste plek voor de inlaatcombinatie.

Alléén als de koudwaterleiding vanuit het gootsteenkastje via de muur naar boven loopt, had dit anders gekund.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 22:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oke nou hier heb ik wat aan.
Dan kan ik gaan kijken wat mogelijk andere stappen zijn Bedankt!

Da
door DaniellePasson - Feb 1, 2023 om 20:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is hoe het water de boiler ingaat

rj
door rjw - Feb 1, 2023 om 21:49
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Simpel op te lossen: halve keuken verwijderen, tegels er af, sleuf hakken, afvoerbuis wegwerken, dicht stucen, opnieuw betegelen, keuken terugplaatsen, rekening naar huurder sturen voor dit werk.

Da
door DaniellePasson Feb 1, 2023 om 22:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Joh.. *verhuurder

sira
door sira Feb 1, 2023 om 23:18
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, huurder

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 1, 2023 om 23:21
2010 Antwoorden / Vragen

@RJW
Denk je echt dat de woningbouw dat gaat betalen of dat je ze daartoe kan verplichten? Oprecht benieuwd want wellicht heb ik een verkeerd beeld van hun verplichtingen.

sira
door sira Feb 1, 2023 om 23:32
2289 Antwoorden / 24 Vragen

@Henkdezevende, zou het cynisch bedoeld kunnen zijn?

Da
door DaniellePasson Feb 2, 2023 om 08:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sira mijn vraag gaat over of ik de verhuurder dit netter op kan laten lossen..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 2, 2023 om 10:55
2010 Antwoorden / Vragen

Ah cynisme, dat probeer ik tegenwoordig zoveel mogelijk te vermijden omdat de boodschap meestal verkeerd begrepen wordt.

rj
door rjw Feb 2, 2023 om 13:02
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad cynisch bedoeld. Maar ik zet er ook nog bij dat de rekening naar de huurder gaat, dus de verhuurder / wbv gaat dit uiteraard niet betalen. Waar ik huurder schrijf bedoel ik ook huurder en niet verhuurder zoals Danielle denkt.

me
door mein33 - Feb 1, 2023 om 22:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het gaat helemaal niet over een boiler maar over een warmwatervoorziening (moderne uitvoering van een geiser) en die heeft inderdaad een condenswaterafvoer nodig.
Aansluiting rood is warmtapwater.
Aansluiting blauw is aanvoer koudwater.
Aansluiting geel ks gasleiding.
Snoertje is voor de ventialor die de rookgassen afvoert.

Uw rechtsbijstandverzekering kan in deze niets voor u betekenen.

1paul
door 1paul - Feb 2, 2023 om 08:16
3101 Antwoorden / 0 Vragen

u kunr van de verhuurder niet verwachten dat zij deze afvoer infrezen en vervolgens nieuw tegelwerk aan brengen.

u zult hier dus genoegen mee moeten nemen, men doet dat wat nodig is en niet meer, had u het anders gewilt of alsnog anders dan zult u dit, in overleg met verhuurder, zelf moeten betalen en laten uitvoeren op eigen kosten.

pino123
door pino123 - Feb 2, 2023 om 08:56
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb het idee dat er prima antwoorden gegeven worden, alleen als het antwoord u niet bevalt komt dit vrij aanvallend over. Misschien dan geen vragen stellen. Hier zitten mensen die u graag willen helpen en hierin hun best doen en niet meepraten in de antwoorden die u bevallen.
Ook ik ben van mening dat het een prima oplossing is. U heeft een nieuwe boiler en het is veilig geplaatst, hoe het geplaatst is dat is niet aan u aangezien u huurder bent. Simpelste oplossing is een koofje, kwast erover en het is weer netjes.

me
door mein33 Feb 2, 2023 om 11:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er is geen boiler geplaatst.

pino123
door pino123 Feb 2, 2023 om 12:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt zie ik nu vanuit jouw bericht, TS geeft steeds aan dat het een boiler is. Volgens mij doet het er verder niet toe.

Franske1958
door Franske1958 - Feb 2, 2023 om 09:37
414 Antwoorden / 2 Vragen

Een geiser vervangen door een boiler?   Ik hoop niet dat mijn verhuurder ooit een (keuken)boiler hier gaat plaatsen. Ik ben
zeer tevreden met mijn huidige CV ketel waarop ik de boilerfunctie gelukkig uit kan zetten.  De hele tijd water warm houden
totdat dat ooit eens een keertje nodig is. Dat is namelijk een enorme energie verspilling, Mede door deze "ECO" stand is mijn
gasverbruik in mijn rijtjes tussenwoning ongeveer 350m3 gas en 1000 Kwh uur stroom per jaar, dat is dus inclusies douchen
en warm koken.

me
door mein33 Feb 2, 2023 om 11:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er is geen boiler geplaatst.

Gr
door Grunn1 - Feb 2, 2023 om 11:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ziet er netjes afgewerkt uit.

Nee je hebt niet zoveel te willen in een huurwoning. De verhuurder bepaald en betaald want zij zijn de eigenaar.
Wil je alles zelf bepalen dat kan, vraag de verhuurder toestemming om zelf op eigen kosten een keuken te plaatsen. Het risico is dat je de oude keuken terug moet plaatsen als je gaat verhuizen.
Wil je helemaal alles zelf bepalen dan zal je een woning moeten kopen, dan ben je zelf de eigenaar en kan je zelf bepalen hoe iets eruit komt te zien.

Anders moest ik een los gasfornuis plaatsen, wat niet meer van vandaag de dag is vind ik.

Het is tegenwoordig anders heel normaal en sjieker om een mooie vrijstaande oven/fornuis te plaatsen inplaats van zo'n simpel inbouw kookplaatje.

ro
door ronny530 - Feb 2, 2023 om 17:54
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Zo te lezen heeft u op eigen initiatief een nieuw aanrechtblad gekocht en laten leggen en wel voor eigen rekening en risico. Er van uit gaande dat de geiser de totale warm water voorziening omvat is het niet mogelijk om de nieuwe boiler te verplaatsen omdat die op de bestaande leidingen wordt aangekoppeld en dus op de plaats van de oude geiser gemonteerd wordt. De benodigde afvoer kan niet weggewerkt worden omdat dan de het hele keukenblok van de wand af moet, de tegels van de muur afmoeten en in de muur een sleuf gefreesd moet gaan worden, daarna de wand opnieuw stucen, betegelen en de boel weer terug plaatsen enkel en alleen omdat u die afvoerbuis als storend ervaart. Op de vraag of het niet anders vormgegeven had kunnen worden is het antwoord nee dat kan niet. Kunt u verandering afdwingen moet het antwoord ook nee zijn omdat u het aanrechtblad voor eigen risico op eigendommen van de verhuurder heeft aangebracht. Uw woongenot wordt niet aangetast en de verhuurder heeft de noodzakelijke vervanging uitgevoerd. Zoals ik de foto bekijk is de afvoerbuis netjes achter de kraan geplaatst in een witte kleur en is dus ook niet opvallend aanwezig. Het zal wel even wennen worden maar het weegt niet op tegen het gemak van de nieuwe boiler. Uiteraard staat het u vrij om stappen te ondernemen maar dan zou ik u adviseren om alles maar dan ook alles wat u in de huurwoning als storend ervaart op te schrijven want ik weet zeker dat die lijst omvangrijk zal worden.

zoom1
door zoom1 - Feb 3, 2023 om 11:46
38 Antwoorden / 23 Vragen

Een ding is niet helemaal duidelijk. U schrijft dat u een mooi nieuw aanrechtblad heeft laten leggen.
Wil dat zeggen, dat u dat blad zelf heeft gekocht en laten plaatsen, of heeft de verhuurder u een blad laten uitkiezen en laten plaatsen?
Kortom het gaat erom van wie het blad is. Mij lijkt, dat als u zelf het blad heeft gekocht en betaald, dan is het uw eigendom, en dan hadden ze daar niet zomaar zonder uw toestemming in mogen boren.

Dan heeft u misschien wel recht op schadevergoeding.  En dan sluit ik me aan bij andere reacties, vraag om raad bij uw rechtsbijstandsverzekering.

Heeft de verhuurder het blad betaald en laten leggen, dan heeft u helaas pech, want het blad is dan niet uw eigendom.

Hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen.

gerbera
door gerbera Feb 3, 2023 om 13:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als, Als, Als, ik mis in uw vraagstelling dan nog de vraag, heeft de TS toestemming van de WB gehad het blad te vervangen. Zo niet en is dit op eigen houtje gedaan dan is alle risico voor de TS sterker nog de TS zal het "oude" blad moeten bewaren en bij verlaten van de woning deze weer terug moeten plaatsen. Dus dat zonder toestemming boren is onzin waarbij ik er van uit gaat dat de woningbouw niets weet van het blad anders hadden ze daar wel contact over gehad met de bewoner.

zoom1
door zoom1 - Feb 3, 2023 om 11:51
38 Antwoorden / 23 Vragen

Een ding is mij niet duidelijk.
U schrijft dat u een mooi nieuw aanrechtblad heeft laten leggen.
Wil dat zeggen dat u zelf dat blad gekocht heeft, en heeft laten installeren, of heeft de verhuurder u een blad laten kiezen en gelegd?
Het er namelijk om, wie er de wettelijke eigenaar van is.
Als u de eigenaar bent, heeft u mogelijk recht op schadevergoeding, want ze mogen dan zonder uw toestemming niet in uw eigendom boren.
Als de verhuuder u heeft laten kiezen, en dus betaald heeft voor het blad en de installatie, dan is de verhuurder eigenaar en dan heeft u helaas pech.
Ik sluit me aan bij de andere reacties: neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering!

Ik hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen.

pe
door pebk - Feb 3, 2023 om 12:22
579 Antwoorden / 0 Vragen

Het eenvoudigst wat u kunt doen is uw rechtsbijstand of h et juridisch loket bellen en met hen kijken naar wat uw rechten en mogelijkheden zijn. Voor mijn gevoel heeft u niet al te veel keuze en hebt u het gewoon te slikken. Maar niet geschoten...

mo
door mof - Feb 3, 2023 om 13:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ze mogen niet uw prive eigendom beschadigen. Daarentegen kunnen ze wel van u verlangen dat u het blad verwijdert zodat ze de geiser kunnen aanleggen. Tenslotte heeft u het aanrchtblad dat de verhuurder u heeft verstrekt vervangen door uw eigen blad. Ik kan me voorstellen dat de verhuurder in alle woningen van gelijk type op gelijke wijze de boiler willen aanleggen. Wr had dus wel wat overleg moeten plaatsvinden maar het gat had er gewoon gekomen.

ro
door ronny530 - Feb 3, 2023 om 15:31
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Toen ik mijn eerste antwoord plaatste had ik de tweede foto nog niet gezien maar die foto veranderd mijn mening niet omdat het wegwerken van de afvoer zonder hak en breek werk niet mogelijk is. Met excuus maar heeft u daadwerkelijk de kastdeur verwijderd en ook nog eens de afvoerpijp gedemonteert als ook de omkasting van de boiler zelf om uw relaas kracht bij te zetten! het moet echt niet gekker worden om eigendommen van de verhuurder zo te mishandelen. Ik zie echter wel een oplossing voor het optische probleem en dat die is een lekbak onder de afvoerbuis van de boiler plaatsen en regelmatig controleren of die lekbak vol gelopen is. Het gat in het keukenblad die uw eigendom is kunt u middels een chromen afdichtingsdop dicht maken om lekkage te voorkomen. Edoch het is een blijft een advies waar u zeker niet in mee zal gaan want u volhard in het aansprakelijk stellen van de verhuurder omdat u als u de keuken in gaat, die buis ziet zodanig gefrustreerd raakt dat uw ooit goede humeur als sneeuw voor de zon verdwijnt en alle flacons van schoonmaakmiddelen inmiddels wel een plaatsje op het keukenblad hebben gevonden. Kom op zeg ik zou willen dat mijn keuken ruimte er zo mooi uitzag als de uwe want ik had ook een standaard keukenblok die ik naar eigen zin voor eigen rekening en risico tot mijn ideale opstelling heb veranderd maar ik blijf de uit stekende gas aansluiting zien en denk dan tja als ik ooit ga verhuizen dan kan de volgende bewoner die gas aansluiting weer in gebruik nemen. Wat het meest grappige wel is dat alles went ook die afvoerbuis en in mijn geval de gas aansluiting want het gemak van een langer keukenblad met inbouw apparatuur maakt het verblijven in de keuken veel leuker dan met een standaard geleverde Bruinzeel keukenblok met zeg een kleine twee meter metalen aanrecht die onverslijtbaar is.

sira
door sira Feb 3, 2023 om 21:27
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Je hebt gelijk, ze heeft de boel afgebroken. ik dacht dat de 2e foto misschien bij de buren was gemaakt.

gerbera
door gerbera Feb 5, 2023 om 21:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Er is niets afgebroken door de TS, die had wel kunnen volstaan met alleen het deurtje open te zetten. Foto is gewoon gemaakt tijdens de montage en begrijpelijk dat de monteur het deurtje dan even verwijderd.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2023 om 21:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vraag mij af of het aanrechtblad , ondanks dat de TS dit zelf aangebracht heeft, wel eigendom is van de TS. De keuken is door de WB geleverd incl. aanrechtblad. Dat blad (eigendom van de WB) is door de TS verwijderd en vervangen en neem aan vastgezet op de onderkastjes. In dat geval is het blad schroefvast aan eigendom van de WB gezet en behoord dit naar mijn mening tot de woning.

Du
door Duc7 - Feb 5, 2023 om 11:44
35 Antwoorden / Vragen

Misschien een suffe vraag: Is het wel geoorloofd om een stekkerdoos onder een water boiler vlak naast een overdruk ventiel te plaatsen? Zijn daar geen regels voor?

ik vond het volgende:
De belangrijkste voorwaarde voor het elektrische element dat in de keuken is geïnstalleerd, is dat het niet dichter dan 0,6 m bij de waterleidingen en de gootsteen mag zijn. Hetzelfde geldt voor gasleidingen en kachels, het is noodzakelijk om een ​​afstand tussen hen en stopcontacten (schakelaars) van minimaal 0,5 m aan te houden.

op deze site:
https://electricianexp.com/nl/elektroprovodka/vysota-rozetok-ot-pola

geen idee of dit juist is, maar ga ga het eens bij een elektricien navragen. Indien de afstand stopcontact tot waterleiding cq overloop groter moet zijn dan nu het geval is, heb je een ander probleem dan alleen die pijp over de muur.
snap ook niet waarom ze die boiler niet in het aanrechtkastje onder de wasbak geplaatst hebben. Geld ook dan nog steeds, is het veilig zo dichtbij een boiler een stopcontact.

SJ
door SJeroentje Feb 5, 2023 om 17:21
1 Antwoorden / Vragen

In het onderkastje. En het afvoeren van de rookgassen?

me
door mein33 - Feb 5, 2023 om 12:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

TS reageert niet meer, maar naar mijn idee zijn de foto's gemaakt tijdens het installatiewerk van de geiser.

SJ
door SJeroentje - Feb 5, 2023 om 17:18
1 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk kan je je rechtsbijstand bellen met de vraag of ze je kunnen helpen. Maar ik vermoed dat ze je stilletjes uitlachen, dit valt niet onder de verzekering. Hoe belachelijk de constructie ook is, de woningbouw staat in haar recht. De loodgieter keek in zijn busje en heeft met wat hij bij zich had een zo goedkoop mogelijke oplossing bedacht.
Het had makkelijk anders gekund. Zelfs met het keukenblok op zijn plaats kan het worden weggewerkt. Beetje hakken, gleufje maken met haakse slijper/ multitool. Paar nieuwe tegeltjes en opgelost.
Ik kreeg destijds ook zo iets van de woningbouw opgeleverd. Heb het zelf opgelost.

Dacht je dat de loodgieter die dit zo in elkaar heeft geprutst dit thuis ook zo heeft? Welnee.

Dat is het nadeel van huren sociale sector, klanten zijn sukkels.

gerbera
door gerbera Feb 5, 2023 om 21:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het is de verhuurder die bepaald hoe en op welke de werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden en de monteur voert die uit.