Ma
door Margo123 Oct 18, 2016 om 19:54
Huishouden & energie

Auping Maestro matras

Dit jaar hebben wij onze compleet nieuwe Auping boxspring geleverd gekregen inclusief kussens, boxspring en matrassen.

Mijn partner heeft een Maestro stevig matras en mij werd de Maestro soft geadviseerd. Sindsdien heb ik flinke rugklachten en ervaar ik slaapproblemen.

In eerste instantie dacht ik dat ik moest wennen aan het matras en dat ik het de tijd moest geven.

Toen de klachten bleven toenemen heb ik mijn Auping kussen vervangen door een ander kussen om te kijken of dit het probleem kon oplossen.

Helaas nog steeds zonder resultaat.

Ik slaap in een kuil en ik lig niet op het matras, maar erin.

De specialist heeft mij de soft aangeraden, hoewel ik denk dat deze veel te licht is voor mij en het de medium had moeten zijn.

Ik weet dat Auping 90 dagen hanteert om het matras te ruilen, maar ik neem niet aan dat het de bedoeling is om na een aantal maanden in een kuil te liggen en zoveel last van de rug zou moeten ervaren, zeker niet na een persoonlijk advies en voor een totaal bedrag van €5.275,-.

We hebben specifiek voor Auping gekozen, omdat het bekend staat om de goede matrassen, kwaliteit en het professionele advies.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met zowel de dealer als Auping zelf. Helaas zonder resultaat.

Er werd in het telefonisch contact verwezen naar een reparatie doormiddel van het vervangen van de kern naar een stevigere variant, de kosten 275 euro. Dit zijn in mijn ogen signalen dat er wellicht toch niet het juiste advies is afgegeven bij de aanschaf of het product ondeugdelijk is.

Aangezien ik als leek geen verstand heb van slaapcombinaties heb ik ervoor gekozen om mij door een professional te laten adviseren. De dealer is daarbij de professional met een actieve informatieplicht naar mij als leek.

Mijn
 klachten naar aanleiding van mijn slaap(houding) zijn nog steeds als volgt:

  1. Rugpijn (holle houding)

  2. Onvoldoende lichaamsondersteuning

  3. Spierpijn

  4. Onrustig slapen

  5. Vaak wakker worden

  6. Tintelende vingers

De enige reactie van Auping zelf is dat ze het spijtig vinden en dat ze uit gaan van het verhaal van de dealer, die aangeeft dat hun personeel nooit een verkeerd advies zou geven.

Ik vind het zeer spijtig te horen dat deze klacht/conflict wordt doorgeschoven en dat er geen stappen ondernomen worden.

Graag zou ik willen weten wat de ervaringen van andere consumenten zijn.

17443 20 Rapporteer

ja
door jackyh - Oct 18, 2016 om 20:06
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u de harde variant van uw partner eigenlijk al uitgeprobeerd? U komt nu met allerlei veronderstellingen maar misschien is dat de reden niet. Bent u verder erg aangekomen, dat u er nu inligt?  275 is toch niet zo'n grote investering voor uw gezondheid.

Ma
door Margo123 Oct 18, 2016 om 21:27
Antwoorden / 1 Vragen

Dit heb ik ook al geprobeerd, maar mijn partner heeft een stevig matras en deze is te hard. Er zit namelijk nog een hardheid tussen.
275€ is schandalig wanneer het aan het advies ligt en zeker aangezien de dealer niet zeker is of het probleem dan is opgelost.

ja
door jackyh Oct 18, 2016 om 21:49
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bent u zwaarder geworden? Ik kan het me niet voorstellen dat Auping zo'n grote fout maakt.

Ma
door Margo123 Oct 19, 2016 om 06:57
Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik weeg nog steeds hetzelfde, maar toch zorgt de combinatie tussen mij en het matras ervoor dat ik weg zak in het matras.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2016 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat doet het er toe hoe anderen slapen? Hebben die anderen precies zo'n zelfde bed? Hebben ze dezelfde afmetingen als u?

Dat bedrag wat u noemt, heeft natuurlijk nauwelijks van doen met de matras, maar ongetwijfeld met een superdure boxspring.

En zo'n leek bent u toch niet? U zult geen jaar of achttien zijn, dus ongetwijfeld al jaren bewust op een matras gelegen hebben, dan weet u toch zelf wat u nodig hebt?  Nooit in een hotel geslapen, waarbij het ene bed goed ligt en het andere rampzalig?

Doe eens wat Jackyh adviseert, ga op het deel van uw man liggen. Geeft dat veel verbetering, dan gewoon de kern laten wisselen.

Op dat krankzinnige bedrag wat u al uitgegeven hebt, maakt die € 275 ook niets uit.

Ma
door Margo123 Oct 18, 2016 om 21:34
Antwoorden / 1 Vragen

Het doet er niet toe hoe andere slapen, maar wanneer de klachten over hetzelfde matras hetzelfde zijn, dan klopt er toch iets niet.
Het matras is een van de duurdere die auping heeft, dus dan mag je wel een goede nachtrust verwachten na advies.
Een leek heeft niets met de leeftijd te maken. Wanneer je naar een winkel gaat voor advies ben je altijd een leek. De meeste consumenten hebben geen verstand van matrassen en gaan naar een auping zaak, in dit geval, voor een goed advies waar gekeken wordt naar de houding etc.
En betreft het 'krankzinnige' bedrag, voor zo'n bedrag verwacht je een goede service en opvolging en dan hoor je niet nog eens extra te hoeven betalen, wanneer het ook nog niet eens zeker is of dit een oplossing is.
Dan wordt het een nog grotere investering zonder zekerheid.
Het gaat hier om service die niet verschaft wordt, terwijl Auping toch altijd staat voor een goede nachtrust, kwaliteit en service.

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2016 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou de meeste consumenten gaan helemaal niet naar een Auping zaak, daar zijn die bedden veel te duur voor. En Auping heeft verschillende matrassen en boxsprings, dus waar moeten anderen dat dan mee vergelijken? En de duurste is zeker niet altijd de beste, maar dat weten leken normaal gesproken wel.

Echte leken, of mensen die zich willen informeren, lezen eens een matrassen test. En daar komt Auping echt niet als de beste uit. Afgezien daarvan is Auping al lang niet meer wat het echt geweest is. Heel jammer. Maar u kunt het ruiltje met uw echtgenoot even proberen, jammer voor zijn rug. En die "service" is er dus de eerste 90 dagen en dan niet meer.

Ma
door Margo123 Oct 19, 2016 om 16:37
Antwoorden / 1 Vragen

Het inlezen zegt nog niets.
Een consument gaat naar een auping dealer voor advies op maat.
Voor ieder persoon geldt een ander advies.
De consument is in dit geval de leek en de dealer de professional met een actieve informatie plicht.
Wanneer het advies onjuist is geweest, en het ondeugdelijk product betreft, wordt er toch wel verwacht dat een bedrijf als Auping hier actief mee aan de slag gaat. Een kuil mag zich niet al na een paar maanden vormen.

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2016 om 20:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Punten 3 t/m 6 zou eventueel ook iets anders kunnen zijn dan alleen het matras. Misschien (andere) lichamelijke problemen die nu, toevalligerwijs, samenkomen en u het houd op het slapen. Zou echt mogelijk kunnen zijn.
Ook mij lijkt de suggestie van proberen waard wat @jackyh suggereert, als uw man meewerkt uiteraard. ;-)

Ma
door Margo123 Oct 18, 2016 om 21:38
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tenormin,

Bedankt voor uw reactie.
Helaas denk ik niet dat het een ander probleem kunnen zijn, aangezien ik nooit eerder klachten heb gehad en ik ook niet ben aangekomen etc.
De klachten zijn ontstaan sinds ik op dit matras slaap, vandaar dat ik al heb geprobeerd om op een ander kussen etc. te slapen.
Afgelopen maand zijn wij op vakantie geweest en heb ik tijdens de vakantie op een harder matras geen klachten gehad.
Het is ook duidelijk zichtbaar dat ik 'in' het matras lig i.p.v erop waardoor ik een holle houding krijg.

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2016 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dat is dan toch mooi? U hebt op een harder matras geslapen zonder klachten. Dus laat het binnenwerk vervangen en u bent klaar,

zoekster1
door zoekster1 - Oct 18, 2016 om 21:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom heeft u niet binnen die 90 dagen ruilmogelijkhheid geklaagd?

Ma
door Margo123 Oct 18, 2016 om 21:41
Antwoorden / 1 Vragen

Beste zoekster1,

Dit heb ik in eerste instantie niet gedaan aangezien ik dacht dat ik moest wennen.
Daarna, zoals aangegeven, heb ik mijn kussen gewisseld etc. om te kijken of dit het probleem zou oplossen, maar helaas zonder resultaat.

zoekster1
door zoekster1 Oct 18, 2016 om 22:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is erg jammer. Maar ik vrees dat u dan wel uw rechten heeft verspeeld.

hutch
door hutch - Oct 18, 2016 om 22:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"...... van de dealer, die aangeeft dat hun personeel nooit een verkeerd advies zou geven."

Elke dealer die dit verklaart, is per definitie onbetrouwbaar! Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

Ma
door Margo123 Oct 19, 2016 om 06:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dat was inderdaad ook mijn reactie.
overal waar mensen werken worden fouten gemaakt, en dat kan ook.
Het is alleen zeer spijtig dat Auping en de dealer hier niets aan doen en verder geen service verlenen.

aurora1
door aurora1 - Oct 18, 2016 om 23:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Auping zou ik niet zonder meer kiezen vanwege de slechte berichten erover al sinds vele jaren, en omdat je ook veel voor de naam betaalt.
Ik zou ook niet zomaar op het advies van een verkoper afgaan maar op mijn eigen ervaring met matrassen waaronder in hotels.
Als u voorheen prima sliep op het eerdere matras dan begrijp ik niet dat u kennelijk voor een andere versie/type matras heeft gekozen.
Inmiddels heeft u ervaren dat u beter slaapt op een hardere matras zoals in dat hotel. U had eigenlijk de gegevens van dat matras kunnen noteren.
Uw huidige matras kunt u voor een gering bedrag (in verhouding met het bedrag dat u voor het geheel heeft betaald) laten repareren. Dat zou ik dan maar laten doen.

Ma
door Margo123 Oct 19, 2016 om 07:28
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Aurora1,

bedankt voor uw reactie.
Ons eigen matras was aan vervanging toe en aangezien we een goed matras wilde, hebben we voor Auping gekozen.
Dit aangezien ze inderdaad een bekende naam hebben en gespecialiseerd zijn in matrassen.
Helaas zegt de naam in dit geval inderdaad niets en vind ik de service achteraf erg slecht.
Ik had inderdaad de naam van het matras op vakantie moeten noteren.
Daar heb ik achteraf ook spijt van, maar helaas lost dit mijn huidige probleem met Auping niet op en reageren ze ook nergens meer op.

aurora1
door aurora1 Oct 19, 2016 om 17:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kunt u dat hotel mailen en de vraag stellen wat voor matras in uw kamer (nr.) ligt. Handig voor de toekomst als u toch een ander matras wilt kopen.

getty
door getty - Oct 19, 2016 om 08:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zelfs uw specialist adviseert een soft matras, dan lijkt mij het advies van auping eigenlijk niet zo slecht .

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 09:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij bedoelt de Ts met specialist, de verkoper in de winkel van Auping.:-)

Ma
door Margo123 Oct 19, 2016 om 16:31
Antwoorden / 1 Vragen

De specialist in de winkel heeft mij inderdaad de soft aangeraden, maar aangezien zich een kuil heeft gevormd wanneer ik op/in het matras lig, betreft het dus een ondeugdelijk product voor mij. Vandaar dat het dus geen goed advies is geweest en ik nu met een matras zit die niet voldoet aan de eisen en dus niet waar Auping voor staat.

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u het matras uit het hotel overnemen of ruilen met het uwe. Probleem opgelost.

Ma
door Mat Matheij - Oct 19, 2016 om 18:04
986 Antwoorden / 3 Vragen

U geeft zelf al het antwoord op uw vraag. Auping biedt een 90 dagen omruilgarantie. Deze periode lijkt lang genoeg om vast te stellen of aan u het juiste type is geadviseerd. Ook had u de matras van uw partner kunnen beoordelen. Of alle klachten in direct verband staan met de geadviseerde matras is tevens nog maar de vraag. Dat Auping uw matras wil aanpassen lijkt een goed initiatief. Gezien de kostprijs van het geheel lijkt de prijs van aanpassing niet onredelijk.

Ma
door Margo123 Oct 19, 2016 om 21:27
Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn de standaard kosten voor het opvullen voor een matras. Met de mededeling van de dealer dat deze niet zeker is of dit het probleem zal oplossen. Uiteindelijk ben je dan nóg meer geld kwijt, terwijl je niet zeker bent of dit de zaak zal verbeteren.
Voor een merk als Auping verwacht je een betere service en klachtenafhandeling. De consument weer op kosten jagen en vermelden dat het personeel nooit verkeerd advies zou geven is niet correct.

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook voor € 275 elders een matras kopen. Dan zet u Auping een hak en hebt u een reserve matras voor een logé.

Ma
door Mat Matheij Oct 20, 2016 om 19:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat moge wel waar zijn- zo constateerde de consumentenbond- maar ik in persoon zie wel iets in enige techniek. Slapen is het grootste goed en elk middel daartoe moet worden aangegrepen echter niet aangetoond. Iets voor wetenschappers en niet voor matrasverkopers.

opaplop
door opaplop Oct 22, 2016 om 11:41
76 Antwoorden / 12 Vragen

heb je al aan een top gedacht,dat is er speciaal voor om op het matras te leggen om zo beteren steun te krijgen,overleg dit eens bij Auping,of is daar al over gesproken????

Ma
door Mat Matheij Oct 22, 2016 om 19:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

U moet uw oplossing weergeven onder de vraagsteller en niet ondergetekende.

Ma
door Mat Matheij - Oct 20, 2016 om 19:46
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nogmaals geen enkele matrasverkoper zal u Auping of welk ander fabrikaat dan ook betreffende houding tijdens de slaap ligging eventuele aanwezige gebreken kunnen adviseren. Wanneer de klachten ernstig zijn moet u zich wenden tot een specialist aangesloten bij een ziekenhuis. Aldaar kunt u vaststellen hoe uw slaapgewoonten zijn maar ook niet zelden voorkomende klachten als 'holle rug' maar ook apneu. Een holle rug zou  alleen invloed hebben op het weinig voorkomende gedrag van op uw rug slapen. Gezond slaapgedrag houdt in dat eenieder zich meerdere malen omwentelt.
Ik zou uw slaapgedrag nog onafhankelijk van Auping laten onderzoeken aangezien de klachten niet uitsluitend te wijten zouden kunnen zijn aan enige matras.

Ma
door Margo123 Oct 20, 2016 om 21:29
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mat,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb echter nog nooit slaapproblemen en rugklachten gehad. Deze zijn pas ontstaan toen ik mijn nieuwe matras kreeg.
De matrasspecialist kijkt wel degelijk naar de houding wanneer je op een matras ligt.
Wanneer men erin zakt, is dit een logisch gevolg van rugklachten waardoor ook nog eens een slaapgebrek onstaat.
Aangezien ik geen klachten ervaar wanneer ik op een ander matras slaap en het zichtbaar is dat ik in dit matras weg zak, betreft dit wel degelijk een ondeugdelijk product voor mij als consument.

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het product is niet geschikt voor u, maar niet ondeugdelijk.

lo
door louanna Oct 21, 2016 om 12:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Auping moet het toch echt oplossen. Ook na 90 dagen heeft U recht op een goed produkt. Dat is dit niet; als u eerder wel goed sliep op het vorige matras.
Zelf heb ik ook een Auping set, met spiraal en matras. Hier slaap ik al 22 jaar goed op. En ja, ik weet dat ik het zou moeten vervangen! Dus het kan wel.
Echt rare adviezen hierover, hierboven!

Ma
door Mat Matheij Oct 22, 2016 om 20:26
986 Antwoorden / 3 Vragen

Kun je nagaan dat Auping vroeger wel een goed product kon leveren. De gemiddelde doorlooptijd van een matras van enige kwaliteit is tien jaar. En de vermeende specialisatie is echt zoek. Daar bestaat -nog onafhankelijk van het fabrikaat- geen keurmerk voor. En de spiralen waar u over praat waren mogelijk beter dan de matrassen.

sira
door sira - Oct 21, 2016 om 12:23
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen ervaring met Auping. Maar als een Auping een lattenbodem heeft, dan zitten er om iedere lat twee kunststof strips. Schuif je de strips naar de zijkanten dan zal de bodem inzakken. Schuif je de strips richting het midden dan wordt de bodem harder en zal niet doorzakken. Dit heeft ook invloed op de matras. Gewoon uitproberen wat prettiger ligt. Overigens heb ik op mijn logeerkamer een bed met spiraalbodem en ook deze is instelbaar van hard naar zacht, of andersom.

rebek
door rebek - Oct 21, 2016 om 13:12
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als je naar ikea gaat heb je sortgelijke matrassen voor 149. Voor lange duur slapen misschien iets minder lekker voor je rug maar daar geven ze wel aan tot welk gewicht medium of stevig is. Ikzelf heb een sealy matras. Slaapt erg lekker. Wel met een bedbodum van auping, anders krijg ook ik rugpijn met schoteltjesbodum. Bij mij hebben ze dat voor me wilen ruilen.
Let wel op dat je het kortste stukje(boven) voor je hoofdeinde houdt.

Bo
door Bonte Specht - Oct 21, 2016 om 13:29
45 Antwoorden / Vragen

Als je een slaapgarantie hebt dan ruilen ze het matras toch om?
In iedergeval de binnenkant.
Ik denk dat je beter een stevige variant had kunnen nemen met een koudschuim topper.

willl
door willl - Oct 21, 2016 om 15:21
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,
We hebben nu 8 jaar een Auping matras en bedden. Toen nog aangeschaft in de vestiging in Hoogvliet waar wij wonen. We hebben de duurste kwaliteit genomen. De verkoper adviseerde ook, maar liet het aan ons over omdat een ieder zijn eigen voorkeur heeft.
We kozen de hardste kwaliteit want dat waren we gewend. In het begin had ik maar ook mijn partner rugpijn van die matrassen. Na enkele weken geen enkel probleem meer. Nu na 8 jaar zijn ze nog als nieuw en we hebben nooit last. Maarre..., je kan toch de losse (wasbare) hoes er afhalen en de matras ruilen? Ik dacht dat binnen een paar dagen mogelijk was?? Nog iets, onder de matras kan je de spiraal ook nog een beetje nastellen op zacht en stug.

Wil,
Hoogvliet

hansje klein
door hansje klein - Oct 21, 2016 om 16:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik meen dat TS in het dispuut, nergens heeft aangegeven van welk merk, welk model en welke hardheidsgraad de oude matras was, die jarenlang zo prima heeft voldaan. Waarom laat u zich dan door een 'verkoper', die uiteindelijk niets anders dan alleen maar Auping kan aanbieden, tòch iets anders aanpraten? Inmiddels wordt er 20% korting op Maestro gegeven. Was dat mede een argument voor u?

Ook de Consumentenbond geeft aan, net zo als de Stiftung Warentest in Duitsland, dat een matras rond de € 300,- vaker beter is dan een matras van de dure luxe-merken. M.i. zal een medium-variant wèl voldoen. Kwestie van uitwisselen van de binnenmatras en daarna zijn er bij Maestro zelfs nòg twee hardheden. Upgraden dus!

Voor de volgende keer: Intussen zijn er sinds dit jaar flexibele matras-online-webshops, die kostenloos omruilen en uiteindelijk tegen het terugbetaling van de aanschaffingsprijs incl. de transportkosten (wordt op verzoek bij de klant thuis afgehaald), meer service bieden dan die arrogante topverdiener en uw (oorspronkelijke) Aupingfavoriet, die van geen klantvriendelijke service meer wil weten. "Fouten maken wij niet!" Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent en nu zèlfs nog moet gaan bijbetalen echter zonder succesgarantie.

TOPmerk van (eer-)gisteren passen zich vaak niet snel genoeg aan. Voor zover ik weet was Auping ooit goed in bij de ontwikkeling en productie van de Auping-spiraal, daarna kwamen de nieuwste slaap-ontwikkelingen niet meer van Auping!

dm
door dmv - Oct 21, 2016 om 17:09
71 Antwoorden / 11 Vragen

Als u van meet af aan slecht slaapt op dit matras zoals u zegt, waarom dan meer dan 90 dagen om (ander) advies te vragen of in ieder geval dit aan te geven bij de dealer?

90 Dagen is echt meer dan lang zat om het matras, ligging, slaap etc te testen.

Ik ben bang dat u nu nergens om kunt terugvallen aangezien u er zelf voor heeft gekozen deze termij te overschrijden.

jo
door johanvanvugt - Oct 21, 2016 om 19:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb het zelfde mee gemaakt.
heben er alles aangedaan nog niet goed .
afstandsbediening onder het matras vallen op de vloer.
6000 euro betaald.

Nu ikea matras slaapt heerlijk 300,00 euro.
nooit geen auping meer .
je betaald ne naam.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2016 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De eerdere matras zal geen € 6.000 hebben gekost. Vast het hele slaapkamer ameublement.:-))

ma
door manwijf - Oct 22, 2016 om 10:44
574 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een aantal maanden geleden ook nieuwe matrassen gekocht. Hetzelfde als u had: een zachte en een stevig model. Na één nacht echter wist ik al, dat ik verkeerd gekozen had en dat ik ook de stevige versie moest hebben. Dat veranderde dan ook niet, toen ik er nog een aantal nachten op sliep. Ik moet zeggen, dat ik het al heel coulant vond dat ik 'm zo kon omruilen. 90 dagen uitproberen, vind ik dan ook meer dan voldoende. Dat uitgeprobeerde matras gaat tenslotte zo weer de verkoop in.

V.w.b. vertrouwen in een zgn. specialist, ben ik ook nogal sceptisch. In het algemeen geldt verder: Als je zelf niet kunt beoordelen of iemand werkelijk een specialist is, dan is het verstandiger om zelf te oordelen of om er iemand bij te halen waarvan u zeker bent, dat hij verstand van zaken heeft.

Ma
door Mat Matheij - Oct 22, 2016 om 19:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

@MARGO123 Bedankt voor uw reactie. Ook ik vind dat de leverancier dit probleem had moeten en kunnen oplossen. Met de aanschafprijs in aanmerking nemende had Auping er beter aan gedaan het probleem op te lossen. Nog onafhankelijk van de mogelijke overschrijding van enige termijn. Ik kan alhier niet beoordelen of de matras het enige probleem zou zijn. Ook voorgestelde toppings zijn uiteraard ook maar deeloplossingen. Adviseurs in dit segment zouden er goed aan doen enig keurmerk te ontwikkelen. En Auping moet zich schamen. BELBUS of zo.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2016 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, nog weer zo'n onzin keurmerk.

Ma
door Mat Matheij Oct 22, 2016 om 20:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zit wel iets in. Maar Auping zet zichzelf hier wel te kijk nietwaar. Maar in feite heeft u wel gelijk. Met keurmerk en al worden hier heel wat klachten gedeponeerd.

ma
door marc-1 - Jan 25, 2017 om 13:24
2 Antwoorden / Vragen

Helaas heb ik hetzelfde probleem met mijn Auping Cresto matras.
Ik heb een Firm en die lijkt nu op extra firm.
elke nacht word ik wakker met enorme pijnen.
Ze willen de kern omwisselen naar medium maar enkel tegen een hoge betaling.
De auping dealer waar ze vandaan komen is falliet, dus daar kan ik niet meer terecht.
De klantenservice van Auping is niet klantvriendelijk, dat waren ze wel toen we ze kochten.Ik vind dit heel triest omdat ik nu bij de Fysio loop dankzij Auping.Alles zit vast in mijn rug en schouders.
Al met al is dit hele gebeuren ontaard in een Auping nachtmerrie.

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2017 om 13:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Marc-1: Waarom 2x hetzelfde plaatsen? Echt nergens voor nodig, sterker nog: erg onhandig! https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/ondragelijke-pijn-door-auping-matras