Bbq nova gamma
ik heb bij de gamma een stenen bbq gekocht vorig jaar juli deze heb ik geheel volgens de gebruiksaanwijzing gemonteerd en de grond is stevig en niet verzakt toch is deze uit elkaar gevallen maar gamma weigerd de schade te vergoeden van de kapot gevallen delen. Maar ik heb een jaar garantie en heb ook al het hoofd kantoor aangschreven van gamma die zeggen mij dat ik het met de gamma waar ik het product gekocht heb moet afhandelen maar ik wordt daar als niet goed te woord gestaan en hij luistert niet naar mijn verhaal en doen net alsof ik het allemaal niet helemaal snap maar ik snap het wel. Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?
Je gaat naar de Gamma als het een keer heel erg druk is en dan ga je
even flink los tegen de betreffende persoon.Wedden dat ze de schade zo
vergoeden want anders is het negatieve reclame voor hun.
Of de Bel-bus?
Hallo Debster,
Als de BBQ spontaan uit elkaar gevallen is, kunt u terug vallen op de garantievoorwaarden van de Gamma. U geeft niet aan wat de reden is dat dit Gammafiliaal weigert om de schade te betalen/herstellen.
Het minste wat die Gamma zou kunnen doen, is naar uw woning gaan en de schade te (laten) bekijken.
Ga inderdaad als het druk is, naar die Gamma-winkel en vraag dan direct naar de bedrijfsleider en doe geen zaken met die personen die achter de "service"balie staan. Leg hem of haar het probleem zo duidelijk mogelijk uit en laat u niet wegsturen met een smoesje. Laat hem of haar blijken dat er nu wat wordt verwacht van de Gamma. Neem desnoods iemand mee, die iets (of meer) mondiger is.
Daar u nog steeds garantie heeft, zal de Gamma moeten aantonen dat die BBQ door uw toedoen c.q. nalaten (het aan u te wijten valt) uit elkaar is gevallen en daardoor schade is ontstaan. Ook eventuele gevolgschade is dan voor rekening van de Gamma (bijv. gebroken tegels o.i.d.).
Gr. Hutch
Geef eens een korte beschrijving van de gebruiksaanwijzing en met name de montagewijze. Voorts ben ik benieuwd naar de door Gamma aangevoerde reden(en) om geen garantie te verlenen. Pas na uw reactie is het zinvol om een inhoudelijke reactie te geven. U geeft aan dat het door u zelf is gemonteerd en dat de BBQ uit elkaar is gevallen. Wat is de oorzaak hiervan volgens u ?
Iedereen denkt dat gamma overal garantie op geeft, maar die zijn ook afhankelijk van hun leveranciers. Maar als u de kassabon nog heeft, kunt u toch ten alle tijden met de service-medewerker of diegene die verantwoordelijk is van die afdeling een consumentenklachtenformulier invullen. Deze zijn normaal in de bouwmarkten gewoon aanwezig. maar let wel op dat u de kassabon nog heeft, want dat is u garantiebewijs.
Sigaretje,
"Iedereen denkt dat gamma overal garantie op geeft, maar die zijn ook afhankelijk van hun leveranciers...."
Hier heeft de koper niets mee te maken. Problemen tussen de verkopende partij en de fabrikant (c.q. leverancier van de verkoper), mogen niet afgewendt worden op de koper, die daar helemaal buiten staat.
Als de verkopende partij in gebreke blijft, kan de koopovereenkomst ontbonden worden (en dient de klant het geld terug krijgen).
Hutch
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer