ge
door gertine fornerod Feb 27, 2017 om 10:54
Huishouden & energie
Betrouwbare bemiddeling "witte" werkster

Ik zoek een huishoudelijke hulp voor enkele uren per week en die wil ik niet ''zwart'' betalen. Via internet vind ik een woud van organisaties die wel willen bemiddelen en allemaal goude bergen beloven. Ik vermoed dus dat iedereen wel een bueautje kan beginnen en vermoed ook dat niet alle bureaus even betrouwbaar zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer, wie heeft tips voor betrouwbare bemiddelingsbureaus voor het zoeken en vinden van een huishoudelijke hulp die ik gewoon ''wit'' wil betalen.

44289 13 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Feb 27, 2017 om 10:55
1043 Antwoorden / 0 Vragen
simon55
door simon55 Mar 1, 2017 om 15:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hieperdepiep voor U

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2017 om 11:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom moet het via een bureau? Vraag in uw omgeving of iemand een werkster heeft en of die "voldoet". Zo ja, vraag dan aan die werkster of zij ook bij u wil komen schoonmaken.

Het is aan haar of zij die inkomsten ja dan nee aan de belastingdienst meldt.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 2, 2017 om 00:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De beste tip! In je eigen netwerk rondvragen, je hebt gelijk een indicatie over de betrouwbaarheid en hoe het werk wordt gedaan. +10 dus.

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2017 om 11:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, @uw juriste, of mijn "witte" werkster het opgeeft waag ik te betwijfelen, eerlijk gezegd. Ze wil b.v. niet dat ik het geld overmaak maar handje contantje. Daar voldoe ik dan maar aan want ze had goede referenties (die heb ik dan wel gevraagd én nagetrokken); dus zal het mij eigenlijk worst zijn of zij het opgeeft. Ik wel, in ieder geval. Ze zou het moeten weten want ze krijgt iedere week een, noem het kwitantie, waar ze wel haar handtekening onderzet.

tijger1
door tijger1 Feb 27, 2017 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of zij het al dan niet opgeeft, is ook uw zaak niet.

tenormin
door tenormin Feb 27, 2017 om 11:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, daarom schrijf ik ook dat het mij worst zal zijn.

gerbera
door gerbera Feb 27, 2017 om 11:32
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ach ja, sommige komen met "witte" handen binnen en vertrekken met "zwarte" handen.
Doen grote bedrijven vaak ook dus waar zullen we ons druk over maken;-))

Cookies
door Cookies Feb 27, 2017 om 12:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....dus zal het mij eigenlijk worst zijn of zij het opgeeft. Ik wel, in ieder geval....... Uhh?

ma
door manwijf Mar 1, 2017 om 13:08
574 Antwoorden / 1 Vragen

Uhh wat? Zolang er hier nog honderduizenden en honderduizenden mensen hier een gratis leven aangeboden krijgen en ik helemaal nergens recht op heb na 33 jaar fulltime werken, kan ik me ook niet meer druk om wie er wel of niet aangifte doen. Laten ze eerst die grote jongens die de kluit belazeren maar eens goed aanpakken. Zolang dat niet het geval is, valt dit onder de noemer: lekker belangrijk.

Ergens niet mee eens zijn, is nog geen reden om te schreeuwen!

marita5
door marita5 - Feb 27, 2017 om 11:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gertine Fornerod ,

Lees hier tips , waar u op moet letten , klik op de rode regel .

https://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_persberichten/2014/08/in_het_nieuws_schoonmaakhulp_moet_vooral_betrouwbaar_zijn.html

gerbera
door gerbera - Feb 27, 2017 om 11:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Een nicht van mij is zeer betrouwbaar en heeft verschillende werkadressen. Maar ja die woont in Zweden dus komen er veel reiskosten bij. Is de vraag in welke omgeving u de hulp zoekt.

ma
door marleenvanh - Mar 1, 2017 om 12:22
451 Antwoorden / 1 Vragen

Een normaal (landelijk goed bekend staand0 uitzendbureau misschien.... Kost wel klauwen met geld natuurlijk.

ru
door ruudkats - Mar 1, 2017 om 12:36
15 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens bij helpling.nl

aukesikma
door aukesikma - Mar 1, 2017 om 13:23
5 Antwoorden / 19 Vragen

Ga naar de volgende websites: www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl of www.ikzoekeenwittewerkster.nl
Bij beide landelijk opererende organisaties kost de hulp € 12,50 per uur.
Succes met zoeken.

costnix
door costnix Mar 1, 2017 om 23:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De werkster krijgt vast niet €12,50 per uur. De mijne wel.

mo
door mof - Mar 1, 2017 om 14:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niet mee eens. Niet alle werkster worden wit betaald. Wit betalen houdt in dat je ook verantwoordelijk bent bij ziekte etc.
dan hoor je door te betalen. Dat heeft echt wel met de opdrachtgever te maken
helaas ken ik geen bureaus, ik heb nooit een werkster gehad

tijger1
door tijger1 Mar 1, 2017 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die opdrachtgever is niet verantwoordelijk bij ziekte, dat heeft dus niets met "wit" van doen. Die werkster is niet in loondienst als zij maar een of twee dagen in de week bij een particulier komt.

uwjurist
door uwjurist Mar 1, 2017 om 15:33
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Niet correct, Mof.

Ke
door Keesje39 - Mar 3, 2017 om 13:55
24 Antwoorden / Vragen

Hallo Gertine,

Als het bij buren, familie e.d. niet lukt: er zijn thuiszorgorganisaties waar je huishoudelijke hulp kunt krijgen zonder indicatie. Daarvoor betaal je dan aan de organisatie.

Ook vond ik nog een oude column van Erica Verdegaal:
Vind een hulp
Behalve via vrienden, kennissen en familie is een hulp in de huishouding te vinden via bemiddelingsbureaus en marktplaatsen. De tarieven en het aanbod van bemiddelaars verschilt. <Ikzoekeenwittewerkster.nl> rekent €12,50 per uur plus een eenmalig bedrag aan bemiddelingskosten. <Schoonmaak-student.nl> rekent €10 per uur plus bemiddelingskosten. <Huiscleaning.nl> vraagt €12,80 per uur plus €34,95 bemiddelingskosten). Een hulp van <homeworks.nl> kost €16,50 per uur en <tophulp.nl> kost €15,75 per uur plus €50 bemiddelingskosten. Homecleaning werkt anders: €9 per uur plus 19,95 per maand. Enkele grote marktplaatsen voor huishoudelijke hulpen zijn <nl.cleaning.com>, <regeltante.nl>, <marktplaats.nl> en <mijngemak.nl> (voor mensen met een zorgverzekering bij Univé).

Ik weet niet hoe ik een koppeling moet maken, daarom heb ik de adressen tussen < > gezet.
Succes!

sn
door snuffelbaard - Mar 3, 2017 om 14:05
17 Antwoorden / 2 Vragen

Navragen in buurt en bij kennissen, familie enz. Dat is de beste manier..

eryl
door eryl - Mar 3, 2017 om 14:11
14 Antwoorden / 0 Vragen

De bonafide huishoudelijke hulpen kunt u via het gemeentehuis krijgen.
Die hebben verschillende instanties die er voor kunnen zorgen.

eryl
door eryl - Mar 16, 2017 om 21:12
14 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw,
Via de gemeente.
Zij zorgen voor een werkster voor u.
Dat gaat tegenwoordig zo.
De gemeente heeft instellingen die er voor zorgen dat u hulp krijgt.
Zo heb ik al 5 jaar hulp die uitstekend bevalt.
Veel succes.
Groeten van Coby.