Lu
door Lucky_H Feb 4, 2020 om 16:58
Huishouden & energie

Bed gekocht, maar hoofdbord kan niet door deur

Na een super service een bed besteld. Vele vragen moeten beantwoorden om uit eindelijk bij ONS bed te komen, deze besteld en afgelopen zaterdag werd die geleverd. Alles tot nu toe tip top in orde....

Bij het naar binnen dragen van het hoofdbord (deze is 125 x 200 x 13cm (h x b x d)) komen ze er achter dat het hoofdbord te groot is. Ze kunnen niet de draai maken omdat het bord door het deurkozijn naar de eerste verdieping te brengen. Veel pas en meet werk verricht, maar mocht allemaal niet baten...

Dan zegt de man die samen met iemand het bed in elkaar behoord te zetten dat het hoofdbord kleiner gemaakt moet worden EN dat dit €175 gaat kosten (hoofdbord moet naar een stoffeerder). Dit alles komt voor mijn rekening.

Natuurlijk heeft de beste man zijn baas gebeld en ook zij zegt dat ik verantwoordelijk ben MAAR dat ze eventueel 50-50 willen doen omdat ik gezegd heb dat ze het bed dan maar weer mee mogen nemen omdat het niet voldoet aan de eisen.... immers ze krijgen het niet naar de eerste verdieping.

Kan dit zo maar?
Ben ik daadwerkelijk verantwoordelijk voor iets wat je koopt dat ik dan zeker moet weten dat het allemaal past?
Zitten hier geen regels aan vast?

Ik bedoel: Als ik een wasmachine koop dan heeft de wasmachine een bepaalde maat! Als ik een bankstel koop heeft ook deze een zodanige maat dat die (eventueel in delen) door een deur of raam past, toch?

Andere opties zijn er niet. We hebben geen raam die ver genoeg open kan, groot genoeg is, enz.

Herman

15192 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2020 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard bent u zelf verantwoordelijk voor het feit of aankopen op een normale manier bij u naar binnen kunnen.

Dus zeer coulant van dat bedrijf dat zij 50% van de kosten voor hun rekening nemen.

En banken een bepaalde maat, zodat ze zeker naar binnen kunnen? Hoe komt u op het idee.

ik had een bank en daar moest de kamerdeur voor uit het kozijn gehaald worden, anders ging het echt niet lukken.

Dus voortaan meten, want dat is weten.

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2020 om 17:07
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik mag toch aannemen dat u zelf eerst vooraf heeft gemeten of alles er doorheen kan om boven te komen. Zeker een super service dat ze fifty-fifty aanbieden. Zou het maar snel wel doen. En (echt waar) uw voorbeeldje over een wasmachine: ze hebben meestal standaard maten maar soms zijn er een paar uitschieters: die zijn wat groter.

Iv
door Ivo W Feb 5, 2020 om 08:11
729 Antwoorden / Vragen

Je kan vooraf alles in huis opmeten, maar als de verkoper zegt dat ze het bed in delen komen leveren en ter plaatse monteren dan schiet je daar niets mee op. De doorsnee beddenverkoper geeft namelijk niet de afmetingen van de afzonderlijke onderdelen op en dan mag je als koper simpelweg de verwachting hebben dat de delen 'handzaam' zijn. Wanneer er sprake is van grote starre delen dan moet de verkoper daar voor waarschuwen en de afmetingen communiceren voordat de koop gesloten is. Als dat niet gedaan is, dan is het enige wat de koper vooraf kan controleren of de totale afmetingen van het gemonteerde bed in de gewenste slaapkamer gaat passen.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie Feb 5, 2020 om 10:05
104 Antwoorden / Vragen

Bij de meeste bedden heb je grote starre delen want anders heb je een oplblaas bed. Dus niet de verkoper maar de koper had moeten melden dat de draai erg klein was en dan vragen of het wel past. Ik neem aan dat bij de meeste huizen een bed wel gewoon naaar binnen kan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2020 om 17:16
16830 Antwoorden / 202 Vragen

U bent, helaas, zelf verantwoordelijk en op zich is de reactie heel erg coulant als al gezegd.
Dat betekent dat u zelf vooraf een en ander had dienen na te meten nameten. U kunt de verkoper daarvoor niet aansprakelijk stellen m.i.
(Ik bezit een Auping bed dat niet via het trapgat naar boven en beneden kan).

Het door u gekochte bed voldoet aan alle eisen die normaliter aan een bed gesteld mogen worden m.a.w. er is geen enkele geldige reden om beroep te doen op de consumentenbeschermingswetgeving en gelet op de getoonde coulance: wettrelijk is koop = koop.

Iv
door Ivo W Feb 5, 2020 om 08:12
729 Antwoorden / Vragen

Leg eens uit waarom koper verantwoordelijk is, wanneer hem de afmetingen van de onderdelen niet bekend zijn gemaakt vóór de aanschaf en/of levering van het bed?

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 5, 2020 om 09:42
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik houd het eenvoudig: als ik iets groots koop ga ik wel eerst de afmetingen na resp. ga na of het past. En u mag best een andere mening hebben hoor? Ik zou ook kunnen zeggen: leg eens uit waarom de koper niet verantwoordelijk is. Hoe dan is het ook dat in het ultieme geval een rechter bepaalt en die naar mijn mening hetzelfde oordeel zou geven en mogelijk aandringen op bemiddeling / coulance en de verkoper biedt hier al coulanc.

dokun
door dokun Feb 5, 2020 om 11:46
152 Antwoorden / 0 Vragen

@IVO W,  Meent u dat nu of doet u gewoon grappig..?

De koper is zelf verantwoordelijk voor alle aankopen die zij/hij doet.  Hoezo is de verkoper hier verantwoordelijk voor..?

Of verwacht u van verkopers dat die voor een koop gesloten wordt eerst alle kopers een interview moet gaan afnemen om te zien of het wel allemaal past in de ruimte waar het aangekochte heen moet..?

Iv
door Ivo W Feb 5, 2020 om 20:58
729 Antwoorden / Vragen

Koper koopt in dit geval niet alleen een bed, maar neemt ook de tegelijkertijd twee aan de aankoop verbonden diensten af:
- levering van de onderdelen tot in de slaapkamer
- montage van het bed in de slaapkamer.

Als verkoper voor het leveren van die diensten een bepaalde minimum afmeting aan doorgang nodig heeft, dan moet verkoper dat verifiëren of via de verkoop voorwaarden vastleggen. Verkoper blijkt nu simpelweg de overeengekomen diensten niet na te kunnen kopen, omdat zijn voorwaarden onvoldoende zekerheid konden bieden.

ne
door neodutchio Feb 5, 2020 om 22:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ivo, er is onlangs een uitspraak gedaan bij een zaak die aangespannen was door een klant die een online bestelling gedaan had dat de volgende dag geleverd zou worden. Dit werd niet gedaan vanwege het feit dat de straat opengebroken was en de bezorger niet bij de voordeur kon komen. De klant heeft een zaak gestart en heeft verloren. Dat de weg niet bereidbaar was lag buiten het vermogen van de verkoper. Net zo goed dat smalle gangen buiten zijn vermogen valt.
De overeenkomst kan niet nagekomen worden door problemen bij de koper.

Knap trouwens dat u uitspraken doet over de voorwaarden van deze verkoper. Er is geen naam genoemd, hoe weet u dan dat de voorwaarden niet afdoende zouden zijn?

Iv
door Ivo W Feb 6, 2020 om 09:11
729 Antwoorden / Vragen

Een opengebroken straat waardoor de vrachtwagen niet op het leveringsadres kan komen, is aan derden te wijten.

Dat verkoper de halffabrikaten zo groot maakt dat deze niet op de gewenste plek geleverd kunnen worden, is aan verkoper te wijten.

ne
door neodutchio Feb 6, 2020 om 09:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ivo, de klant kiest zelf voor een dergelijk groot hoofdbord. Het wordt gemaakt op wensen van de klant. Ik werk in de toelevering van o.a. bedden. Een klant wil wat hebben en dat wordt gemaakt. Rond, hartvorm, recht, alles kan. Dan is het raar te noemen dat u nu de schuld gaat neerleggen bij de verkoper omdat de klant aangeeft iets gemaakt te willen hebben.

De kweker heeft de kerstboom zo groot laten groeien zodat ik de verkoper aansprakelijk kan stellen dat deze wel in mijn woonkamer past, maar niet meer door de deur kan. De grootste kolder.

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2020 om 17:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is zeer zeker uw verantwoordelijkheid om te checken dat de aankoop naar boven/binnen kan. Als u 10 hoog woont en een meubelstuk past niet in de lift, gaan ze dat echt niet naar boven sjouwen. Soms kan een draai niet gemaakt worden, ook uw probleem.

Iv
door Ivo W Feb 5, 2020 om 08:14
729 Antwoorden / Vragen

Er wordt een bouwpakket geleverd. Zonder aanvullende informatie van de verkoper, mag je er als koper vanuit gaan dat het dan handzame pakketten/onderdelen betreft die probleemloos in elk huis in de gewenste kamer gezet kunnen worden. Alleen wanneer verkoper duidelijk de afmetingen van de losse onderdelen heeft vermeld, kun je stellen dat de koper onvoldoende controle heeft uitgevoerd.

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2020 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is helemaal geen bouwpakket. Het is een bed met een hoofdbord. En een hoofdbord is breder dan een bed, dikte en hoogte staan ook aangegeven, dus maten zijn bekend.

Geen een bed word compleet in elkaar geleverd

dokun
door dokun Feb 5, 2020 om 11:50
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Ivo W,

Zelfs als het een bouwpakket betreft, is de koper gewoon zelf helemaal verantwoordelijk om te bepalen (voraf te weten)  of het door haar/hem aangekochte haar/zijn huis in gebracht kan worden.

Of wilt u dat de verkoper eerst even naar de huizen gaat van de kopers om daar eerst door te meten of het wel allemaal gaat passen...?

Wat als het bed te groot blijkt te zijn voor de slaapkamer. Is de verkoper dan ook verantwoordelijk...?

panter22
door panter22 Feb 7, 2020 om 17:39
6599 Antwoorden / Vragen

Het bed is geen bouwpakket, maar op maat gemaakt en gestoffeerd.
Ts heeft vele vragen moeten beantwoorden. Het gaat dan niet om een standaardbed

getty
door getty - Feb 4, 2020 om 17:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is toch vrij algmeen bekend dat wanneer u iets groots koopt, bv een bankstel, u zelf altijd moet inschatten of dit past. Dit geldt voor de voordeur, maar bv ook voor de trap naar boven. Afhankelijk van hoe de draaiing is, kan het zo zijn dat bepaalde zaken niet naar boven kunnen.
De verkoper weet niet hoe u woont. Zou toch wat zijn als die daar verantwoordelijk voor is.
De koop ontbinden om deze reden is daarom niet mogelijk. Gewoon op uw kosten laten aanpassen dus.

pino123
door pino123 - Feb 4, 2020 om 18:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Alsof zij van te voren weten hoe groot de afmetingen zijn van uw woning. Ik zou maar snel de 50/50 regeling aanpakken, anders slaapt u straks op de grond.

ne
door neodutchio - Feb 4, 2020 om 18:07
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb een nieuwe auto gekocht, kom ik thuis, past deze niet in de garage. Moet de autodealer nu een aannemer laten komen om op zijn kosten mijn garage groter te maken? Het is toch niet mijn probleem dat ik een auto gekocht heb die niet in mijn garage past?

Laats had ik ook al ruzie met de bankstellenverkoper. Had daar een mooie grote hoek loungebank bestel. Deze was 3 meter breed en paste niet op mijn wand van 2,5 meter. Ik heb ze in gebreke gesteld en gemeld dat zij een uitbouw moesten plaatsen zodat mijn bank wel zou passen.

Die auto en bank zijn gewoon conform. Net zo goed als uw bed. Deze is samengesteld op uw wensen en ook afgeleverd. Dat het niet in uw huis past maakt dit niet non conform.

Het klinkt allemaal overdreven wat ik schreef, maar zo absurt is uw vraag. Natuurlijk bent u zelf verantwoordelijk voor uw eigen aankopen. Wat als u het bed zelf had afgehaald, was u dan terug gegaan?

me
door mein33 Feb 4, 2020 om 20:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

HUMMER ?   ;-))

Iv
door Ivo W Feb 5, 2020 om 08:03
729 Antwoorden / Vragen

Bij de auto gaat het om de totaalafmeting van het product. Die staan gewoon in de folder vermeld. Als het dan niet past: eigen schuld dikke bult. En ook bij uw voorbeeld van de bank gaat het om het eindproduct, waarvan de afmetingen vooraf aan de koper verstrekt worden

Bij TS gaat het om een bouwpakket wat geleverd wordt. Tenzij nadrukkelijk anders vermeld, mag je dan verwachten dat het om 'handzame' onderdelen gaat. De afmeting van de afzonderlijke pakketten wordt niet door de verkoper vermeld, tenzij je het bed bij de blauw-gele meubelgigant gekocht hebt. Die laatstgenoemde geeft wel info over de afzonderlijke pakketten, maar dat is echt een uitzondering. Zonder de afmetingen van de pakketten te kennen, kan de koper ook niet controleren of het door zijn deur en trapgat past. Uw voorbeelden slaan de plank dan ook volledig mis.

ne
door neodutchio Feb 5, 2020 om 08:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bouwpakket of niet, TS weet in wat voor een huis hij woont en wat er naar binnen kan of niet. Volgens u mag je dus, als je 3 hoog achter woont, de winkelier verantwoordelijk stellen voor de 2 trappen die een bank/2 persoons matras/kast omhoog zou moeten langs 2 smalle stijle trappen en haakse bochten?
En wat als het bed bij een cash&carry gekocht is en de consument krijgt het niet naar boven? Mag dan het bed retour, ondanks dat koop koop is in een stenen winkel?

TS heeft het hoofdbord zelf uitgezocht en weet wel degelijk de maat daarvan. Of koopt u blind dergelijke meubelen zonder te weten of het past en hoe het komt te staan?

dokun
door dokun Feb 5, 2020 om 11:55
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Ivo W,

Wat u steeds zegt is gewoon allemaal nonsense. De koper moet zelf VOORAF bekijken of de maar geschikt is voor haar/zijn huis.

Btw, Normaliter kun je gewoon alle gegevens over de maat van de verpakkingen opvragen. Ook dit is de verantwoordelijkheid van de koper. De koper heeft zich hier gewoon niet goed geïnformeerd. Dat kun je niet afwentelen op de verkoper.

ne
door neodutchio Feb 5, 2020 om 18:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Je hoeft niet eens de maat van de verpakking te weten. TS weet toch zelf wat hij gekocht heeft.

Iv
door Ivo W Feb 5, 2020 om 21:04
729 Antwoorden / Vragen

@Neodutchio: wanneer je 3 hoog achter woont en je spreekt met de verkoper af dat hij de bank tot in de woonkamer of bed tot in de slaapkamer zal leveren, dan is het inderdaad volledig het probleem van de verkoper wanneer dit niet lukt.

Wil de verkoper niet tegen dit soort problemen lopen, dan moet hij voor de bezorging op verdiepingen aanvullende voorwaarden opnemen in de overeenkomst. Zoals een minimum grootte van een trapgat, minimumbreedte van de trap en van deuropeningen.

ne
door neodutchio Feb 5, 2020 om 21:17
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ivo, wat niet kan kan niet. Een dergelijk topic is al eens voorbij gekomen met als uitkomst dat de koper moest bijbetalen voor een verhuislift.

ju
door juliomariner Feb 5, 2020 om 21:28
1321 Antwoorden / 2 Vragen

@IvoWWaarom blijft u aan uw bewezen ongelijk vasthouden?

Iv
door Ivo W Feb 6, 2020 om 09:16
729 Antwoorden / Vragen

Juliomariner: bewezen ongelijk?

Verkoper heeft een overeenkomst met koper. Verkoper is verplicht die overeenkomst na te komen en als dat niet volledig lukt, dan mag koper kosteloos ontbinden.

Kan koper vervolgens gaan shoppen bij een partij die dit soort zaken wel fatsoenlijk regelt via de verkoopvoorwaarden danwel anderszins voor een oplossing zorgt.

ne
door neodutchio Feb 6, 2020 om 09:40
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ivo, iets dat niet past, past niet. Ook een andere verkoper gaat datzelfde bord niet in de slaapkamer krijgen. De verkoper blijft ook niet in gebreke. Er is een bed besteld en gemaakt op de maat die de klant wil. Het is niet de schuld van de verkoper dat de gang te klein is.

aurora1
door aurora1 - Feb 4, 2020 om 18:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet "de beste man" maar u bent verantwoordelijk voor het uitzoeken en meten of iets bij u geplaatst kan worden.
Compliment voor de leverancier dat ze u willen matsen met de helft van die kosten te betalen.
Ik zou dat aanbod maar snel (en dankbaar) aannemen.

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 5, 2020 om 09:58
423 Antwoorden / 4 Vragen

TS heeft ongetwijfeld keurig alles nagemeten en het bed past in de slaapkamer.

Helaas vergeten veel mensen en in dit geval dus ook TS dat onderdelen via deuren en gangen getransporteerd moeten worden en hiervoor te groot kunnen zijn.

Zoals velen al zeiden: pak het aanbod met 2 handen aan.

De leverancier is dit niet verplicht!

luppo
door luppo - Feb 5, 2020 om 10:11
69 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de leverancier u zeer netjes behandeld heeft.
U had zich beter moeten overtuigen(meten) of het bed de bocht heeft kunnen krijgen.

gerbera
door gerbera - Feb 5, 2020 om 10:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen

omdat ik gezegd heb dat ze het bed dan maar weer mee mogen nemen omdat het niet voldoet aan de eisen.... immers ze krijgen het niet naar de eerste verdieping.

Een vreemde gedachte, omdat het bed niet naar de eerste verdieping kan voldoet het volgens u niet aan de eisen. Het bed wordt geleverd zoals u het besteld heeft dus voldoet wel degelijk aan de eisen. Het is uw woning die niet voldoet dus niet de leverancier maar u bent daar voor verantwoordelijk. En als een hoofdbord van die maat niet naar binnen kan vraag ik mij af hoe u een bankstel van 2 mtr (driezitter) binnen krijgt.

mo
door mof - Feb 5, 2020 om 11:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, u bent verantwoordelijk te checken of de maten ok zijn ....
wasmachines hebben min of meer standaardmaten, maar ook dat is niet verplicht. Bedden hebben veel minder standaard maten.

Hajon
door Hajon - Feb 5, 2020 om 11:19
9 Antwoorden / Vragen

Ik vind het een beetje sneu dat veel mensen vinden dat koper eerst had moeten opmeten of het langs de draai kan. Het is nagenoeg onmogelijk om dit te meten. Zo'n paneel kan in allerlei posities gedraaid worden, waarbij het in de ene positie niet kan en in een andere wel en soms is een bepaalde strategie nodig. Het losschroeven van een trapleuning wil ook wel eens helpen. De beddenverkoper zal dit soort situaties ongetwijfeld al vaker meegemaakt hebben. Misschien had hij gezien zijn aanzienlijk grotere ervaring de argeloze koper kunnen waarschuwen voor deze mogelijkheid. Ik vind het daarom terecht dat hij de helft van de onkosten betaalt. Het woord coulance mag wat mij betreft weggelaten worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 5, 2020 om 11:57
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. inderdaad sneu maar het is wel een gegeven dat er is aangeboden om het bord dan in te korten hetgeen ook een (m.i. zeer goede) oplossing is.

En ... de verkoper vindt dit kennelijk ook (niet on)terecht.

ne
door neodutchio Feb 5, 2020 om 19:50
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hajon, mijn autoverkoper vraagt ook niet naar het formaal van mijn garage of parkeerplaats. De groenteboer vraagt ook niet hoe groot mijn fruitschaal is. De verkoper heeft daarin totaal geen verplichting naar de koper toe.

Hajon
door Hajon Feb 5, 2020 om 22:04
9 Antwoorden / Vragen

@Neodutchio.

Ik ben het met u eens dat verkoper geen verplichting heeft, maar het zou wel zo netjes geweest zijn om een argeloze koper te waarschuwen bij zo'n groot hoofdbord. Vooral omdat hij daar zeker ervaring mee heeft en de koper niet. Nogmaals: het is onmogelijk voor een leek om van tevoren uit te meten hoe je draaiend door een bocht zo'n paneel omhoog moet krijgen. Uw vergelijking met een auto of fruitschaal gaat volkomen mank.

ne
door neodutchio Feb 5, 2020 om 22:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hajon, hoe ver moeten de waarschuwingen gaan? Moet de verkoper nagaan of het afleveradres te bereiken is? Of het bed gaat passen? Of er genoeg ruimte is om het bed te monteren? Een verkoper verkoopt een product en heeft daar de kennis van. Een verkoper gaat geen vragenlijst afwerken met alle mogelijke scenario's.
Ik weet waar ik woon en ik weet dat er met een dubbele draai in de trap het lastig is om grotere zaken naar boven te krijgen. Ik weet ook dat ik een smal hoog verhuisraam heb. Als ik iets bestel dat naar de eerste of tweede verdieping moet weet ik dus waar ik rekening mee moet houden. Niet de verkoper.

Hajon
door Hajon Feb 6, 2020 om 11:21
9 Antwoorden / Vragen

De waarschuwing hoeft niet ver te gaan, een terloopse opmerking is voldoende. Niet omdat het moet, maar als service. Maar ik kan me indenken dat een verkoper, die zelf nooit spullen wegbrengt, daar niet aan denkt.

Geweldig knap van u dat u van tevoren precies weet welk formaat paneel u nog naar boven kunt krijgen. Ik weet dat met 40 jaar verhuishulp-ervaring nog steeds niet, hoewel het mij vaker lukt dan de verhuisfirma's zelf als het gaat om moeilijke spullen boven te krijgen.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2020 om 14:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@hajon, je weet als bewoner toch wel hoeveel ruimte er is. Als we uitgaan van deurbreedte min. 70cm, plavondhoogte van 250cm en gem.gangbreedte van 90cm moet er wel heel weinig ruimte achter de deur zijn om het bord niet binnen te krijgen. Normaal zou je achter de deur een halletje van min. 125x90cm moeten hebben om het bord staande binnen te krijgen, maar die ruimte heeft de TS blijkbaar niet wat ik opzich vreemd vindt.

Hajon
door Hajon Feb 6, 2020 om 20:37
9 Antwoorden / Vragen

@Gerbera. Dat stukje is inderdaad wel te meten. Het passeren van de voordeur zal ook niet het probleem geweest zijn, maar daarna de bocht naar de trap en vooral het vervolg naar boven. Daar kun je het niet meer rechtopstaand vervoeren.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2020 om 22:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De trap op doe je ook niet rechtopstaand maar in de lengte en dan lijkt mij 2 mtr lang en 125 cm hoog geen probleem. En pas boven aan de trap zet je hem weer rechtop. En de bocht? naar de trap al staat die 45graden haaks op de voordeur (wat nij sterk lijkt) moet ook lukken tenzij het plavond zo laag is dat deze onder de 2 mtr zit.

Hajon
door Hajon Feb 6, 2020 om 22:52
9 Antwoorden / Vragen

@Gerbera. Wij weten niet hoe de plattegrond van dat huis er uit ziet, waar de trap gepositioneerd is en hoe die draait. Waarschijnlijk anders dan u denkt. Ze hebben het in elk geval uitvoerig geprobeerd lees ik.

jo
door jorisw - Feb 5, 2020 om 11:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een product met afmetingen van 125x200cm is niet zodanig groot dat een verkoper kan verwachten dat dat een probleem gaat geven. Het past door iedere normale deur en iedere normale gang. Blijkbaar is het bij jou veel krapper dan normaal dus had je dat aan moeten geven.

Iv
door Ivo W Feb 5, 2020 om 21:08
729 Antwoorden / Vragen

Het originele trapgat van mijn woning was 115 bij 75 centimeter. Zo staan er in deze wijk alleen al nog honderden vooroorlogse woningen. Landelijk zal het gaan om tienduizenden woningen.

ne
door neodutchio Feb 5, 2020 om 21:19
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus Ivo weet je dat je geen grote artikelen moet gaan kopen of dat je iets moet zorgen dat het via een andere weg kan.

panter22
door panter22 Feb 7, 2020 om 17:50
6599 Antwoorden / Vragen

Ts heeft vele vragen moeten beantwoorden. Daar zou best een vraag bij kunnen zijn geweest over het plaatsen in de slaapkamer en de mogelijkheid het bed in de slaapkamer te krijgen.
Je weet het niet.

latevogel
door latevogel - Feb 5, 2020 om 12:05
86 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even "rondgekeken" en gevraagd maar hier bent u degene die de rekening moet betalen. En u mag blij wezen dat het bedrijf de helft van deze kosten op zich neemt. U koopt iets en als de inrichting van uw woning te klein is om het gekochte naar binnen te krijgen, bent u de verantwoordelijke voor de mogelijke kosten. Met het bed is verder niets aan de hand, onbeschadigd en keurig afgeleverd.
Gewoon betalen en lekker slapen.

ma
door marleenvanh - Feb 5, 2020 om 13:10
451 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, ik heb toch het idee dat U wist wat de maten van het bed zijn (of dat had kunnen weten). U heeft zelf dus helemaal niets nagemeten. U woont in dat huis!. De leverancier weet niet hoe groot het bij u thuis is! Denk dat dit dus een gevalletje ZELF DOM geweest is en nu NIET voor de gevolgen op willen draaien.

Iv
door Ivo W Feb 6, 2020 om 09:22
729 Antwoorden / Vragen

Aan de maten van het bed heb je in dit geval helema niets. Geen enkel tweepersoonsbed zal immers gemonteerd en wel naar binnen kunnen in een doorsnee woning. Daarom ook dat veel bedden-winkels levering en montage in de slaapkamer als diensten in het koopcontract opnemen.

En juist gezien er sprake is van montage op locatie, mag je er vanuit gaan dat levering geschiedt in handzame onderdelen. En tevens dat verkoper een nadrukkelijke waarschuwing geeft wanneer één van de onderdelen blijkbaar niet zo handzaam is én vooraf de afmeting van dat grote deel communiceert, met de boodschap dit na te meten binnen X termijn na bestelling, zodat mocht het niet passen de order kosteloos geannuleerd kan worden. Danwel vragen dit voor order na te meten, en klant er voor laten tekenen dat hij zorg draagt voor voldoende vrije doorgang volgens opgave van verkoper.

ne
door neodutchio Feb 6, 2020 om 15:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ivo, de klant besteld zelf een hoofdbord in een bepaalde maat. Als ik een plank koop bij de Gamma komt er ook niemand naar mij toe of die plank wel in mijn auto past. De klant ziet zelf wat hij besteld heeft. Sterker, hij geeft zelfs de maten door.

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2020 om 21:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar heel blij zijn dat ze het hoofdbord wellicht in tweeën kunnen maken of wat lager en dat voor halfgeld. Gauw doen.

jan koops
door jan koops - Feb 5, 2020 om 22:33
20 Antwoorden / 1 Vragen

vooraf meten. Is mij met een bank al vaker overkomen

lo
door lovewinnie - Feb 6, 2020 om 10:14
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U besteld het bed en u bent verantwoordelijk om te letten op de maten. Hun krijgen dag bed waarschijnlijk bij 90% van de klanten zo naar binnen. Uiteraard hoeven ze het bed niet terug te nemen en zijn de kosten voor u .
Zelf dat  gehad met een bank, moest glazenzetter bellen en mijn voorraam eruit , bank erin en raam weer terug . Uiteraard voor eigen rekening . Niet eens aan gedacht dat dat hun verantwoordelijkheid zou zijn. Ze kennen mijn huis toch niet .

En laatst voor Amerikaanse koelkast moest mijn deur naar de keuken er helemaal uit en weer in. Koelkast stond dus in de gang en succes ermee . Ze bezorgen en rest is mijn probleem

Ka
door Kassagebruiker - Feb 6, 2020 om 11:45
683 Antwoorden / 5 Vragen

Meten is weten, dit is en blijft een wetenschap bij het kopen van grote artikelen.