Je
door Jeho May 1, 2019 om 21:44
Huishouden & energie

Boerderij kopen op boerenspul oplichting

Beste,

IK heb net als vele contact gehad met boerenspul.net om voordelig een boerderij te kunnen kopen. NU werd ik gebeld door meneer de Haan om €150 euro over te maken om op een lijst te komen met belangstellende. HIj hield een mooi verkoop praatje . Nu zie ik op Facebook meerdere negatieve reaktie's zoals ik al vermoede is het oplichting. Nu zie ik ze op Facebook Marcetplace weer aktief [edit redactie: persoonsgegevens] met de sites Botendeal.nl en Boerderijhuren.net

Hierbij de waarschuwing als het te mooi is om waar te zijn .......

5942 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - May 1, 2019 om 21:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet netjes en ook niet toegestaan om namen van personen hier te plaatsen, U kunt deze nu nog verwijderen.

Verder dank voor de mededeling maar als ik ooit een boerderij wil kopen ga ik wel naar de verkoper of een echte makelaar.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2019 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u een boerderij zou willen kopen, gaat u daarvoor toch niet op feestboek kijken. Of naar ern of andere site? Schakel een makelaar in.

Op die manier vraagt u er om opgelicht te worden.

tenormin
door tenormin - May 1, 2019 om 22:37
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@jeho, en die haan maar lachen want vele €150,00 van mensen maken vaak een berg kuikens/kippetjes. (Op een niet bestaande boerderij). En als ik een huis (of boerderij - wat een droom -) zou willen kopen? Juist, dan koekeloer ik op Funda of andere sites om vervolgens contact met de verkoopmakelaar op te nemen. De aankoopmakelaar mag later voor me komen opdraven.

ne
door neodutchio - May 1, 2019 om 22:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als het te mooi is om waar te zijn....
Boerderij op 2,5 ha, 150m2 woonoppervlak, meerdere bijgebouwen. En dat voor  €216.000,-. En waar staat die boerderij? Geen idee, er staat geen adres bij.
Een blinde hoort nog dat het stinkt aan alle kanten.

tenormin
door tenormin May 1, 2019 om 23:08
16823 Antwoorden / 108 Vragen

I love it, je reactie @neodutchio. Zelfs de rottigste flat kost dit al.

Gr
door Grunn1 May 1, 2019 om 23:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In het noorden van de provincie Groningen krijg je voor minder nog wel meer hoor en zonder beving schade. En ga maar eens zoeken op funda wat voor moois je voor minder dan 216000 kan krijgen in heel Nederland en dat is echt veel meer dan een rottige flat.

Gr
door Grunn1 May 1, 2019 om 23:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Of wat te denken van de volgende:

Aan rustige weg en op landelijke locatie gelegen, zeer royaal 165 m2 VRIJSTAAND WOONHUIS (karakteristieke uitstraling) met bedrijfsloods en tuin met o.a. aangelegde rijbak. De woning is de afgelopen jaren zowel intern als extern volledig gerenoveerd. Totale grondoppervlakte ca. 3491 m2.
En jawel voor de prijs van 175.000

tenormin
door tenormin May 1, 2019 om 23:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja @epcot, maar ik heb het over "hier". De overvolle Randstad. Had ook wel zo'n reactie verwacht want ik volg zo nu en dan Makelaars met een Missie en dan valt mijn mond soms open van verbazing: zoveel grond, zoveel huis en dat voor "appel en ei". Maar dan zit je wel behoorlijk, zacht uitgedrukt, ver van de bewoonde wereld. Maar wel mooi.

Gr
door Grunn1 May 2, 2019 om 01:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En dat is de kortzichtigheid van die westerlingen die niet weten wat er nog meer in Nederland is. Zacht uitgedrukt ver van de bewoonde wereld pfffff. Sorrie hoor.

ju
door juliomariner May 2, 2019 om 06:58
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Epcot +10

ne
door neodutchio May 2, 2019 om 07:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zelfs hier in het oosten van het land betaal je voor een tussenwoning al dik 2 ton. Als ik dan op funda zoek op een vrijstaande boerderij onder de 2 ton krijg ik maar liefst 4 hits. En dan zijn dat gewoon huizen in een straat, dus geen echte boerderijen met stallen en bijgebouwen.

va
door vanlotjegetikt May 2, 2019 om 09:37
809 Antwoorden / Vragen

vond een oud topic
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/fake-boeren?id=594935

aurora1
door aurora1 Jan 26, 2020 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@epcot, helemaal mee eens: +20.
Het heet toch ook allemaal "Heel Holland Bakt" (de rest van Nederland doet iets anders, nuttige zaken?), de Hollanders, en natuurlijk steenkolen uit Holland en aardgas uit Holland. En Freriks kent ook alleen maar Holland. Hollandse pot enz. En dit is dan nog maar een erg kleine bloemlezing.

costnix
door costnix - May 1, 2019 om 23:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat iets meer iets voor Opgelicht?!
https://opgelicht.avrotros.nl/contact/

marita5
door marita5 - May 2, 2019 om 07:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jeho ,

Boerenspul.net is geregistreerd op 14 - 10 - 2015 ,  604 Cameron Street , City Alexandria , State/Province VA , Postalcode 222314 , Country US .

Lees ook hier , klik op de rode regels .

https://meldnu.nl/meldingen/1947-internetoplichting-via-facebook-nl29rbrb0939914573-m.facebook.comgroups1951142848530055viewinfo-willemdehaan21@gmail.com-verhuur-boerderijen/

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/pas-op-voor-oplichter-sjouke-leistra-of-allias-han-t27887.html

De voorwaarden :

Boerenspul.net  is op geen enkele manier verantwoordelijk voor overeenkomsten bereikt tussen haar adverteerders en bieders noch maakt zij deel uit van of is zij verantwoordelijk voor eventuele transacties. Boerenspul  is daarom ook niet verantwoordelijk voor de legaliteit van de te koop aangeboden artikelen en/of de rechtsbevoegdheid van de kopers en/of verkopers. Wanneer een minderjarige een advertentie plaatst of daarop biedt is het geïmpliceerd dat hij/zij daar bevoegdheid voor heeft gekregen van zijn/haar wettelijke voogd.

panter22
door panter22 - May 2, 2019 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is het dus: om voordelig een boerderij te kunnen kopen.
Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang. Dan kom je op deze site bedrogen uit.