Breda Essent
Goedemiddag heer/dame, d.d. 11-02-2019
Ik heb het gevoel dat Essent mij hebt afgedwaald. Ik heb een aanbieding voor 5 jaar goedkoop energie aangegaan en zie dat mijn premie € 130 per maand is en niet dat ik verwacht hebt met een lagere premie dat overal rondgebazuind is op € 105 zijn echt allemaal lokkertjes om af te dwalen.
In die aanbieding stond ook dat ik € 100 zou ontvangen en jammergenog kan ik niet meer terug inzien en Essent komt motieven dat ik in die aanbieding al korting hebt ontvangen. Indien ik de korting zou krijgen, waarom moet ik dan € 130 per maand betalen en ziet op andere aanbiedingen dat de premie maar € 105 per maand is met die aanbiedingen dat Essent rondbazuind
Ik wil u in de armen nemen om dit grondig uit te zoeken.
Met gevoelend voor de consumenten.
Met vriendelijke groet,
dhr. P.L.Dom
Nou Jendella, laat dat gevoelen maar achterwege. U zult wel een zakelijk contract aangegaan zijn, dat het vijf jaar duurt, want dat is niet voor particulieren. Die € 105 zal wel exclusief btw zijn.
Zoals u weet is dit het forum, en wij laten ons hier niet in de armen nemen.
Wel "schattig": in de armen nemen, toch @tijger1? ;-)
Maar dit is geen datingsite.:-))
Goedemiddag, U hebt het helemaal mis omdat ik geen zaak hebt en toch bij aanbieding van Essent bent aangegaan.
Ik wil met klem vermelden dat u niet onwetend een oordeel kan geven wat anderen ervaren.
Met vriendelijke groet,
Jendella
@jendella. Was er een pistool op uw hoofd gericht? Dan hebt u recht van spreken.
Groepsknuffel?
@tijger, als particulier kan je ook een 5 jarig contract afsluiten.
Ik wil u in de armen nemen om dit grondig uit te zoeken.
Mijn uurloon bedraagt 145,- ex. btw.
Da s n koopje
@cookies. Wat is dat nou? Afbraakprijzen aanbieden om klantjes te werven?
Het zal wl en aanbieding van @cookies zijn. ????
Nee, costnix, dit is excl. de verborgen kosten.
Ze kunnen zeker nooit meer opzeggen:-)).
misschien een tip, probeer niet op een ander nivo te schrijven dan wat je bent, het is beter en waarschijnlijk leesbaarder om gewoon "gewoon" te blijven .....
Niet iedereen is goed in Nederlands. Er zijn 2,5 miljoen laaggeletterden:
https://www.lezenenschrijven.nl/over-laaggeletterdheid/feiten-cijfers/
Ik maar ook wel eens een tijpvaudh.
beste costnix ,
ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik foutloos schrijf, verre van dat, ik ben ook heeeel zeker geen neerlandicus.
Ik lees hier tussen de regels door alleen een poging tot ander taalgebruik dan wat de TS gewend is en dat probeerde ik af te raden, het is ongemakkelijk voor de schrijver zelf en onleesbaar voor de lezer!
Dus niet denigrerend maar goed bedoeld!
@henk@
Uw bedoeling wordt door de meesten zo begrepen.
@ sjoppie
Tnx !!
Niet door mij, sjoppie. Henk schrijft toch "een tip", is duidelijk genoeg lijkt mij.
@ cookies
Sjoppie's opmerking kwam net als die van jou nu bij mij over als dat hij begreep dat ik het goed bedoelde hoor.
Letters zonder gezicht kunnen lastig zijn ... :-)
@henk@,
jammer dat @cookies niet begreep wat ik schreef en is het bij u wel goed overgekomen, ik leer zo dat ik iets uitgebreider moet reageren omdat er ook anderen meelezen.
Voor 5 jaar? Als particulier? Sowieso een veel te lange termijn; nooit doen.
En het te betalen voorschotbedrag zegt niet zoveel. Je moet kijken naar je jaarverbruik.
En hier op dit forum zoeken we zoiets niet grondig uit. Je moet zelf iets grondig uitzoeken oftewel lezen vóórdat je ergens mee akkoord gaat.
Maand tarief is inschatting. Vanwegen verhoging belastingen (ligt aan overheidt niet aan energie maatschappij) wordt maand termijn sowieso a 10/15 euro per maand duurder zonder meer verbruik
Daarnaast is wat aanbieders doen een inschatting maken op u verbruik van het afgelopen jaar of van het gemiddelde. U betaald dit en het kan dan alsnog dat u geld terug krijgt of bij moet betalen
Verbruikt wordt namelijk 1x per jaar berekend met u voorschot op jaaropgave en dan weet u pas of u te veel of te weinig betaald
Bij Essent betaal je geen premie, maar een maandelijkse voorschot. 5 jarige overeenkomsten bestaan niet, tenzij u een ondernemer bent.
Een voorschot zegt verder ook niets. Ik kan adverteren met een voorschot van 50 euro. Maar dan moet u na een jaar flink bijbetalen.
De enige die iets kan uitzoeken bent uzelf. U weet immers wat u hebt afgesloten.
Ik wil u in de armen nemen om dit grondig uit te zoeken.
Na het bericht in het Algemeen Dagblad over een voicemail, waarin twee telefonische verkopers zich respectloos uiten over potentiële klanten van Essent, is er opnieuw een voicemail opgedoken. In deze voicemail zeggen de verkopers niet altijd eerlijk te handelen. Wij betreuren deze voorvallen ten zeerste en bieden onze excuses aan aan de ontvangers van deze voicemails.
Deze gesprekken gaan in tegen wat wij belangrijk vinden, namelijk eerlijk, transparant en fatsoenlijk zakendoen. Onze klanten zijn de basis van ons bedrijf en elke potentiële klant moet op elk moment eerlijk en met respect worden behandeld. Daarom gaan we deze signalen serieus onderzoeken. In afwachting van de uitkomst van dit onderzoek stoppen we per direct met deze verkooppartij voor de werving van nieuwe klanten. Daarnaast starten we een onderzoek naar onze verkoopprocessen om deze aan te scherpen. Voor Essent staat een ding vast: de praktijk die uit de voicemails blijkt staat lijnrecht tegenover waar wij voor staan.
Helaas voor sommige beantwoorders bestaat een 5 jaar contract voor particulieren wel. https://www.essent.nl/content/particulier/producten/stroom_gas/mono-5jaar.html#vast
Jendella@ u kunt een klacht indienen bij klacht bij consuwijzer ACM
5 jaar is onredelijk bezwarend en kan je gewoon na 1 jaar opzeggen.
Neo, alleen als de overeenkomst teveel in het voordeel is, van in dit geval Essent. En dat is hier niet het geval. TS heeft gekozen voor de 'beste' aanbieding. https://www.essent.nl/content/particulier/producten/stroom_gas/alle-aanbiedingen.html
Heremietkreeft, waarover een klacht indienen dan bij Consuwijzer?
@COOKIES, ik lees iun de vraag een klacht en aangezien er een 'overstroming' lijkt te zijn van klachten over Essent kan een klacht bij de ACM helemaal geen kwaad.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer