john45deurne
door john45deurne Jul 9, 2019 om 19:54
Huishouden & energie

Bel me niet register word niet nageleefd door energie maatschappijen

Ik word telkens door energie maatschappijen gebeld ondanks dat ik me in het bel me niet register heb ingeschreven, als ik dit aangeef krijg ik te horen dat hun er niets aan kunnen doen en ik me maar opnieuw moet inschrijven bij het bel me niet register, er word gewoon totaal er niet aan gehouden.
Is er niet een wettelijke maatregel voor die bedrijven die zich niet aan het register houden?

8259 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2019 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Als u daar al eens klant geweest bent, mogen ze u bellen. Is het een onbekend bedrijf, dien dan een klacht in bij Consuwijzer.

ju
door juliomariner - Jul 9, 2019 om 19:56
1321 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dat zijn niet de energiemaatschappijen zelf maar allerlei vage bedrijfjes die op commisiebasis werken. Zo gauw je zo iemand aan de lijn hebt gewoon direct de haak erop

aurora1
door aurora1 - Jul 9, 2019 om 20:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2

Zet een telefoonbeantwoorder op uw telefoon, dan bent u van alle gezeur af. U kunt natuurlijk anders direct opleggen en dus niet reageren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2019 om 09:35
16827 Antwoorden / 202 Vragen
1

Helaas komt het veelvuldig voor vanuit energieleveranciers wordt gemeld dat ZIJ er niet aan kunnen doen dat u ongevraagd wordt lastiggevallen.
Dat kunnen ze wel degelijk door het eropo aanspreken van de call center bureau's die er meestal actief mee zijn en daar dan ook hun verdiensten uit hebben.
Als @TIJGER1 al zegt is er een uitzondering als u eerder klant bent geweest bij dat bedrijf.
@MARITA5 gaf u al een verwijzing naar de info dat er wordet gewekt aan een nader wetsvoorstel om dit te doen stoppoen maar m.i. blijft dan ook het aspect van handhaving een lastige zaak. Men zal dan wel melding moeten kunnen dioen bij een daartoe ingestelde of in te stellen organisatie.

(Ook) mijn advies: meteen ophangen of als alternatief de hoorn naast de haak leggen en later nagaan of er is opgehangen. Dat laatste betekent dan langere beltijdkosten voor de opbeller.

Let op dat onderzoeksbureau's zoals bijv, GFK of Kantar (v/h TNS/NIPO) u wel mogen benaderen voor niet commercieel gericht onderzoek en deelname aan zulk onderzoek zinvol kan zijn.

rf
door rfrijhoff - Jul 10, 2019 om 12:33
41 Antwoorden / Vragen
0

Wordt je wel door de energiebedrijven zelf gebeld en niet door vage tussenbureautjes? Overigens is er een wet in de maak die zegt dat u niet meer gebeld mag worden, tenzij u er zelf specifiek om vraagd. Geldt voor particulieren en mkb, niet voor grote bedrijven. In hoeverre dit gaat helpen, als de wet er überhaupt doorkomt, is nog maar de vraag.

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 10, 2019 om 13:49
509 Antwoorden / Vragen
0

Heel vervelend . De beste oplossing is simpel. Verbreek direct de verbinding.

suzanne1957
door suzanne1957 - Jul 10, 2019 om 13:51
31 Antwoorden / Vragen
0

U hoeft helemaal geen energie maatschappijen aan de telefoon te krijgen als u dat niet wilt ze vertellen toch maar enkel sprookjes en als de hoorn word neergelegt wordt u ook nog uitgescholden. Je verteld er niet bij wat voor een telefoon u gebruikt maar afzenders die wel het telefoonnummer mee sturen kunt u vanouds al blokkeren via instellingen maar op de iPhone ook de anonieme bellers. Klik op de rode regel.    anonieme bellers blokkeren op een iPhone.

ev
door evertgd - Jul 10, 2019 om 14:31
41 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gek genoeg ligt de oorzaak vaak bij uzelf. Hebt u bijvoorbeeld een enquete ingevuld op internet en aangegeven, dat u informatie wild/gebeld wild worden over eventuele aanbiedingen? Dan geeft u - indirect - zelf toestemming en mag een callcenter u hier buiten met Bel Me Niet-register over bellen.
Veel mensen realiseren zich dat niet eens bij het invullen van zo'n enquete. Het kan ook zomaar bijna een jaar geleden zijn, zodat u het zich niet eens meer herinnert. Een hele kromme wetgeving.
Zelf sta ik die mensen altijd vriendelijk te woord. Ze doen ook gewoon maar hun werk. Een tijd geleden zei zo'n meisje van een callcenter (belde ook voor energie): ,,U bent de eerste vanochtend, die aardig tegen me is...."

sc
door schijf01 - Jul 10, 2019 om 15:31
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aan het eind van ieder gesprek kunt na het afluisteren van een bandje aangeven dat U door het
bedrijf dat U zojuist heeft gebeld niet meer gebeld wenst te worden.
(Recht op verzet)
Iedere aanbieder per telefoon moet U dit bandje laten horen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer