D.
door D. Devilee Dec 1, 2022 om 17:39
Huishouden & energie

Budgetenergie keert 190 euro niet uit. Mag dat?

Nadat wij in de maand november geen 190 euro hebben ontvangen heb ik vandaag contact gezocht met Budgetenergie.
We hadden voor 28 november moeten reageren en keren nu niet uit; is de reactie.

Over de teruggave van de 190 euro, heeft budget energie nooit met ons gecommuniceerd. Geen mail, geen brief.
Hoe had ik kunnen weten dat ik voor de 28 november had moeten reageren?

Zij maken een fout.
Ontvangen geld van de overheid dat ze niet doorspelen naar hun klant.
Nu krijg ik het verwijt dat ik eerder moest reageren en houden ze zelf het geld.
Dit is volgens mij de omgekeerde wereld.

Hieronder de mail die ik ontving naar aanleiding van een telefoongesprek.

"Beste meneer D,

Zoals telefonisch besproken zou ik u een e-mail sturen over de compensatie vanuit de overheid.

U heeft na 28 november contact met ons opgenomen waardoor u niet meer in aanmerking komt voor de compensatie voor november.
Voor december ontvangt u de compensatie van 190 euro wel. Die kunt u uiterlijk 15 december verwachten.

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd."

Kan iemand mij adviseren hoe nu verder te handelen?

23244 41 Rapporteer

Gijs116
door Gijs116 - Dec 1, 2022 om 18:20
21 Antwoorden / 2 Vragen

Als u heel de maand november klant bij hun was heeft u gewoon recht op die € 190,=, de energiemaatschappijen moesten het geld tgv hun klanten laten komen.

Ag
door Agamemnon - Dec 1, 2022 om 18:44
82 Antwoorden / 7 Vragen

Iedereen met een woonhuis met elektriciteitsaansluiting op 1-11-2022 heeft recht op 190 euro van de overheid. Te ontvangen via de energieleverancier.
Bent u pas op 2-11-2022 of later klant of heeft u alleen gas, dan heeft u geen recht. Voor het decemberbedrag geldt uiteraard 1-12-2022 als peildatum.

Als u aan de voorwaarden voldoet dan moet de maatschappij die uitkeren. Te laat reageren omdat zij dan een fout gemaakt hebben lijkt mij geen afwijzingsgrond. En hier wordt precies het bezwaar van de rechtsgeleerden aangeraakt: De overheid keert niet zelf uit maar laat dat dit keer over aan derden. Hierdoor is het recht op bezwaar en beroep dat u normaliter tegenover de overheid heeft behoorlijk ingeperkt of belemmerd.

panter22
door panter22 - Dec 1, 2022 om 18:48
6599 Antwoorden / Vragen

Wat staat er dan in de mail info:

https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice/energiemarkt
k
ijk onder:korting op energiekosten

marita5
door marita5 Dec 1, 2022 om 18:58
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Ik heb dezelfde link geplaatst , maar als ik klik op veelgestelde vragen werkt dit niet ( vragen openen niet ) , is dit bij u ook zo ?

panter22
door panter22 Dec 2, 2022 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

De vragen in de link kan ik wel openen.

pe
door pebk Dec 2, 2022 om 13:59
580 Antwoorden / 0 Vragen

@Marita, Bij firefox werkt het bij met wel, met chrome niet

marita5
door marita5 Dec 2, 2022 om 14:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@pebk ,  Getest , bij mij is de extensie uBlock Origin het probleem , wanneer ik deze uitschakel , kan ik de vragen wel openen .

panter22
door panter22 Dec 2, 2022 om 15:25
6599 Antwoorden / Vragen

Ik opende de vragen op mijn ipad.

tenormin
door tenormin - Dec 1, 2022 om 18:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn Energiemaatschappij (en wat ik er allemaal over gelezen heb), ik hoefde niets te doen, niets aanmelden voor een bepaalde datum etc. Iedereen krijgt het gewoon op zijn/haar bankrekening gestort. Misschien dat dit bij Budget Energie anders ging, want kan er niets over vinden dat ze uitzonderingen maken (aanvragen dus). Wel zouden ze kunnen verrekenen met hun klanten, maar dat is bij u blijkbaar niet gebeurd? Ik zou toch proberen contact te maken met ze: u heeft ook recht op die November bijdrage van €190,00.

marita5
door marita5 - Dec 1, 2022 om 18:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo David Devilee ,

Wat èèn onzin , Budget Energie hoort zich aan de regels te houden , en het geld uit te keren .

Budget Energie en NLE (onderdeel van Budgetthuis)

Ook geen verrekeningen met maandbedragen bij Budget Energie en NLE. Zij maken ook tweemaal 190 euro over op de rekeningen van klanten.

"We keren de vergoeding zo snel mogelijk uit nadat we het geld hebben ontvangen van de overheid. Onze klanten ontvangen het bedrag dus direct. De eerste vergoeding keren we uit op 15 november. In december houden we uiterlijk 15 december aan maar hier geldt ook dat we het geld direct na ontvangst zullen uitkeren."

Ook is het niet aannemelijk dat je geld later dan januari op je rekening staat. "De tegemoetkoming moet ten laatste 30 dagen nadat de subsidie verleend is, uitbetaald worden", schrijft het ministerie. "Energieleveranciers moeten dus uiterlijk eind december de tegemoetkoming voor november verrekend hebben en eind januari uiterlijk de tegemoetkoming voor december."

Lees ook hier , klik op de rode regels ( scroll ook naar beneden veelgestelde vragen )

https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice/energiemarkt

Neem contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact#:~:text=Bel%20ons%20op%20088%200,zelf%20betaalt%20u%20niets%20extra.

emcede
door emcede - Dec 1, 2022 om 18:59
960 Antwoorden / 4 Vragen

Hier staat de info:
https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice/energiemarkt

Was u wel klant op 1 november? Zo ja, dan toch maar om meer uitleg vragen. Zij krijgen het geld van de overheid en mogen dit niet in eigen zak stoppen. Er staat nergens in de info dat de klanten ergens op hadden moeten reageren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 1, 2022 om 19:12
2039 Antwoorden / Vragen

Er bestaat helemaal geen eis dat u met hun contact moet opnemen. Iedereen kan een fout maken en weer rechtzetten maar die reactie hierboven is zo vreemd dat ik bijna denk dat er meer speelt. Rustig nog eens bellen, klachtenkompass gewoon contact blijven zoeken.

borg queen
door borg queen - Dec 1, 2022 om 19:54
127 Antwoorden / 2 Vragen

Wij zijn ook klant bij Budget Energie en hebben automatisch de eerste € 190 op 11 november op onze rekening gekregen. Ik ga er van uit dat de tweede keer uiterlijk 15 december overgemaakt wordt. Het uitkeren van beide bedragen is aangekondigd in een email van 19 oktober. Geen enkel probleem. Was u wel bij deze maatschappij de hele maand november?

D.
door D. Devilee - Dec 1, 2022 om 20:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet nog niet precies hoe dit forum werkt, maar hierbij extra info.

Alle informatie op de budgetenergie site nagelezen.

Niets gevonden wat betreft een datum om reactie te geven. Laat staan 28 november.
Wij zijn al 3 jaar bij Budgetenergie en nooit geen klachten gehad.
Op 1 november was ik dus al klant bij hen.

Dank voor alle reacties. Ik ga morgen nogmaals contact met hen opnemen. Zodra ik iets wijzer ben, zal ik dat laten weten.

David

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2022 om 20:45
16827 Antwoorden / 202 Vragen

(Ook) mijn advies: melding doen bij www.consuwijzer.nl of wel de site van de Autoriteit Consument en Markt  en u kunt overwegen om Budgetenergie te benaderen met een brief waarvan dit als voorbeeld kan dienen aangezien men in gebreke lijkt te zijn om de wet-regelgeving in deze na te leven.
Voorbeeldbrief ingebrekestelling | Het Juridisch Loket  U bent niet de enige met klachten over deze energieleverancier en zie o.a. https://nl.trustpilot.com/review/budgetenergie.nl  hoewel klachten via deze weg als af te leiden op diverse info op ook het i-net wel opgelost lijken te worden: www.klachtenkompas.nl  (Kijk voor meer info zelf even met zoeknaam klachten budgetenergie op het i-net)

Zie evt. ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

gerbera
door gerbera - Dec 1, 2022 om 20:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemde zaak, sinds kort is NLE, wat mijn leverancier was, Budgetenergie geworden en de € 190 staat al sinds half november op mijn rekening gestort door Budgetenergie. Vreemde aan uw verhaal is dat u voor een bepaalde datum moest reageren, dus is er volgens mij iets anders aan de hand, en is u dat in het telefoongesprek uitgelegd.

marita5
door marita5 - Dec 1, 2022 om 22:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@D. Devilee

Op Trustpilot staat ook een klacht , over niet betalen van € 190,- , de reden is belachelijk .

Is dit geen diefstal?

Ik zou graag iets aan het licht brengen, aangezien ik niet de enige ben, ben ik bang.

Ik zit al ruim 2.5 jaar aangesloten bij de energieleverancier “budget energie”
De energie toeslag van 190 euro waar bijna heel Nederland (incl. ik uiteraard) recht op heb , heb ik in november niet gekregen terwijl ik hier duidelijk recht op had,
Dus zoals het hoort de klantenservice netjes gebeld en kreeg het volgende te horen : door een administratieve fout bent u niet in aanmerking gekomen !
Door die fout kreeg ik de 190 euro van november sowieso niet meer uit gekeerd !! en ze konden dit ook niet aan passen….. wel konden ze mij in de lijst zetten voor december.. en dan hopen dat ik het voor de 15de van december op mijn rekening gestort krijg.
Dus met andere woorden ik ben 190 euro misgelopen door een zogenaamde administratieve fout? (helemaal leuk in deze dure tijden)
Budget energie heeft erkent dat het mis is gegaan maar hebben uiteraard ook gewoon al het compensatie geld van de overheid ontvangen om aan ons over te maken.
Dus mijn grote vraag is : waar is die 190 euro niet uitgekeerde toeslag gebleven?? Als ze dit bij een paar honderd mensen doen is het natuurlijk KASSA !!
Ben erg boos op dit bedrijf want technisch gezien is dit geld achterhouden en bij de klantenservice werd ik slecht geholpen en boeide de gene die ik sprak het helemaal niks…
Kan dit zo maar? Zo ja dan begin ik binnenkort ook een eigen energiebedrijf lekker makkelijk verdienen zo

latevogel
door latevogel Dec 20, 2022 om 20:05
86 Antwoorden / 0 Vragen

DOOR MARITA5 - DEC 1, 2022 OM 22:36
Dat laat u toch niet over uw kant gaan?
U heeft recht op dat geld en als zij een fout maken moet u bloeden?
Ik zou daar dan wel iets meer steun bij zoeken: https://rechtswinkel.nl/hulp-rechtsbijstand
https://www.juridischloket.nl

marita5
door marita5 Dec 20, 2022 om 20:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@latevogel , Dit is een klacht die stond op Trustpilot , maar is niet van mij . Ik heb Essent en deze heeft netjes de compensatie uitbetaald .

va
door vanlotjegetikt - Dec 2, 2022 om 10:35
809 Antwoorden / Vragen

Ik zou graag het verhaal van de andere kant willen horen.Verwijzen naar ik ben al.. jaren klant doet bij mij wat vragen oproepen  en dan bedoel ik inhoudelijk mbt betalen en rekeningnummers.

Wi
door Witte072 - Dec 2, 2022 om 10:35
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem met Budgetenergie. Gisteren en vandaag met ze gebeld en te horen gekregen dat ik te laat ben met reageren. Ik had een mail moeten ontvangen en op de site stond dat, als je de mail niet hebt ontvangen, je contact op moet nemen. Blijkt dat de woonfunctie niet is aangevinkt in het systeem en dat daardoor Budgetenergie de compensatie niet voor mijn adres kon aanvragen en dus ook niet ontvangen heeft om door te betalen. Dit kan achteraf niet meer worden gecorrigeerd omdat ik na 28 november heb gereageerd. Ze erkenen dat het een fout van Budgetenergie is maar dat ze verder niets kunnen doen...
Vervolgens contact opgenomen met Rijksoverheid, deze verwijzen me naar Consuwijzer. Contact opgenomen met consuwijzer en daar vonden ze het ook een raar verhaal. In de leveringsvoorwaarden van juni (dus op 1 nov. klant) staat dat ik kleinverbruiker ben en de datum van 28 november is nergens op gebaseerd. Consuwijzer heeft de melding vastgelegd. Advies is om uiteindelijk het juridisch loket in te schakelen als er verder geen reactie komt van Budgetenergie.

In mijn ogen is het de omgekeerde wereld, Budgetenergie maakt een duidelijke fout welke ze ook erkennen en vervolgens moet ik hemel en aarde gaan bewegen om iets te krijgen waar ik recht op heb. Ik had moeten reageren omdat ik geen mail heb gehad terwijl overal is verkondigd dat je zelf geen actie hoeft te ondernemen. Ik had dus elke dag de site van Budgetenergie in de gaten moeten houden. Uiteindelijk  wel een dame bij Budgetenergie gesproken die begrip toonde en het intern nog wel wilde aankaarten en in geval het geheel op de mail wil zetten zodat ik hiermee verdere stappen kan ondernemen. Verbaas me erover dat een fout van een ander uiteindelijk mijn probleem is geworden.

va
door vanlotjegetikt Dec 2, 2022 om 10:39
809 Antwoorden / Vragen

Als ik uw verhaal zo lees  is dit gelijk aan het verhaal van TS, alleen u geeft wat meer info. Ergens bij aangaan contract is iets (blijkbaar de woon werk functie) niet aangevinkt.
Weet niet wiens verantwoordelijkheid dit is.

Ag
door Agamemnon Dec 2, 2022 om 10:49
82 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb dat zelf ook eens meegegemaakt. Kwam er pas bij de jaarafrekening achter omdat de heffingskorting verkeerd was. Bleek inderdaad dat ze mijn huis blijkbaar als een garage hadden aangemerkt. Hun fout. Want vorige maatschappijen deden het wel goed en op Google Earth of zo kun je prima zien dat het een huis is. Bij het aanmelden hoef je nooit en kun je volgens mij ook niet,  aan te vinken dat het een woonhuis is. Dat weten ze normaliter wel. Gelukkig werd deze nota gecorrigeerd, wat moeten ze anders? Verbazingwekkend dat dit nog fout kan gaan. Aan de EAN code hoort het type afnemer (woning of niet) gekoppeld te zijn, en dat kan alleen in uitzonderlijke situaties veranderen.

atlas1302
door atlas1302 Dec 2, 2022 om 10:56
341 Antwoorden / 13 Vragen

Aanvraagformulieren van welke instantie dan ook, vergeet maar ergens een kruisje te zetten wat heel vervelende gevolgen kunnen hebben.
Affaire's genoeg te noemen, zelfs een aanvraag voor een AOW kan je gerust een brilletje extra op zetten.

De datum 28 november moet dan ergens op hun site vermeld staan, en als je geen mail ontvangen hebt moest je reageren. Meestal is het zo dat je reageert na een ontvangen mail, maar hier is het net even anders.

Ik zou juridische actie ondernemen, het probleem is naar TS verlegd.

ma
door marleenvanh - Dec 2, 2022 om 10:48
451 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij ook dat u in uw recht staat, in elk geval wanneer u de hele maand november klant was bij deze maatschappij. Of u werkelijk € 190,- uitgekeerd moet krijgen ofdat dat bedrag ook verrekend mag worden met de maandnota over november zou ik niet kunnen zeggen, want in beide gevallen komt het u, de klant, ten goede en lijkt het mij prima. Beter zelfs want dan kan men het niet aan iets anders (bijvoorbeeld onnutte zaken zoals vuurwerk.... oei, wat gemeen van mij) uitgeven. Wij hebben al jaren, tot onze volle tevredenheid, een contract bij Greenchoice en kregen de € 190,- voor november in mindering gebracht op het maandbedrag. Daar hoefden we niets voor te doen.

wi
door wim koelewijn - Dec 2, 2022 om 11:00
68 Antwoorden / Vragen

Ze maken hun eigen regeltjes. . .Ieder huishouden had er Gewoon recht OP !!! Zonder dat u zelf contact had moeten opnemen ...

Theo Dinnessen
door Theo Dinnessen - Dec 2, 2022 om 11:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen, Budget energie heeft mij automatisch de € 190,= overgemaakt, geen probleem.
Al jaren een tevreden klant bij Budget energie.
Vr.gr. T.D

El
door Elsbeth2612 - Dec 2, 2022 om 11:09
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook klant bij Budget energie en heb netjes een mail gekregen en ik had op 11 Nov de 190 euro op mijn rekening.
ik snap dus niet waardoor dit ontstaan is.
Dan klopt er niets van u heeft als u voldoet aan de gestelde eisen recht op 190 euro.

Pe
door Pensioen1954 - Dec 2, 2022 om 11:13
19 Antwoorden / Vragen

Dat stinkt naar de misdaad.

mo
door mof - Dec 2, 2022 om 11:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat mag niet. Als u aan de voorwaarden voldeed: eigen aansluiting, eigen adres, energiecontract bij Budget energie per 1 november 2022 etc. dan is Budget Energie verplicht de 190 EUR uit te keren. U kunt ze aanmanen, naar de rechter, Ombudsman, autoriteit energie markt etc. U zult dan overal gelijk krijgen. U kunt de volledige schade verhalen op Budget Energie. Maar wel alleen als u aan alle voorwaarden voldeed.

In uw email is trouwens mij niet duidelijk wat er telefonisch is besproken en naar aanleiding van wat de email is verstuurd. Die informatie kan dus meespelen bij het al dan niet toekennnen van de subsidie.

D.
door D. Devilee Dec 2, 2022 om 15:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

In het telefoongesprek heb ik aangegeven geen geld te hebben ontvangen.
Ze ging in het systeem kijken of dit klopte en waar misschien iets fout ging.
Wel wist de mevrouw mij te vertellen dat ik voor de 28ste had moeten reageren.
Ik gaf aan hiervan niet op de hoogte te zijn. Ook heb ik geen mailing ontvangen. Naar mijn idee zou alles automatisch gaan.
Dat vond de mevrouw ook en zou dit uitzoeken. Ze eindigde met de vraag of ze terug kon bellen of per mail kon reageren.
Per mail leek mij prima en die mail heb ik boven in het artiekel "geplakt".

1paul
door 1paul - Dec 2, 2022 om 11:27
3132 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur een vordering naar hen toe en maak melding bij de ACM.

di
door didieggink - Dec 2, 2022 om 13:18
4 Antwoorden / 1 Vragen

BudgetEnergie is een absolute no go. Ik heb al jaren strijd gehad en vorige maand hebben ze mij eenzijdig afgesloten als wanbetaler. De eindnota die ik ontving was dat ik E 560,00 TERUG zou krijgen. Hoezo wanbetaler? En eenzijdig afsluiten is niet eens toegestaan. En toen; ik kreeg E 98,00 op mijn rekening terug gestort. De eindnota klopte ook helemaal niet een paar minuten simpel rekenwerk en inderdaad; ze zijn me nog zeker E 300,00 schuldig. Ik heb maar weer eens een brief geschreven (aan email doen ze niet meer en de klantenservice is zeer beperkt open en wachttijden soms wel een uur) maar na een maand nog steeds geen reactie. Ik ga nu een aangetekende brief, schrijven, ik wil mijn geld. Het word nu ook een principekwestie. Dit zou ik dus ook aanraden om te doen.

Dit is overigens niet de eerste keer. Toen ik klant werd probeerden ze mij ook geld te berekenen die ik al aan Liander had betaald. Oplichters; energiecowboys, no go. Als je daar nu nog klant wordt mag je hier niet klagen, dan vraag je zelf om de problemen.

hutch
door hutch - Dec 2, 2022 om 14:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Toch maar zo snel mogelijk overstappen naar een WEL (!!) betrouwbare energieleverancier.
Dit soort malafide 'bedrijfjes' gewoon links laten liggen.

He
door Helen 66 - Dec 2, 2022 om 15:30
119 Antwoorden / Vragen

Vreemd. Ik heb me ook niet aangemeld voor die 190 euro bij Greenchoice en ze stortten het gewoon minus de aftrek van maandvoorschot.

Ch.D
door Ch.D - Dec 2, 2022 om 15:48
1 Antwoorden / Vragen

Wij zijn ook via NLE nu klant bij Budget energie maar wij hebben een nette mail gekregen hoe de tweemaal €190,- overgemaakt gaat worden en de eerste keer hebben wij ook
al gekregen.

D.
door D. Devilee - Dec 2, 2022 om 16:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Opnieuw contact gezocht met Budgetenergie.

Uit hun verhaal maak ik het volgende op.
Budgetenergie geeft bij de overheid aan hoeveel aansluitingen ze hebben en waar ze graag de 190 euro voor willen ontvangen.
Dit systeem gaat natuurlijk vol automatisch en werkt met vinkjes en kruisje. Bij onze woning was blijkbaar iets niet aangekruist waardoor budgetenergie geen 190 euro heeft ontvangen om aan ons terug te storten.
Voor de aanvraag van decemer is er nu wel iets aangekruist. Budgetenergie krijgt nu ook voor ons huis 190 euro van de overheid die ze terugstorten naar ons.

De grote vraag is natuurlijk wie die kruisje en vinkjes in het systeem maakt. Ik niet.
Nu moet ik op de blaren zitten omdat zij een fout maken.

Het telefoongesprek verliep niet heel erg lekker. Toen ik iemand aan de lijn kreeg, gaf hij aan het uit te zoeken. Of ik in de wacht gezet mocht worden.
Na 10 minuten zei hij: Eigenlijk wist ik het antwoord al, je hebt pech gehad.

Bij navraag of hij mij de correspondentie kon sturen waaruit ik had kunnen opmaken voor 28 november een reactie te moeten geven; zei hij: meneer we praten in cirkeltjes, ik ga dit gesprek beindigen. Dit gebeurde dan ook.
Wat mij betreft is alles gezegd en besproken. Ik ga kijken bij consuwijzer hoe ik verder kan handelen.
Misschien is dit een item voor Kassa.

Nogmaals dank voor jullie reactie en meedenken.
Prettig weekend.

David

Ineke1979
door Ineke1979 Dec 12, 2022 om 12:53
1 Antwoorden / Vragen

Precies hetzelfde. Ze hadden het over een woonfunctie vonkje. Belachelijk. Hoe moet ik dat weten. Ben net van nle naar budgetenergie. Weet toch niet hoe elke energieleverancier werkt met e-mails. Je hoefde er niks voor te doen en vervolgens is de klant weer de dupe.

Patriciaadelheid
door Patriciaadelheid - Dec 3, 2022 om 17:13
9 Antwoorden / 1 Vragen

Rsre brief. Wij hebben zonder meer op 20/11 het geld overgemaakt gekregen!

agapon1951
door agapon1951 - Dec 3, 2022 om 19:38
169 Antwoorden / Vragen

Bij mij is alles gegaan zo als moest gaan tot nu toe. Als het via de overheid is gegaan is het net als een verkoper die een artikel verkoopt en daarbij het aanspreek punt is en niet de (febariek) overheid. De verkoper dient dus naar behoren te leveren. Hier is m.i.z. sprake van een geleverde wanprestatie en aangezien het een hoger bedrag is dan eigen risico Rechts en Bijstand verzekring zou ik het dar neer leggen.

in
door inno1 - Dec 3, 2022 om 22:55
116 Antwoorden / Vragen

Nee, dat mag niet. Alleen zijn er blijkbaar twee smaken: Ofwel u krijgt het bedrag contant gestort, ofwel het wordt in mindering gebracht op uw voorschotten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 3, 2022 om 23:05
2039 Antwoorden / Vragen

Nou, als ik alles zo eens lees lijkt het mij vrij simpel, TS moet nog een keer schriftelijk klagen en als dat ook wordt afgewezen met klacht en antwoord naar de geschillencommissie voor een laagdrempelige beslissing die je welhaast vanzelf moet winnen.

Iv
door Ivo W - Dec 4, 2022 om 15:31
729 Antwoorden / Vragen

Als ik het zo lees, heeft Budget Energie dus hier en daar de nodige fouten in de administratie staan. Met als gevolg dat mensen nu niet de tegemoetkoming ontvangen waar ze recht op hebben.

Heeft u dit jaar een voorgaande jaren wel de "tegemoetkoming energiebelasting" ontvangen? Want die tegemoetkoming is waarschijnlijk aan het zelfde (foute) vinkje gekoppeld en bedraagt vele honderden euro's per jaar.

Wouter181
door Wouter181 - Dec 5, 2022 om 22:21
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben de € 190 ook niet ontvangen van Budget Energie.

Na de eerste keer mijn verhaal gedaan te in de wacht gezet omdat ze het even gingen uitzoeken, toen werd de verbinding verbroken.

2e keer bellen(wachttijd is standaard 20 min) kreeg ook te horen dat we niet staan aangevinkt als woonlocatie en dat dit de schuld van de gemeente is, omdat die dat hebben doorgegeven.

Dat blijkt dus geen waar te zijn, we staan als woonadres geregistreerd.

We hadden voor 28 november moeten bellen, nu kunnen ze niets meer doen.

Dat is natuurlijk onzin, ze willen niets meer doen.

Omdat het hun fout is zouden ze het toch uit hun eigen zak moeten betalen?

lijkt me minder onredelijk dan de klant er voor op laten draaien.

Zo ga je niet met je klanten om.

Laatst ook al hun klanten OPGELICHT door de saldering van de teruglevering per maand te berekenen in plaats van per jaar, tegen de regels en beter weten in.

Wij stappen over naar een andere maatschappij, het is onacceptabel

va
door vanlotjegetikt - Dec 6, 2022 om 08:08
809 Antwoorden / Vragen

Los van het feit dat, u beticht een onderneming van een strafbaar feit. Hoop dat u dat hard kan maken. Smaad en laster is strafbaar.

Ineke1979
door Ineke1979 - Dec 12, 2022 om 10:30
1 Antwoorden / Vragen

Net budget energie gesproken. Ik krijg 190€ niet omdat ze mijn adres niet op woonfunctie hadden staan en daarom niet uitkeren. En omdat het nu 28 nov geweest is krijg ik die 190€ vergoeding van november niet. December zal ik nu wel krijgen. Dan heb je het al moeilijk en dan krijg je dit. Ik word hier zo moe van.

Ma
door Mamsel49 - Dec 12, 2022 om 13:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, iets verkeerd gedaan

Topantwoord

Anton Poort
door Anton Poort - Dec 14, 2022 om 11:13
1 Antwoorden / Vragen

Als je in hun voorwaarden kijkt staat daar niets over wanneer je dit had moeten melden. In alle publieke communicatie wordt gesproken dat het automatisch gebeurt. Het is voor hun administratief lastig, maar geen reden om daarom maar niet uit te keren.

Ik denk dat het verstandig is om per aangetekende brief een ingebrekestelling te sturen. Mocht men daarop negatief reageren, gewoon een incassobureau er opaf sturen. Er zijn er die het no cure no pay doen. Ze weten dat ze moeten, alleen gokken ze er op dat je verder geen actie zult ondernemen.

gerbera
door gerbera Dec 14, 2022 om 11:39
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als u de berichten hier heeft gelezen blijkt dat men nogal wat administratieve fouten heeft gemaakt. Hierdoor hebben ze bedragen, van een aantal huishoudens, niet van het Rijk ontvangen en dus niet hebben uitbetaald. Het sturen van een incassobureau heeft dus geen enkel nut, wel het melden bij de ACM die het dan verder uitzoekt zodat mensen alsnog hun geld krijgen.

D.
door D. Devilee - Dec 20, 2022 om 17:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal,

Dit topic sluit ik nu af.

Vandaag kregen wij een goede reactie van Budget energie.
(voor de maand december ontvingen wij in eerste instantie ook geen vergoeding. Gelijk gebeld op 15 december. De mevrouw was uiterst vriendelijk. Vrij snel ontvingen wij een bevestigingsmail van onze klacht).

De mail die wij, vandaag,  kregen bevat een excuus en een uitleg over wat er mis is gegaan.
Voor ons is de cirkel nu rond.
Fouten maken mag en kan. Maar leg uit wat er mis is gegaan. Soms kunnen fouten ongedaan maken en soms ook niet.
Jullie zien niet de volledige mail. Dit is iets tussen ons en budget energie. Maar onderstaande is belangrijk om te weten.

Tegemoetkoming Overheid
Aan de tegemoetkoming van de Overheid zijn een aantal eisen gesteld. Één hiervan is dat uw adres een verblijfsfunctie moet hebben. Wanneer dit niet het geval is, ontvangt u ook geen tegemoetkoming.

Verblijfsfunctie
Op uw adres was bij Budget Energie geen verblijfsfunctie geregistreerd. Hierdoor heeft u geen informatie e-mail ontvangen van Budget Energie over de tegemoetkoming van de Overheid en heeft u het bedrag van € 190,- ook niet op uw rekening ontvangen. De informatie omtrent de verblijfsfunctie krijgen wij bij de start van de levering door van de netbeheerder. Wanneer deze informatie niet klopt, kan dit natuurlijk worden aangepast. Dit is ook zo voor uw adres gedaan. Er is door Budget Energie een proces gestart om administratief te verwerken dat uw adres wel een verblijfsfunctie heeft. Uit controle van het BAG-register blijkt namelijk dat dit het geval is.

Ik stop met reageren en lezen.
Alle mensen heel erg bedankt voor de reacties en het meedenken.
Groeten David.

latevogel
door latevogel - Dec 20, 2022 om 19:53
86 Antwoorden / 0 Vragen

Ha, nu weet ik waarom zij "Budget energie" heten en waarom zij menen goedkoop te zijn. Ze halen het bij de klant vandaan!

Maar even serieus, als u voor 1 november al klant bij hen was, moeten zij de portemonnee trekken en u uitbetalen!!
Iedereen die ik ken en bij verschillende energiebedrijven zitten, hoefden NIETS TE DOEN voor de uitbetaling!
Dus wijs hen alsnog op de regeling en anders start u de incassoprocedure. Info kunt u krijgen bij https://www.juridischloket.nl
en   https://rechtswinkel.nl/hulp-rechtsbijstand

Deze kunnen u helpen. Succes alvast!

D.
door D. Devilee - Dec 21, 2022 om 12:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry.
Voor de duidelijkheid.
Budget keert alsnog 2x 190 euro uit.

marita5
door marita5 Dec 21, 2022 om 13:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te lezen dat het alsnog wordt opgelost , en u krijgt waar u recht op heeft . Bedankt voor het terugmelden .