je
door jendella Feb 11, 2019 om 14:01
Huishouden & energie

Breda Essent

Goedemiddag heer/dame, d.d. 11-02-2019

Ik heb het gevoel dat Essent mij hebt afgedwaald. Ik heb een aanbieding voor 5 jaar goedkoop energie aangegaan en zie dat mijn premie € 130 per maand is en niet dat ik verwacht hebt met een lagere premie dat overal rondgebazuind is op € 105 zijn echt allemaal lokkertjes om af te dwalen.
In die aanbieding stond ook dat ik € 100 zou ontvangen en jammergenog kan ik niet meer terug inzien en Essent komt motieven dat ik in die aanbieding al korting hebt ontvangen. Indien ik de korting zou krijgen, waarom moet ik dan € 130 per maand betalen en ziet op andere aanbiedingen dat de premie maar € 105 per maand is met die aanbiedingen dat Essent rondbazuind

Ik wil u in de armen nemen om dit grondig uit te zoeken.

Met gevoelend voor de consumenten.

Met vriendelijke groet,

dhr. P.L.Dom

1992 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2019 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou Jendella, laat dat gevoelen maar achterwege. U zult wel een zakelijk contract aangegaan zijn, dat het vijf jaar duurt, want dat is niet voor particulieren. Die € 105 zal wel exclusief btw zijn.

Zoals u weet is dit het forum, en wij laten ons hier niet in de armen nemen.

tenormin
door tenormin Feb 11, 2019 om 14:13
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Wel "schattig": in de armen nemen, toch @tijger1? ;-)

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2019 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dit is geen datingsite.:-))

je
door jendella Feb 11, 2019 om 15:10
12 Antwoorden / 2 Vragen

Goedemiddag, U hebt het helemaal mis omdat ik geen zaak hebt en toch bij aanbieding van Essent bent aangegaan.
Ik wil met klem vermelden dat u niet onwetend een oordeel kan geven wat anderen ervaren.
Met vriendelijke groet,
Jendella

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2019 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jendella. Was er een pistool op uw hoofd gericht? Dan hebt u recht van spreken.

costnix
door costnix Feb 11, 2019 om 16:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Groepsknuffel?

Gr
door Grunn1 Feb 11, 2019 om 17:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tijger, als particulier kan je ook een 5 jarig contract afsluiten.

simon55
door simon55 - Feb 11, 2019 om 14:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik neem mijn buurvrouw wel in de armen

Cookies
door Cookies - Feb 11, 2019 om 14:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik wil u in de armen nemen om dit grondig uit te zoeken.

Mijn uurloon bedraagt 145,- ex. btw.

simon55
door simon55 Feb 11, 2019 om 14:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Da s n koopje

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2019 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@cookies. Wat is dat nou? Afbraakprijzen aanbieden om klantjes te werven?

costnix
door costnix Feb 11, 2019 om 16:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal wl en aanbieding van @cookies zijn. ????

Cookies
door Cookies Feb 11, 2019 om 16:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, costnix, dit is excl. de verborgen kosten.

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2019 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze kunnen zeker nooit meer opzeggen:-)).

@H
door @HENK@ - Feb 11, 2019 om 14:30
159 Antwoorden / 1 Vragen

misschien een tip, probeer niet op een ander nivo te schrijven dan wat je bent, het is beter en waarschijnlijk leesbaarder om gewoon "gewoon" te blijven .....

costnix
door costnix Feb 11, 2019 om 16:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Niet iedereen is goed in Nederlands. Er zijn 2,5 miljoen laaggeletterden:
https://www.lezenenschrijven.nl/over-laaggeletterdheid/feiten-cijfers/

Ik maar ook wel eens een tijpvaudh.

@H
door @HENK@ Feb 11, 2019 om 16:53
159 Antwoorden / 1 Vragen

beste costnix   ,

ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik foutloos schrijf, verre van dat, ik ben ook heeeel zeker geen neerlandicus.

Ik lees hier tussen de regels door alleen een poging tot ander taalgebruik dan wat de TS gewend is en dat probeerde ik af te raden, het is ongemakkelijk voor de schrijver zelf en onleesbaar voor de lezer!
Dus niet denigrerend maar goed bedoeld!

sjjoppy
door sjjoppy Feb 11, 2019 om 17:44
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@henk@
Uw bedoeling wordt door de meesten zo begrepen.

@H
door @HENK@ Feb 11, 2019 om 18:41
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ sjoppie

Tnx !!

Voor eenieder die het niet zo zag, ik zal ook de laatste zijn om te beweren dat ik niet kritisch, sarcastisch en/ of neerbuigend kan zijn maar de keren dat ik dat doe zijn dan denk ik ook echt overduidelijk en bewust!!

Cookies
door Cookies Feb 11, 2019 om 18:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet door mij, sjoppie. Henk schrijft toch "een tip",  is duidelijk genoeg lijkt mij.

@H
door @HENK@ Feb 11, 2019 om 19:07
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ cookies

Sjoppie's opmerking  kwam net als die van jou nu bij mij over als dat hij begreep dat ik het goed bedoelde hoor.

Letters zonder gezicht kunnen lastig zijn ... :-)

sjjoppy
door sjjoppy Feb 12, 2019 om 07:04
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@henk@,
jammer dat @cookies niet begreep wat ik schreef en is het bij u wel goed overgekomen, ik leer zo dat ik iets uitgebreider moet reageren omdat er ook anderen meelezen.

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2019 om 14:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor 5 jaar? Als particulier? Sowieso een veel te lange termijn; nooit doen.
En het te betalen voorschotbedrag zegt niet zoveel. Je moet kijken naar je jaarverbruik.
En hier op dit forum zoeken we zoiets niet grondig uit. Je moet zelf iets grondig uitzoeken oftewel lezen vóórdat je ergens mee akkoord gaat.

lo
door lovewinnie - Feb 11, 2019 om 14:35
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Maand tarief is inschatting. Vanwegen verhoging belastingen (ligt aan overheidt niet aan energie maatschappij) wordt maand termijn sowieso a 10/15 euro per maand duurder zonder meer verbruik

Daarnaast is wat aanbieders doen een inschatting maken op u verbruik van het afgelopen jaar of van het gemiddelde. U betaald dit en het kan dan alsnog dat u geld terug krijgt of bij moet betalen
Verbruikt wordt namelijk 1x per jaar berekend met u voorschot op jaaropgave en dan weet u pas of u te veel of te weinig betaald

ne
door neodutchio - Feb 11, 2019 om 14:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bij Essent betaal je geen premie, maar een maandelijkse voorschot. 5 jarige overeenkomsten bestaan niet, tenzij u een ondernemer bent.
Een voorschot zegt verder ook niets. Ik kan adverteren met een voorschot van 50 euro. Maar dan moet u na een jaar flink bijbetalen.

De enige die iets kan uitzoeken bent uzelf. U weet immers wat u hebt afgesloten.

gerbera
door gerbera - Feb 11, 2019 om 15:03
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wil u in de armen nemen om dit grondig uit te zoeken.

Helaas kan ik u niet helpen, ben ook maar een gewoon forumlid.

hammond
door hammond - Feb 11, 2019 om 16:00
122 Antwoorden / 15 Vragen

Na het bericht in het Algemeen Dagblad over een voicemail, waarin twee telefonische verkopers zich respectloos uiten over potentiële klanten van Essent, is er opnieuw een voicemail opgedoken. In deze voicemail zeggen de verkopers niet altijd eerlijk te handelen. Wij betreuren deze voorvallen ten zeerste en bieden onze excuses aan aan de ontvangers van deze voicemails.

Deze gesprekken gaan in tegen wat wij belangrijk vinden, namelijk eerlijk, transparant en fatsoenlijk zakendoen. Onze klanten zijn de basis van ons bedrijf en elke potentiële klant moet op elk moment eerlijk en met respect worden behandeld. Daarom gaan we deze signalen serieus onderzoeken. In afwachting van de uitkomst van dit onderzoek stoppen we per direct met deze verkooppartij voor de werving van nieuwe klanten. Daarnaast starten we een onderzoek naar onze verkoopprocessen om deze aan te scherpen. Voor Essent staat een ding vast: de praktijk die uit de voicemails blijkt staat lijnrecht tegenover waar wij voor staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 11, 2019 om 16:16
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas voor sommige beantwoorders bestaat een 5 jaar contract voor particulieren wel. https://www.essent.nl/content/particulier/producten/stroom_gas/mono-5jaar.html#vast

Jendella@ u kunt een klacht indienen bij klacht bij consuwijzer ACM

ne
door neodutchio Feb 11, 2019 om 16:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

5 jaar is onredelijk bezwarend en kan je gewoon na 1 jaar opzeggen.

Cookies
door Cookies Feb 11, 2019 om 16:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Neo, alleen als de overeenkomst teveel in het voordeel is, van in dit geval Essent. En dat is hier niet het geval. TS heeft gekozen voor de 'beste' aanbieding. https://www.essent.nl/content/particulier/producten/stroom_gas/alle-aanbiedingen.html

Cookies
door Cookies Feb 11, 2019 om 16:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heremietkreeft, waarover een klacht indienen dan bij Consuwijzer?

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 11, 2019 om 16:51
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@COOKIES, ik lees iun de vraag een klacht en aangezien er een 'overstroming' lijkt te zijn van klachten over Essent kan een klacht bij de ACM helemaal geen kwaad.