lo
door lotte1302 12 feb. 2015 om 10:29
Huishouden & energie

Bagoes mode

Ik bestelde op 20-01-2015 een paar laarzen op de webshop van Bagoes. Kreeg daarvan een bevestiging, echter werd deze kort daarna geannuleerd, want er stond een foute prijs bij de laarzen. Ik bestelde ze incl verzendkosten voor € 42,75 en er werd mij gemeld dat ze € 109,95 kosten. Men deed mij nog een aanbod met een korting van € 28,00, maar ik ben het daar niet mee eens. Op de voorpagina van Bagoes staat "50 % korting op veel kleding en schoenen" aangegeven en dan lijkt mij de prijs van € 42,75 zeker acceptabel. Ik heb ze in eerste instantie gehouden aan de bevestiging, maar ook aangegeven dat ik bereid ben iets meer te betalen, omdat ik hun fout ook spijtig voor hun vind, maar ze gaan nergens op in. Uiteindelijk heeft mijn baas (directeur incassobureau) hen een brief verzonden waarin de eis dat ze de laarzen voor de prijs moeten leveren als in de bevestiging van de bestelling aangegeven. Ze reageren helemaal niet meer en de laarzen zijn ook niet geleverd. Wat kan ik nog doen, zonder meteen kosten te maken aan deurwaarder en rechtbank. Ik weet dat er wettelijke bepalingen zijn die hierop van toepassing zijn en heb ze daarmee geconfronteerd, maar ze reageren gewoon niet meer. Ik wil die laarzen echt hebben.

432 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ge
door gerboe - 12 feb. 2015 om 10:36
806 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat u nog kunt doen? Accepteren dat mensen fouten maken en gebruik maken van hun coulante aanbod.

door Cookies - 12 feb. 2015 om 10:40
13337 Antwoorden / 36 Vragen
0

Het prijsverschil is te groot met de werkelijke prijs. Een leverancier hoeft dan niet te leveren.

Belachelijk trouwens dat je werkgever zich met dergelijke praktijken bezig houdt.

ge
door gerboe - 12 feb. 2015 om 10:45
806 Antwoorden / 0 Vragen
0

"50 % korting op veel kleding en schoenen" is wat anders dan "50 % korting op alle kleding en schoenen"

ge
door gerboe - 12 feb. 2015 om 10:47
806 Antwoorden / 0 Vragen
0

en €42,75 is niet de helft van €109,95...

door zoekster - 12 feb. 2015 om 11:32
10921 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als ik bij de sale kijk, zie ik een vest met een adviesprijs van 159.95 voor 24,90 euro. Wat ik al heel flauw vind, want van advies naar verkoopprijzen zijn geen werkelijke afprijzingen.

Het gaat erom of u redelijker wijs had mogen verwachten dat dit een juiste prijs was voor het artikel.

Het gaat om dit wetsartikel

Artikel 3:35 BW
Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.


Gezien de sales verkopen, zou het kunnen. Vanaf 40 euro gratis verzenden.

Maar u zult het alleen voor de rechter rond kunnen krijgen, aangezien de verkoper geen asem meer geeft.

door edrick3 - 12 feb. 2015 om 11:56
26906 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo lotte1302,

..... Ik wil die laarzen echt hebben......
Dan zul je m.i. daar de gevraagde prijs voor moeten gaan betalen.

Je kunt natuurlijk ook de gang naar de rechter maken - met de daaraan wellicht verbonden kosten. De uitkomst lijkt me dan op z'n minst twijfelachtig.

Kan me overigens wel voorstellen dat je teleurgesteld bent: denk je een paar leuke/mooie laarzen voor een goedkoop prijsje te kunnen kopen .....

Dat ze niet meer reageren kan ik me voorstellen, die denken: zoek het maar uit.
Ze hebben je een aardig aanbod gedaan door je korting te willen verlenen.

Mag aannemen dat de prijs op de site inmiddels aangepast is.

Met vr.gr.

door Cookies - 12 feb. 2015 om 12:03
13337 Antwoorden / 36 Vragen
0

......Gezien de sales verkopen, zou het kunnen.......

De laarsjes van topicstarter stonden niet onder 'sales'. Ik zie geen enkele reden waarom Bagoes zou moeten leveren voor 42,75.

door mahadma - 12 feb. 2015 om 12:03
9064 Antwoorden / 45 Vragen
0

In het verleden in de winkel gewerkt en daar werd de Van/Voor prijs wel wat ruimer gezien als reëel. Modeprijzen zijn zo flexibel, daar kan je echt alles van maken. Als het bedrijf niet meer wil leveren mogen ze dat. Al blijft u stellen: "Ik wil die laarzen echt hebben".

Maar als ik als verkopend bedrijf een brief krijg zoals "Uiteindelijk heeft mijn baas (directeur incassobureau) hen een brief verzonden". Ik zou dan als verkopend bedrijf ook afhaken.

door hutch - 12 feb. 2015 om 12:06
4283 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hou ook het zgn. '' in het oog.

Als ik het goed gezien heb is Bagoes.nl niet aangesloten bij een branchevereniging, dus zult u, om uw gelijk te halen, naar de kantonrechter moeten stappen.
En dat voor nog geen €40,-- ? Ik vermoed dat de kosten van een gerechtelijke procedure niet in verhouding staan tot het belang van de zaak.

Leest u * * ook eens (als voorbeeld).

U zou kunnen 'schikken' door die 28 euro te accepteren.

door tenormin - 12 feb. 2015 om 12:44
14831 Antwoorden / 87 Vragen
0

Door de tegemoetkoming worden de laarzen rond de €70,00. Ik denk eerlijk gezegd niet dat, na ontvangst van uw 'directeur incassobureau' brief ze er nog zo welwillend tegenover zullen staan.

door zoekster - 12 feb. 2015 om 12:58
10921 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op donderdag 12 feb 2015, 12:44]Door de tegemoetkoming worden de laarzen rond de €70,00. Ik denk eerlijk gezegd niet dat, na ontvangst van uw 'directeur incassobureau' brief ze er nog zo welwillend tegenover zullen staan.

??? 109,95 - 28 = 81,95

door edrick3 - 12 feb. 2015 om 13:02
26906 Antwoorden / 85 Vragen
0

OT

Ach, tenormin heeft die € 28 korting bij de prijs van € 42,95 opgeteld!
Foutje. ;-)

door tenormin - 12 feb. 2015 om 13:05
14831 Antwoorden / 87 Vragen
0

@zoekster, jaja, ik ging weer eens van het verkeerde bedrag uit: van €42,75. Dom, ik weet het. Nou, dan er nog maar ruim €11,80 bovenop gooien, maar ik denk echt dat de deal helemaal niet meer im frage is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ji
Jimmy071 - 25 jul. 2019 om 10:47
Garantie & verzekeringen

Horloge binnen 1 maand kapot

Horloge via watchdiscounter.nl, na een paar dagen zat er al een krasje op het glas. Dit moet niet snel kunnen omdat het mineraalglas is. Het horloge is waterdicht 10 ATM, nu zit er ook nog eens water in. Watchdiscounter wil hier niks aan doen tenzij er betaald word. Mag dit? Lees meer

Rv
RvtO - 19 aug. 2019 om 22:50
Auto & vervoer

Kosten reparatie auto twee keer zo hoog als internetprijs

Ik heb mijn auto naar een garage gebracht voor een reparatie waar op internet de kosten voor staan vermeld, bij die garage. De kosten zijn redelijk vergelijkbaar met andere bedrijven. 
Toen ik de auto bij hen bracht, heb ik een schermprint laten zien en dat was akkoord. 

Vandaag werd ik gebeld door de garage met de mededeling dat het werk tegenviel en dat het nu ruim twee keer zo ... Lees meer

Fr
FranskeS - 20 aug. 2019 om 07:27
Garantie & verzekeringen

Verkeerde verzekering geadviseerd

In juni 2019 een elektrische bakfiets gekocht van het met Urban Arrow. Dit is een zeer gewilde fiets, helaas ook voor het dievengilde. Bij het ophalen van de fiets werd mij door de fietsenwinkel aangeraden direct een verzekering af te sluiten. Zij stelde voor om dit via hen te doen en direct gedaan.   Op 12 juli 2019 kwam ik buiten en bleek de fiets gestolen uit mijn voortuin! Direct naar de fi ... Lees meer