tj
door tjaron May 18, 2005 om 21:54
Huishouden & energie

Bijkeuken en garage

hoi, ik heb een vraag wie weet er iemand die een bijkeuken met een garage kan bouwen,en dan wel voor een normale prijs.

het zit namelijk zo, wij hebben een huis die ongeveer 7 jaar oud is,en je kon er voor kiezen om met bijkeuken en garage of zonder,

wij hebben voor zonder gekozen.wij vonden de prijs te duur 30,000 gulden. maar nu willen we eigenlijk wel een garage met een bijkeuken laten bouwen.

we hebben al een paar offertes binnen gekregen voor een bijkeuken met een garage ,en we wisten niet wat we zagen v.a. 28,000 tot 36,000.euro.dat is toch niet normaal.

ik kan best begrijpen dat het iets duurder is geworden maar hier had ik niet op gerekend,zo kun je maar weer zien  hadden we de gulden nog maar, alles is gewoon 1 keer over de kop gegaan,en de media klopt het helemaal niet op  het is gewoon na de euro veel veel duurder geworden.........geef mij de gulden maar weer!!!!!!!!!!!!groetjes

2839 4 Rapporteer

ma
door marcypulamy - May 18, 2005 om 23:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Das balen, ik had net een antwoord gegeven maar was ondertussen niet meer ingelogd. Okee, komt ie weer.

Je krijgt helemaal gelijk, 1 gulden is nu 1 euro, ook in de bouwwereld. Net voor de invoering van de euro waren de bouwkosten al even 15% gestegen in een jaar.

Helaas is het maken van een aanbouw in verhouding altijd duurder, immers er moet meestal wat aangepast worden aan de bestaande situatie, denk aan electra/verwarming en niet te vergeten slopen.

Advies: neem er de tijd voor / neem van de bestaande offertes de uitgangspunten over / vraag nog 3 gespecifeerde offertes aan met dezelfde uitganspunten / vergelijk ze goed / meld bij het aanvragen van een offerte gerust dat je er nog meer aangevraagd hebt (drukt de prijs altijd een beetje)

mi
door miraltje - May 19, 2005 om 00:37
462 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal 1 gulden = 1€ gaat niet helemaal op.

Wanneer u toendertijd had besloten om het wel te doen kon dit meegenomen worden tijdens de bouw.

Extra voorzieningen als water,elektra en dergelijke konden dan redelijk makkelijk aangepast en/of aangelegt worden.

Ook hoeft er dan geen breekwerk plaats te vinden met alle gevolgen van dien zoals schade aan de betsaande stuc en metselwerk.

Een ook niet te vergeten voordeel is wanneer tijdens de bouw deze uitbouw werd gerealiseerd deze minder kans heeft op scheuren door zetting van het geheel.

Hier zult u nu wel last van krijgen omdat  een naderhand gebouwde uitbouw zich altijd gaat zetten met scheurvorming tot gevolg en is niet te voorkomen.

De extra kosten gaan zitten in de aanvraag van een bouwvergunning ,breek/sloopwerk ,herstellen schade aan bestaande stuc en metselwerk ,aanpassen electrische/water/cv installaties(bij bestaandebouw en vooral bij dit soort nieuwbouwwoningen "moeilijk" te realiseren en logistiek* verkeer.

*= zoals alle zware gereedschappen betonmolen,hijskraan enz moeten voor 1 uitbouw aangewend worden.

    dit in tegenstelling tijdens het bouwproject wanneer deze voorzieningen aanwezig zijn in de directe nabijheid.

de
door deweerd - May 19, 2005 om 11:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Ik heb gehoord dat je ook een prijsopgave moet laten maken door een aannemer niet in de buurt. Dat wil nog wel eens schelen. Dan kun je ze naast elkaar leggen en dan beslissen. Je zou natruurlijk ook nog de ene kunne confronteren met de lagere prijsopgave van de andere.

Succes

an
door anton3741 - May 29, 2005 om 13:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Hier een reactie op een reactie.

Het kan wel eens verstandig zijn om een aannemer te confronteren met een lagere offerte. Maar het is wel verstandig om eerlijk zaken te blijven doen.

Als je een aannemer met een andere offerte confronteerd moet je dat pas doen als die aannemer ook zelfstandig al een offerte heeft neergelegd. Laat hem die offerte niet zien in het eerste gesprek. Dat ga je met het potjes urine van je buurman naar de dokter.

Je hebt dan ook kans dat die aannemer onder die prijs gaat inschrijven. Jij als klant bent dan wel goedkoper uit, je moet alleen afvragen of dat ten goede komt in het resultaat en vakwerk, of dat ze die bijkeuken er eventjes tussendoor doen en je later jezelf tegenkomt.