Sh
door Shadow2007 Jun 7, 2019 om 10:05
Huishouden & energie

Budget energie heeft ons te vroeg overgenomen en nu kost ons dat 250 euro boete

de medewerker van budget energie heeft ons in de mediamarkt een energie contract aangeboden van budget energie, alles prima zou je denken, ze zouden het contract overnemen op het moment dat het contract van eneco zou stoppen. nu hebben ze het contract van eneco zo"n 20 dagen eerder overgenomen en daardoor zijn wij nu een boete van 350 euro verschuldigd aan eneco, hiervan vergoed budget energie er 100 want die andere 250 euro is de boete die eneco voor ons had betaald aan een andere energiemaatschappij toen zij ons overnomen, en doordat we dus eerder overstappen moeten we die ook terug betalen. budget energie zegt jullie hoeven niks te doen, alles wordt geregeld en het kost jullie niks en jullie hebben ook nog goede tarieven. dit dat klink allemaal goed, dus wij tekenen, en krijgen dus het contract via de mail. ze hebben gezegd wij hoeven niks te doen het komt allemaal in orde, niet dus. ik heb hun gebeld maar helaas zij kunnen niks voor ons doen.

6549 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2019 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Budget energie heeft de fout gemaakt. Lees eens hier wat u kunt doen.

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/alles-over-opzeggen

Maar waarom laat u zich verleiden om steeds over te stappen? Regel dat voortaan zelf via een prijsvergelijker.

holstein
door holstein - Jun 7, 2019 om 10:13
922 Antwoorden / 16 Vragen

Uiteindelijk had je zelf moeten checken hoe het zit met je lopende contract, ze kunnen van alles wel roepen en die praatjes van al die mensen die het beste met je voor hebben moet je een heel eind van weg blijven, want in hun ogen zit je altijd verkeerd....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 7, 2019 om 10:22
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de reactie van @TIJGER1 waarop ikals aanvulling de vraag heb waarom u zich bij Media Markt heeft laten verleiden. Denkt u werkelijk dat het nu voor u goedkoper zal zijn? Bovendien waren er al meerdere klachten over de colportage wijze die budget anteert met een vriendelijk kopje koffie.

Heeft u tijdens het colportagegesprek zwart-wit bevestigd gekregen dat 'budget'zou overnemen op het moment dat uw overeenkomst met Eneco zou eindigen?
Zo ja, dan is er in feite sprake van in gebreke blijven m.b.t. de naleving van de overeenkomst, zie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  maar als dat niet zo is heeft u daar niets aan.
M.b.t. deze aankoop heeft u helaas geen bedektijd liujkt mij: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd  Ik zie dat inmiddels @MARITA5 ook een andere relevante tip met verwijzinig geeft die o.a. aansluit op mijn opmerking m.b.t. het in gebreke blijven m.b.t. naleven van een overeenkomst..

marita5
door marita5 - Jun 7, 2019 om 10:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Zwart-Roffel ,

Mijn nieuwe energieleverancier heeft mij eerder dan afgesproken overgenomen. Nu moet ik een opzegvergoeding betalen. Wat kan ik doen?

Hebt u met uw nieuwe energieleverancier een datum afgesproken voor de overstap? Dan moet hij zich hieraan houden. Heeft uw nieuwe leverancier u eerder overgenomen dan was afgesproken? En brengt uw oude leverancier u een opzegvergoeding in rekening? Of vervalt hierdoor uw actiekorting? Dan komt uw nieuwe energieleverancier het contract niet na. U kunt uw schade verhalen op uw nieuwe energieleverancier.

Hebt u geen datum afgesproken voor de overstap? Dan had uw nieuwe energieleverancier moeten nagaan of u nog een lopend energiecontract had. En tot wanneer dit contract duurde. Dit hebben energieleveranciers onderling afgesproken in de Gedragscode Consument en Energieleverancier. Heeft uw leverancier dit niet gedaan? Dan mag u uw schade verhalen op uw nieuwe energieleverancier.

Wat kan ik doen als mijn opzegvergoeding te hoog is

Brengt uw energieleverancier een te hoge opzegvergoeding in rekening? Stuurt hij de rekening hiervoor niet binnen 6 weken na uw overstap of verhuizing? Of vraagt uw oude energieleverancier een opzegvergoeding doordat uw nieuwe energieleverancier u te vroeg overnam? En wil de leverancier het probleem niet oplossen? Schrijf dan een brief of e-mail naar uw energieleverancier.

Voorbeeldbrief , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/energie/voorbeeldbrief-algemene-klacht-aan-energieleverancier

Contact Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

Magnum007
door Magnum007 - Jun 7, 2019 om 11:48
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Zwart-Roffel,

Ik ben blij,dat je dit probleem aan de orde stelt.

Ik erger mij ook aan de opdringerige verkooppraatjes van de energieverkopers bij Mediamarkt.
Zelfs de gewone verkopers proberen je te verleiden om over te stappen van energieleverancier door enorme kortingen te geven bij aankoop van een produkt.

Voortaan eerst informeren bij je huidige energieleverancier dus voordat je overstapt.

mo
door mof - Jun 7, 2019 om 13:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u dit op papier heeft kun u Budget energie aansprakelijk stellen. Zoniet, dan heeft u pech.

re
door red1 - Jun 7, 2019 om 15:03
329 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn toch nog mensen die er in trappen Bij de Media markt

re
door red1 - Jun 7, 2019 om 15:03
329 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn toch nog mensen die er in trappen Bij de Media markt

vh
door vhouten - Jun 7, 2019 om 15:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze narigheid meegemaakt met Nuon, gewoon vals voorgelicht door de colpoteur. In het contract ging het over gas en elektra maar wij hebben geen gas. Daar heeft hij dus een streep doorgezet want wat je niet had hoefde je niet te betalen. Toen ik via de mail het werkelijke contract van Nuon ontving bleken de prijzen niet te gelden voor alleen elektra. En ondanks, dat ik de colpoteur terug had laten komen omdat ik het niet vertrouwde en zijn registratienummer heb doorgegeven aan Nuon moest ik de boete, die Nuon aan mijn oude energieleveraar had betaald (€ 350) aan hun terug betalen.

tijger1
door tijger1 Jun 7, 2019 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar colporteurs liegen gewoon, mag toch welbekend verondersteld worden.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2019 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam? Krijg je nog meer 'aanbiedingen'.

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

panter22
door panter22 - Jun 7, 2019 om 18:06
6599 Antwoorden / Vragen

Een energiecontract lees je niet uitgebreid als je het afsluit. Daarom heb je 14 dagen herroepingsrecht. Kun je thuis nog even nalezen waarvoor je getekend hebt. Heb je niet gedaan en nu zit je aan het contract vast.
Maar het is nooit te laat om nog even de voornaamste zaken uit het contract te lezen Belangrijk is wanneer het contract met Budget energie ingaat  Kijk daarna naar de bijdrage van Marita5 en lees welke regel voor jou van toepassing is..
Budget energie zal vast wel een reden hebben gegeven waarom zij niets voor jullie kunnen doen. Even over nadenken.
Heb je een contract afgesloten voor 3 jaar?
Kijk eens in de actievoorwaarden, mn artikel 11
https://picscdn.redblue.de/doi/msh-pixelboxx-1141322604/

Wanneer uw overeenkomst met Budget Energie precies ingaat, hangt af van de looptijd van de overeenkomst met uw huidige leverancier. Loopt deze overeenkomst na uw aanmelding bij Budget Energie nog korter dan acht maanden door, dan start de levering via Budget Energie na afloop van uw huidige overeenkomst. Loopt uw huidige overeenkomst nog langer dan acht maanden door, dan zal Budget Energie u per mail op de hoogte brengen van een mogelijke opzegvergoeding en wordt het verzenden van de leveringsovereenkomst uitgesteld.

clio23
door clio23 - Jun 8, 2019 om 12:39
46 Antwoorden / 0 Vragen

Als je overstapt krijg je een contract thuisgestuurd of gemaild waarin de datum vermeld wordt van de overstap of er staat zo spoedig mogelijk. Als je dit niet controleert en niet reageert heb je na 14 dagen geen poot meer om op te staan.

Gr
door Grunn1 - Jun 8, 2019 om 15:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik twijfel of er hier iets fout is gegaan en wel hierom.
Budget energie neemt uw contract over en betaald de overstap boete. Die overstap boete is 100 euro en die is betaald door Budget energie echter u bent ook al eens eerder te vroeg overgestapt en die overstap boete is destijds betaald door Eneco. Ergens in het contract van Eneco zal wel staan dat indien u te vroeg overstapt dat u de door Eneco betaalde overstap boete terug moet betalen. Budget betaald alleen de boete die Eneco u oplegt voor het te vroeg overstappen en die is dus 100 euro.
Volledig terecht wat hier dus is gebeurd.
Volgende keer maar je contract uitdienen.

panter22
door panter22 - Jun 9, 2019 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Epcot heeft gelijk.
Toen je naar Eneco overstapte, kreeg je een boete van €250. Die boete heeft Eneco voor jullie betaald.
Maar op voorwaarde dat jullie het contract bij Eneco afmaken. Dat is dus niet het geval. Die €250 moet je nu terugbetalen aan Eneco.
Als het goed is heb je een formulier ingevuld van Eneco. Kijk onderaan het formulier.
https://declaratie.eneco.nl/
Omdat je het contract met Eneco niet volmaakt, betaalt Budget energie de nieuwe boete van €100.
Het is dus mogelijk dat ook Budget energie die €100 terugvordert als je dit contract ook niet afmaakt. Kijk in je papieren.
Het staat niet allemaal duidelijk vermeld bij die energiemaatschappijen. Voortaan eerst even bellen voordat je het contract voortijdig beeindigt. Zonde van die €250.

Gr
door Grunn1 Jun 9, 2019 om 10:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Men stelt hier een vraag en laat de helft van de gegevens weg, men sluit een contract af maar geeft ook de helft niet door en vervolgens gaan klagen dat een ander het niet goed doet.

bi
door bianca24 - Aug 2, 2019 om 08:22
3 Antwoorden / Vragen

je kan ze aanpreken op onterechte overname. je moet je oude maatschappij bellen dat het onterecht is en dan samen met hun het gaan regelen.

bi
door bianca24 - Aug 2, 2019 om 08:24
3 Antwoorden / Vragen

de boete word altijd betaald door de maatschappij die je overneemt

panter22
door panter22 Aug 2, 2019 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

De boete is ook betaald door Budget energie.
Alleen ts is al eerder te vroeg overgestapt en die boete is door Eneco betaald toen hij daar klant werd.
De boete die Eneco heeft betaald aan de energiemaatschappij die ts had voordat hij klant werd bij Eneco, die boete moet hij terugbetalen,