Berekende kosten Camera inspectie riool niet vooraf gemeld
Onlangs is bij ons het riool ontstopt, na diverse pogingen zelf gedaan te hebben toch maar een professioneel bedrijf gebeld. Tijdens het telefoongesprek heb ik gevraagd hoeveel het ongeveer zou gaan kosten (ontstoppen riool). De aardige dame melde dat we rekening moesten houden met ongeveer 100 euro. Oke, weten we waar we aan toe zijn..
Riool is ontstopt, er bleek veel vet in te zitten (eigen schuld natuurlijk) maar nu komt de factuur waarop extra een hulpmonteur wordt berekend (48 euro) en voor het gebruik van een camera moeten ook nog 50 euro worden betaald. Dat er een extra persoon mee komt waar ik ook voor moet betalen vind ik al discutabel. De mannen zijn aan het werk gegaan met de bekende hoge drukslang maar dat leverde geen positief resultaat waarna de ene medewerker riep naar de andere medewerker "hier moet de camera bij komen".. deze is gebruikt, er was daarmee ook te zien wat het probleem was en ze hebben het opgelost. Voor het spontane gebruik van de camera moet ik dus 50 euro betalen. Dit is absoluut niet vooraf (telefonisch) noch tijdens het werk gemeld.
Net even het betreffende bedrijf gebeld, de betreffende dame had ik weer aan de telefoon maar volgens haar had ik maar moeten weten dat het gebruik van een camera 50 euro kost. De dame was niet te overtuigen dat dit niet terecht is en gedurende het gesprek werd ze duidelijk geïrriteerd (terwijl ik, uiteraard, correct ben gebleven). Dat er voor arbeid betaald moet worden (door de aanwezigheid van de hulpmonteur zal het probleem vast sneller zijn opgelost), vooruit dan maar, deze mensen moeten ook hun salaris krijgen (al had ze wel vooraf kunnen vertellen dat het riool reinigen ongeveer 100 euro kost maar dat er wel een hulpmonteur mee komt voor 48 euro..en dat het daardoor binnen een uur is opgelost..) maar het gebruik van de camera kost het bedrijf niets extra, deze kosten hadden, in mijn ogen, gecrediteerd mogen worden maar daar was de dame het niet mee eens..
Het lijkt mij toch niet dat een bedrijf achteraf het gebruik van gereedschap kan berekenen (hoe handig dit ook geweest is bij het oplossen van mijn probleem) zonder dit vooraf te melden?
Hoe dit nu aan te pakken, het betreffende bedrijf gaat niet de kosten voor het gebruik van de camera crediteren blijkbaar.
@diumenge
Nee, zo'n camera is duur, dat weet ik ook wel maar het moet m.i. gewoon vooraf gemeld worden, ze hadden wel 500 euro kunnen rekenen..
Ja, daar ben ik het ook mee eens. Maar je schreef zelf dat het gebruik van de camera hen niets extra's kost. Kijk eens wat er in algemene voorwaarden staat t.a.v. extra werk/kosten.
Die aardige dame kan door de telefoon niet zien in hoeverre uw riool verstopt is, meer dan een indicatie van de kosten geven kan ze dus niet. Zij gaat in dit geval uit van de door u opgegeven klachten. Nu blijkt de verstopping complexer te zijn dan u verteld heeft dus gaat die indicatie niet meer op. Ergo die aardige dame heeft geen prijsafspraak gemaakt.
Eerlijk en dat is mijn mening wilt u wel een ontstopt riool en zo snel als mogelijk, maar betalen dat dan weer niet. Diep triest.
@ron530
Diep triest? Ik heb hun toch gebeld om het probleem op te lossen? Lijkt mij niet triest.. ik wil best voor het werk betalen maar als er tijdens de werkzaamheden zonder overleg apparatuur gebruikt wordt waar achteraf voor betaald moet worden dan wil ik dat weten, ik kan dan zelf beslissen of ik dat nodig vindt of niet (met dus het risico dat het probleem niet op gelost kan worden of dat ze langer bezig zijn maar dat is dan mijn keuze).
@diumenge
Heb je gelijk in, moet ik nuanceren. Inderdaad is zo'n camera niet gratis, ik wil er ook voor betalen als ik weet dat ik er voor moet betalen. Ik heb het bedrijf gevraagd om de camera kosten te crediteren, niet omdat die gratis is maar omdat daar weinig verdere bedrijfskosten aan zitten. De camera moet uiteraard door het bedrijf betaald worden en worden terugverdient maar deze 50 euro crediteren zal geen deuk slaan in de bedrijfsvoering. Gaat mij nu om het principe.
Wéér een gevalletje: het is altijd de schuld van een ander........
En jij denkt zeker dat die mannen gratis hun spullen door jouw ***** stoppen?
Dan ben je echt totaal verkeerd bezig. En dan: pas als het probleem bekend is kunnen ze pas zeggen wat het kost. Als je dat niet snapt ben je wereldvreemd.
Ja als u geen vaste prijs heeft dan kan het zijn er ectra kosten er bij komen. Anders als een vaste peijs heeft op papier dan staat er meestral een stelpost bij voor onverziene omstandigheden. Nienamd kan zien waar door die verstopping is ontstaan. Als er dus extra voorzo=ieningen daar voor nodig zijn dan is dit normaal dat die in rekening worden gebracht.
By the way. je hebt het zelf over vet en eigen schuld: dus denk ik daarbij dat je frietvet en zo door het riool hebt gespoeld? Indien dat zo is vind ik het niet eer dan normaal dat je mag dokken.
U bent dus van mening dat die 100 euro steekhoudend is want dat had de telefoniste gezegd, bij een eenvoudige verstopping was dat ook wel uit gekomen. Nu blijkt de verstopping complexer te zijn en het gebruik van een camera en een hulpmonteur is nodig om de boel weer klaar te krijgen. U blij tot u de factuur krijgt maar wil die niet betalen omdat u niet geïnformeerd bent. Ik blijf uw starre houding triest vinden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer