lizavaals
door lizavaals Jun 24, 2020 om 10:44
Huishouden & energie

AH geeft ggen zegels op bewaarde kassabonnen

In begin van corona kreeg je geen koopzegels méér aan de kassa bij AH .Nu kun je weer koopzegels kopen,maar  je kunt geen zegels méér  kopen,op deze bewaarde  kassabonnen, toen ze geen koopzegels uitgaven.Wie heeft dit ook,meegemaakt, en mag dat

4014 13 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 24, 2020 om 11:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lizavaals ,

Staat duidelijk op de site .

Wanneer kan ik weer koopzegels sparen?

We starten op 1 juni weer. Je kan vanaf dat moment ook digitaal koopzegels sparen via de AH app. Zorg er wel voor dat je de laatste versie op je mobiel hebt. (vanaf versie 7.2 IOS en Android)

Het is helaas niet mogelijk om koopzegels achteraf te kopen met bewaarde facturen of kassabonnen over de afgelopen periode waarin we waren gestopt met het uitgeven van koopzegels.

Dankjewel voor je begrip!

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2020 om 11:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Jun 24, 2020 om 11:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En hoe zou je moeten aantonen dat alle kassa bonnen van jou zijn als er contant is betaald.

MisterrMix
door MisterrMix Jun 25, 2020 om 12:34
18 Antwoorden / Vragen

Compleet irrelevant toch? De koopzegels betaal je immders los bij, die KRIJG je niet cadeau.

Dus dit 'topantwoord' is compleet irrelevant. Waarom zou je t uberhaubt aan moeten tonen als je ze gewoon moet afrekenen?

Tr
door Trostomaat Jun 25, 2020 om 13:17
239 Antwoorden / Vragen

Dit topantwoord is een uitstekend antwoord. Je kunt immers alleen zegels kopen, afhankelijk van de grootte van je besteding, op het moment dat je afrekent. Dát zijn de spelregels. Ze zijn bij AH niet gek.

Gr
door Grunn1 Jun 25, 2020 om 19:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je mag alleen zegels kopen voor het bedrag dat je afrekent, niet meer. Je kan niet voor handerd euro aan zegels kopen als je maar voor een tientje boodschappen doet dat zijn de voorwaarden van AH en nee je kan niet zomaar alle kassabonnen uit de prullenbak vissen van jan en alleman en daar dan achteraf zegels bij kopen.

Dus mrmix je antwoord slaat werkelijk helemaal nergens op en ja het is juist een heel relevant antwoord van mij. En heb je zelf ook nig een eigen antwoord voor ts of weet je niet hoe de voorwaarden voor koopzegels in elkaar zitten

MisterrMix
door MisterrMix Jun 26, 2020 om 09:54
18 Antwoorden / Vragen

Oh ja hoor, ik spaar al jaren koopzegels van de AH en doe er zelf nooit boodschappen hoe vind je die. Ik heb bij inleveren van ook nog nooit aan hoeven te tonen of ik daar wel boodschappen doe of hoe ik aan de zegels kom. En dat betekend dus: Gratis rente verdienen bij de AH. 6% ook nog eens, die krijg je bij de bank niet hoor.

T gaat er om dat je, als je wilt sparen, je daar echt zelf geen boodschappen voor hoeft te doen. Dus je hoeft ook niet aan te tonen dat je de zegels koopt bij je eigen boodschappen. De enige voorwaarde is dat er niet meer koopzegels gekocht kunnen worden per transactie in hun verhouding, dus de 1 zegel per euro boodschappen. Of mijn oma nou die boodschappen doet, of een onbekende in Amsterdam is onbelangrijk.
Koopzegels waren niet persoonsgebonden/kaarthoudergebonden. Dus je hoeft nooit aan te tonen dat Jij degene bent die die boodschappen gedaan hebt waar de zegels over gekocht zijn. En dat is wat t hele antwoord irrelevant maakt.

panter22
door panter22 Jun 26, 2020 om 10:17
6599 Antwoorden / Vragen

Als je koopzegels wilt hebben, dan krijg je die persoonlijk bij het betalen van de boodschappen.
Je kunt niet de kassabon van een andere klant vragen en dan zelf koopzegels kopen.
Achteraf, nu je weer zegels kunt krijgen, is niet meer te controleren of het je eigen aankopen zijn geweest.
Bovendien kost het een hoop administratie en personeel om al die kassabonnen na te gaan hoeveel zegels er gekocht konden worden en dan weer plakken en  inleveren.
Maar als je eenmaal de koopzegels hebt gekregen, dan mag je ze best aan een ander geven.
En de zegels waren te kopieren, in een vol boekje valt dat niet zo op.
Dat wordt nu moeilijker met het sparen via de app.

Tr
door Trostomaat Jun 26, 2020 om 10:37
239 Antwoorden / Vragen

Mirnix, je eerste antwoord was een misser. Kan gebeuren. Nu verander je je positie naar: 'je kunt zegels sparen zonder er boodschappen te doen en zegelboekjes inleveren zonder dat er wordt gecontroleerd of jij achter al de gedane aankopen zit'.
Dat klopt. Maar daar gaat dit niet over. Waar het om gaat is: je kunt niet achteraf alsnog zegels kopen.
En daarom was het antwoord van Epcot relevant en goed.

diumenge
door diumenge Jun 26, 2020 om 11:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@MrMix, doe dan even het volledige verhaal. Spaar je dan die koopzegels door AH kassabonnen te zoeken/krijgen waarop geen zegels zijn gekocht en door daar alsnog zegels voor te kopen of laat je andere mensen die wel bij AH komen de zegels kopen en neem je die vervolgens over?

jhogaarts
door jhogaarts - Jun 24, 2020 om 12:01
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag.

lo
door lovewinnie - Jun 24, 2020 om 12:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is vrijwel meteen gecommuniceerd. 1 juni is weer opgestart en voor binnen vanaf 1 juni kunt u weer zegels kopen. Vraag eventueel familie en vrienden om hun bonnen te bewaren

edrick3
door edrick3 Jun 24, 2020 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoezo bonnen bewaren? Het is helaas niet mogelijk om koopzegels achteraf te kopen met bewaarde facturen of kassabonnen over de afgelopen periode waarin we waren gestopt met het uitgeven van koopzegels.

lo
door lovewinnie Jun 26, 2020 om 17:57
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt wel achteraf normaal koopzegels kopen. Bijv bij zelfscan is dit al vrij gewoon . Je gaat daarna naar service Balie en krijgt zegels. Dit kan ook meteen voor 3 of 10 bonnetjes . Dat maakt niet uit. Alleen nu met corona gaat dat niet. Bonnen uit de periode okk niet. Bonnen vanaf 1 juni mag gewoon .of dat er nu 1 zijn of 10.
Alleen in periode dat ze geen zegels geven kun je ze nu ok niet achteraf halen. Mijn zus spaart zegels en geef mijn bonnen aan haar en zij koopt daar zegels op
Ga nu zelfs sparen binnenkort met online sparen.

1paul
door 1paul - Jun 24, 2020 om 14:02
3134 Antwoorden / 0 Vragen

AH mag de voorwaarden hanteren die zij willen, koopzegels is geen verplichting in Nederlandse winkels....

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2020 om 14:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wie heeft dit ook,meegemaakt,
Een heleboel mensen die de berichtgeving van AH niet lezen, heeft een paar keer in de bonusfolders gestaan en zelfs in de winkels gehangen m.u.v. mogelijk franchise winkels.

en mag dat
Ja hoor Appie bepaald zijn regels geheel zelf.
Sinds kort heeft Appie een app waarmee digitaal zegels gespaard kunnen worden, en weet u waarom dat is gedaan?

Gebleken is dat mensen tijdens het stopzetten van zegelverkoop alle kassabonnen verzamelde die anderen weggooide.
Gebleken is ook dat er veel valse zegels in de omloop zijn die bij nadere controle worden aangetroffen omdat de kassamederwerkster/er deze over het hoofd heeft gezien.
Dus eind van het jaar is het geheel over met de verkoop van zegels bij de kassa.
En nee als u geen mobieltje heeft hoeft u deze speciaal daarvoor ook niet aan te schaffen het is geheel vrijblijvend om zegels al dan niet te (blijven) sparen.

Tr
door Trostomaat Jun 24, 2020 om 19:25
239 Antwoorden / Vragen

'Gebleken is dat mensen tijdens het stopzetten van zegelverkoop alle kassabonnen verzamelde die anderen weggooide.'
Dat was dan niet zo slim. ;) Het was immers direct al bekend dat achteraf geen zegels gekocht konden worden. Dat mensen die bonnen verzamelden, is dan natuurlijk geen probleem.

gerbera
door gerbera Jun 24, 2020 om 21:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is enige tijd later pas bekend geworden, aan de kassa werd zeker de eerste 2 weken verteld dat je met de kassabonnen later de zegels kon kopen. Pas toen viel het op dat mensen de kassabonnen aan het "hamsteren" waren. Helaas hadden de "hamsteraars" niet in de gaten dat jouw bonuskaart zou worden gescand bij het inleveren van de kassabonnen

Tr
door Trostomaat Jun 26, 2020 om 11:05
239 Antwoorden / Vragen

De regels zijn vanaf het begin duidelijk gecommuniceerd: niet achteraf bijkopen. Dat was natuurlijk altijd al de regel. Dus geen probleem.
Iemand die iets andere beweerde, gaf verkeerde informatie.
Dat er hier en daar een kassamedewerker 'de fout' in is gegaan, zal best, maar dat gedrag zegt natuurlijk niets over de regels die van toepassing zijn.

koekeloer
door koekeloer - Jun 24, 2020 om 17:16
562 Antwoorden / 18 Vragen

je kreeg geen zegels, maar moest ze kopen.

mo
door mof - Jun 24, 2020 om 17:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of dit mag hangt van de voorwaarden voor afgifte van die zegels af. En die bepaalt AH. Vraag devoorwaarden op en lees daar of de coronacrisis een geldige reden is om over die tijd geen zegeltjes uit te geven. Geen supermarkt is verplicht om koopzegels uit te geven.

pe
door peentjes - Jun 24, 2020 om 19:17
421 Antwoorden / 0 Vragen

Nee. Ja hoor.

Tr
door Trostomaat - Jun 24, 2020 om 19:23
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk mag dat. Het is ook verteld door AH.
Ze willen natuurlijk geen rompslomp met klanten en bonnen die gedurende geruime tijd de klantenservicebalie lamleggen.
Het is bovendien fraudegevoelig: je mag zegels kopen op het moment dat je je boodschappen afrekent. Niet achteraf.
Ik zou ook wel onbeperkt zegels willen kopen.

rj
door rjw - Jun 24, 2020 om 21:09
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Tijd voor meer overheidsregels die dit soort dingen eens goed tot in de puntjes gaat voorschrijven. En dan ook maar meteen 500.000 extra ambtenaren aannemen. Nog beter voor de bureaucratie. Het moet toch niet gekker worden dat burgers en bedrijven zelf na mogen denken over wat ze wel en niet doen....

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2020 om 11:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is het totaal uitgegeven bedrag van die bewaarde kassabonnen @LizaVaals?

gerbera
door gerbera Jun 26, 2020 om 12:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Maakt feitelijk niets uit, over dat bedrag kun je een aantal zegels kopen á 10 cent per stuk.

diumenge
door diumenge Jun 26, 2020 om 12:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de inspanning versus de opbrengst.

Laat ik  voor het gemak even van exact 490 euro aan bonnen uit gaan. Dan wil TS dus voor 49 euro zegels kopen om drie euro 'rente' te verdienen. Die 490 zegels moeten dan dus gekocht worden (allemaal in een keer of per bon?), in het boekje geplakt worden en het boekje moet ingeleverd worden en dat allemaal voor drie euro.

edrick3
door edrick3 Jun 26, 2020 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wie het kleine niet eert .... ;-)

Tr
door Trostomaat Jun 26, 2020 om 13:51
239 Antwoorden / Vragen

Probeer ergens anders maar eens 6% rente te krijgen.

diumenge
door diumenge Jun 26, 2020 om 14:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen probleem, bij Hoogvliet krijg ik een hogere rente.

lo
door lovewinnie Jun 26, 2020 om 17:57
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hoogvliet is toch ook 6% dacht ik. Niet dat hier Hoogvliet zit haha. Maar staat op hun website

diumenge
door diumenge Jun 26, 2020 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, alleen achter de komma is het iets meer.

AH: 49 euro sparen, 3 euro bonus = 6,12%
HV: 4,7 euro sparen, 0,3 euro bonus = 6,38%

Het was meer een grapje, want ik beschouw dit niet echt als rente. Leuk dat je 6,12% of zelfs 6,38% krijgt, maar het gaat om kleine bedragen waar je die rente over ontvangt, dus de absolute opbrengst is laag. Voor elke uitgegeven euro kan je een zegel of punt van 10% van de uitgegeven waarde kopen. Stel dat je op jaarbasis over 1.000 euro die 6% zou willen ontvangen, dan moet je dus voor 10.000 euro boodschappen doen op jaarbasis. Kom je toch bij zo'n supermarkt, dan is het natuurlijk mooi meegenomen. Ga je er speciaal naar toe vanwege de hoge rente, dan ben je een dief van je eigen portemonnee.