w.
door w.meems Oct 2, 2020 om 13:12
Huishouden & energie

Alles in 1 contract

budget alles in 1 heeft een zender wijziging door gevoerd, betreft de regionale zenders o.a. tv noord , tv noordholland, tv brabant , dit zijn
zenders waar ik veel naar kijk. i.v.m. familie  brabant , tv noord , en kinderen in noord holland, butget zegt dat ik niet kostenloos van het
contract af kan, maar na een wijziging kan ik toch kostenloos annuleren?

2307 8 Rapporteer

alexishoop
door alexishoop - Oct 2, 2020 om 13:35
561 Antwoorden / 6 Vragen

Alle regionale zenders zijn vanaf 4 juli 2017 alleen beschikbaar in de betreffende en aangrenzende provincies. Benieuwd naar wat je nog wel kunt kijken? Zie hier een handig overzicht.

heb je all in de appstore van je TV gekeken of er een regio TV app is ?

marita5
door marita5 - Oct 2, 2020 om 13:35
11495 Antwoorden / 15 Vragen
rj
door rjw Oct 3, 2020 om 21:38
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Een wijziging van het zenderpakket valt niet onder de algemene voorwaarden. Volgens art. 3.3 kunnen ze het aanbod wijzigen. Maar dat verandert dus niet het contract. Zou ook raar zijn als je tot in lengte van dagen exact hetzelfde zou moeten leveren. Als een zender stopt of opeens heel veel geld gaat vragen zouden alle klanten dan op kogen stappen.

mahadma
door mahadma - Oct 2, 2020 om 13:59
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Een wiijziging van zenderaanbod is niet voldoende om het contract open te brken. Kijk een op de websites van de tv stations die u wilt ontvangen, heel vaak en zoniet altijd heeb die zender een ontvangst optie via internet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 2, 2020 om 14:31
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, kijk even naar de info die @MARITA5 al gaf met de verwijzing naar de info van de ACM (Consuwijzer) en ook de wetgeving die ik geef.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2020 om 14:14
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als u bedoelt dat u de zenders die u noemt nog uitsluitend tegen betaling zou kunnen zien is dat, onder verwijzing naar de info die ik geef een eenzijdige wijziging in de eerder tussen u en die provider aangegane overeenkomst en kunt u dus kosteloos overstappen naar een andere.

Door het toch kunnen kijken naar andere regionale zenders zou u dan immers meer moeten betalen en/of kunt u dat in tegenstelling tot eerder nu niet meer.
Dat er eventueel andere zenders voor in de plaats komen is dan m.i. niet van belang. Het gaat over uw kijkerswensen die u eerder had bevestigd in de oorspronkelijk aangegane overeenkomst.

De genoemde verwijzingen naar de hiervoor geldende wetgeving, u kunt op basis van eenzijdige wijziging de overeenkomst te ontbinden:   https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel265/  en zie ook deze voor nadere uitleg: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/  Dit aanvullend op de info die al via de verwijzingen van @MARITA5 kreeg.

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2020 om 15:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wijziging in het zenderaanbod is geen reden om het contract op te zeggen, alleen tariefswijziging geeft u die mogelijkheid.

lees hier

panter22
door panter22 - Oct 2, 2020 om 18:31
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de regionale zenders bij TV basis staat:
Alle regionale zenders zijn vanaf 4 juli 2017 alleen beschikbaar in de betreffende en aangrenzende provincies.
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/tv/tv-basis
en:
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/docs/Uitzendgebied.pdf
de regionale zenders kun je toch ook op de computer zien. bv omroep brabant
https://www.omroepbrabant.nl/tv
Wat wil je dan?
Ook bij KPN kun je ook niet alle regionale zenders zien.

justmeagain
door justmeagain - Oct 3, 2020 om 00:11
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een provider mag zonder dat u op kunt zeggen eenzijdig zijn aanbod wijzigen. Dit doen ze door weinig bekeken zenders te schrappen en andere zenders in het aanbod op te nemen. U betaalt niet extra voor de regionale zenders dus u bent aan uw contract gebonden.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Oct 4, 2020 om 12:11
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste W.Meens,

ik betwijfel of budget het hier wel bij het juiste einde heeft.
Op Consuwijzer, https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden , lees ik de volgende tekst:

Wanneer mag ik mijn abonnement kosteloos opzeggen?

Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen.

dit lijkt mij het geval te zijn als ik u goed begrepen heb. Ik zou budget hier op wijzen (wellicht consuwijzer nog raadplegen of in cc van email zetten).
Hoop dat u snel weer kunt genieten van uw geliefde tv-zenders.