ge
door gewalo man Apr 25, 2014 om 17:10
Huishouden & energie

Badkamer plafond.

Hallo ons badkamer plafond is grijs van de schimmel.
In he verleden is er al iets aan gedaan maar dat heeft weinig geholpen. Het plafond bestaat uit gips platen en daar over latexs. (of hoe je dat ook schrijven mag).
Weet iemand een oplossing, schoonmaken, opnieuw schilderen of vervangen ( het is geen ingewikkeld plafond).
Bij voorbaat bedankt.

29402 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 25, 2014 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met schimmel zou ik zeggen, alles vervangen en vers beginnen ;) Maar schilderen kun je ook proberen. Heb je veel vocht in de ruimte of erboven?

ve
door verwijderd - Apr 25, 2014 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen idee hoe erg de schimmel in uw badkamer is.
In onze badkamer (plafond van beton en gewit) hebben we met enige regelmaat schimmel.
Een aantal keren heb ik het plafond gewit maar het kwam toch steeds weer te snel terug. Wat we tegenwoordig doen is schimmel reiniger gebruiken (van HG, sorry voor de reclame). Dat werkt prima, pas wel op bij het gebruik er van, het is vrij heftig spul en met een spuitbus richting plafond is het opletten dat uw huid niet in aanraking komt met het spul. Daarna een poosje laten intrekken (staat op de fles) en de schimmel is weg. Wellicht werkt dit voor u ook, tenzij de schimmel te erg is.
Kan uw situatie moeilijk inschatten, maar lees de verpakking voor aanschaf.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2014 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg voor goede afzuiging. Schimmel ontstaat door vocht.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2014 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien deze tips opvolgen? schimmel. Weet alleen niet of u ventilatiemogelijkheden heeft.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2014 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bespuiten met chloor (plantenspuit). Zie bv. hier
Zelf verdun ik het veel minder. Een tijdje wachten en de schimmel verdwijnt als sneeuw voor de zon.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

ik zou goed ventileren en geen gloor gebruiken
Gloor is een bleekloog dat schimmel wit maak en niet weg haald plus slecht voor de gezondheid
Er zijn middelen te koop vab hg die goed werken
succes

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben, doordat de doucheruimte bij ons midden in het huis gelegen is, geen raampje om even te openen. Intern is er een afzuigsysteem dat zowel in de keuken de keukenluchtjes afzuigt en boven twee toiletten zitten ook nog afzuigpunten. Het tweede is boven het toilet in de doucheruimte. De afzuiginstallatie heeft op ons verzoek aan de woningbouwvereniging een grotere motor gekregen. Dit zou worden uitgevoerd als in de douche met de kleinere motor een A-4tje niet tegen de afzuigplug zou worden gezogen, dus zou loslaten. Dit laatste was het geval, dus de grotere motor.

Verder is het belangrijk dat de deur (wij hebben er twee, één naar de slaapkamer, één naar de overloopruimte, openstaat na het douchen. In de slaapkamer gaat dan het raam naar buiten toe ook op een flinke kier. Tezamen met het afzuigsysteem hebben we, na jaren steeds opnieuw de schimmel te verwijderen (HG, zie @hopetobehelping) en opnieuw witten, eindelijk al sinds een paar jaar geen last meer. Dus de oplossing is: Ventileren, ventileren en nog eens ventileren, zo mogelijk met gebruik van meerdere systemen.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg voor toevoer (spleet onder de deur of rooster in de deur) en afvoer.
Het plafond behandelen met warm soda water (50-50%) en sausen net een schimmelwerende saus!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schoonmaakazijn werkt prima tegen schimmel. Azijn doodt bijna alle bacteriën en schimmels. Wel regelmatig herhalen. Wij hebben hetzelfde probleem gehad bij een inpandige doucheruimte zonder ramen. Het vocht kan gewoon niet snel weg. Nu we een andere woning hebben (met doucheruimte waar het raam open kan en goede ventilatiekanalen) hebben we er veel minder last van. Wij hebben destijds ook schimmelwerende verf gebruikt voor het plafond.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste gewaloman dit probleem heb ik gehad gelukkig werkt mijn dochter bij de gamma niet om reklame voor gamma maar het advies was leg er een kunststof plafon inwater afstotend het plafon bestaat uit plastic met een goede vochtwerende laag na het douche zie je wat waterdruppels op het plafon dat is condens dat veeg je af met een vochtige doek deze platen zijn in verschillende maten verkrijgbaar ze zijn niet duur en je bent er voor jaren van af je moet alleen wat handig zijn anders vraag je toch je vrienden om dit te aan te brengen ik heb dit vijf jaar geleden gedaan en het is nog altijd perfect oja je hoeft nooit meer te witten of wat dan ook maar je moet wel goed ventileren na het douchen daar waar de naden bij elkaar komen van de platen die moet je afkitten veel succes

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval geen gewone latex gebruiken maar de speciale latex voor vochtige/natte ruimte.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed ventileren en goed schoonmaken met schoonmaakazijn maar absoluut geen gloor gebruiken

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pino123, gewalo man vraagt hoe je de schimmel weg kan krijgen, niet het advies om goed te ventileren, dat zal hij ook wel weten.
Wij hebben in de badkamer ook geen raam zitten, maar de meachanische ventilator staat de hele dag aan, en na douchen de deur openzetten.
Ook maken wij de glazen douche elke keer droog na douchen. scheelt echt een hoop.
s,nachts zetten wij de ventilator op stand 2, 3 is de hoogste.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn badkamer helemaal beschimmeld gehad.
Had alles geprobeerd nou niets hielp.
Toen heb ik me oudste kleren aan gedaan.
Pure bleek met een beetje water in een emmer, luiwagen en boenen maar.
Je moet wel goed ventileren!!!
Daarna heb ik nooit meer last van schimmel gehad.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

flevopol gebruiken , kan je alleen bij bouwbedrijven krijgen , gamma en dat soort winkels hebben dat niet , de losse stukken eraf halen en dan in pappen met flevopol , een paar dagen laten drogen en dan witten dan komt het nooit meer los, of opnieuw stuken

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

flevopol helpt heel goed tegen schimmels

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

flevopol gebruiken , kan je bij een bouwbedrijf halen

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De boosdoener is latex, ademt onvoldoende, goed afschuren en opnieuw beginnen met
speciaal product, raam aanwezig? veel luchten !, zelf geen raam dus laat ik altijd na baden de deur een poos open staan, droogt snel!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

marjanna11 schreef op maandag 28 apr 2014, 15:01: Ik heb mijn badkamer helemaal beschimmeld gehad.
Had alles geprobeerd nou niets hielp.
Toen heb ik me oudste kleren aan gedaan.
Pure bleek met een beetje water in een emmer, luiwagen en boenen maar.
Je moet wel goed ventileren!!!
Daarna heb ik nooit meer last van schimmel gehad.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

marjanna11 schreef op maandag 28 apr 2014, 15:01: Ik heb mijn badkamer helemaal beschimmeld gehad.
Had alles geprobeerd nou niets hielp.
Toen heb ik me oudste kleren aan gedaan.
Pure bleek met een beetje water in een emmer, luiwagen en boenen maar.
Je moet wel goed ventileren!!!
Daarna heb ik nooit meer last van schimmel gehad.

Chloor mag dan bij sommigen goed werken. Wees er ten volle op bedacht dat chloordampen bijzonder slecht zijn voor de longen (ontwikkeling longoedeem). We spreken hier over een kleine slecht geventileerde ruimte die dan ook slecht te ventileren is!!! Alleen in het kader van de consequenties voor je gezondheid is het gebruik van (veel) chloor, want dit doe je niet met een pennenstreek af, ten zeerste te ontraden!!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit had ik ook door lekkage van de bovenburen. Ik heb er Alabastine schimmelwerende latex voor badkamers opgedaan. Nooit meer last gehad!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begin eerst het plafond te laten drogen, zorg voor goede ventilatie, bv door in de toegangsdeur een niet afsluitbaar rooster aan te brengen in combinatie met een afvoerkanaal + ventilator .

Liefst een paar dagen de douche niet gebruiken, dus goed laten ventileren / drogen .
Als het redelijk droog verwijder de Latexverf of breng nieuwe (groene ) gipsplaten ( speciaal voor vochtige ruimtes aan en gebruik een goed merk witsel .

Als je wilt repareren verwijder de latex en gebruik dekkende witte "wegenverf" als ondergrond

succes

ve
door verwijderd - Apr 28, 2014 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

redrose schreef op maandag 28 apr 2014, 14:41: Pino123, gewalo man vraagt hoe je de schimmel weg kan krijgen, niet het advies om goed te ventileren, dat zal hij ook wel weten.
Wij hebben in de badkamer ook geen raam zitten, maar de meachanische ventilator staat de hele dag aan, en na douchen de deur openzetten.
Ook maken wij de glazen douche elke keer droog na douchen. scheelt echt een hoop.
s,nachts zetten wij de ventilator op stand 2, 3 is de hoogste.

En dan zelf ook over ventileren beginnen? De pot verwijt de ketel?

Afijn, ik krijg die schimmel ook weg door een pompspuitje met (ver)dun(d/n)e bleek te gebruiken. De anti schimmel spray van de action deed ook prima werk.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2014 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste oplossing is het bovenlicht boven de badkamerdeur eruit halen, zodat het vocht beter kan circuleren en wordt afgevoerd.

ve
door verwijderd - May 8, 2014 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eens informeren bij een schildersvakwinkel of latex in een vochtige ruimte als een douche wel zo'n goed idee is. Mogelijk is veegvast een beter alternatief? In dat geval zal de latex eerst goed verwijderd moeten worden. Veegvast is ademend, latex niet.
Misschien zijn er meer opties voor wat je op het plafond kan aanbrengen.
Misschien zeggen ze dat veegvast ouderwets is en niet meer op de markt, maar dat laatste klopt niet.

Veegvast is nog / weer te koop bij bouwmarkten van Formido (tot onze vreugde, want wij zijn geen fans van latex, wel van veegvast - maar het is lang niet te koop geweest dacht ik.)

Succes!

ve
door verwijderd - Dec 3, 2014 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

plafon eruit halen !!!!

ve
door verwijderd - Sep 22, 2015 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.carebrick.nl

ve
door verwijderd - Sep 22, 2015 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

jjanssen87 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 12:07: www.xxxxx

Spammen/reclame is NIET toegestaan op deze site! Redactie is gewaarschuwd.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2015 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal bedankt.
Ik ben al een tijdje geen eigenaar meer van dit huis.

HG Gewalo man.