om
door omasien Nov 4, 2017 om 19:21
Huishouden & energie

Bestelling bij Koopje.co

Ik heb 13/10/17 een fietsachteruitkijklamp besteld bij Koopje.co en ook betaald via Ideal. Bij de bevestiging werd vermeld dat de levering 2 tot 4 weken zou kunnen duren ivm de drukte. De lamp wordt nog steeds aangeboden maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Informatie van mijn kant naar het waarom en hoe wordt niet beantwoord. Nu lees ik bij de reactie dat ze slecht leveren en dat contact vrijwel niet mogelijk is. Hebben jullie ook al meedere klachten ontvangen over Koopje.co? Zo ja, kunnen we danalle klachten verzamelen en gezamenlijk een sterke vuist maken.

50282 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2017 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meerdere klachten? Nee.

Vuist maken? Nee. Dank u wel.

diumenge
door diumenge - Nov 4, 2017 om 19:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die vier weken zijn nog niet eens om, dus gewoon even rustig afwachten.

ne
door neodutchio - Nov 4, 2017 om 19:50
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Even googelen en zien dat er weet ik hoeveel 'bedrijven' op dit adres zitten. Volgense de KVK zit een heel ander bedrijf op dit adres.
Verder zoeken op de site zou een adres geven in Apeldoorn, maar dit is van een marketing/reclameburo. Vreemd genoeg geeft het gegeven KVK nummer een adres in Vroomshoop.
De site is van 2017 en de kortingen zijn dusdanig hoog dat alleen dat al een lampje moet laten branden.

In mijn ogen is dit een zolderkamerhobbiest die uit verweggistan (lees China) levert. Vandaar ook de hoge levertijden. Een bedrijf wat zoveel moeite doet om gevonden te worden is bij voorbaat al verdacht.

U mag een vuist gaan maken, maar kijk eerst eens in de spiegel bij wat soort bedrijven u koopt. Er zijn zat lijsten te vinden waarop te letten bij een webwinkel.

hutch
door hutch Nov 5, 2017 om 09:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"De site is van 2017 en de kortingen zijn dusdanig hoog dat alleen dat al een lampje moet laten branden." Maar dat is juist het probleem..... dat lampje heeft hij nog niet ontvangen ;-)

snrwo1
door snrwo1 Nov 5, 2017 om 11:50
33 Antwoorden / 2 Vragen

Ge zelf op aliexpress en de zijnen iets kopen. Weet je zeker dat: a) het goedkoop is, en b) een lange levertijd heeft.

ja
door janf43 - Nov 4, 2017 om 22:51
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een fietsachteruitkijklamp, dat lijkt me zeer interessant. Kunt u uitleggen hoe zoiets werkt?

Grunnen.
door Grunnen. Nov 5, 2017 om 00:05
509 Antwoorden / Vragen

Achteruitkijk spiegel of onzin

marita5
door marita5 - Nov 4, 2017 om 23:21
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Omasien ,

Lees hier de ervaringen , Koopje.co is een aspirant lid van webwinkelkeur , dien daar een klacht in , klik op de rode regel en scroll naar beneden , klik op problemen met deze webwinkel ..

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/koopjeco_1202243.html

aurora1
door aurora1 - Nov 5, 2017 om 03:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, want dit is geen klachtenforum.
Dure producten op die site die elders voor een enkele euro te koop zijn.
Dat ding dat u besteld heeft heeft u helemaal niets aan behalve dat het prutsen ermee afleidt van uw aandacht voor het verkeer. Net zoals een telefoon.

panter22
door panter22 - Nov 5, 2017 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

€19.97 voor een polsbandje met een spiegeltje er in. Levertijd 2 tot 4 weken en nog 7 op voorraad en nog 10 tot 15 minuten elke keer als je klikt. Dat kan niet goed gaan.
Hoe bedoel je gezamenlijk een sterke vuist maken? Een advocaat inhuren voor €200 tot€300 per uur voor een aankoop van €20?
Je kunt een klacht indienen als de 4 weken om zijn:
https://koopje.co/pages/klachten

hutch
door hutch - Nov 5, 2017 om 09:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals reeds geschreven, nog even wachten. Dit bedrijf is lid van Webwinkelkeur, dus als het te lang duurt, dan (pas) kunt u formeel een klacht indienen bij Koopje.co (zoals vermeld in artikel 14, algemene voorwaarden) en als daar niet op gereageerd wordt binnen 14 dagen, dan een klacht indienen bij Webwinkelkeur.

Gr
door Grunn1 - Nov 5, 2017 om 11:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lijkt inderdaad op een zolderkamer hobbyist die met doorverkoop geld wil verdienen. Dat fiets achteruitkijkspiegeltje kost 20 euro maar als je hem op AliExpress besteld kost die rond de 7 euro. De foto van het product komt daar ook vandaan. Het lijkt mij als volgt te gaan: je besteld wat bij koopje, zodra je betaald hebt besteld koopje bij Aliexpres, levertijd daar is ongeveer 3 weken. Zodra koopje de bestelling uit China binnen heeft wordt die naar de klant verstuurd (of hij laat het rechtstreeks vanuit Aliexpres naar de klant versturen).
Tip: koop zelf rechtstreeks bij AliExpress en je bespaart een hoop geld.

diumenge
door diumenge Nov 5, 2017 om 11:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk inderdaad dropshipping.

Gr
door Grunn1 Nov 5, 2017 om 12:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat denk ik ook en op deze manier loopt de verkoper weinig risico en daarom zal die ook niet reageren op vragen van waar blijft mijn bestelling want hij weet het zelf niet.

ne
door neodutchio Nov 5, 2017 om 12:53
5150 Antwoorden / 12 Vragen

En vandaar ook het gegoochel met verschillende adressen en kvk nummers om zelf onvindbaar te blijven.

hutch
door hutch Nov 10, 2017 om 09:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het bedrijfje heeft één werknemer, dus hij/zij zal het wel erg druk hebben met de orders door te sturen naar China. Trouwens er zit een enorme winst op de artikelen op die website. Zomaar een voorbeeld: de 'Fix een rits' wordt op een heel bekende Chinese website al aangeboden vanaf $0,50 per stuk (nog geen €0,45). Dus die slogan 'Bestel vandaag - 50% korting', van bijna €20,-- voor nu bijna €10,-- is onzin. Deze is sowieso onzin, van die zogenaamde aanbieding voor 'vandaag' staat er elke dag op..... een nietszeggend verkooppraatje dus.

ne
door neodutchio Nov 10, 2017 om 09:52
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Maar het klinkt zo leuk he, 50% korting. Dan gaat het denkvermogen uit en ook al heb je het eigenlijk niet nodig, voor die €10 kan je het niet laten liggen.

Gr
door Grunn1 Nov 10, 2017 om 15:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik bestel zelf ook regelmatig wat op Alie en als je geduld hebt ben je met veel podukten aardig goedkoop uit. Moet ook maar eens een zolderkamertje opzoeken, website maken en  een doorverkopen (zonder eigen tussenkomst natuurlijk) en veel winst maken.

du
door dutchman1962 - Nov 10, 2017 om 06:54
1 Antwoorden / Vragen

ik heb 24 oktober een mini camera besteld bij koopje.co ook deze is tot op de dag van vandaag nog altijd niet geleverd.

Gr
door Grunn1 Nov 10, 2017 om 09:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bedoel je die WiFi camera van 49,97? Kost op Aliexpres rond de 20 euro, levertijd ongeveer 3 weken. Je hebt je bestelling nog geen 3 weken geleden gedaan dus nog even geduld. Als je een pakje rechtstreeks uit China krijgt laat dat hier dan even weten, ben wel benieuwd.

JL
door JLMOpGeLicHt - Nov 11, 2017 om 12:28
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb 10 Oktober een bestellin gedaan en vrijwel direct geannuleerd. De reactie was dat het niet mogelijk was want de order was al verwerkt. Mij werd geadviseerd om op de levering te wachten en daarna het product met vermelding van het ordernummer terug te sturen. Tot op heden niets ontvangen.
Ik heb deze bestelling geannuleerd omdat bij mij sterk de indruk ontstond dat deze producten bij Alie express vandaan komen. Ik heb enkele aanbiedingen van Koopje.co bij Alie gechecked en ben tot de conclusie gekomen dat de producten daar vandaan komen en bovendien stukken goedkoper zijn en inclusief verzenden. Ik heb Koopje.co zojuist aangeschreven om de zaken snel en correct af te handelen. Zoniet dan moet de sociale media maar zijn werk doen.

ne
door neodutchio Nov 11, 2017 om 12:52
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Het bewijs van dropshipping dus. Order is al verwerkt en zal rechtstreeks bij u thuis geleverd gaan worden. Als hij het eerst op zijn adres zou laten ontvangen kon het wel tegengehouden worden.
Echter heeft u uw bestelling geannuleerd en zal u het geld binnen 14 dagen terug moeten krijgen. Nergens wordt gesproken over lange levertijden, dus direct uw geld terug eisen.

Gr
door Grunn1 Nov 11, 2017 om 12:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Volgende keer eerst controleren en dan pas bestellen en betalen.

hutch
door hutch Nov 11, 2017 om 19:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De eigenaar van Koopje.co moet zich ook aan de regels houden. Dit houdt in dat men ook de koop kan annuleren voordat men het artikel thuis gekregen heeft. De rechter heeft dit al in meerdere gevallen beslist. Dus Koopje.co houdt zich niet aan de wet. Maar ik begrijp het probleem wel bij 'dropshipping', echter is dat een bedrijfsrisico en mag deze niet afgewend worden op de klant.

Jv
door JvR_82 - Dec 18, 2017 om 16:02
1 Antwoorden / Vragen

Beste Omasien,

Ik heb onlangs voor t eerst een bestelling gedaan bij Koopje.co. Ik heb een dental flos besteld en kreeg deze na een aantal weken binnen.
Ik heb voor dit ding €26,10 betaald dit was met korting anders was hij €29,- geweest.

Het apparaat werd geleverd in een bruine bobbeltjes enveloppe zonder beschrijving en aankoopbon oid. Beetje apart dacht ik dit lijkt wel zo een chinese website waar ik iets heb besteld voor een prikkie.

Ik zag dat er onder het adresetiket nog een sticker zat dus ik was nieuwsgierig en dacht wat zit er onder. Tot mijn verbasing zag ik dat er een sticker van Aliexpres onder zat. Ik heb toen het aparaat opgezocht bij Aliexpress en zag dat ze dat apparaat daar 1,95 verkopen. Ik voel mij dan ook behoorlijk genaaid door Koopje.co. Ik dacht dat ik een goed product kocht bij een nederlandse website en nu blijkt dat exacte product mij maar €1,95 had hoeven kosten. Die €24,- die ik mezelf had kunnen besparen en ik hard nodig heb als alleenstaande moeder van 3. Maja dit verklaart dus waarom de levertijd zo lang is want ze bestellen blihkbaar hun producten gewoon bij Aliexpress en als je daar iets besteld kan het idd vaak wel lang duren voordat je het binnen krijgt. Ik ben nu met de klantenservice van koopje.co bezig om te kijken hoe zij dit verhaal netjes en professioneel met mij gaan oplossen. Tot nu toe hebben zij aangegeven dat als ik het retourneer dat zij mij maar een deel van het aankoop bedrag zullen terug geven. Maar hoeveel dat is weet ik nog niet. Mijn voorstel aan hun was dat ik of mijn geld terug krijg en het apparaat terug stuur of ik hou het apparaat en zij betalen mij het verschil terug.

Ik voel mij in ieder geval heel erg genaaid door Koopje.co en ik zal daar never nooit meer wat bestellen.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2017 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan eerst kijken, dan pas bestellen. Wat doet het er toe dat u een alkeenstaande moeder van 3 bent? Hebt u dan meer rechten of zo? Of bent u zieliger?

ne
door neodutchio Dec 18, 2017 om 16:27
5150 Antwoorden / 12 Vragen

U vond het niet te duur totdat u het zag dat het elders goedkoper was. Tja, daarom kunt u het beste altijd vooraf eerst ijken waarvu wat wilt gaan kopen.
Het prijsverschil tussen koopje en Ali krijgt u echt niet terug. Als de banenen bij de Aldi goedkoper zijn dan bij de AH krijg ik bij de AH ook het verschil niet terug. Net zo goed dat ik niet hoef bij te betalen bij de Aldi.

Wel heeft u een herroepingsrecht. U mag binnen 14 dagen, zonder opgaaf van redenen de aankoop terug sturen en zal u het volledige aankoopbedrag terug moeten krijgen. Het geld dat u terug krijgt kunt u gebruiken voor een cursus kopen op internet. Deze site rammelt zo erg dat al die rode lampen zelfs door een blinde te zien zouden moeten zijn.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2017 om 16:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dental flos zal wel een hygiene product zijn.

Cookies
door Cookies Dec 18, 2017 om 16:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen
me
door mein33 - Dec 18, 2017 om 16:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jv
DOOR JVR_82 - 18 DEC. 2017 OM 16:02

Die €24,- die ik mezelf had kunnen besparen en ik hard nodig heb als alleenstaande moeder van 3.

Hebberigheid overtreft alles, zelfs zo dat je je bloedeigen drie kindertjes er door tekort doet.  ;-((

ne
door neodutchio Dec 18, 2017 om 17:15
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Au.

marita5
door marita5 - Dec 19, 2017 om 09:30
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Een klacht indienen bij webwinkelkeur gaat ook niet meer .

 Het lidmaatschap van deze webwinkel is ingetrokken door WebwinkelKeur.

Ma
door Marries - Jan 3, 2018 om 09:28
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb eind november een bestelling gedaan bij koopje.co en kreeg ook reactie: wegens grote grote vraag levering 2-4 weken.
Reminder mail gestuurd, waarop ik weer hetzelfde antwoord kreeg. Ik ben dan ook bang dat dit een malafide bedrijf is, waarvoor gewaarschuwd moet worden! Dus beter om GEEN ZAKEN met Koopje.co te doen.

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2018 om 09:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat weten we allang.

hutch
door hutch Jan 3, 2018 om 11:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"ik heb eind november een bestelling gedaan bij koopje.co". Dit topic is van begin november (2017).

Dus bent u 'vergeten' te googelen met de naam van dit malafide 'bedrijfje', anders was u wel op deze site terecht gekomen met de vele waarschuwingen. Toch maar wat meer / eerder uitzoeken op internet met bepaalde namen voordat u iets besteld.
Er wordt al jaren gewaarschuwd voor allerlei louche/malafdie ***'bedrijfjes' en allerlei zolderkamerhobbyisten die bestellingen doorsturen naar China met een supervette winst van vele honderden procenten. Er zijn dan 2 manieren: of u krijgt de bestelling direct vanuit China thuis gestuurd met mogelijk extra (douane / afhandelings)kosten, of het gaat via die hobbyist, die thuis zit te beunhazen.

sa
door sam_2018 - Mar 26, 2018 om 13:09
1 Antwoorden / Vragen

ik heb een op 23 maart 2018 een bestelling gedaan van een groot lig kussen,
ik hebal twee keer een mail gestuurd om het te kunnen annuleren ,maar kreeg een vaag andwoord!!
bellen doe ik al vanaf 12.00 maar iedere keer word de verbinding verbroken
ik ben bang dat niet een echt bedrijf is!!
graag zou ik willen weten of er nog meer mensen zijn die er zo over denken
mvg sam

tijger1
door tijger1 Mar 26, 2018 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sam

sa
door sam_2018 Mar 26, 2018 om 13:22
1 Antwoorden / Vragen

het is al in orde gemaakt! heb hun  aan de telefoon gehad en als alles goed is ,dan krijg ik over twee dagen mijn geld terug.

Gr
door Grunn1 Mar 26, 2018 om 13:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@sam,  ik hoop het voor je maar denk het niet. Eerst reviews lezen op het internet en dan pas kopen is beter dan eerst kopen en dan reviews lezen en gaan klagen.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2018 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan de reacties boven u eens lezen?

marita5
door marita5 - Mar 26, 2018 om 15:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@sam-2018 ,

Hopelijk krijgt u uw geld terug .

Koopje.co is onderdeel van HummingBird Media BV
E-Commerce Park
Willemstad
Curacao
( geen bezoekadres!)
Telefoonnummer: 085-1051957
E-mailadres: support@koopje.co

DOOR SAM_2018 26 MRT. 2018 OM 13:22
1 ANTWOORDEN / VRAGEN

het is al in orde gemaakt! heb hun  aan de telefoon gehad en als alles goed is ,dan krijg ik over twee dagen mijn geld terug.