mvrtje
door mvrtje Oct 8, 2013 om 19:47
Huishouden & energie

Bankstelcentrum

Hallo,

Ik heb op 15-08-2013 een bankstel bestel bij bankstelcentrum. Echter deze kon niet geleverd worden dit werd mij na 2 weken telefonisch verteld.

Dus ik terug om een ander bankstel uit te gaan zoeken. en geslaagd een hoekbank. overeenkomst getekend en ... een aanbetaling gedaan van €50 .

Goed vandaag 8-10-2013 werd de bank bezorgd.... wat was er .. de hoek van de bank paste niet door de deur .

Wij naar bankstelcentrum voor een oplossing, Mevrouw u kunt een ander bankstel uitkiezen of annuleren, maar annuleren is 30% van het aankoopbedrag (lees €300)

Goed ik heb gezegd mijn aanbetaling terug te willen, dit kon niet. Dus ik heb het voor nu even gelaten.

Mijn vraag nu,

Mogen hun 30% van het aankoopbedrag eisen? ik heb tenslotte niet geannuleerd, het bankstel paste gewoon weg niet.

2: mogen hun de aanbetaling houden?

Aub niet komen, met waarom ben je naar zo goedkope winkel gegaan, niet iedereen zit boven op het geld of heeft de kans iets te sparen, zeker niet in deze tijd :)

alvast bedankt

1446 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2013 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Of iets pas of niet, is uw eigen verantwoordelijkheid. En ja, als u iets wil annuleren, kost u dat 30% annuleringskosten.

Dus maar weer iets anders uitzoeken, maar eerst meten.

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2013 om 20:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja, er mogen annuleringskosten worden berekend. Is het aankoopbedrag €300, of zijn de annuleringskosten €300?
Je had zelf goed moeten meten of de bank door de deur kon. Kan hij ook niet door het raam? Takelen?
Als ik jou was zou ik gewoon ruilen, ben je van al het gezeur af.

mvrtje
door mvrtje - Oct 8, 2013 om 20:11
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op dinsdag 8 okt 2013, 20:08]Ja, er mogen annuleringskosten worden berekend. Is het aankoopbedrag €300, of zijn de annuleringskosten €300?
Je had zelf goed moeten meten of de bank door de deur kon. Kan hij ook niet door het raam? Takelen?
Als ik jou was zou ik gewoon ruilen, ben je van al het gezeur af.

Nee door het raam gaat het niet, de deur is kleiner dan bij andere huizen en dat wist ik niet, omdat het een oudere woning is. maar ik wil nu geen bank meer van hun omdat ze me behandelt hebben. ze deden heel erg minderwaardig toen ik ze aan de telefoon had.

300 is het annulering bedrag, het aankoop bedrag was 1000. ik heb dit nog niet betaald alleen de aanbetaling heb ik betaald de €50

mvrtje
door mvrtje - Oct 8, 2013 om 20:14
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

het is trouwens ook nog zo dat ze willen dat ik een bank uit zoek van de zelfde prijs, maar dat mogen hun toch niet zomaar eisen

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2013 om 20:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja, dat mogen ze wel. Ze mogen zelfs besluiten om helemaal niet voor de ruil te gaan en je alleen maar de optie van de annulering te geven.
Misschien als jij een bank ziet van 900 euro dat ze dat ook oké vinden. Doe een beetje aardiger tegen de verkoper, dan krijg je meer voor elkaar.
Zoals ik het lees, voel je je oneerlijk behandeld, maar dat is niet zo. Tot die ruil zijn ze niet verplicht.

mvrtje
door mvrtje - Oct 8, 2013 om 20:32
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

ok, ik begrijp het, ja ik voel me enigszins rot behandeld omdat de eerste bank niet leverbaar was, die vond ik al superleuk, en nu deze bank die ik heel leuk vond weer niet door de deur kan,

Wie heeft dan ook verzonnen om die deuren zo klein te maken :P

Maar goed, ik zal eens kijken of ik er uit kan komen,

in ieder geval bedankt voor de reactie :)

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2013 om 20:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het is wel zo dat toen die eerste bank niet leverbaar was, dat je toen had kunnen kiezen om helemaal geen bank meer te kopen bij die winkel.
Op dat moment had je de koopovereenkomst mogen ontbinden en je 50 euro terug kunnen vragen. Door een andere bank toen te kopen ben je een nieuwe overeenkomst aangegaan.

Het niet leveren was iets waar jij niets aan kon doen, dat is de verantwoording van de verkoper.
Het niet door de deur passen, daar ben jij verantwoordelijk voor.

mvrtje
door mvrtje - Oct 8, 2013 om 20:46
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op dinsdag 8 okt 2013, 20:41]Het is wel zo dat toen die eerste bank niet leverbaar was, dat je toen had kunnen kiezen om helemaal geen bank meer te kopen bij die winkel.
Op dat moment had je de koopovereenkomst mogen ontbinden en je 50 euro terug kunnen vragen. Door een andere bank toen te kopen ben je een nieuwe overeenkomst aangegaan.

Het niet leveren was iets waar jij niets aan kon doen, dat is de verantwoording van de verkoper.
Het niet door de deur passen, daar ben jij verantwoordelijk voor.


Ja maar toen wist ik niet dat hun zo waren, ik zal morgen contact met hun opnemen en hopen dat ze dan de aanbetaling genoeg vinden. hun raken die bank toch wel kwijt.

en het probleem is dat ik totaal geen andere bank leuk vond, maar ik bleef vriendelijk en rustig tegen hun, maar hun deden gewoon heel minderwaardig.

user123
door user123 - Oct 8, 2013 om 21:49
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=mvrtje schreef op dinsdag 8 okt 2013, 20:46]

Ja maar toen wist ik niet dat hun zo waren, ik zal morgen contact met hun opnemen en hopen dat ze dan de aanbetaling genoeg vinden. hun raken die bank toch wel kwijt.

en het probleem is dat ik totaal geen andere bank leuk vond, maar ik bleef vriendelijk en rustig tegen hun, maar hun deden gewoon heel minderwaardig.

Wanneer jij denkt dat ze een bank die speciaal voor jou gewoon weer even in de winkel zetten, dan ben je geen haar beter.

Ze kunnen hem ook voor de deur zetten, extra voorrijdkosten rekenen en de volle mep vragen.

Ik denk dat je echt de adviezen op deze site ter harte moet nemen !

mvrtje
door mvrtje - Oct 9, 2013 om 15:26
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=user123 schreef op dinsdag 8 okt 2013, 21:49][quote=mvrtje schreef op dinsdag 8 okt 2013, 20:46]

Ja maar toen wist ik niet dat hun zo waren, ik zal morgen contact met hun opnemen en hopen dat ze dan de aanbetaling genoeg vinden. hun raken die bank toch wel kwijt.

en het probleem is dat ik totaal geen andere bank leuk vond, maar ik bleef vriendelijk en rustig tegen hun, maar hun deden gewoon heel minderwaardig.

Wanneer jij denkt dat ze een bank die speciaal voor jou gewoon weer even in de winkel zetten, dan ben je geen haar beter.

Ze kunnen hem ook voor de deur zetten, extra voorrijdkosten rekenen en de volle mep vragen.

Ik denk dat je echt de adviezen op deze site ter harte moet nemen !



Sorry, hoor waarom ben ik geen haar beter, het is een samenloop van omstandigheden. ik stel hier een vraag en inmiddels heb ik daarop antwoord gekregen. ik vraag hier wat mijn rechten zijn en wat hun rechten zijn en wat een oplossing zou kunnen zijn

jou reactie heeft werkelijk geen enkele toegevoegde waarde ;)

Maar toch bedankt voor het reageren

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,   In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.  Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer