de
door debster Mar 26, 2006 om 13:06
Huishouden & energie

Bbq nova gamma

ik heb bij de gamma een stenen bbq gekocht vorig jaar juli deze heb ik geheel volgens de gebruiksaanwijzing gemonteerd en de grond is stevig en niet verzakt toch is deze uit elkaar gevallen maar gamma weigerd de schade te vergoeden van de kapot gevallen delen. Maar ik heb een jaar garantie en heb ook al het hoofd kantoor aangschreven van gamma die zeggen mij dat ik het met de gamma waar ik het product gekocht heb moet afhandelen maar ik wordt daar als niet goed te woord gestaan en hij luistert niet naar mijn verhaal en doen net alsof ik het allemaal niet helemaal snap maar ik snap het wel. Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?

1831 5 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 26, 2006 om 13:34
463 Antwoorden / 14 Vragen

Je gaat naar de Gamma als het een keer heel erg druk is en dan ga je
even flink los tegen de betreffende persoon.Wedden dat ze de schade zo
vergoeden want anders is het negatieve reclame voor hun.

Of de Bel-bus?

hutch
door hutch - Mar 26, 2006 om 15:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Debster,

Als de BBQ spontaan uit elkaar gevallen is, kunt u terug vallen op de garantievoorwaarden van de Gamma. U geeft niet aan wat de reden is dat dit Gammafiliaal weigert om de schade te betalen/herstellen.

Het minste wat die Gamma zou kunnen doen, is naar uw woning gaan en de schade te (laten) bekijken.

Ga inderdaad als het druk is, naar die Gamma-winkel en vraag dan direct naar de bedrijfsleider en doe geen zaken met die personen die achter de "service"balie staan. Leg hem of haar het probleem zo duidelijk mogelijk uit en laat u niet wegsturen met een smoesje. Laat hem of haar blijken dat er nu wat wordt verwacht van de Gamma. Neem desnoods iemand mee, die iets (of meer) mondiger is.

Daar u nog steeds garantie heeft, zal de Gamma moeten aantonen dat die BBQ door uw toedoen c.q. nalaten (het aan u te wijten valt) uit elkaar is gevallen en daardoor schade is ontstaan. Ook eventuele gevolgschade is dan voor rekening van de Gamma (bijv. gebroken tegels o.i.d.).

Gr. Hutch

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 27, 2006 om 20:52
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Geef eens een korte beschrijving van de gebruiksaanwijzing en met name de montagewijze. Voorts ben ik benieuwd naar de door Gamma aangevoerde reden(en) om geen garantie te verlenen. Pas na uw reactie is het zinvol om een inhoudelijke reactie te geven. U geeft aan dat het door u zelf is gemonteerd en dat de BBQ uit elkaar is gevallen. Wat is de oorzaak hiervan volgens u ?

si
door sigaretje - May 21, 2006 om 00:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen denkt dat gamma overal garantie op geeft, maar die zijn ook afhankelijk van hun leveranciers. Maar als u de kassabon nog heeft, kunt u toch ten alle tijden met de service-medewerker of diegene die verantwoordelijk is van die afdeling een consumentenklachtenformulier invullen. Deze zijn normaal in de bouwmarkten gewoon aanwezig. maar let wel op dat u de kassabon nog heeft, want dat is u garantiebewijs.

hutch
door hutch - May 21, 2006 om 00:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Sigaretje,

"Iedereen denkt dat gamma overal garantie op geeft, maar die zijn ook afhankelijk van hun leveranciers...."

Hier heeft de koper niets mee te maken. Problemen tussen de verkopende partij en de fabrikant (c.q. leverancier van de verkoper), mogen niet afgewendt worden op de koper, die daar helemaal buiten staat.

Als de verkopende partij in gebreke blijft, kan de koopovereenkomst ontbonden worden (en dient de klant het geld terug krijgen).

Hutch