Brieven zijn niet bezorgd door Post. Nl
Gisteren verwachtte ik twee belangerijke brieven die stonden op app. Tevens heb ik gisterochtend een melding heeft ontvangen dat de bezorger onderweg was. De postbode kwam inderdaad langs maar bezorgde verkeerd brieven bij mij. Toen heb ik gelijk buiten gegaan om verkeerd bezorgde brieven terug te geven. Toen heb ik mijn buurman gezien. Die postbode heeft ook bij hem verkeerde brieven bezorgd. Toen heb ik de postbode gevraagd waar mijn brieven waren. Hij zocht overal naar mijn brieven maar kon nergens vinden. Vandaag heb ik ook geen brieven ontvangen. Ik heb al sinds gisteren meerdere keren met Post. Nl gesproken zonder succes. Ze kunnen niet achterhalen waar mijn brieven zijn. Aangezien eerdere fouten van de postbode denk ik dat hij bij verkeerd adres mijn brieven bezorgd zou worden. Helaas neemt Post. Nl steeds meer goedkope en onervaren mensen in dienst om geld te besparen en daar gaat iets mis... Vroeger hadden we een bezorger die jarenlang in dienst van Post. Nl was, die iedereen in de buurt kende. Toen had ik nooit zon probleem. Maar nieuwe krachten zijn goedkoop voor Post. Nl. Vandaar denk ik dat ze mensen in dienst nemen die zelf de namen van straten niet goed weet en niemand in de buurt kent.
Indien u de meldingg via track & trace kreeg is het het meest eenvoudige om na te gaan wie de afzender was en dan om herzending vragen.
Daarnaast is het uitermate zinvol om deze info te lezen: Deze Klacht indienen | PostNL en vooral ook deze m.bt de verdere klachtmogelijkheden:
Klachten. Heeft u een klacht over de postbezorging van PostNL? Meld dit dan als eerste bij het bedrijf zelf. Bent u niet tevreden over de afhandeling dan kunt u uw klacht neerleggen bij de Geschillencommissie Post. De behandeling van een klacht bij deze instantie kost € 27,50. U krijgt dit bedrag terug wanneer de commissie u gelijk geeft.
Het gaat om gewone posten. Omdat ik mijn post heeft geactiveerd ontvang ik meldingen ook voor gewone posten als ze onderweg zijn. Ik heb zelfs deze brieven al eerder op Post. Nl app bekeken. Bij ene brief kan ik de verzender wel achterhalen maar bij de ander niet. Post. Nl is een zeer winstgericht bedrijf. De afgelopen jaren hebben ze veel postboden vervangen met nieuwe tijdelijk goedkope krachten om geld te besparen. Vroeger heb ik nooit zulke problemen gehad met Post. Nl maar nu wel want de nieuwe bezorger weet de namen van straten niet. Hij kent niemand in de buurt. De afgelopen jaar heeft hij tenminste 4 kleine pakketjes van mij kwijtgeraakt. Hij heeft 5 keer verkeerde kleinevpakketten/brieven bij mij bezorgd.
Ik krijg trouwens geen melding dat de bezorger onderweg is met mijn post. Alleen van pakjes met track en trace krijg ik een melding.
Ik wel, daar kan je je speciaal voor aanmelden
En hoe doe je dat dan?
Via de app waar ook de track en tracé instaat
Nou helemaal bekeken, zie nergens iets wat je zou kunnen aanklikken dat je een bericht krijgt als de bezorger onderweg is.
Ik heb het natuurlijk over gewone post,
Ja ik ook
je moet je daar voor aanmelden, dan krijg je een code per post en na activering zie je de post in de post nl app
Er was geschreven dat je een bericht kreeg dat de bezorger onderweg is.
Ja dat kan dus met die app
dan zie je welke post je krijgt als je in de app kijkt
wat is er nu niet duidelijk?
Nu compleet duidelijk. Je krijg dus GEEN melding dat de bezorger onderweg is.
Ja, daar staat een plaatje van het betreffende poststuk, maar geen bericht dat de bezorger onderweg is.
Dat is alleen het geval bij track en trace.
@getty, waarom zo vreselijk eigenwijs. Dat schrijf jij, ... Tja, dat is toch al bekend? Tijger1 kent dit/deze service duidelijk niet. Ik ook niet: heb niet eens een mobiele telefoon, maar geloof een ieder op zijn/haar woord en, na gebruik Google: jazeker het kan dus echt wel, met gewone briefpost. En app. Mooie voruitgang.
Ik krijg regelmatig meldingen voor gewone posten omdat ik mijn post heeft geactiveerd. Ik heb zelfs al eerdeer deze brieven op Post. Nl app bekeken en vervolgens heb ik een melding ontvangen dat de post onderweg was. Helaas bezorgde de postbode verkeerde brieven bij mij. Wat is gebeurd met mijn brieven is onbekend.
Als je mijn post activeert kan je brieven in de app zien. Tevens ontvang je een melding als de post onderweg is. Deze melding ontvang je ook voor gewone posten.
Ook ik heb de postnl app en krijg dan een melding dat er die dag een brief of kaart bezorgd wordt en heb het zelfs in augustus 2020 gehad dat die brief niet aan gekomen is, deze brief is pas ergens in oktober bij ons terecht gekomen, hebben toen ook geklaagd bij postnl maar konden niets doen omdat wij de afzender waren.
Men krijgt in die post app dus geen bericht dat de bezorger onderweg is. Er staat alleen een plaatje van het poststuk wat wellicht gaat komen.
Ook ik krijg keurig melding dat de bezorger onderweg is bij pakketten met track en trace en briefpost zonder track en trace gewoon goed kijken bij instellingen het staat er echt. (of eerst een nieuwe bril of nieuwe lenzen aanschaffen natuurlijk)
Verzender benaderen voor duplicaat als u het met een paar dagen nog niet hebt ontvangen
Hier overigens nooit klachten over de postbezorgers.
Bedankt voor de reactie. Ik kan gegevens van een verzender achterhalen maar de tweede niet. Op de tweede brief zie ik alleen logo van overheidinstanties. Normaalgesproken staat rechts van het beeldmerk het woordmerk van de instantie. Maar bij deze brief zie ik alleen de logo en geen woordmerk.
@getty,
nu heb ik ook de post.nl app geïnstalleerd.
Blijft de oude post altijd zichtbaar of kan ik die verwijderen?
Die kan je verwijderen. Klik op de betreffende brief, dan zie je bovenaan een prullenbakje verschijnen.
Bedankt @sprietje, ze zijn weg.
@sjoppy: Dat was dan € 35,- ex. btw. Factuur wordt u toegezonden...
Dat wordt voor mij dan weer de hele week afzien....
Oh, dat vind ik vervelend. Het mag in 6 termijnen, komt dan wel 5 euro per termijn bij.;-))
Als het het maar niet variabel wordt. ;))
Bedenk me ineens dat @getty bij thuiskomst op 7 berichten attent gemaakt wordt.
Hahaha geen punt hoor!
Vraag aan de afzender gewoon even een digitaal exemplaar. Papier post is achterhaald.
Bedankt voor de reactie. Inderdaad is papier post achterhaalt. Desondanks sturen ze nogsteeds papieren posten. Ik kan gegevens van een verzender wel achterhalen en inmiddels contact met hun heeft opgenomen maar de tweede niet. Het is wel duidelijk dat de brief afkomstig is van een overheidinstantie maar welke is niet bekend. Normaalgesproken staat rechts van het beeldmerk ook woordmerk van de instantie. Maar ik zie alleen de logo en geen woordmerk. Bijna altijd sturen ze ook een digitaal exemplaar via mijn overheid maar in dit geval niet.
Als het van een overheidsinstantie is, staat het dan ook niet in je berichtenbox van de overheid?
Als je niet weet wie de afzender is, hoe we je dan dat de brieven belangrijk zijn?
Hallo Sevil ,
Ik heb al sinds gisteren meerdere keren met Post. Nl gesproken zonder succes
De verzender is verantwoordelijk , deze heeft een overeenkomst met Post.nl , u niet .
Bied dit geen oplossing , kunt u deze voorbeeldbrief sturen : Klaag als ontvanger , klik op de rode regel .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-ontvanger/
Bedankt voor de reactie. Post. Nl behandelt de klachten niet inhoudelijk omdat ze een winstgericht bedrijf is en niet klantgericht. Ze bieden alleen een oplossing als het probleem door een ander instantie is benaderd zoals Vara. Het helpt ook klein beetje als je je probleem via online zichtbaar maakt. Het gaat namelijk altijd een goede naam.. Arrogantie van een monopolie.
Wat is uw vraag?
Waar de post blijft na melding dat de bezorger, via app, onderweg is en toch niet komt. M.a.w. de TS denkt, niet zo vreemd overigens, dat de post ergens in een andere bus terecht is gekomen.
Kan dus rustig een dag of twee later komen. Niets bijzonders.
Ik vraag niks. Ik probeer een probleem zichtbaar te maken. Trouwens is het niet mijn eerste slechte ervaring met Post. Nl. Vroeger hadden we een aantal vaste bezorgers die bijna iedereen in de buurt kende. Ze waren allemaal weg. In plaats daarvan kregen we nieuwe bezorgers die niemand kent en zelf de namen van straten niet goed weet. Afgelopen jaar hebben ze bij mij tenminste 6 keer verkeerde brieven of kleine pakketten bezorgd en tenminste 5 keer mijn brieven of kleine pakketjes kwijtgeraakt. Ik moest een keer een kilometer verderop lopen om bij mij verkeerd bezorgde kleine pakket bij de juiste persoon te bezorgen. Af en toe denk ik daarom dat Post. Nl mij wat geld moet betalen aangezien speel ik af en toe de rol van de bezorger...
Overdrijven is ook een kunst; hoe zit het met het formaat van uw duim?
Nu ben je afhankelijk van degene die jouw brief heeft ontvangen en de moeite neemt om de brief in de goede bus te doen.
Bij mij staan ook wel eens brieven in de app die een dag of 2 later komen.wat je misschien zelf kan doen maar dat moet je willen bij de buren in de straat aan bellen vragen of ze post van jou heb gekregen wel even bij zeggen dat de postcode een foutje heeft gemaakt.of over een paar dagen degene waar je een brief van kreeg even bellen en zeggen dat je deze nog niet gekregen heb.misschien kunnen ze hem opnieuw sturen.
U kreeg een aantal reacties en tips. Daarin is aangegeven wat u mogelijk kunt doen. Meer of minder is er niet aan te geven op uw in eerste instantie al duidelijke vraag. U blijft evenwel uw wrevel herhalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer