G.
door G.DVN Jan 13, 2021 om 19:39
Huishouden & energie

Bouwkosten

Hallo,

Ik heb onlangs te horen gekregen van mijn aanemer dat hun de kosten van de palen/fundatie van de berging vergeten zijn te berekenen.
Ik heb voor een bedrag getekend en aan de hand van de bouwkosten een hypotheek aangegaan.
Er komt een slordige 2200 euro bovenop de totale prijs door een berekening fout van hun. Mijn vraag is ben ik verplicht dit te voldoen of is het zo dat het hun fout is en dat waarvoor ik getekend heb de totale bedrag is wat ik moet voldoen?  Daarnaast kwam hij met nog een punt en dat is dat het zo drassig is dat er platen nodig zijn voor de machine die de palen in de grond gaat slaan/boren en dat de kosten ook voor onze rekening zijn. Ook dat is een slordige 750 euro. Al met al vind ik het vreemd dat dit allemaal achteraf bekend wordt. Kan en mag dit allemaal zo of mag dit niet.

Mvg

1687 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2021 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staan de palen en de fundatie op de aannemingsovereenkomst?

G.
door G.DVN Jan 13, 2021 om 20:58
Antwoorden / 1 Vragen

Er is een bedrag van zo.n 7500 euro inclusief btw daarvoor uitgetrokken dacht ik, maar ik kan niet zien of het voor het huis inclusief de berging is.

ne
door neodutchio - Jan 13, 2021 om 20:54
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Een foutje kan gemaakt worden, maar dit komt vreemd over. Er zijn aannemers die met een offerte proberen de goedkoopste te zijn en achteraf door meerwerk duurder zijn dan een fatsoenlijke aannemer. Of dat hier aan de hand is durf ik niet te zeggen, maar het zou kunnen meespelen.

Probeer een gesprek aan te gaan met deze aannemer dat u het amaturistisch vindt dat ze dergelijke posten vergeten zijn. Als het van te voren wel besproken is, dan zit er niets anders op dan of betalen of alles ontbinden. Mocht het een bewuste keuze zijn geweest om de klus binnen te halen, dan kunt u het beste direct ontbinden.

G.
door G.DVN Jan 13, 2021 om 21:00
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga inderdaad zowiezo het gesprek aan, waarom het niet profecioneel in het begin allemaal opgenomen is.
Bedankt voor je reactie.

marita5
door marita5 - Jan 13, 2021 om 21:00
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo G.dvn ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/wanneer-mag-dienstverlener-prijs-verhogen

G.
door G.DVN Jan 13, 2021 om 21:03
Antwoorden / 1 Vragen

Top !

Hier kan ik inderdaad wel wat mee.

Bedankt voor je info.

marita5
door marita5 Jan 13, 2021 om 21:05
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

sw
door swat1500 - Jan 13, 2021 om 23:10
3772 Antwoorden / 0 Vragen

U bent uiteraard lid geworden van de Vereniging Eigen Huis want een huis laten bouwen doe je niet zonder goed advies. Bij hun kunt u uw vraag ook kwijt die hebben wel vaker met dit bijltje gehakt.

lo
door lovewinnie - Jan 14, 2021 om 08:35
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Als het goed is zijn er kosten voor onvoorziende dingen. Doet hij het naar uit dat potje
Vind dit wel een slordige en dure fout.
Stel je vraag 5 offertes van meerdere bedrijven en je gaat er met een aan de slag vanwegen de kosten en dan ineens komt er 3000 euro bij. Sorry maar dat is niet afgesproken.
Paar honderd oke maar paar duizend is geen foutje meer maar eerder misleidende offerte.

Je zou hierdoor mogen ontbinden . Ze kunnen niet leveren waarvoor getekend is. 3000 euro is wel erg groot verschil.

1paul
door 1paul - Jan 14, 2021 om 09:06
3123 Antwoorden / 0 Vragen

als je bij de bespreking aangegeven hebt dat er palen in moesten, als er op de tekening staat dat er palen in moeten, als het toch te drassig is heeft de aannemer pech en is dit voor zijn rekening, je mag van een professionele partij verwachten dat zij de zaakjes op orde hebben....

Niet betalen dus....

pino123
door pino123 - Jan 14, 2021 om 09:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind dit wel erg slordig en volgens mij valt jou hierover niets aan te rekenen. Drassige ondergrond is iets wat zij na onderzoek kunnen ontdekken, ook het niet meenemen van de palen en een grove fout. Is het bouwbedrijd aangesloten bij een overkoepelende vereniging?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2021 om 09:52
16813 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik ben van mening dat het niet zo maar mag als het inderdaad een fout van hen is en zie dan de verwijzing die u al kreeg van @MARITA5. Als palen/fundering niet in de offerte hebben gestaan kan het lastig worden omdat u dat dan zelf had kunnen zien.

U kunt het beste nader advies/hulp vragen bij vereniging eigen huis en zoi u daar geen lid van bent is dat hoe dan ook aan te bevelen.

(Uw rechtsbijstandsverzekeraar kan ook een optie zijn)

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 14, 2021 om 18:49
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Alleen verborgen dingen kunnen ze claimen....  \
als er bijvoorbeeld een oude Olie tank zit die nu met zand gevuld is  kun je geen
enkele paal daar doorheen rammen....

Maar bij  opmeten  vooraf en maken tekening en  eventueel  ter plaatse controleren   voor insturen naar gemeente zie je de grond al....

Zelf alleen ervaring met schroefpalen,   maar ook daarvoor gebruik ik rij platen,  gewoon zelf in eigendom dus niets meerprijs...
Bij mooi weer thuis laten en als bagger snel ophalen.

Als je voor een vaste totaal prijs tekenende is het jammer voor hun, je kunt  deze uitbouw eisen voor deze prijs.
En vooral niets achteraf aanpassen want dan mogen zij het ook doen.
Voor meerwerk achteraf altijd eerst de prijs vragen en vele gaan daar de fout in....

En hoewel ik denk  dat U gelijk heeft,
zonder  oorspronkelijke offerte en  bouwtekening kan ik het niet voor 100% garanderen  dat U echt gelijk heeft...

G.
door G.DVN Jan 14, 2021 om 20:44
Antwoorden / 1 Vragen

Bedamkt voor je reactie en ik zal er zeker iets mee gaan doen.