Assie1000
door Assie1000 Apr 6, 2019 om 20:28
Huishouden & energie
Agpo Ferroli domina

Ik heb een agpo ferroli domina ketel die regelmatig storingen heeft en uitvalt. Dan komt er wel een monteur en reset de handel. Gisteravond was de ontsteker te ver verwijderd van de brander en was er geen vlam. Monteur geweest...en verholpen.

Moet ik aandringen op een andere ketel. Ben het vertrouwen kwijt.

5081 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2019 om 20:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u niet naar het programma gekeken dan dat u dat nog vraagt

ru
door ruyan - Apr 6, 2019 om 20:46
11 Antwoorden / 1 Vragen

ferolie was dat niet we hebben hier metaal fero en olie rode diessel petrolium wat onder druk werd gezet door een compressor en dus vergaste met branders voor lage druk. door branders om te draaien en er normale druk op te zetten en ventilators erop te zetten krijg je snijbranders dan vind ik het niet gek dt de boel in brand vliegt.

costnix
door costnix Apr 6, 2019 om 22:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar wil ik wel even bewijs van zien.

gerbera
door gerbera Apr 6, 2019 om 23:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ferolie was dat niet

Feroli is de type aanduiding van de ketel, branders draaien niet vanzelf om, de branderdruk heeft een bepaalde (fabrieks) afstelling en elke CV ketel heeft een ventilator. En een CV ketel werkt op gas en niet op olie, diesel of petroleum.

ne
door neodutchio - Apr 6, 2019 om 21:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe oud is de ketel en hoe vaak is er al een monteur geweest?

simon55
door simon55 - Apr 6, 2019 om 21:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou weleens willen weten,hoeveel kassa betaalt voor deze achterlijke onzin rond te bazuinen. Ze zijn er gek op, om bedrijven naar de klote te helpen

costnix
door costnix Apr 6, 2019 om 22:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag het de redactie van Kassa.

tijger1
door tijger1 Apr 6, 2019 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Achterlijke onzin? Steekt Kassa die brand aan soms?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 7, 2019 om 10:43
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb de redactie gevraagd dit item te verwijderen. Te gek om los te lopen. Er wordt al langere tijd gewag gemaakt van het extreme gevaar van deze verwarmingsketels met branden tot gevolg. En het gaat dan ook nog over het niet opvolgen van door de maker geleverde instructies.
Hoeveel doden wilt u dan of gewonden ziet u dan graag. Gelukkig was tot op dit moment niet het geval, wel aanzienlijke schade.o

tenormin
door tenormin - Apr 6, 2019 om 22:01
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Als het echt waar is wat KASSA al een tijd zegt over Apgo Ferroli (en de man die dit toestel volledig afkraakt): zou ik ook in de zenuwen zitten. Maar ik twijfel: wat @simon55 schrijft: het zou inderdaad niet het eerste bedrijf zijn die naar de hemel "geholpen" werd door de VARA. En de afkraak meneer: zou me dan ook niet heel erg verbazen dat er "wat tegenover staat" met meneer zijn commentaar. Want vanmiddag was hij in Zoetermeer, zegt de Telegraaf. Met foto en al. Uiteraard met een slachtoffer die 15 liter zuurstof nodig had, na de brand. Dat hij slachtoffer was, was wel duidelijk, door de Apgo Ferroli.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2019 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, Kassa zou een brand in scene zetten? Doe normaal, die cv’s zijn gewoon levensgevaarlijk.

gerbera
door gerbera - Apr 6, 2019 om 23:01
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gisteravond was de ontsteker te ver verwijderd van de brander en was er geen vlam. Monteur geweest...en verholpen.

Als de ontsteking te ver verwijderd was moet u de onderhoudsmonteur, zo u die heeft, maar eens aanspreken over de juiste wijze van onderhoud. Advies van de fabrikant is de ontsteking met de onderhoudsbeurt te controleren en het thermokoppel te vervangen. En dat de ketel regelmatig gereset moet worden vindt ik vreemd en kan te maken hebben met slecht onderhoud en met name de controle op de ventilator of een slecht werkend thermokoppel. Is de ventilator vervuild, wat regelmatig voorkomt, kan er oververhitting ontstaan waardoor de beveiliging in werking treed. Het resetten kan u ook zelf doen als de ketel is afgekoeld maar zou een echte monteur de ketel laten controleren. Heb 12 jaar een Agpo ketel gehad zonder enige storing maar deze werd ook door een echte monteur onderhouden.  Verder is het de vraag hoe oud de ketel is om recht te hebben op eventuele vervanging. En zo er echt een "fabrieksfout" zou zijn had de onderhoudsmonteur dit moeten constateren en aan de bel moeten trekken bij de fabrikant. En wat mij opviel, in het bewuste programma, is dat de branden voornamelijk ontstaan zijn bij ingebouwde ketels, wel een opvallend verschijnsel.

an
door anitap - Apr 6, 2019 om 23:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou aan blijven dringen op een andere. Hier heeft er ook jaren een gehangen. Spontane wisselbaden tijdens het douchen, wat leidde tot levensgevaarlijke situatie met kleine kinderen. Minimaal 1x in de maand was er een storing.  Na alle verhalen over de cv van Agpo ferroli maken wij ons druk over de algemene veiligheid. Zeker nu Vestia samen met Kemkens besloten heeft ze nog maar eens in de 3jaar te onderhouden en wetende dat een onsehoudsbeurt maximaal 10 minuten duurt.

gerbera
door gerbera Apr 6, 2019 om 23:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

wetende dat een onsehoudsbeurt maximaal 10 minuten duurt.

Dan zou ik de woningbouw maar eens vragen om echte monteurs te sturen. In 10 minuten kan een ketel nooit onderhouden worden.

t.witmond4@chello.nl
door t.witmond4@chello.nl - Apr 6, 2019 om 23:35
1 Antwoorden / Vragen

Vanavond in kassa weer over de cv in brand vliegen.
Aan het eind de wat oudere heer met wat tips om geen brand te krijgen. Punt 1 trek de stekker uit het stopcontact de kachel. Hij kan niet aan dus ook geen brand. Punt 2 zet de thermostaat lager, ook nu gaat de kachel niet aan en komt er gaan brand.
Bij dit 2e punt is er even vergeten dat dit niet compleet is.
Wat gebeurd er als je warm water gaat gebruiken, juist de cv kachel zal het gebruikte water aanvullen en weer op warmen naar gewenste 80 graden. Nu is er weer een normale situatie waarbij de kachel in brand kan vliegen.

Ik denk dat de mensen met de bewuste kachel rekening moeten houden met mijn opmerking ten aanzien van punt 2.
Je zal  lekker boodschappen  doen en de kinderen thuis die gaan lekker gaan douchen terwijl jij denk dat alles veilig is.
Met de vriendelijke groet Theo Witmond.

panter22
door panter22 - Apr 7, 2019 om 08:52