On
door Onlijn Apr 11, 2006 om 09:13
Huishouden & energie

Afvoerontstopper

Heb nu twee producten in huis die de afvoer echt niet hebben ontstopt. Ik denk zelf dat Fifax het enige is dat me nu nog van de verstopping af kan helpen. Wat is jullie ervaring?

41853 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2006 om 09:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Caustic Soda. Beter is er niet maar pas op voor brndwonden bij aanraken (het is niet brandbaar, de chemische reactie veroorzaakt warmte)

On
door Onlijn - Apr 11, 2006 om 09:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

In Fifax zit caustic soda. Dus is mijn vermoeden juist!

hutch
door hutch - Apr 11, 2006 om 09:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Caustic soda is inderdaad zeer effectief, maar ook zeer slecht voor het milieu. Kan ook de afvoerbuizen aantasten...

Hier heeft u een link naar: afvoer ontstoppen.

Uiteraard is de keuze aan u: of caustic soda (c.q. alternatieven) of meer werk en het zelf doen....

Gr. Hutch

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 11, 2006 om 09:46
463 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb redelijk goede ervaringen met Karwei vloeibare ontstopper.Is ook te krijgen in korrels.

Harry

johandv
door johandv - Apr 11, 2006 om 11:46
94 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon een emmer met kokend heet water en daarin opgelost flink wat soda (van die gewone, goedkope) geeft een prima resultaat, tenzij er echt een voorwerp inzit, dan moet de leiding door een vakman open gemaakt worden.

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 11, 2006 om 13:17
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Producten op basis van caustic soda en zwavelzuur zijn verkrijgbaar en beide helpen prima om kleine verstoppingen door organisch materiaal te verhelpen. Zwavelzuur heeft als voordeel dat het bijna tweemaal zo zwaar is als water en dus via sifon op de juiste plek terecht komt.

edwardus
door edwardus - Apr 11, 2006 om 13:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

In mijn woning zitten nog metalen (loden of zinken?) afvoerbuizen waar je dus geen caustic soda kunt toepassen. Daarom heb ik Keukenontstopper van HG toegepast en het werkt prima moet ik zeggen.

la
door ladylaaf - Apr 11, 2006 om 14:27
57 Antwoorden / 5 Vragen

hallo

dit jaar had ik ook een afvoerontstopper geprobeerd bij mijn broer in een gemeente huis

lukte ook niet heb toen toch maar de woningbouwverening gebeld

zelfde dag kwam een monteur en had wel verteld dat ik dat spul in de wasbak had gegooid

nou zei in het vervolg niet meer doen hier maak je als je al een verstopping hebt alleen maar erger en dit vreet alles kapot

advies van monteur  geen ontstopper gebruiken maar hun even laten komen

mensen met een gemeentehuis zijn hier dikwijls nog extra voor verzekerd

groetjes marloes

edwardus
door edwardus - Apr 11, 2006 om 14:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als ook Keukenontstopper (mag ook een ander merk zijn natuurlijk) op basis van bacteriën niet helpt kun je nog een leidingfrees voor hogedrukreinigers proberen, maar dit moet wel met beleid gebeuren. Soms is het voor de hardnekkigste gevallen beter om gewoon de rioolreinigings service in te schakelen.

On
door Onlijn - Apr 11, 2006 om 14:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Die van HG werkt bij mij helemaal niet! Net als Crofty. Werkt ook niet.

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 11, 2006 om 16:23
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Pvc buizen kunnen door de genoemde producten niet worden aangetast mits er volgens de richtlijn / gebruiksaanwijzing mee wordt gewerkt. Bij metalen afvoeren kan wel aantasting plaatsvinden omdat ze niet zuur- of loogbestendig zijn.

hm
door hmt - Apr 11, 2006 om 18:46
37 Antwoorden / 0 Vragen

zelf vorige week nog geconfronteerd met een verstopte afvoer van het bad. Probleem opgelost met Fifax.

On
door Onlijn - Apr 13, 2006 om 07:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, Fifax heeft het gedaan! Werkt perfect! Het is alleen niet overal verkrijgbaar en dan ga je toch maar andere middelen proberen. Dat doe ik dus echt niet meer.

wa
door waaromdan - Apr 13, 2006 om 09:07
5 Antwoorden / 5 Vragen

hallo.

Mijn afvoer zat ook verstopt en met 2 ontstopmiddellen dacht ik het probleem op te lossen.Dus niet.Daar ik een contract had bij het ontstoppingsfonds heb ik toen gebeld.

Omdat ik gevaarlijke stoffen had gebruikt moest ik een week wachten voor ze kwamen.Dus een week met teiltje de vaat doen etc.Ik was in feiten aan het kamperen in eigen huis.

Conclusie verstopping zat ver in de afvoer en het geen wat er zat was gewoon versteent.Hadden we zelf nooit voor elkaar gekregen.

Okee met kokend water en soda is altijd te proberen, maar pas op met de rest.

conclusie het koste me niets en had me een hoop ellende bespaart als ik gelijk gebeld had. groetjes en succes.

to
door toosweet - Mar 23, 2007 om 13:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

FIFAX IS ROMMEL EN IS NIET GOED VOOR U LEIDING IN DE MEESTE GEVALLEN ZAL HET U PROBLEEM NIET OPLOSSEN ALS DE VERSTOPPING DIEP ZIT ZAL HET ZEKKER U VERSTOPPING NIET VERHELPEN ALS FIFAX IN DE LEIDING ZIT EN U VERSTOPPING NIET OP LOST ZAL FIFAX NA HET ZIJN UITGEWERKT ZO HARD ALS BETON WORDEN MET GEVOLG DAT U DE LEIDING MOET VERVANGEN

HET BESTE WAT U KAN DOEN IS DE R.R.S BELLEN DIE ZITTEN IN HEEL NEDERLAND EN KUNNEN U PROBLEEN VAKKUNDIG OPLOSSEN DAAR BIJ KRIJGT U 3 MAANDEN GRANTIE

KIJK UIT MET FIFAX ALS U HET OP UW HANDEN KRIJGT KRIJGT U BRAND WONDEN DIE ER NIET OM LIEGEN IK SPREEK UIT ERVARING

IK BEN ZELF EEN WERKZAAM ALS RIOOL ONTSTOPPER