da
door daisy42 Sep 21, 2014 om 15:51
Huishouden & energie

Bankstel neckermann

Hallo.

Z'on 3/4 maand geleden heb ik een bank besteld bij neckermann.com
Deze ook netjes geleverd gekregen het gaat hier om een bankstel met echt lederen zittingen. maar binnen een maand zat er al een gigantische scheur in!. Toen heb ik dus contact gezocht met neckermann ik had immers 3 jaar garantie!. Nu blijken ze falliet en zeiden dat ze niks voor me konden doen maar hebben wel een doorstart gemaakt! en nu zag ik net dat ze wel bankstellen verkopen!. Dus nu zit ik met een kapot bankstel die steeds verder scheurt en ik wel voor moet betalen?
ik wil heust betalen maar dan wel voor een bank die niet kapot is!. Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?

3078 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 15:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Even voor de duidelijkheid, u bedoelt 3 á 4 maanden geleden, neem ik aan dat u de bank heeft gekocht.

Heeft u een afbetalingsregeling lopen en loopt die via Vesting Finance?

da
door daisy42 - Sep 21, 2014 om 15:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja betalingsregeling idd

door 1953 - Sep 21, 2014 om 16:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 15:55]Even voor de duidelijkheid, u bedoelt 3 á 4 maanden geleden, neem ik aan dat u de bank heeft gekocht.

Heeft u een afbetalingsregeling lopen en loopt die via Vesting Finance?

Is dat relevant?!

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 16:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vrees dat u dikke pech heeft. U heeft de bank gekocht van Neckermann, maar daarvoor heeft u een lening (kredietregeling) bij Vesting Finance afgesloten.

Als voorbeeld: u ziet een mooi bankstel bij Neckermann, maar u heeft het geld er niet voor. U leent het geld bij uw moeder. Het bankstel gaat stuk en Neckermann gaat failliet. Uw moeder wil evengoed haar geld terug zien, die heeft verder niets met Neckermann te maken. Die heeft u alleen maar geld geleend.

En nu moet u voor uw moeder overal Vesting Finance invullen. Dan begrijpt u dat uw geldschieter verder niets met de garantie of de staat van de bank te maken heeft.
Die wil evengoed het geld terugzien en heeft verder niets met de garantieafhandeling van Neckermann te maken.

En de nieuwe Neckermann? Die wil niets meer te maken hebben met de oude failliete Neckermann. Dat is een nieuw bedrijf onder dezelfde naam. Dat noemen ze een doorstart. Zo hebben ze dat even slim geregeld.

Het enige wat u nog kunt doen is de fabrikant van de bank zien te achterhalen en daar een beroep op doen, maar dat is vaak een lastige klus. Kijk eens onder de bank of u daar nog een sticker/merk of iets dergelijks kunt vinden.

door 1953 - Sep 21, 2014 om 16:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Besteld bij de oude Neckermann.com. Helaas, de nieuwe Neckermann.com - gaat over lijken bij garantieaanspraken vanuit de oude Neckermann.com - en laat u in de kou staan - van een kouwe kermis thuiskomen!

Jammer dat men zich zo opstelde.

U koopt nimmer meer bij Neckermann.com en als iedereen niets meer bestelt dan is het sprookje snel uitgeblazen.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 18:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:09][quote=zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 15:55]Even voor de duidelijkheid, u bedoelt 3 á 4 maanden geleden, neem ik aan dat u de bank heeft gekocht.

Heeft u een afbetalingsregeling lopen en loopt die via Vesting Finance?

Is dat relevant?!

Ja, natuurlijk is dat relevant. Als je de uitzending niet hebt gezien heb je de "jokkebrok" ook niet horen praten. En de uitleg gemist.

ma
door manon1968 - Sep 21, 2014 om 21:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

De lening is afgesloten met Neckermann.com Bv , welke deze zelf financierde bij een externe bank . Deze is ook de enige eigenaar van de vordering . Jouw aankoop was een overeenkomst met Neckermann.com welke nu failliet is . Jou verplichtingen voor de afbetaling zal je moeten blijven voldoen aan Vesting Finance , welke in opdracht van de externe bank alles regelt .
Je kan aan de "nieuwe " Neckermann.com vragen wie de leverancier is/was en dan rechtstreeks met de fabrikant afspraken maken én nooit meer bij hen bestellen ....ze zijn zelf géén lid van de Thuiswinkel , dit zegt al veel !

door 1953 - Sep 22, 2014 om 02:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 21 sep 2014, 18:31][quote=1953 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:09][quote=zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 15:55]Even voor de duidelijkheid, u bedoelt 3 á 4 maanden geleden, neem ik aan dat u de bank heeft gekocht.

Heeft u een afbetalingsregeling lopen en loopt die via Vesting Finance?

Is dat relevant?!

Ja, natuurlijk is dat relevant. Als je de uitzending niet hebt gezien heb je de "jokkebrok" ook niet horen praten. En de uitleg gemist.

Ja, de gehele uitzending bij volle bewustzijn gevolgd.

Verdenk hem, stoïcijnse pokerface van die directeur, dat hij mogelijk Actio Pauliana, faillissementsfraude, heeft gepleegd doch dat is voor de curator om te onderzoeken is daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.