ni
door nico1096 Jan 30, 2012 om 16:30
Huishouden & energie

Badkuip schoonmaken

Ik heb een kunststof badkuip.
En gebruik deze vooral als douche (met glazen douchescherm).

In de badkuip verschijnt steeds meer een groezelig laagje.
Alsof het vet is. Waarschijnlijk van het douchen > lichaams- en haarvet.

Dit laagje is heel moeilijk wrijvend te verwijderen.
Ook met Glassex blijft het moeilijk.

Welk schoonmaakmiddel (dus niet schurend) is de oplossing?

7951 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 30, 2012 om 17:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Witte Reus Badkamer (een witte sprayflacon) werkt bij mij goed voor zo'n laagje. Ik heb weliswaar geen kunststof badkuip, maar dat zal niets uitmaken denk ik.

toolboy
door toolboy - Jan 30, 2012 om 17:34
965 Antwoorden / 40 Vragen

alhier een kunstof zit bad aanwezig voor de kids.
Deze als ze klaar zijn met badderen laat ik het water er in en gooi er een fles chloor/bleek in . Laat dat een nachie staan en voila volgende dag helemaal proper.
Wel goed naspoelen hoor.

abarth
door abarth - Jan 30, 2012 om 22:00
845 Antwoorden / 19 Vragen

antikalk middel.
De kuip schoonspoele en schoonwrijven na het gebruik scheelt ook al veel

zonnewind
door zonnewind - Jan 30, 2012 om 23:19
222 Antwoorden / 61 Vragen

Inderdaad, dat spul van Witte Reus, is prima!!!! Heb trouwens zojuist iets prachtigs ontdekt. Bij het schenken van een glas rode wijn, schoot er een flinke scheut over het glas heen op een wit tafellaken. Oeps. foutje. Toen heb ik gewoon de fles van Cillit Bang Power Cleaner met bleek er op gespoten en wat denk je? Nou, gewoon vlek weg. Even nagespoeld met lauw water. Joepie. Al dat gedoe met zout erover, witte wijn en wat al niet. Helpt allemaal niet. Dit spul wel.

fe
door festinger - Jan 31, 2012 om 02:00
410 Antwoorden / 18 Vragen

Prachtig hoe hier het geloof aanwezig is alles met 1 merk op te lossen is.De multinationals lachen zich een hoop.

zonnewind
door zonnewind - Jan 31, 2012 om 09:09
222 Antwoorden / 61 Vragen

TOOLBOY, een héle fles bleek ???????????????????

zonnewind
door zonnewind - Jan 31, 2012 om 09:11
222 Antwoorden / 61 Vragen

FESTINGER, Tja, het is nu eenmaal een item over schoonmaken. Dus logisch dat er allerlei namen van schoonmaak artikelen voorbij komen fietsen.

azou
door azou - Jan 31, 2012 om 11:41
14 Antwoorden / 1 Vragen

Je zegt het zelf VET,
ontvetter gebruiken bij de wibra b.v kun je het kopen voor een paar euro, dan insprayen een paar minuten wachten en daarna met een (microvezel) doekje afnemen en met schoon water na spoelen.

werkt echt!

beslist geen schuursponje gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jo
door jorisw - Jan 31, 2012 om 16:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik herken dat, heb hetzelfde gehad in de douchebak. Vooral goed boenen en vervolgens vaker schoonmaken. Dat is de makkelijkste oplossing, zonder dat je al te veel chemische troep nodig hebt.

moeder56
door moeder56 - Jan 31, 2012 om 23:29
483 Antwoorden / 2 Vragen

Dreft afwas op een sanitairsponsje. (dus niet zo'n geel met groene). Is het zo weg.
Na gebruik meteen doen, wegspoelen, gebruikte handdoek erover en klaar.

serveerster
door serveerster - Feb 2, 2012 om 14:59
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=azou schreef op dinsdag 31 jan 2012, 11:41]Je zegt het zelf VET,
ontvetter gebruiken bij de wibra b.v kun je het kopen voor een paar euro, dan insprayen een paar minuten wachten en daarna met een (microvezel) doekje afnemen en met schoon water na spoelen.

werkt echt!

beslist geen schuursponje gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Die van de Wibra gebruik ik ook voor ons kunststof bad.
En inderdaad, even opspuiten en je spoelt het vet er zo af!
Mocht je er ook kalk op hebben zitten dan altijd eerst ontvetten (zie bovenstaand) en daarna pas ontkalken.

marjon1
door marjon1 - Feb 2, 2012 om 15:44
284 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals azou en serveerster al aangaven, het betaalbare wondermiddel van de Wibra; Dasty
Geweldig spul, ik gebruik het werkelijk overal voor en heb verder geen enkele ontvetter meer nodig.

ni
door nico1096 - Feb 2, 2012 om 17:51
10 Antwoorden / 5 Vragen

@marjon1
voor het vermelden van de merknaam bij Wibra: Dasty
Jammer alleen, dat de dichtstbijzijnde Wibra-winkel 22 km ver weg is ;(

anderen
helaas heeft DEEN niet de Witte Reus Badkamer

azou
door azou - Feb 2, 2012 om 20:19
14 Antwoorden / 1 Vragen

@nico1096

bij een gewoone supermarkt heb je ook ontvetprodukten.

be
door bewustkopen - Jan 12, 2013 om 20:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Cif voor de badkamer werkt zonder dat je hoeft te boenen, echt geweldig spul.

be
door bewustkopen - Jan 12, 2013 om 20:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn hulp gebruikt graag die Cif, als ik zelf schoonmaak dan maak ik een sopje van groene zeep, even laten intrekken en dan goed naspoelen. Met een beetje tijd en kracht kom je een heel eind, de kranen maak ik glanzend met schoonmaakazijn en voor de douchekoppen heb ik een grote pot met keukenazijn staan. Daar hang ik regelmatig de douchekoppen in om te ontkalken. Daarna gaat de deksel er weer op en de pot met azijn bewaar ik weer voor de volgende ontkalkingsbeurt.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 13, 2013 om 03:51
468 Antwoorden / 16 Vragen

Probeer het ook eens met 'Antikalk'!

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 13, 2013 om 03:52
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=nico1096 schreef op maandag 30 jan 2012, 16:30]Ik heb een kunststof badkuip.
En gebruik deze vooral als douche (met glazen douchescherm).

In de badkuip verschijnt steeds meer een groezelig laagje.
Alsof het vet is. Waarschijnlijk van het douchen > lichaams- en haarvet.

Dit laagje is heel moeilijk wrijvend te verwijderen.
Ook met Glassex blijft het moeilijk.

Welk schoonmaakmiddel (dus niet schurend) is de oplossing?

Dit is nou een vraag die eigenlijk thuis hoort in de rubriek 'Vraag & beantwoord'!

alexishoop
door alexishoop - Jan 13, 2013 om 14:05
561 Antwoorden / 6 Vragen

gewone schoonmaak azijn, knijp desnoods een paar citroenen erdoor (10sec in de magnetron om alle sap er uit te krijgen) een voor een frissere geur en een handstoomer met een koraaldoek doet vaak ook wonderen, je hebt geen 4bar nodig, 15sec de warmte en druk van 1 bar is vaak al voldoende om het los te weken.