bond007
door bond007 Jun 1, 2011 om 11:23
Huishouden & energie

Benzinelucht in Auto

Door een ongevalletje is het reservetankje in de kofferbak van m'n auto gaan lekken, gedurende een week tijd is ong. 2 liter van de inhoud langzaam wegedrupt in m'n geparkeerde auto (waarschijnlijk op een lasnaad en/of dop van het plastic tankje).

Heb inmiddels uitgebeid 'gelucht', tevens de plank in de kofferbak waarop het meeste is weggedruppeld verwijderd, maar nog steeds (na ca. 1 week) is nog steeds de penetrante lucht van benzine merkbaar...

Luchtverfrissers, kerstboompjes met luchtjes etc. om de lucht te camoufleren helpen niet echt, heeft iemand een idee om 'versneld' (naast uiteraard het blijven 'luchten' met open ramen en kofferbak..) van deze lucht af te komen ?

Denk daarbij zelf aan zoiets als 'sprayen' van de oppervlakken waar de benzine in de buurt is geweest (zoals reeds gesteld, 'grootste' bron is al reeds verwijderd) met zoiets als een (geur)-neutraliserende spray, maar deze mag natuurlijk niet te 'aggresief' zijn voor bekleding en lak-oppervakken,

iemand een idee, alle suggesties zijn welkom,

m.vr.gr. bond007

32796 9 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Jun 1, 2011 om 12:06
171 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien bent u hier mee geholpen? ecodor.nl

succes

grindweg
door grindweg - Jun 1, 2011 om 19:02
2308 Antwoorden / 28 Vragen

met zeepsop goed schoonmaken .
of bij een poets bedrijf laten behandelen.
in de naden een lading wax spuiten dan bent u er na ongeveer 6 weken vanaf bij mooi weer .
bij hogere temperaturen zakt het beter in de naden

vr1944
door vr1944 - Jun 3, 2011 om 12:23
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,\
Zet een kopje met koffiebonen of gemalen koffie in je auto cq kofferbak

jaap58
door jaap58 - Jun 3, 2011 om 16:48
21 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry maar ik kon het niet laten,....... Lucifer er bij!!!!... en je ruikt niks meer!!!!

Maar ik denk dat je bij mooi weer al de deuren lang open moet zetten.

bennieol
door bennieol - Jun 3, 2011 om 20:18
64 Antwoorden / 3 Vragen

ha ik heb er ook een, fles thinner leeg gieten in de kofferbak
die lucht is net iets sterker dan benzine.

grapje ik heb ooit 30 jaar terug zoiets gehad. elende en ook een beetje bang bv bij openen van kofferbak ja een vonkje en wil je niet weten.
ik denk veel luchten vooral met dit weer en dan schoonmaken met sopjes die ontvetten afwasmiddel of zo .

sindien nooit meer reserve benzine bij me gewoon op tijd tanken.

veel succes.

fr
door frederiqueta - Jun 3, 2011 om 20:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het eens met een schaaltje met een flinke scheut azijn en een scheut spiritus bij elkaar in.Zet schaaltje op de bodem b.v. bij de achterbank en laat het een paar dagen staan.Ik heb altijd een schaaltje met spiritus en azijn in de keuken staan en nooit meer last van luchtjes.

..
door ... - Jun 4, 2011 om 10:47
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ooit minder gemorst maar met een mengsel van;
1 deel Citronella en 4 delen water mengen.
Dan de oorspronkelijke natte benzine goed nat maken.
De delen waar alleen geur in zit met oude lege Glassex spuit goed vochtig maken.
Even laten intrekken.
Dan zal de benzine geur verdunt worden.

Daarna met stofzuiger droog zuigen.
Ik had een normale zonder stofzak en alle vocht zal er aan de achterkant weer uit komen.
En zeepwater kan niet branden, er is nu tekort benzine.

Ik gebruik vooral geen alles reiniger want die blijven stinken naar zeep.
Citronella is minder erg als geur.

ta
door tar - Jun 5, 2011 om 10:58
522 Antwoorden / 9 Vragen

Bij auto schoon maak bedrijven wordt er o.a. ozon gebruikt om de benzine af te breken waardoor het niet meer stinkt.

P.S.

Benzine is zonder enige twijfel kankerverwekkend!

Voorkom ten alle tijden dat u benzine inademt en zorg ervoor dat u tijdens het tanken van de vrijkomende benzinedamp afstaat.

Benzine meevoeren in een reservetankje in de kofferbak van uw auto is levensgevaarlijk !

Bij een flinke botsing zal dit tankje hoogstwaarschijnlijk kapot gaan waardoor er heel gemakkelijk 1 vuurzee zal ontstaan en de kans dat u levend zult verbranden is groot!

Tevens zal uw verzekering erg moeilijk gaan doen over de aansprakelijkheid of zelfs niets uitkeren... kijk maar in uw polis: Het is verboden om benzine te vervoeren in een reservetankje

De normale benzinetank onder uw auto heeft tal van beveiligingen om de kans op brand minimaal te houden, een reservetankje heeft dit nooit.

wasmachinemannl
door wasmachinemannl - Jul 26, 2011 om 13:40
16 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het eens met wasmachinereiniger van Miele of zo, Sopje maken en wassen met die handel, Werkte prima met een jerrycan die is gaan lekken bovenop de wasmachine in m'n garage.