Li
door Lins92 Jan 22, 2018 om 16:11
Huishouden & energie

Blokverwarming

Goedemiddag allemaal!

Sinds juni 2016 wonen ik en mijn vriend samen en hebben wij blokverwarming. Wij hebben daarvoor slimme meters. Lijkt mij dus udidelijk dat de meters kunnen worden uitgelezen om ons een nota toe te kunnen sturen. Tot op heden hebben wij over de periode juni 2016/2017 nog steeds geen jaarafrekening ontvangen. Wij hebben sinds juli 2017 de verhuurder meerdere malen verzocht om ervoor te zorgen dat wij deze jaarafrekening gaan ontvangen. De verhuurder geeft echter niet thuis. Na e-mailen, bellen en bezoeken op het kantoor is het antwoord steeds: We nemen contact op met ISTA voor de meterstanden. Dit duurt nu al meer dan een half jaar. We willen graag weten waarvoor we precies betalen en of het allemaal wel voldoende is. 


 


Ik heb onlangs een e-mail gestuurd naar de verhuurder waarin ik verzoek om ervoor te zorgen de nota binnen twee weken aan te leveren. Deze termijn is bijna verstreken. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken als ik geen gehoor krijg van de verhuurder? 

Wie o wie heeft tips? 

Groet,

Lins


3257 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2018 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Zo’n afrekening moet wel binnen een bepaalde tijd opgemaakt worden, maar als dat niet gebeurd, staat daar geen sanctie op. Het enige is dat het voorschot niet verhoogd mag worden voordat de afrekening is opgemaakt.

Dus u zult geduld moeten hebben.

marita5
door marita5 - Jan 22, 2018 om 17:13
11505 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Lins92 , 

Stel uw vraag eens aan Ista , klik op de rode regel .

https://www.ista.com/nl/contact/contact/

fr
door frans handstede - Jan 22, 2018 om 18:16
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

blijkbaar weer te maken met groot bedrijf, die hebben macht. verder moet je niet blij zijn met een slimme meter, deze kunnen ze op afstand ook verhogen

ju
door juliomariner - Jan 22, 2018 om 18:20
1321 Antwoorden / 2 Vragen
0

@frans, zou u uw laatste opmerking eens met bewijzen kunnen onderbouwen?

Li
door Lins92 Jan 23, 2018 om 14:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik ook wel benieuwd naar!

panter22
door panter22 - Jan 22, 2018 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen
0
Li
door Lins92 Jan 23, 2018 om 14:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi panter, daarmee kan ik een bezwaar indienen. Daarvoor heb ik wel eerst de rekening nodig. Bedankt voor de moeite!

panter22
door panter22 Jan 23, 2018 om 19:29
6599 Antwoorden / Vragen

Als je geen jaarafrekening hebt gekregen kan het ook. Klik op online webformulier.
Je kunt de verhuurder een termijn geven en er bij vermelden dat als de verhuurder niet reageert je de Huurcommissie gaat inschakelen,

Li
door Lins92 - Jan 23, 2018 om 14:10
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

@frans Ik ben zelf werkzaam bij een energiebedrijf, ik weet redelijk veel van slimme meters en een ding wat ik weet is dat ze niet te verhogen zijn van afstand. Groot bedrijf of niet, je bent er wel van afhankelijk. Anders zouden we allemaal in een hutje op de hei moeten gaan wonen. 

Ik begrijp dat er geen sanctie op staat, maar meer dan een half jaar wachten na meerdere malen er om vragen lijkt me wel erg overdreven. Ik wil gewoon graag weten waar ik voor betaal. Bij betalen of niet, ik wil gewoon dat het eerlijk verloopt. Ze hebben nog een paar dagen... 

Bedankt voor de tips... Ik hou jullie op de hoogte!

tijger1
door tijger1 Jan 23, 2018 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De “slimme meters” van uw energiebedrijf zijn een beetke anders dan de metertjes die op radiatoren zitten. 

“Zij hebben nog een paar dagen.” En wat dan?

Li
door Lins92 Jan 23, 2018 om 14:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik doe even de aanname dat het principe hetzelfde is. Ik ben niet zo wantrouwend als de meeste mensen over die zaken.

Ik heb bijna twee weken geleden de verhuurder verzocht om de jaarafrekening aan te leveren. Ik ga er van uit dat ze hun best doen om deze binnen twee weken aan te leveren. Als ik deze niet krijg binnen die termijn, is de koek een beetje op. Ik vraag mij enigzins af of je mijn vraag goed gelezen hebt. Ik vraag of iemand mij kan helpen wat de vervolgstappen zijn als ik geen gehoor krijg bij de verhuurder. Misschien kan je mij dat vertellen, Tijger1?

Li
door Lins92 Jan 23, 2018 om 14:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Drie keer raden door wie ik net werd gebeld, met oprechte excuses voor het lange wachten. De afrekening wordt binnen twee weken verstuurd door ista. Ben benieuwd!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fi
Fiori - Apr 12, 2024 om 22:05
Winkels & webshops
Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Na een tijd hard gespaard te hebben was het zover: op 12 januari 2024 bestelden we onze 4 nieuwe Fiori eetkamerstoelen. Onze bestelling (met nummer 5354, dat we inmiddels uit ons hoofd kennen) had een verwachte levertijd van 3 weken, maar we hoorden echter nooit iets over een leveringsdatum. Daarom zelf meerdere keren gemaild (bellen lukte niet), waarbij elke keer een vage leverperiode werd genoem ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

li
lift - Apr 16, 2024 om 11:42
Voeding & gezondheid

Service smienk

Een traplift aangeschaft bij Smienk, inclusief een cadeaubon van €125 als je nog iemand aanbrengt!!  (verdrietig eigenlijk) voor €4430. Gebruikt ongeveer een half jaar, 2x daags.
Inclusief demontage kregen wij er €200 voor terug, daar wordt heel makkelijk veel geld verdient over de rug van hulpbehoevende mensen, zo gemeen!!
Na 1 week gebeld met dit bedrijf, wilde de traplift wel t ... Lees meer