Auping Maestro matras
Dit jaar hebben wij onze compleet nieuwe Auping boxspring geleverd gekregen inclusief kussens, boxspring en matrassen.
Mijn partner heeft een Maestro stevig matras en mij werd de Maestro soft geadviseerd. Sindsdien heb ik flinke rugklachten en ervaar ik slaapproblemen.
In eerste instantie dacht ik dat ik moest wennen aan het matras en dat ik het de tijd moest geven.
Toen de klachten bleven toenemen heb ik mijn Auping kussen vervangen door een ander kussen om te kijken of dit het probleem kon oplossen.
Helaas nog steeds zonder resultaat.
Ik slaap in een kuil en ik lig niet op het matras, maar erin.
De specialist heeft mij de soft aangeraden, hoewel ik denk dat deze veel te licht is voor mij en het de medium had moeten zijn.
Ik weet dat Auping 90 dagen hanteert om het matras te ruilen, maar ik neem niet aan dat het de bedoeling is om na een aantal maanden in een kuil te liggen en zoveel last van de rug zou moeten ervaren, zeker niet na een persoonlijk advies en voor een totaal bedrag van €5.275,-.
We hebben specifiek voor Auping gekozen, omdat het bekend staat om de goede matrassen, kwaliteit en het professionele advies.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met zowel de dealer als Auping zelf. Helaas zonder resultaat.
Er werd in het telefonisch contact verwezen naar een reparatie doormiddel van het vervangen van de kern naar een stevigere variant, de kosten 275 euro. Dit zijn in mijn ogen signalen dat er wellicht toch niet het juiste advies is afgegeven bij de aanschaf of het product ondeugdelijk is.
Aangezien ik als leek geen verstand heb van slaapcombinaties heb ik ervoor gekozen om mij door een professional te laten adviseren. De dealer is daarbij de professional met een actieve informatieplicht naar mij als leek.
Mijn klachten naar aanleiding van mijn slaap(houding) zijn nog steeds als volgt:
- Rugpijn (holle houding)
- Onvoldoende lichaamsondersteuning
- Spierpijn
- Onrustig slapen
- Vaak wakker worden
- Tintelende vingers
De enige reactie van Auping zelf is dat ze het spijtig vinden en dat ze uit gaan van het verhaal van de dealer, die aangeeft dat hun personeel nooit een verkeerd advies zou geven.
Ik vind het zeer spijtig te horen dat deze klacht/conflict wordt doorgeschoven en dat er geen stappen ondernomen worden.
Graag zou ik willen weten wat de ervaringen van andere consumenten zijn.
Heeft u de harde variant van uw partner eigenlijk al uitgeprobeerd? U komt nu met allerlei veronderstellingen maar misschien is dat de reden niet. Bent u verder erg aangekomen, dat u er nu inligt? 275 is toch niet zo'n grote investering voor uw gezondheid.
Dit heb ik ook al geprobeerd, maar mijn partner heeft een stevig matras en deze is te hard. Er zit namelijk nog een hardheid tussen.
275€ is schandalig wanneer het aan het advies ligt en zeker aangezien de dealer niet zeker is of het probleem dan is opgelost.
Bent u zwaarder geworden? Ik kan het me niet voorstellen dat Auping zo'n grote fout maakt.
Nee ik weeg nog steeds hetzelfde, maar toch zorgt de combinatie tussen mij en het matras ervoor dat ik weg zak in het matras.
Maar wat doet het er toe hoe anderen slapen? Hebben die anderen precies zo'n zelfde bed? Hebben ze dezelfde afmetingen als u?
Dat bedrag wat u noemt, heeft natuurlijk nauwelijks van doen met de matras, maar ongetwijfeld met een superdure boxspring.
En zo'n leek bent u toch niet? U zult geen jaar of achttien zijn, dus ongetwijfeld al jaren bewust op een matras gelegen hebben, dan weet u toch zelf wat u nodig hebt? Nooit in een hotel geslapen, waarbij het ene bed goed ligt en het andere rampzalig?
Doe eens wat Jackyh adviseert, ga op het deel van uw man liggen. Geeft dat veel verbetering, dan gewoon de kern laten wisselen.
Op dat krankzinnige bedrag wat u al uitgegeven hebt, maakt die € 275 ook niets uit.
Het doet er niet toe hoe andere slapen, maar wanneer de klachten over hetzelfde matras hetzelfde zijn, dan klopt er toch iets niet.
Het matras is een van de duurdere die auping heeft, dus dan mag je wel een goede nachtrust verwachten na advies.
Een leek heeft niets met de leeftijd te maken. Wanneer je naar een winkel gaat voor advies ben je altijd een leek. De meeste consumenten hebben geen verstand van matrassen en gaan naar een auping zaak, in dit geval, voor een goed advies waar gekeken wordt naar de houding etc.
En betreft het 'krankzinnige' bedrag, voor zo'n bedrag verwacht je een goede service en opvolging en dan hoor je niet nog eens extra te hoeven betalen, wanneer het ook nog niet eens zeker is of dit een oplossing is.
Dan wordt het een nog grotere investering zonder zekerheid.
Het gaat hier om service die niet verschaft wordt, terwijl Auping toch altijd staat voor een goede nachtrust, kwaliteit en service.
Nou de meeste consumenten gaan helemaal niet naar een Auping zaak, daar zijn die bedden veel te duur voor. En Auping heeft verschillende matrassen en boxsprings, dus waar moeten anderen dat dan mee vergelijken? En de duurste is zeker niet altijd de beste, maar dat weten leken normaal gesproken wel.
Echte leken, of mensen die zich willen informeren, lezen eens een matrassen test. En daar komt Auping echt niet als de beste uit. Afgezien daarvan is Auping al lang niet meer wat het echt geweest is. Heel jammer. Maar u kunt het ruiltje met uw echtgenoot even proberen, jammer voor zijn rug. En die "service" is er dus de eerste 90 dagen en dan niet meer.
Het inlezen zegt nog niets.
Een consument gaat naar een auping dealer voor advies op maat.
Voor ieder persoon geldt een ander advies.
De consument is in dit geval de leek en de dealer de professional met een actieve informatie plicht.
Wanneer het advies onjuist is geweest, en het ondeugdelijk product betreft, wordt er toch wel verwacht dat een bedrijf als Auping hier actief mee aan de slag gaat. Een kuil mag zich niet al na een paar maanden vormen.
Punten 3 t/m 6 zou eventueel ook iets anders kunnen zijn dan alleen het matras. Misschien (andere) lichamelijke problemen die nu, toevalligerwijs, samenkomen en u het houd op het slapen. Zou echt mogelijk kunnen zijn.
Ook mij lijkt de suggestie van proberen waard wat @jackyh suggereert, als uw man meewerkt uiteraard. ;-)
Beste Tenormin,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas denk ik niet dat het een ander probleem kunnen zijn, aangezien ik nooit eerder klachten heb gehad en ik ook niet ben aangekomen etc.
De klachten zijn ontstaan sinds ik op dit matras slaap, vandaar dat ik al heb geprobeerd om op een ander kussen etc. te slapen.
Afgelopen maand zijn wij op vakantie geweest en heb ik tijdens de vakantie op een harder matras geen klachten gehad.
Het is ook duidelijk zichtbaar dat ik 'in' het matras lig i.p.v erop waardoor ik een holle houding krijg.
Nou, dat is dan toch mooi? U hebt op een harder matras geslapen zonder klachten. Dus laat het binnenwerk vervangen en u bent klaar,
Waarom heeft u niet binnen die 90 dagen ruilmogelijkhheid geklaagd?
Beste zoekster1,
Dit heb ik in eerste instantie niet gedaan aangezien ik dacht dat ik moest wennen.
Daarna, zoals aangegeven, heb ik mijn kussen gewisseld etc. om te kijken of dit het probleem zou oplossen, maar helaas zonder resultaat.
Dat is erg jammer. Maar ik vrees dat u dan wel uw rechten heeft verspeeld.
"...... van de dealer, die aangeeft dat hun personeel nooit een verkeerd advies zou geven."
Elke dealer die dit verklaart, is per definitie onbetrouwbaar! Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Dat was inderdaad ook mijn reactie.
overal waar mensen werken worden fouten gemaakt, en dat kan ook.
Het is alleen zeer spijtig dat Auping en de dealer hier niets aan doen en verder geen service verlenen.
Auping zou ik niet zonder meer kiezen vanwege de slechte berichten erover al sinds vele jaren, en omdat je ook veel voor de naam betaalt.
Ik zou ook niet zomaar op het advies van een verkoper afgaan maar op mijn eigen ervaring met matrassen waaronder in hotels.
Als u voorheen prima sliep op het eerdere matras dan begrijp ik niet dat u kennelijk voor een andere versie/type matras heeft gekozen.
Inmiddels heeft u ervaren dat u beter slaapt op een hardere matras zoals in dat hotel. U had eigenlijk de gegevens van dat matras kunnen noteren.
Uw huidige matras kunt u voor een gering bedrag (in verhouding met het bedrag dat u voor het geheel heeft betaald) laten repareren. Dat zou ik dan maar laten doen.
Beste Aurora1,
bedankt voor uw reactie.
Ons eigen matras was aan vervanging toe en aangezien we een goed matras wilde, hebben we voor Auping gekozen.
Dit aangezien ze inderdaad een bekende naam hebben en gespecialiseerd zijn in matrassen.
Helaas zegt de naam in dit geval inderdaad niets en vind ik de service achteraf erg slecht.
Ik had inderdaad de naam van het matras op vakantie moeten noteren.
Daar heb ik achteraf ook spijt van, maar helaas lost dit mijn huidige probleem met Auping niet op en reageren ze ook nergens meer op.
Misschien kunt u dat hotel mailen en de vraag stellen wat voor matras in uw kamer (nr.) ligt. Handig voor de toekomst als u toch een ander matras wilt kopen.
Zelfs uw specialist adviseert een soft matras, dan lijkt mij het advies van auping eigenlijk niet zo slecht .
Volgens mij bedoelt de Ts met specialist, de verkoper in de winkel van Auping.:-)
De specialist in de winkel heeft mij inderdaad de soft aangeraden, maar aangezien zich een kuil heeft gevormd wanneer ik op/in het matras lig, betreft het dus een ondeugdelijk product voor mij. Vandaar dat het dus geen goed advies is geweest en ik nu met een matras zit die niet voldoet aan de eisen en dus niet waar Auping voor staat.
Misschien kunt u het matras uit het hotel overnemen of ruilen met het uwe. Probleem opgelost.
U geeft zelf al het antwoord op uw vraag. Auping biedt een 90 dagen omruilgarantie. Deze periode lijkt lang genoeg om vast te stellen of aan u het juiste type is geadviseerd. Ook had u de matras van uw partner kunnen beoordelen. Of alle klachten in direct verband staan met de geadviseerde matras is tevens nog maar de vraag. Dat Auping uw matras wil aanpassen lijkt een goed initiatief. Gezien de kostprijs van het geheel lijkt de prijs van aanpassing niet onredelijk.
Dit zijn de standaard kosten voor het opvullen voor een matras. Met de mededeling van de dealer dat deze niet zeker is of dit het probleem zal oplossen. Uiteindelijk ben je dan nóg meer geld kwijt, terwijl je niet zeker bent of dit de zaak zal verbeteren.
Voor een merk als Auping verwacht je een betere service en klachtenafhandeling. De consument weer op kosten jagen en vermelden dat het personeel nooit verkeerd advies zou geven is niet correct.
U kunt ook voor € 275 elders een matras kopen. Dan zet u Auping een hak en hebt u een reserve matras voor een logé.
Dat moge wel waar zijn- zo constateerde de consumentenbond- maar ik in persoon zie wel iets in enige techniek. Slapen is het grootste goed en elk middel daartoe moet worden aangegrepen echter niet aangetoond. Iets voor wetenschappers en niet voor matrasverkopers.
heb je al aan een top gedacht,dat is er speciaal voor om op het matras te leggen om zo beteren steun te krijgen,overleg dit eens bij Auping,of is daar al over gesproken????
U moet uw oplossing weergeven onder de vraagsteller en niet ondergetekende.
Nogmaals geen enkele matrasverkoper zal u Auping of welk ander fabrikaat dan ook betreffende houding tijdens de slaap ligging eventuele aanwezige gebreken kunnen adviseren. Wanneer de klachten ernstig zijn moet u zich wenden tot een specialist aangesloten bij een ziekenhuis. Aldaar kunt u vaststellen hoe uw slaapgewoonten zijn maar ook niet zelden voorkomende klachten als 'holle rug' maar ook apneu. Een holle rug zou alleen invloed hebben op het weinig voorkomende gedrag van op uw rug slapen. Gezond slaapgedrag houdt in dat eenieder zich meerdere malen omwentelt.
Ik zou uw slaapgedrag nog onafhankelijk van Auping laten onderzoeken aangezien de klachten niet uitsluitend te wijten zouden kunnen zijn aan enige matras.
Beste Mat,
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb echter nog nooit slaapproblemen en rugklachten gehad. Deze zijn pas ontstaan toen ik mijn nieuwe matras kreeg.
De matrasspecialist kijkt wel degelijk naar de houding wanneer je op een matras ligt.
Wanneer men erin zakt, is dit een logisch gevolg van rugklachten waardoor ook nog eens een slaapgebrek onstaat.
Aangezien ik geen klachten ervaar wanneer ik op een ander matras slaap en het zichtbaar is dat ik in dit matras weg zak, betreft dit wel degelijk een ondeugdelijk product voor mij als consument.
Het product is niet geschikt voor u, maar niet ondeugdelijk.
Auping moet het toch echt oplossen. Ook na 90 dagen heeft U recht op een goed produkt. Dat is dit niet; als u eerder wel goed sliep op het vorige matras.
Zelf heb ik ook een Auping set, met spiraal en matras. Hier slaap ik al 22 jaar goed op. En ja, ik weet dat ik het zou moeten vervangen! Dus het kan wel.
Echt rare adviezen hierover, hierboven!
Kun je nagaan dat Auping vroeger wel een goed product kon leveren. De gemiddelde doorlooptijd van een matras van enige kwaliteit is tien jaar. En de vermeende specialisatie is echt zoek. Daar bestaat -nog onafhankelijk van het fabrikaat- geen keurmerk voor. En de spiralen waar u over praat waren mogelijk beter dan de matrassen.
Ik heb geen ervaring met Auping. Maar als een Auping een lattenbodem heeft, dan zitten er om iedere lat twee kunststof strips. Schuif je de strips naar de zijkanten dan zal de bodem inzakken. Schuif je de strips richting het midden dan wordt de bodem harder en zal niet doorzakken. Dit heeft ook invloed op de matras. Gewoon uitproberen wat prettiger ligt. Overigens heb ik op mijn logeerkamer een bed met spiraalbodem en ook deze is instelbaar van hard naar zacht, of andersom.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Nationale energie beheer
Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer