ma
door mathm Feb 7, 2020 om 10:58
Huishouden & energie

Budgetenergie

Mag budget Energie 2 boetes rekenen.
1 boete voor contractbreuk en 1 boete contractbreuk vorige leverancier.

4619 10 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Feb 7, 2020 om 11:02
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk hebben ze boete betaald voor eerder weggaan bij oude levencier onder voorwaarde dat u daar klant wordt en blijft de gehele contacttijd .
U stapt eerder op. U krijgt hiervoor uiteraard weer een boete . Ook is het niet zo raar dat u de boete die hun betaald hebben aan oude leverancier moet terug betalen .  Lees hiervoor de voorwaarden waarvoor u getekend hebt

ma
door mathm Feb 7, 2020 om 11:08
0 Antwoorden / 1 Vragen

Hierover is niets te vinden in de voorwaarden. Ze praten alleen over voortijdige contractbreuk met daarbij aangegeven hoe hoog de boete per product is. Maar er staat nergens contractbreuk vergoeding vorige leverancier.

jantje7
door jantje7 - Feb 7, 2020 om 11:04
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ja, dat mag. Ook nog voor gas en elektriciteit, dus mogelijk 4 x € 50,- bij contract van 1 jaar. Staat ook in de voorwaarden bij uw vorige overstap.

ma
door mathm Feb 7, 2020 om 11:12
0 Antwoorden / 1 Vragen

In de voorwaarden staat een bedrag per product per jaar met een Max van 125 per product maar er staat nergens vermeld dat ze ook een boete vorige leverancier terug betalen.

jo
door jorisw - Feb 7, 2020 om 11:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar even een stap terug: verbreek je nu 2x achter elkaar voortijdig een afgesloten contract?

ma
door mathm Feb 7, 2020 om 11:18
0 Antwoorden / 1 Vragen

Ik was bij essent en ben voortijdig overgestapt wel na minimaal 1 jaar. Het zelfde geld voor budgetenergie daar had ik een contract van 3 jaar maar ben na 1 jaar overgestapt naar een nieuwe leverancier. Dus ik snap de overstap boete maar niet de boetevergoeding voor de vorige leverancier

me
door mein33 - Feb 7, 2020 om 11:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MATHM 7 FEB. 2020 Mag budget Energie 2 boetes rekenen.
1 boete voor contractbreuk en 1 boete contractbreuk vorige leverancier.

ma
door mathm Feb 7, 2020 om 11:21
0 Antwoorden / 1 Vragen

Shoppen mag toch geen probleem zijn de nieuwe leveranciers vergoeden de overstap boete toch uiteindelijk

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2020 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mathm

Maar u begrijpt niet dat dat stompzinnige handelingen zijn? Voortdurend contracten verbreken met boetes op de koop toe?

Dien eens een keer keer normaal uw contract uit en stap dan over via een vergelijkingssite, dan krijgt u een bonus in plaats van dat u boetes moet betalen.

ma
door malty - Feb 7, 2020 om 11:20
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft budget energie uw boete van de vorige leverancier betaald toen u een contract bij hun afsloot?
In dat geval is het natuurlijk duidelijk dat ze dat bedrag terug willen.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2020 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u bent bij de vorige leverancier voortijdig weggegaan. De boete daarvoor heeft Budgetenergie voor u betaald en u hebt bij hen een driejarig contract afgesloten, wat u nu ook weer voortijdig hebt opgezegd?

Prima, vooral zo blijven doen, dan kost uw energie goud.

Donuts
door Donuts - Feb 7, 2020 om 11:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote Mathm: Shoppen mag toch geen probleem zijn de nieuwe leveranciers vergoeden de overstap boete toch uiteindelijk.

Steeds meer leveranciers stoppen gelukkig met het betalen van de overstapboete. U begrijpt blijkbaar de betekenis van een overeenkomst niet.

Gr
door Grunn1 - Feb 7, 2020 om 12:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja dat mag net zoals jij geen contract breuk mag plegen en daarvoor krijg je een boete en moet je de boete die budget energie voor jou betaald heeft terug betalen.

Waarom ga je een 3 jarig contract aan als je na 1 jaar alweer wil overstappen? Oh wacht de tarieven bij een 3 jarig contract zijn zeker lager dan bij een 1 jarig contract.
Je weet toch hopelijk wat het betekend " een contract voor een bepaalde tijd" aan gaan. Wettelijk dien je je er ook aan te houden en heb je geluk dat je mag overstappen na het betalen van een boete.

Je andere beredenering dat je mag shoppen, ja dat mag maar na afloop van je contract waarvoor je zelf hebt getekend.
Wat mij betreft mogen ze de boetes voor mensen zoals jij die keer op keer contractbreuk plegen enorm gaan verhogen en mag er een zwarte lijst komen want mensen die het niet doen worden uiteindelijk de dupe.

ma
door mathm Feb 7, 2020 om 13:22
0 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een antwoord zeg. Het zijn de energieleveranciers zelf die je dagelijks bellen met mooie praatjes om je te overhalen en bij hen te gaan. Dus kom nu niet aan met een zwarte lijst voor mensen die regelmatig overstappen. Hoop voor jou dat jij nooit in zo'n valkuil trapt, want ik weet zeker gezien jou oudere berichten dat je net zo zou reageren als ik nu.
Ik vraag alleen of het mag ja of nee en ik vraag niet naar jou uitgeventileerde antwoord. Er zijn slimme en domme mensen en jij valt onder de laatste categorie.

Gr
door Grunn1 Feb 7, 2020 om 13:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@mathm,

Je kan erg slecht tegen de waarheid. Het zijn niet de energie leveranciers die contracten aangaan en niet nakomen.  Je vind mij dom maar ik sluit geen contracten af die ik niet na kom dus wat je zelf bent mag je zelf beoordelen. Veder een zwarte lijst moet er komen voor mensen die keer op keer contractbreuk plegen en niet voor mensen die overstappen, begrijpend lezen is blijkbaar moeilijk vandaar ook die extra boetes, alles staat in de voorwaarden.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2020 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mahm

Nou u bent uitermate dom, want u bent dan al minstens twee keer in die veronderstelde valkuil gestapt. Echt superslim.

Maar blijf dat vooral doen, dan houden de energieleveranciers geld over om een bonus te geven aan mensen die wel hun contract uitdienen.

Ha
door Halo 04 Feb 7, 2020 om 14:00
11 Antwoorden / Vragen

@Lady Tijger: wat een taalgebruik weer: "stompzinnige handelingen", "Ts is uitermate dom". Probeer u eens wat emphatischer uit te drukken - of als dat teveel gevraagd is - in elk geval fatsoenlijker. Ook deze reacties worden gemeld.

ma
door mathm Feb 7, 2020 om 14:06
0 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot
Krijg zojuist bericht van budgetenergie dat ik die boete contractbreuk vorige leverancier niet hoef te betalen. Ze hebben mij er niet over geïnformeerd.
Dus wie is nu dom.
Kan je nog vertellen dat ik voor de overstap telefonisch contact heb gehad met ze. En ook daar vertelde niemand over die boete. Het mag duidelijk zijn dat ik niet was overgestapt als dat bekend was.

Gr
door Grunn1 Feb 7, 2020 om 14:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@mathm,

Nogmaals ik pleeg geen contract breuk en sluit geen meerjarige contracten af en stap dan na 1 jaar over.
Verder is het nietnetjes en toegestaan reageerders uit te maken voor dom ik heb dit dan ook gemeld bij de redactie.
Enig fatsoen ontbreekt.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2020 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@halo04

Ja, dat zijn inderdaad stompzinnige handelingen. En de Ts vindt @epcot een dom mens, terwijl hij dat dus zelf is. Empathie voor iemand die zo dwaas bezig is, en zichzelf dan ook nog slim vindt? U lijkt wel dwaas.

En reageer eens op de vraag, in plaats van op anderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2020 om 13:10
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat kan en mag en het is een blijvend probleem dat men zoals kennelijk ook bij 'Budgetenergie' een mooi verhaal aan u heeft 'verkocht' maar de consequenties van voortijdige overstap er gemakshalve maar niet bij heeft verteld. En het lijkt mij ook dat u de voorwaarden (niet goed) heeft gelezen.

me
door mein33 - Feb 7, 2020 om 13:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

ma
DOOR MATHM 7 FEB. 2020 OM 11:21
0 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Shoppen mag toch geen probleem zijn de nieuwe leveranciers vergoeden de overstap boete toch uiteindelijk.

@mathm,

Shoppen is helemaal geen probleem en gelukkig bepaald u zelf waneer en hoe vaak u van een energie-administrateur verandert.
Maar u kunt er niet klakkeloos vanuit gaan dat een energie-administrateur zich zomaar naar uw shop-grillen zal richten
en u wel degelijk aan uw contractuele afspraken zal houden.
U bent toch niet in de veronderstelling dat een energie-administrateur de boete die u krijgt van zijn collega, zomaar voor u gaat betalen zonder daar voorwaarden aan te verbinden.
En één van die voorwaarden is dat u het gehele contract dient uit te dienen en als u dat niet doet, omdat u zo graag wil shoppen, dan krijgt u simpelweg het shop-geluk door ook nog de oude openstaande boete te mogen betalen.

Natuurlijk betalen de energie-administrateurs de overstapboete niet altijd, een wat vreemde gedachte om dat te veronderstellen.
Geloof het of niet, maar "gratis" bestaat niet en hoe je het ook wendt of keert, als klant betaal je "altijd" de rekening, al lijkt het soms of dat niet zo is.
Uw eigen  energieafrekening is daar een duidelijk voorbeeld van !!