door Sevil 30 apr. 2021 om 19:24
Huishouden & energie

Brieven zijn niet bezorgd door Post. Nl

Gisteren verwachtte ik twee belangerijke brieven die stonden op app. Tevens heb ik gisterochtend een melding heeft ontvangen dat de bezorger onderweg was. De  postbode kwam inderdaad langs maar bezorgde verkeerd brieven bij mij. Toen heb ik gelijk buiten gegaan om verkeerd bezorgde brieven terug te geven. Toen heb ik mijn buurman gezien. Die postbode heeft ook bij hem verkeerde brieven bezorgd. Toen heb ik de postbode gevraagd waar mijn brieven waren. Hij zocht overal naar mijn brieven maar kon nergens vinden. Vandaag heb ik ook geen brieven ontvangen. Ik heb al sinds gisteren meerdere keren met Post. Nl gesproken zonder succes. Ze kunnen niet achterhalen waar mijn brieven zijn. Aangezien eerdere fouten van de postbode denk ik dat hij bij verkeerd adres mijn brieven bezorgd zou worden. Helaas neemt Post. Nl steeds meer goedkope en onervaren mensen in dienst om geld te besparen en daar gaat iets mis... Vroeger hadden we een bezorger die jarenlang in dienst van Post. Nl was, die iedereen in de buurt kende. Toen had ik nooit zon probleem. Maar nieuwe krachten zijn goedkoop voor Post. Nl. Vandaar denk ik dat ze mensen in dienst nemen die zelf de namen van straten niet goed weet en niemand in de buurt kent.

3049 17 Rapporteer
door heremietkreeft - 30 apr. 2021 om 19:37
13329 Antwoorden / 184 Vragen
1

Indien u de meldingg via track & trace kreeg is het het meest eenvoudige om na te gaan wie de afzender was en dan om herzending vragen.

Daarnaast is het uitermate zinvol om deze info te lezen: Deze Klacht indienen | PostNL en vooral ook deze m.bt de verdere klachtmogelijkheden:  

Klachten. Heeft u een klacht over de postbezorging van PostNL? Meld dit dan als eerste bij het bedrijf zelf. Bent u niet tevreden over de afhandeling dan kunt u uw klacht neerleggen bij de Geschillencommissie Post. De behandeling van een klacht bij deze instantie kost € 27,50. U krijgt dit bedrag terug wanneer de commissie u gelijk geeft.

Se
door Sevil 1 mei 2021 om 02:40
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om gewone posten. Omdat ik mijn post heeft geactiveerd ontvang ik meldingen ook voor gewone posten als ze onderweg zijn. Ik heb zelfs deze brieven al eerder op Post. Nl app bekeken. Bij ene brief kan ik  de verzender wel achterhalen maar bij de ander niet. Post. Nl is een zeer winstgericht bedrijf. De afgelopen jaren hebben ze veel postboden vervangen met nieuwe tijdelijk goedkope krachten om geld te besparen. Vroeger heb ik nooit zulke problemen gehad met Post. Nl maar nu wel want de nieuwe bezorger weet de namen van straten niet. Hij kent niemand in de buurt. De afgelopen jaar heeft hij tenminste 4 kleine pakketjes van mij kwijtgeraakt. Hij heeft 5 keer verkeerde kleinevpakketten/brieven bij mij bezorgd.

door tijger1 - 30 apr. 2021 om 19:38
41549 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ik krijg trouwens geen melding dat de bezorger onderweg is met mijn post. Alleen van pakjes met track en trace krijg ik een melding.

door getty 30 apr. 2021 om 19:41
3560 Antwoorden / 10 Vragen

Ik wel, daar kan je je speciaal voor aanmelden

door tijger1 30 apr. 2021 om 19:50
41549 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe doe je dat dan?

door getty 30 apr. 2021 om 20:02
3560 Antwoorden / 10 Vragen

Via de app waar ook de track en tracé instaat

door tijger1 30 apr. 2021 om 20:17
41549 Antwoorden / 21 Vragen

Nou helemaal bekeken, zie nergens iets wat je zou kunnen aanklikken dat je een bericht krijgt als de bezorger onderweg is.

Ik heb het natuurlijk over gewone post,

door getty 30 apr. 2021 om 20:19
3560 Antwoorden / 10 Vragen

Ja ik ook

je moet je daar voor aanmelden, dan krijg je een code per post en na activering zie je de post in de post nl app

door getty 30 apr. 2021 om 20:20
3560 Antwoorden / 10 Vragen
door tijger1 30 apr. 2021 om 20:27
41549 Antwoorden / 21 Vragen

Er was geschreven dat je een bericht kreeg dat de bezorger onderweg is.

door getty 30 apr. 2021 om 20:30
3560 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat kan dus met die app
dan zie je welke post je krijgt als je in de app kijkt

 wat is er nu niet duidelijk?

door tijger1 30 apr. 2021 om 20:56
41549 Antwoorden / 21 Vragen

Nu compleet duidelijk. Je krijg dus GEEN melding dat de bezorger onderweg is.

door tijger1 30 apr. 2021 om 21:29
41549 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, daar staat een plaatje van het betreffende poststuk, maar geen bericht dat de bezorger onderweg is.

Dat is alleen het geval bij track en trace.

door tenormin 1 mei 2021 om 01:32
15836 Antwoorden / 98 Vragen

@getty, waarom zo vreselijk eigenwijs. Dat schrijf jij, ... Tja, dat is toch al bekend? Tijger1 kent dit/deze service duidelijk niet. Ik ook niet: heb niet eens een mobiele telefoon, maar geloof een ieder op zijn/haar woord en, na gebruik Google: jazeker het kan dus echt wel, met gewone briefpost. En app. Mooie voruitgang.

Se
door Sevil 1 mei 2021 om 02:26
Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg regelmatig meldingen voor gewone posten omdat ik mijn post heeft geactiveerd. Ik heb zelfs al eerdeer deze brieven op Post. Nl app bekeken en vervolgens heb ik een melding ontvangen dat de post onderweg was. Helaas bezorgde de postbode verkeerde brieven bij mij. Wat is gebeurd met mijn brieven is onbekend.

Se
door Sevil 1 mei 2021 om 02:47
Antwoorden / 1 Vragen

Als je mijn post activeert kan je brieven in de app zien. Tevens ontvang je een melding als de post onderweg is. Deze melding ontvang je ook voor gewone posten.

door chris74 1 mei 2021 om 08:33
541 Antwoorden / 43 Vragen

Ook ik heb de postnl app en krijg dan een melding dat er die dag een brief of kaart bezorgd wordt en heb het zelfs in augustus 2020 gehad dat die brief niet aan gekomen is, deze brief is pas ergens in oktober bij ons terecht gekomen, hebben toen ook geklaagd bij postnl maar konden niets doen omdat wij de afzender waren.

door tijger1 1 mei 2021 om 10:18
41549 Antwoorden / 21 Vragen

Men krijgt in die post app dus geen bericht dat de bezorger onderweg is. Er staat alleen een plaatje van het poststuk wat wellicht gaat komen.

Je
door Jeff59761 1 mei 2021 om 11:39
33 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik krijg keurig melding dat de bezorger onderweg is bij pakketten met track en trace en briefpost zonder track en trace gewoon goed kijken bij instellingen het staat er echt. (of eerst een nieuwe bril of nieuwe lenzen aanschaffen natuurlijk)

door getty - 30 apr. 2021 om 19:42
3560 Antwoorden / 10 Vragen
2

Verzender benaderen voor duplicaat als u het met een paar dagen nog niet hebt ontvangen

Hier overigens nooit klachten over de postbezorgers.

Se
door Sevil 1 mei 2021 om 02:59
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie. Ik kan gegevens van een verzender achterhalen maar de tweede niet. Op de tweede brief zie ik alleen logo van overheidinstanties. Normaalgesproken staat rechts van het beeldmerk het woordmerk van de instantie. Maar bij deze brief zie ik alleen de logo en geen woordmerk. 

door diumenge - 30 apr. 2021 om 19:50
11854 Antwoorden / 15 Vragen
1

Vraag aan de afzender gewoon even een digitaal exemplaar. Papier post is achterhaald.

Se
door Sevil 1 mei 2021 om 03:11
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie. Inderdaad is papier post achterhaalt. Desondanks sturen ze nogsteeds papieren posten. Ik kan gegevens van een verzender wel achterhalen en inmiddels contact met hun heeft opgenomen maar de tweede niet. Het is wel duidelijk dat de brief afkomstig is van een overheidinstantie maar welke is niet bekend. Normaalgesproken staat rechts van het beeldmerk ook woordmerk van de instantie. Maar ik zie alleen de logo en geen woordmerk. Bijna altijd sturen ze ook een  digitaal exemplaar via mijn overheid maar in dit geval niet. 

rj
door rjw 1 mei 2021 om 09:12
1992 Antwoorden / 5 Vragen

Als het van een overheidsinstantie is, staat het dan ook niet in je berichtenbox van de overheid?

door diumenge 1 mei 2021 om 14:10
11854 Antwoorden / 15 Vragen

Als je niet weet wie de afzender is, hoe we je dan dat de brieven belangrijk zijn?

door marita5 - 30 apr. 2021 om 21:11
9817 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Sevil , 

Ik heb al sinds gisteren meerdere keren met Post. Nl gesproken zonder succes

De verzender is verantwoordelijk , deze heeft een overeenkomst met Post.nl , u niet . 

Bied dit geen oplossing , kunt u deze voorbeeldbrief sturen : Klaag als ontvanger , klik op de rode regel . 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-ontvanger/

Se
door Sevil 1 mei 2021 om 03:22
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie. Post. Nl behandelt de klachten niet inhoudelijk omdat ze een winstgericht bedrijf is en niet klantgericht. Ze bieden alleen een oplossing als het probleem door een ander instantie is benaderd zoals Vara. Het helpt ook klein beetje als je je probleem via online zichtbaar maakt. Het gaat namelijk altijd een goede naam.. Arrogantie van een monopolie.

sw
door swat1500 - 30 apr. 2021 om 23:31
3106 Antwoorden / 0 Vragen
0
door tenormin 30 apr. 2021 om 23:49
15836 Antwoorden / 98 Vragen

Waar de post blijft na melding dat de bezorger, via app, onderweg is en toch niet komt. M.a.w. de TS denkt, niet zo vreemd overigens, dat de post ergens in een andere bus terecht is gekomen.

door tijger1 1 mei 2021 om 00:26
41549 Antwoorden / 21 Vragen

Kan dus rustig een dag of twee later komen. Niets bijzonders.

Se
door Sevil 1 mei 2021 om 03:37
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag niks. Ik probeer een probleem zichtbaar te maken. Trouwens is het niet mijn eerste slechte ervaring met Post. Nl. Vroeger hadden we een aantal vaste bezorgers die bijna iedereen in de buurt kende. Ze waren allemaal weg. In plaats daarvan kregen we nieuwe bezorgers die niemand kent en zelf de namen van straten niet goed weet. Afgelopen jaar hebben ze bij mij tenminste 6 keer verkeerde brieven of kleine pakketten bezorgd en tenminste 5 keer mijn brieven of kleine pakketjes kwijtgeraakt. Ik moest een keer een kilometer verderop lopen om bij mij verkeerd bezorgde kleine pakket bij de juiste persoon te bezorgen. Af en toe denk ik daarom dat Post. Nl mij wat geld moet betalen aangezien speel ik af en toe de rol van de bezorger...

door aurora1 3 mei 2021 om 21:02
15271 Antwoorden / 6 Vragen

Overdrijven is ook een kunst; hoe zit het met het formaat van uw duim?

door panter22 - 1 mei 2021 om 08:46
4816 Antwoorden / Vragen
0

Nu ben je afhankelijk van degene die jouw brief heeft ontvangen en de moeite neemt om de brief in de goede bus te doen.


Ye
door Yenthie - 1 mei 2021 om 09:07
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij mij staan ook wel eens brieven in de app die een dag of 2 later komen.wat je misschien zelf kan doen maar dat moet je willen bij de buren in de straat aan bellen vragen of ze post van jou heb gekregen wel even bij zeggen dat de postcode een foutje heeft gemaakt.of over een paar dagen degene waar je een brief van kreeg even bellen en zeggen dat je deze nog niet gekregen heb.misschien kunnen ze hem opnieuw sturen.

door 1paul - 1 mei 2021 om 09:09
1697 Antwoorden / 0 Vragen
0

meld bij de afzender uw probleem, deze is verantwoordelijk....

door heremietkreeft - 1 mei 2021 om 10:28
13329 Antwoorden / 184 Vragen
0

U kreeg een aantal reacties en tips. Daarin is aangegeven wat u mogelijk kunt doen. Meer of minder is er niet aan te geven op uw in eerste instantie al duidelijke vraag. U blijft evenwel uw wrevel herhalen.

lo
door lovewinnie - 1 mei 2021 om 13:28
1043 Antwoorden / 1 Vragen
0

Krijg regelmatig melding dat post onderweg is. Met verwachte leverdatum. Echter komt het nog wel is voor dat post 1 a 2 dagen later pas komt. Ondanks dat app dag en tijd meld. 
En ja je krijgt een melding dat post onderweg is maar dat biedt geen garantie .  Uiteindelijk paar keer gehad dat ik de post niet kreeg maar weet het dan meestal wel te vinden 
Postbode gooit mijn post regelmatig straat verder , zelfde huisnummer in de bus en haar oost bij ons

door Sprietje - 1 mei 2021 om 13:29
837 Antwoorden / 1 Vragen
1

De melding dat de postbezorger onderweg is, betekent dat hij aan zijn ronde begonnen is. Betekent NIET dat hij specifiek naar jouw adres onderweg is. Of het in dat beroemde 'vroeger' nooit voorkwam dat een brief niet bezorgd werd, kunt u helemaal niet weten.

Als het in de app staat, kan het door drukte e.d. altijd nog een paar dagen duren voordat je de brief krijgt. Dat staat ook op de Postnl site:

Post in Mijn Post nog niet ontvangen

Poststukken die je ziet in Mijn Post worden meestal bezorgd op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag). Soms duurt het iets langer, maar nooit meer dan vier bezorgdagen.

Als je erg zenuwachtig wordt van aangekondigde, maar nog niet ontvangen post, adviseer ik je de app te verwijderen.

door panter22 - 1 mei 2021 om 14:31
4816 Antwoorden / Vragen
0

Als in de app staat dat de bezorger onderweg is, dan heeft hij je brief of pakket bij zich en wordt het dezelfde dag bezorgd.
Maar de postbode heeft niet altijd zo'n scan apparaat bij zich en gooit de brief dan zo in de bus en krijg je per mail of app geen bevestiging met tijdstip van bezorging.
Je komt er dus nooit meer achter.

door aurora1 - 1 mei 2021 om 14:43
15271 Antwoorden / 6 Vragen
2

Wat is uw vraag? 

Ik ben het overigens op geen enkele wijze met u eens: hier wordt de post al sinds jaar en dag uitstekend bezorgd. Datzelfde geldt voor de andere adressen waar ik gewoond heb.
Met uw onterechte geklaag en gejammer stelt u een hele groep ijverige en laagbetaalde mensen in een slecht daglicht. Shame on you!
Als u meent het beter te kunnen, dan moet u zelf maar postbezorger worden. En wat ook een onzin dat iedereen de postbezorgers zouden moeten kennen? Hoe verzint u het?
Zonde van de tijd van iedereen om deze onterechte klaagzang te lezen.
Daar is dit forum ook niet voor bedoeld. Klagen kunt u beter in eigen kring. "Belangrijke Brieven" onderweg? Bent u helderziende? U houdt die postbezorgers die toch al weinig tijd hebben bovendien ook nog van hun werk. En als een "Belangrijke Brief" een dagje later komt dan u vindt dat die moet arriveren, dan is er ook nog niets aan de hand. 

Verwijder die app dan hoeft u zich ook nergens druk over te maken (wat toch al onverstandig is).
Het is me overigens een raadsel hoe u weet dat brieven "belangrijk" zijn. 

Kunt u met die app door de enveloppen heen kijken? En wat is belangrijk?

Yv
door Yvonne-909 3 mei 2021 om 12:13
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dat jij goede ervaringen hebt met jouw postbezorger wil niet zeggen dat een andere postbezorger elders in het land ook zo'n geweldig fijne en gemotiveerde peer is.
Want dan zijn de verhalen over postbezorgers die de post weken- / maandenlang achterhouden ook fantasieverhalen?

Het kan zijn dat het plaatselijk bepaald is welke post wel of niet helemaal te volgen is als in track and trace.

Ik zie het wel in de app dat er post voor mij komt maar het verschilt nog wel eens wanneer het bezorgd wordt.

De app is gewoon een leuk speledingetje.

door aurora1 3 mei 2021 om 21:08
15271 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had het niet tegen u, wat is uw reactie tegen @ts?
Sommige mensen piepen direct als iets een keer niet zo gaat als ze zelf bedacht hebben.
Ts "probeert een probleem zichtbaar te maken" meldt hij. Op een openbaar consumentenforum dat voor vraag en beantwoorden is. ??Probleem zichtbaar maken doe je bij de veroorzaker van een probleem.
Mensen moeten niet zo snel klagen.


door Hajon 7 mei 2021 om 12:32
7 Antwoorden / Vragen

@ Aurora1 - U blaast wel erg hoog van de toren door dit als onterecht gejammer te beoordelen. Fijn dat bij u alles tot nu toe goed is gegaan, maar er zijn meerdere mensen met negatieve ervaringen met PostNL. Ik zelf constateer ook dat de bezorging veel slechter is geworden. Eigen ervaring: pakketjes die op de stoep achtergelaten worden of op een verkeerd adres 2 km verderop bezorgd. Gelukkig ben ik door die bewoner gebeld. Vorige week nog een brievenbuspakketje helemaal zoek geraakt, hoewel het volgens track&trace wel bij mij bezorgd zou zijn.
Informeer u eerst en lees ook eens dit: https://www.maxmeldpunt.nl/geld/veel-klachten-over-postbezorging-postnl/


door $0Msss.. - 1 mei 2021 om 18:51
673 Antwoorden / 9 Vragen
0

Waar woon je?

Nee,  ik hoef geen woonplaats maar  de oude Binnenstad was elke Straat duidelijk.
De Bloemkool wijken  na 1970 gebouwde hebben vaak geen straat maar blok huizen naam en dan is   links Ekster 50 en rechts Lijster 50,  en  hou dat maar eens foutloos uit elkaar als je nieuw bent of in een andere wijk moet invallen.

Ook mensen die er al jarenlang werken in normale straten die plotseling in vreemde buurt met zieken moeten  invallen gaan ook vaak de fout in...  dan  dag later  de bus vol en nogmaals bezorgen... 

Zelf zou ik de  Architecten en  Wethouders verantwoordelijk voor stellen, als ze nog leven?


va
door varaabonnee - 3 mei 2021 om 11:46
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik miste afgelopen week ook 2 postbezorgingen (tv gids dinsdag en tijdschrift donderdag. Contact met Postnl levert het volgende op: Dinsdag was Koningsdag, dus is er die dag niets bezorgd. Hierdoor loopt alle post van afgelopen week vertraging op. Als ik het na 5 dagen nog niet zou hebben kon ik weer contact opnemen. Volgens postnl mogen ze voor briefpost 1-5 dagen gebruiken om dit te bezorgen.
Wat een trieste organisatie is dat.

door Sprietje 3 mei 2021 om 12:27
837 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het triest om daarvoor de klantenservice lastig te vallen. Een abonnement op een t.v. gids is sowieso weggegooid geld.

door muzicaro - 3 mei 2021 om 20:00
51 Antwoorden / 15 Vragen
3

Als een brief in de app staat betekent dat alleen dat de machine hem heeft 'gezien' maar niet dat de brief al gesorteerd is. Ik ben zelf postbezorger, nee geen goedkope onervaren postbezorger, en loop al jaren dezelfde wijk. Het is niet zo netjes om de schuld alleen bij de bezorger te leggen. Vooral ook omdat die app geen enkele garantie biedt. Er zijn in het proces veel fasen waarin het mis kan gaan. Je schrijft deze klacht op 30 april terwijl het kort daarvoor Koningsdag was, een dag waarop ook de postbezorgers en sorteerders een vrije dag hebben. Zo ontstaan er automatisch achterstanden bij het sorteren en bezorgen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Johanverbeek - 11 mei 2021 om 21:25
Geldzaken & recht

Pand verhuren

Ik heb een bedrijfs hal ik ben hier eigenaar van
Ik geef deze netjes op in box3
Nu wil ik deze gaan verhuren
Moet ik dit op geven bij belasting
Als in komen 
En bij uwv ik heb namelijk ook aan vulling tozo regeling van wegen corona 
Graag hoor ik uw reactie 

Lees meer

el

Greenchoice en Windcentrale.

Ik heb 7 jaar geleden een winddeel gekocht. Greenchoice was toen mijn energieleverancier, die het aanbod deed van korting op de energierekening bij aanschaf van het winddeel bij de Windcentrale. Vorig jaar juni ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Na een tijd bleek, dat ik nog wel de onderhoudskosten van mijn winddeel moest betalen, maar geen rendement meer uitbetaald kreeg, omdat ik ge ... Lees meer

Sn
Snereb Iram - 9 mei 2021 om 09:41
Geldzaken & recht

Fishing sms

[Berichtenbox-MijnOverheid]   Geachte heer/mevrouw,   Er staat een bericht voor u klaar omtrent uw belastingteruggave 2020 met het kenmerk: WZ013223. Mogelijk moet u naar aanleiding van dit bericht actie ondernemen. U kunt via de onderstaande link het bericht openen om uw teruggave te ontvangen : https://s.id/teruggaveloket
Deze sms kreeg ik. Wat gebeurt er als ik er op klik? ... Lees meer