Jonne11
door Jonne11 Jan 20, 2014 om 19:10
Huishouden & energie

Badkamer van Molenaar(Prominent)

Mijn ouders willen hun bad laten verwijderen en daarvoor in de plaats een kant en klare douchecabine met stoeltje laten plaatsen. Folder gehad van de firma Molenaar in Best, zitten bij Prominent in. Deze renovatie is klaar in één dag wat mijn ouders aanspreekt daar ze op een leeftijd zijn dat een week hak- en breekwerk ze niet aankunnen. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze firma of eventueel een andere firma weet die dit in één dag doet. Kan namelijk geen recencies vinden.

43011 23 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2014 om 19:47
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi Mariken7, nee, kan ook niets vinden van klachten over Molenaar in Best; wel over hun scootmobiel levering. Wat denk je zelf? Jij kent de badkamer van je ouders, tegelwerk, wat er gesloopt moet worden e.d. Realistisch gezien: kun jij je voorstellen dat het in een dag allemaal zou moeten kunnen, vergeet ook (in gedachte) het plaatsen van stoeltje niet)? Een voorbeeldje, hoewel niet hetzelfde: een traplift bij mijn ouders zou ook in 1 dag klaar zijn voor gebruik: niet dus. Tja, ik weet het niet: reken op 2 dagen minimaal. 1 Dag zonder douchen, baden zou mogelijk moeten zijn, toch?

hutch
door hutch - Jan 20, 2014 om 19:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klik * * (dubbelpost)

be
door bernadetje50 - Jan 20, 2014 om 21:26
12 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Mariken,

NEE niet doen. Ik heb gezien dat €8000 heel, maar dan ook heel erg duur is voor hetgeen je daarvoor krijgt.
Op TROS radar gelezen, dat deze firma niet Goed staat aangegeven.
In het geval dat ik zag, was middels een kleine aanpassing door een tegelzetter /klusjesman het karwei voor een bedrag van circa €7000 MINDER optimaal verbouwd.
Kwalitatief is de hele cabine helemaal geen €8000 waard.
Echt, ik adviseer u met klem, om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
Met €8000 kan je veel degelijke(r) aanpassingen maken in je badkamer.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2014 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ze bij Prominent inzitten, vind ik ook al geen aanbeveling. Die firma staat er om bekend bejaarden goud uit hun zak te kloppen voor een paar simpele stoelen.

Ga naar een gewone loodgieter, badkamer zaak.

Wellicht is een inloopdouche veel verstandiger, veel makkelijker als ze hulp nodig hebben bij het douchen.

Het is toch helemaal niet erg als het wat langer duurt dan een dag.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2014 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij die zogenaamde "Welzijnswinkels" is alles twee keer zo duur. Het "welzijn" is voor de kassa van die zaak.

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2014 om 22:11
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 20 jan 2014, 22:00]Dat ze bij Prominent inzitten, vind ik ook al geen aanbeveling. Die firma staat er om bekend bejaarden goud uit hun zak te kloppen voor een paar simpele stoelen.

Dat is niet 100% waar: ben een tevreden bejaarde die geen geld uit de zak is geklopt, zit prima (maar was er wel zelf bij om iets te kopen). ;-)

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2014 om 23:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bernadetje50 schreef op maandag 20 jan 2014, 21:26]Beste Mariken,

NEE niet doen. Ik heb gezien dat €8000 heel, maar dan ook heel erg duur is voor hetgeen je daarvoor krijgt.
Op TROS radar gelezen, dat deze firma niet Goed staat aangegeven.
In het geval dat ik zag, was middels een kleine aanpassing door een tegelzetter /klusjesman het karwei voor een bedrag van circa €7000 MINDER optimaal verbouwd.
Kwalitatief is de hele cabine helemaal geen €8000 waard.
Echt, ik adviseer u met klem, om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
Met €8000 kan je veel degelijke(r) aanpassingen maken in je badkamer.

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2014 om 23:11
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bernadetje50 schreef op maandag 20 jan 2014, 21:26]Beste Mariken,

NEE niet doen. Ik heb gezien dat €8000 heel, maar dan ook heel erg duur is voor hetgeen je daarvoor krijgt.
Op TROS radar gelezen, dat deze firma niet Goed staat aangegeven.
In het geval dat ik zag, was middels een kleine aanpassing door een tegelzetter /klusjesman het karwei voor een bedrag van circa €7000 MINDER optimaal verbouwd.
Kwalitatief is de hele cabine helemaal geen €8000 waard.
Echt, ik adviseer u met klem, om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
Met €8000 kan je veel degelijke(r) aanpassingen maken in je badkamer.

Kan aan mij liggen maar waar staat dan dat dit grapje €8.000,00 gaat kosten, sorry als ik een bedrag over het hoofd heb gezien!

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2014 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Typ maar eens prominent in op Google en u schrikt zich rot.

be
door bernadetje50 - Jan 21, 2014 om 00:04
12 Antwoorden / 7 Vragen

Verder spreek ik ook als verpleegkundige hier: het is heel onhandig om de zorgvrager te helpen bij het douchen.
Haast niet te doen.
En vergeet dan zelf niet om lieslaarzen aan te doen.
Wat een ellende!!

Jonne11
door Jonne11 - Jan 22, 2014 om 19:39
87 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor alle tips, gaan toch maar eens verder kijken, wat meer offertes aanvragen.

ca
door calimer@ - Dec 5, 2014 om 13:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Eind november deed ik online een aanvraag bij Molennaar Welzijn om mij een brochure over badkamers te sturen. Al de volgende dag kreeg ik een telefoontje wat ik als zeer opdringerig heb ervaren. Ik had de brochure nog niet ontvangen en de verkoper deed al een voorstel om iemand de volgende dag of de dag erop iemand langs te laten komen om de situatie ter plekke te bekijken zodat er alvast een schets gemaakt kon worden. Ook de overige vragen waren ongepast, hij wilde mijn leeftijd weten en wat de reden was dat wij een andere badkamer wilden laten maken. Ik heb gezegd dat ik eerst de brochure wilde bekijken en dat ik daarna zelf wel contact zou opnemen als ik geïnteresseerd was.
Met zoeken op internet vond ik gegevens over dit bedrijf bij Tros Radar en hier dus. Volgens mij gaan ze bij dit bedrijf zeer gehaaid te werk en wil ik iedereen waarschuwen denk goed na en zoek info op internet.

p.s bedankt Bernadetje50 voor je reactie van die lieslaarzen

sa
door sanderwieringa - Feb 1, 2015 om 14:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut niet doen! Eind januari hebben wij een afspraak gemaakt met de firma Molenaar. Dit omdat mijn schoonmoeder moeilijk te been is. Ideale oplossing om binnen 1 dag van bad naar douche te kunnen. Het gesprek is erg vervelend verlopen. De adviseur blijf maar hameren op het feit dat we vandaag moesten beslissen. Nu ik wat op internet aan het zoeken ben over deze firma is dat blijkbaar hun werkwijze. Erg brutaal in verkoop met absurd hoge prijzen. Dezelfde werkwijze als de firma Prominent die in hetzelfde bedrijfsgebouw zit als de firma Molenaar. Dezelfde eigenaren!

Omdat de aanpassing ruim op 8700 euro uitkwam wou mijn schoonmoeder hier nog even over nadenken. Naar meerdere keren te hebben aangegeven dat wij vandaag niet zouden beslissen is de adviseur afgedropen. Overigens was de levertijd bij de firma Molenaar ruim 3 maanden. Wij hebben een nieuwe afspraak gemaakt bij een andere firma met een vergelijkbaar product. Hopen dat hun werkwijze smaakvoller is.

ca
door calimer@ - Feb 3, 2015 om 10:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sander ik ben er verder ook niet op ingegaan. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik in geen enkele vorm meer met hen in contact wil blijven. Onze verwarmingsmonteur die later eens langs kwam zei overigens dat het onmogelijk was om in één dag een nieuwe badkamer bij ons te plaatsen. 'Geloof niet in die praatjes,' zei hij, 'dat zijn sprookjes.' Nog steeds zie ik grote reclames in de kranten van dit bedrijf. Onvoorstelbaar dat ze maar bezig blijven om mensen op te lichten/ af te zetten. Ik ben nog niet op zoek gegaan naar een andere badkamer. Een douche is niets voor mij want ik verlies mijn evenwicht. Ik ben benieuwd welke andere firma u heeft gekozen voor uw schoonmoeder. Want vanwege mijn handicap moet er wel iets gebeuren met de badkuip.

sa
door sanderwieringa - Feb 7, 2015 om 21:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal, afgelopen vrijdagochtend nieuwe partij op bezoek gehad Zwaluw comfort sanitair uit Zeewolde. Veel positieve reacties op hun Facebookpagina van klanten die een douche hebben laten plaatsen. En in één dag. Om de mislukking met de firma Molenaar achter me te laten heb ik de moeite genomen om voor de afspraak een privébericht te sturen via Facebook naar een persoon die melde tevreden te zijn. Deze klant was zeer positief over de firma Zwaluw. En dat klopt!

Adviseur van Zwaluw de heer G. Raaijen was netjes op tijd. Duidelijke uitleg over de mogelijkheden met behulp van een tekenprogramma en voorbeelden van reeds geplaatste douchecabines. In tegenstelling tot het kladje van de Molenaar adviseur. De offerte van Zwaluw kwam uit op 5976 euro! Dit voor exact dezelfde opstelling en opties.Overigens is de douche bij Zwaluw te bestellen in dezelfde kleur als het huidige beige sanitair. Dit was bij de firma Molenaar niet mogelijk.

Omdat mijn schoonmoeder voor controle naar het ziekenhuis moest en niet aanwezig wou zijn na de nare ontmoeting met de firma molenaar kon ik niet gelijk de knoop doorhakken. Ik legde de heer Raaijen dit voor. Hij beloofde mij een mail te sturen met een offerte en een 3d afbeelding van zijn voorstel. Dezelfde dag mogen ontvangen. Na overleg met mijn schoonmoeder hebben wij akkoord gegeven. De montagedatum is de eerste week van maart. Ik zal in maart na het plaatsen van de douchecabine verslag doen.

be
door bernadetje50 - Feb 9, 2015 om 17:38
12 Antwoorden / 7 Vragen

Fijn Sander,
Ik hoop dat je in maart met een positief verhaal komt.

er
door erikstrijbos - Feb 23, 2015 om 20:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sanderwieringa schreef op zaterdag 7 feb 2015, 21:57]Beste allemaal, afgelopen vrijdagochtend nieuwe partij op bezoek gehad Zwaluw comfort sanitair uit Zeewolde. Veel positieve reacties op hun Facebookpagina van klanten die een douche hebben laten plaatsen. En in één dag. Om de mislukking met de firma Molenaar achter me te laten heb ik de moeite genomen om voor de afspraak een privébericht te sturen via Facebook naar een persoon die melde tevreden te zijn. Deze klant was zeer positief over de firma Zwaluw. En dat klopt!

Adviseur van Zwaluw de heer G. Raaijen was netjes op tijd. Duidelijke uitleg over de mogelijkheden met behulp van een tekenprogramma en voorbeelden van reeds geplaatste douchecabines. In tegenstelling tot het kladje van de Molenaar adviseur. De offerte van Zwaluw kwam uit op 5976 euro! Dit voor exact dezelfde opstelling en opties.Overigens is de douche bij Zwaluw te bestellen in dezelfde kleur als het huidige beige sanitair. Dit was bij de firma Molenaar niet mogelijk.

Omdat mijn schoonmoeder voor controle naar het ziekenhuis moest en niet aanwezig wou zijn na de nare ontmoeting met de firma molenaar kon ik niet gelijk de knoop doorhakken. Ik legde de heer Raaijen dit voor. Hij beloofde mij een mail te sturen met een offerte en een 3d afbeelding van zijn voorstel. Dezelfde dag mogen ontvangen. Na overleg met mijn schoonmoeder hebben wij akkoord gegeven. De montagedatum is de eerste week van maart. Ik zal in maart na het plaatsen van de douchecabine verslag doen.

komsja
door komsja - Mar 25, 2015 om 18:53
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@mariken7
Als er beweerd word dat zo,n klus in 1 dag geklaard zou zijn,dan hadden er bij u al bellen moeten gaan rinkelen,want zo,n klus in 1 dag doen is vrijwel onmogelijk.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2015 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En is het dan nu toch Molenaar geworden?

En hoe weet u dat het glas en acryl van twijfelachtige kwaliteit is?

wv
door wvdh_3 - Apr 28, 2015 om 11:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen ,

Misschien ook een optie om eens te kijken op www.senzup.nl ? Dit is een bedrijf wat gespecialiseerd is in comfort- en mobiliteits oplossingen. Ook bij deze firma hebben ze inloopdouches die in 1 dag geplaatst zijn.

Gr. wvdh

tenormin
door tenormin - Apr 28, 2015 om 11:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@wvdh-3, U heeft dit topic hier gevonden; zich ingeschreven en om uw toko (of u werkt er?) te promoten? Reclame maken mag niet op dit consumentenforum. 't Is maar een weetje, hoor. En het Topic is pas anderhalf jaar "jong".

hutch
door hutch - Apr 28, 2015 om 19:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=wvdh_3 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 11:27]Misschien ook een optie om eens te kijken op www.senzup.nl ? Dit is een bedrijf wat gespecialiseerd is in comfort- en mobiliteits oplossingen. Ook bij deze firma hebben ze inloopdouches die in 1 dag geplaatst zijn. Gr. wvdh
Dag 'Zeeuwse Willem'.......

zoals Tenormin al schreef, reclame maken voor een bedrijf (waar men zelf werkt), is niet toegestaan. Maar u maakt er gelukkig geen toneelstuk van, zoals anderen dat soms wel doen (waar uiteraard gelijk doorheen geprikt wordt).

Maar u heeft wel gelijk met:
'Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.'

;-))

wv
door wvdh_3 - Apr 28, 2015 om 21:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

De vraag was waar er eventueel nog meer inloopdouches te verkrijgen waren die in 1 dag geplaatst zijn. Toen dacht Willem: Bij senZup ;-)

Indirect ook een beetje bedoeld om reclame te maken ja. Excuus als dit een ongepaste post was!

Gr Willem