Li
door Lins92 Jan 22, 2018 om 16:11
Huishouden & energie

Blokverwarming

Goedemiddag allemaal!

Sinds juni 2016 wonen ik en mijn vriend samen en hebben wij blokverwarming. Wij hebben daarvoor slimme meters. Lijkt mij dus udidelijk dat de meters kunnen worden uitgelezen om ons een nota toe te kunnen sturen. Tot op heden hebben wij over de periode juni 2016/2017 nog steeds geen jaarafrekening ontvangen. Wij hebben sinds juli 2017 de verhuurder meerdere malen verzocht om ervoor te zorgen dat wij deze jaarafrekening gaan ontvangen. De verhuurder geeft echter niet thuis. Na e-mailen, bellen en bezoeken op het kantoor is het antwoord steeds: We nemen contact op met ISTA voor de meterstanden. Dit duurt nu al meer dan een half jaar. We willen graag weten waarvoor we precies betalen en of het allemaal wel voldoende is. 


 


Ik heb onlangs een e-mail gestuurd naar de verhuurder waarin ik verzoek om ervoor te zorgen de nota binnen twee weken aan te leveren. Deze termijn is bijna verstreken. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken als ik geen gehoor krijg van de verhuurder? 

Wie o wie heeft tips? 

Groet,

Lins


3265 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2018 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Zo’n afrekening moet wel binnen een bepaalde tijd opgemaakt worden, maar als dat niet gebeurd, staat daar geen sanctie op. Het enige is dat het voorschot niet verhoogd mag worden voordat de afrekening is opgemaakt.

Dus u zult geduld moeten hebben.

marita5
door marita5 - Jan 22, 2018 om 17:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Lins92 , 

Stel uw vraag eens aan Ista , klik op de rode regel .

https://www.ista.com/nl/contact/contact/

fr
door frans handstede - Jan 22, 2018 om 18:16
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

blijkbaar weer te maken met groot bedrijf, die hebben macht. verder moet je niet blij zijn met een slimme meter, deze kunnen ze op afstand ook verhogen

ju
door juliomariner - Jan 22, 2018 om 18:20
1321 Antwoorden / 2 Vragen
0

@frans, zou u uw laatste opmerking eens met bewijzen kunnen onderbouwen?

Li
door Lins92 Jan 23, 2018 om 14:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik ook wel benieuwd naar!

panter22
door panter22 - Jan 22, 2018 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen
0
Li
door Lins92 Jan 23, 2018 om 14:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi panter, daarmee kan ik een bezwaar indienen. Daarvoor heb ik wel eerst de rekening nodig. Bedankt voor de moeite!

panter22
door panter22 Jan 23, 2018 om 19:29
6599 Antwoorden / Vragen

Als je geen jaarafrekening hebt gekregen kan het ook. Klik op online webformulier.
Je kunt de verhuurder een termijn geven en er bij vermelden dat als de verhuurder niet reageert je de Huurcommissie gaat inschakelen,

Li
door Lins92 - Jan 23, 2018 om 14:10
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

@frans Ik ben zelf werkzaam bij een energiebedrijf, ik weet redelijk veel van slimme meters en een ding wat ik weet is dat ze niet te verhogen zijn van afstand. Groot bedrijf of niet, je bent er wel van afhankelijk. Anders zouden we allemaal in een hutje op de hei moeten gaan wonen. 

Ik begrijp dat er geen sanctie op staat, maar meer dan een half jaar wachten na meerdere malen er om vragen lijkt me wel erg overdreven. Ik wil gewoon graag weten waar ik voor betaal. Bij betalen of niet, ik wil gewoon dat het eerlijk verloopt. Ze hebben nog een paar dagen... 

Bedankt voor de tips... Ik hou jullie op de hoogte!

tijger1
door tijger1 Jan 23, 2018 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De “slimme meters” van uw energiebedrijf zijn een beetke anders dan de metertjes die op radiatoren zitten. 

“Zij hebben nog een paar dagen.” En wat dan?

Li
door Lins92 Jan 23, 2018 om 14:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik doe even de aanname dat het principe hetzelfde is. Ik ben niet zo wantrouwend als de meeste mensen over die zaken.

Ik heb bijna twee weken geleden de verhuurder verzocht om de jaarafrekening aan te leveren. Ik ga er van uit dat ze hun best doen om deze binnen twee weken aan te leveren. Als ik deze niet krijg binnen die termijn, is de koek een beetje op. Ik vraag mij enigzins af of je mijn vraag goed gelezen hebt. Ik vraag of iemand mij kan helpen wat de vervolgstappen zijn als ik geen gehoor krijg bij de verhuurder. Misschien kan je mij dat vertellen, Tijger1?

Li
door Lins92 Jan 23, 2018 om 14:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Drie keer raden door wie ik net werd gebeld, met oprechte excuses voor het lange wachten. De afrekening wordt binnen twee weken verstuurd door ista. Ben benieuwd!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer