jscholtes
door jscholtes Aug 26, 2010 om 19:59
Huishouden & energie

Bankstel reinigen

We hebben een wit stoffen bankstel en zouden dat willen reinigen. Wat zijn goede middelen-methodes om dat voor elkaar te krijgen?

96832 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2010 om 20:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jscholtes,

Dat zou ik LATEN doen.
Kijk anders even hier.

Suc6

abarth
door abarth - Aug 26, 2010 om 22:39
845 Antwoorden / 19 Vragen

Bij de boels of borent een nat/droogzuiger huren

engelinde
door engelinde - Aug 27, 2010 om 13:07
21 Antwoorden / 6 Vragen

Warm water met flinke scheut azijn erin...ga je t met een sopje doen..dan trekt t sopje erin , wat je niet meer kunt uitspoelen..en t word nog sneller vuil weer.

he
door henri1942 - Aug 27, 2010 om 13:59
43 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo JKardolus,

Het enige echte goede middel wordt geleverd door LCN Care Products uit Arnhem, zie site, email info@lcncare.nl
De naam van dit product is PURATEX. Fabrikant is LCK, Duitsland.
LCN geeft ook telefonische en adviezen per e-mail.

Dit middel wordt ook aanbevolen door Rolf Benz Duitsland de bekende fabrikant van meubels.

Dit product werkt goed weet ik uit eigen ervaring aangezien ik créme kleurige eethoekstoelen bezit.
Het is wel een behoorlijke klus om het te doen.
Tenzij het bankstel erg vuil is geworden dat lukt het met dit product niet meer.

Veel succes,
henri1942

ma
door magelang - Aug 27, 2010 om 16:15
22 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo jscholtus,
Het beste is inderdaad laten doen!
De mensen die dit thuis doen, doen hun werk zonder meer goed.
Als de bank helemaal schoon is, laat hem dan met een vuil afstotend
spul nabehandelen, anders wordt hij weer snel vuil.
Succes!

wd
door wdezwijger - Aug 27, 2010 om 16:29
7 Antwoorden / 0 Vragen

maar even een tip als je teveel azijn gebruikt dan kan je het er ook niet uitspoelen,
als je er dan op gaat zitten wordt je een zuurpruim net als kardolus.
groeten van willem de zwijger .

fg
door fg1963 - Aug 27, 2010 om 21:11
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb laatst een tip gelezen en die ook uitgevoerd omdat ik het anders ook niet meer wist.
Ik heb een lichte bruine bank, wit is dus wel kwetsbaarder, maar goed.

Spuit de bank in met ontvetter, zo'n spuitflacon voor de keuken,neem een emmer handwarm water en een vezeldoekje of spons wring dat wat uit en neem daar de bank mee af, tussendoor uitspoelen.(dus nat afnemen)
dan neem je een (katoenen)laken dat leg je over de bank en dan met je strijkijzer strijken (echt waar, gewoon op hete stand) je zal verbaasd zijn wat voor vuil er dan in dat laken trekt.neem iedere keer een schoon stuk laken om te strijken...
Mijn bank zat onder de vlekken : geknoei van kinderen, een kat die een blaasontsteking had had er op geplast (urine met bloed), heb zelf keer koffie laten vallen..de hond had erop liggen kluiven...allerlei verschillende vlekken...dus wat had ik te verliezen?
had al andere tips geprobeert zoals bv azijn..werd niet schoner kreeg er nog meer kringen bij...dus maar weer plaids erover..

na de ontvetter en strijken en laten drogen was de bank weer hardstikke schoon! nee niet als nieuw maar komt dicht in de buurt.

Aanrader.

succes FG

ad
door advdl - Aug 27, 2010 om 22:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben reeds geruime tijd wekzaam in de textiel industrie, gordijn en meubelstoffen. Hoe en met welke middelen iets schoongemaakt moet worden, is afhankelijk van de stof en het soort verontreiniging.
Altijd laten beoordelen en laten doen een specialist. Ik vaak gezien dat men onherstelbare beschadigingen toebrengt.
Succes Ad

invalide
door invalide - Aug 28, 2010 om 00:37
787 Antwoorden / 5 Vragen

Naast de stof op de bank moet je ook weten wat er onder zit als vulling.

Zolang ik dit niet weet zal ik geen advies geven want soms zijn de vlekken na reinigen erger dan de vlekken die je weg haalde!

edrick3
door edrick3 - Feb 17, 2014 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Even lezen: engelinde geeft een tip: Warm water met flinke scheut azijn erin..