He
door Henkjan777 Mar 6, 2018 om 13:00
Huishouden & energie

Buren geluidsoverlast (wordt mogelijk rechtzaak)

Hoe kan ik mijzelf beschermen tegen buren die klagen?
Ik heb geen overlast van buren, maar andersom. Ik woon in een flat in Utrecht en de onderburen zijn al een jaar aan het klagen over geluidsoverlast. Het probleem is dat ik niks doe wat zorgt voor geluidsoverlast. Zijn klachten waren (en dit is echt waar): lopen, deuren dicht doen, lichtknoppen aan en uit doen.
Hij ging klagen over de ondervloer van het laminaat. Deze was 2db te weinig geluidsreducerend dan volgens het regelement van Portaal (de woningbouwvereniging). Ondanks dat je het verschil van 2db gelijk staat aan het vallen van een zakdoekje, was dat genoeg reden voor hem om af te dwingen dat ik de hele vloer moest weghalen. Voor de zekerheid heb ik er nu tappijt ingedaan, omdat je dan het meeste in je recht staat, heeft me veel geld gekost.

Nu gaat hij alsnog weer klagen en beweert dat hij geluidsapparatuur voor 1200 euro heeft geregeld om geluidsopnames te hebben zodat hij dat kan gebruiken tijdens een rechtzaak. De woningen zijn erg gehorig, ik hoor ook van alles van de buren. Dat heeft niks te maken met dat ik overlast verzorg. Het probleem is dat ik een huurwoning heb en hij een koopwoning.

Wat kan ik doen?

21210 26 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2018 om 13:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je vindt dat je in je recht staat: met vertrouwen een rechtszaak - zo die er al komt - afwachten.
Sterkte.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2018 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat hem maar lekker klagen en dure apparatuur kopen.

In een flat hoor je niet alleen geluiden van links en rechts, maar ook van boven en beneden.

Moet buurman maar in een hutje op de hei gaan wonen, maar misschien storen daar de vogels hem wel.

Laat u niet opjutten, als u zich gewoon gedraagt.

He
door Henkjan777 Mar 6, 2018 om 13:25
Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal mee eens. Alleen is de vraag dat als hij een rechtzaak gaat starten en je hoort meer dan normaal (omdat het erg gehorig is), of ik dan iets kan doen of ik gewoon de lul ben. Ik kan me voorstellen dat Portaal geen zin heeft om te helpen, tot nu toe hebben ze altijd voor eigen belang gekozen ipv deze situatie echt helpen.
De buurman is net met pensioen en het lijkt wel alsof hij al zijn tijd en energie steekt in zoiets onzinnigs als dit.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2018 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u bent zeker niet het “haasje” om het zomaar te noemen. Iedereen kan een rechtzaak starten, maar die persoon moet wel met onomstotelijke bewijzen komen dat er echt overlast is en ook nog dat die overlast van u afkomstig is. En zoals hieronder al vermeld staat, is zijn apparatuur geen bewijs.

Hij heeft blijkbaar niets beters te doen dan luisteren nu hij met pensioen is. Laat hem zijn gang maar gaan.

boppe1943
door boppe1943 - Mar 6, 2018 om 13:24
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Geef buurman het advies om die 1200 euro (plus de kosten van een rechtszaak) te besteden aan plafondisolatie in zijn woning. Dan is hij goedkoper uit: https://www.isolatiespecialist.nl/vloerisolatie/plafondisolatie-plafondisoleren/ Aan woongeluiden ontkom je nou eenmaal niet in een flat. Het zou me zeer verbazen als buurman zijn dreigement waar maakt. Een rechter heeft trouwens een rapport nodig van een onafhankelijke deskundige, b.v. van een akoestisch specialist.

He
door Henkjan777 Mar 6, 2018 om 13:34
Antwoorden / 1 Vragen

Goeie, ga ik zeker aan hem laten weten. Ik vraag me af of hij er ook iets mee gaat doen, maar het is altijd te proberen.

marita5
door marita5 - Mar 6, 2018 om 13:45
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@HenkJan777 ,

Buurtbemiddeling
In veel gemeenten is er ook buurtbemiddeling, een initiatief van de politie in samenwerking met de woningbouwcoöperaties. Getrainde vrijwilligers treden dan op als bemiddelaar tussen buren om zo samen tot een oplossing te komen voor de overlast. Ruim tweederde van de burenruzies kan op die manier worden opgelost.

Dit voor uw buurman  ,

Ga echter pas naar de rechter als u alles al heeft geprobeerd, inclusief professionele bemiddeling (mediation). Doet u dat niet, dan bestaat de kans dat de rechter u alsnog naar de mediator stuurt, aldus jurist Alex Brenninkmeijer in zijn boek ‘Mediation en verwijzen’. Een rechtszaak zet het conflict met de buren bovendien op scherp: het is nu echt oorlog. Ten slotte: een rechtszaak heeft alleen kans van slagen als u bewijs heeft. Houd daarom een dagboek bij over de overlast (wat doen de buren wanneer en hoe) en zorg waar mogelijk voor filmmateriaal en getuigen.

Bron : plusonline.nl

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2018 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts wil helemaal geen rechtzaak starten maar de buurman. Beter gezegd die dreigt daarmee.

marita5
door marita5 Mar 6, 2018 om 14:14
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , betreft de rechter was niet bedoeld voor Ts , maar voor de buurman ., heb het aangepast .

He
door Henkjan777 Mar 6, 2018 om 14:17
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Maritas,
Eerst heb ik met de buurman geprobeerd te praten, toen het klagen bleef doorgaan heb ik buurtbemiddeling ingeschakelt. Hij was zelf boos en verontwaadigd dat buurtbemiddeling was ingeschakelt, en er kwam nog steeds geen oplossing.
Mediation mag hij nu aanvragen, voor mij is het duidelijk dat hij zal blijven klagen wat de situatie ook is.

marita5
door marita5 Mar 6, 2018 om 14:20
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@HenkJan777 , laat de buurman dan maar in zijn eigen sop gaar koken .

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2018 om 15:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Leg het anders voor aan de Rijdende Rechter/of Frank Visser van sbs6.
Met tapijt zouden er eigenlijk geen probleem moeten zijn, mits goede ondervloer en tapijt dikker dan een laken.
Kijk anders ook eens op de websites van de Rijdende Rechter en sbs6 Frank Visser, bijv. bij Gemist.
Overigens word je wel behoorlijk knetter als er geluidsoverlast van een flat boven je is die niet goed geïsoleerd is en waar de vloeren niet goed gelegd zijn, ook door contactgeluiden via de randen van de vloer.
Is die buurman er pas sinds een jaar komen wonen, of klaagt hij pas na jaren beneden u wonen?

He
door Henkjan777 Mar 6, 2018 om 17:13
Antwoorden / 1 Vragen

Met het leggen van het laminaat hebben we heel goed opgelet dat de randen goed waren gelegd zodat het geen overlast zou veroorzaken.

De buurman woont er een jaar en heeft vanaf het begin geklaagd, nooit direct naar mij toe, maar via Portaal. Het tappijt is ook geen probleem, het probleem is dat de flat gewoon erg gehorig is.

aurora1
door aurora1 Mar 7, 2018 om 11:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat ook verschil kan maken is schoenen in huis uit, niet steeds in looppas heen en weer rennen, vaak tegen dingen aanlopen, vaak spullen laten vallen enz., geen hond die overal heftig op reageert in huis enz.
Het lijkt erop dat buurman zich niet voldoende heeft geïnformeerd voordat hij kocht. Het kan ook geluid van andere buren zijn en dat is dan meestal contactgeluid.

hansje klein
door hansje klein - Mar 6, 2018 om 16:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De vraag is wat stoort u het meest ...

- dat u die onderbuur/eigenaar niet kunt uitleggen, dat een flat geen goed geïsoleerde villa is ...
- dat u al voldoende, maar klaarblijkelijk voor de kat z'n sigaar, geïnvesteerd heeft in tegenmaatregelen ...
- òf het feit dat u überhaupt wordt aangesproken door die boer?

De oplossing kan worden genuanceerd door helemaal niets te ondernemen of bij voorbeeld een mediator in te schakelen of zelfs in een gerechtsbevel dat hij u niet meer mag aanspreken.

Bewaar de rekening van de vloerbedekking voor de aangezegde gerechtstermijn en laat hem verder in z'n vet gaarkoken tot bij de rechter. Het kunnen aantonen van (vermijdbaar) geluidsoverlast zal een bouwkundig onderzoek moeten opstarten en metingen van deskundigen die méér kosten dan zijn opnameapparaat en toonbandopnames erbij.

PS. U zou nog aantekeningen kunnen maken van geluiden die uzelf van uw buren waarneemt om ooit te kunnen aangeven hoe gehorig de flat is. Zoals toiletgangen, tv-radiogeluiden, stemmen, douchen enz.

He
door Henkjan777 Mar 6, 2018 om 17:18
Antwoorden / 1 Vragen

Het stoort me het meest dat ik mij niet thuis voel in mijn eigen huis, omdat ik nu altijd overal op ga letten. Ondanks dat ik er alles aan gedaan heb om mee te werken deze man blijft klagen.

De aantekeningen maken van geluiden is een goed idee.
Bedankt voor je reactie.

hansje klein
door hansje klein Mar 6, 2018 om 17:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... en dan juist vooral de geluiden die van beneden komen ...

u heeft dan tenminste nú al het goede gevoel ooit iets in de hand te hebben, wanneer die boer van beneden werkelijk zijn gelijk wil gaan halen bij de rechter. Hij neemt u uw woongenot en is mogelijk te brutaal om een gesprek te voeren.

Zijn er meer buren die overlast uitspreken?
Dan kan men eventueel sámen een brief schrijven naar de verhuurder met een kopie aan deze buurman! Ook wanneer de verhuurder niet reageert, niemand wil zich bij vol bewustzijn laten isoleren en misschien draait hij dan klein bij ...

panter22
door panter22 - Mar 6, 2018 om 16:55
6599 Antwoorden / Vragen

Wat je moet doen is  geen geluidsoverlast te veroorzaken.
Geluidsoverlast is voor iedereen verschillend. Als je met een heel gezin in een gehorige flat woont, dan heb je vaak minder last van een ander dan dat je alleen woont, Want je maakt met meer mensen meer geluid. Of je moet een dove buur hebben met de hele dag knalhard de tv aan.
Maar jullie praten wel met elkaar. Nodig buurman eens uit voor een kopje koffie. Soms kan dat helpen.
Je weet dus wat voor apparatuur buurman heeft aangeschaft.
De buurman had dus gelijk met de vloer. De ondervloer was niet geluiddempend genoeg.
En nu met het tapijt, is lopen geen probleem meer?
Wat betreft de deuren, knallen jullie die dicht?
En geluidsopnames maken, van deuren die dichtgaan en lichtknopjes die aangaan voor een rechtzaak?
Dan is er meer aan de hand. Misschien ook geluidsoverlast van radio en tv?

He
door Henkjan777 Mar 6, 2018 om 17:24
Antwoorden / 1 Vragen

We zijn helaas al te ver om hem uit te nodigen voor een kopje koffie. Zo had ik het graag opgelost, maar hij is laatst helemaal woest toen hij vertelde over zijn overlast. Niet echt redelijk om mee te praten. Buurtbemiddeling hebben we ook al geprobeerd.
Het tappijt is hartstikke goed nu, maar het probleem is dat het net iets meer dempend is dan het laminaat. Hij wil niks horen en dat gaat niet werken in zo'n flat.
Ik woon er in mijn eentje, doe geen drukke activiteiten en heb niet heel vaak vrienden over. De tv staat alleen soms savonds aan als ik Netflix kijk, ik heb nog geen eens een tv aansluiting.

panter22
door panter22 Mar 6, 2018 om 17:28
6599 Antwoorden / Vragen

Hoort buurman misschien geluid van de zijburen? Of hebben jullie de kamers niet tegen elkaar aan.

Topantwoord

ro
door ron503 - Mar 6, 2018 om 18:43
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Uw buren zijn duidelijk op uw woongedrag aan het letten en gaan daar veel en veel te ver in want zelfs het bedienen van een lichtschakelaar wordt al als geluidsoverlast ervaren. U als huurder heeft evenveel rechten als een koper en als de koper van mening is dat u 'ovelast' veroorzaakt dan kan de koper een klacht bij uw verhuurder neer leggen. U als huurder kunt ook bij uw verhuurder aankloppen want de buren bederven uw woongenot en de verhuurder kan bij de VVE waarvan de verhuurder ook lid is een klacht indienen. De koper kan nooit een rechtszaak tegen u als huurder beginnen want u bent geen partij in het geheel dus zal de koper de verhuurder voor de rechter dienen te dagen en dat is een dure aangelegenheid. Voor nu schrijf alles waarmee de buren dreigen op papier en speel dat door naar uw verhuurder want dan staat uw verhuurder veel sterker als het al tot een rechtszaak komt.
Toch een tip hoe triest het ook is ga op zoek naar een andere woning want deze buren houden niet op met treiteren.

jo
door jorisw - Mar 6, 2018 om 20:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

2dB extra is trouwens wel wat meer dan het geluid van een vallend zakdoekje.

He
door Henkjan777 Mar 7, 2018 om 01:42
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nog ruim genomen. http://www.industrialnoisecontrol.com/comparative-noise-examples.htm
Hier wordt tot 10 db genoemd als nauwelijks hoorbaar.
Een spelt laten vallen is 5 db.

@H
door @HENK@ Mar 8, 2018 om 00:38
159 Antwoorden / 1 Vragen

10 en 5 kan best kloppen maar zo werkt het niet, 10 meer is 10 keer zo veel!!

scherpslijper
door scherpslijper - Mar 7, 2018 om 01:57
70 Antwoorden / Vragen

van 0 naar 2dB is dat verschil inderdaad het vallen van een zakdoekje, In een huiskamer zit je doorgaans echter niet op 0 maar rond de 60dB. Door de logaritmische schaal is 3dB verschil een verdubbeling of halvering van het geluidsniveau. Zo zorgt een dempingsfactor van 12dB voor 1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 = 1/16 van het oorspronkelijke geluidsniveau.  En dan maakt 2dB verschil in dempingsfactor echt wel een significant verschil.

panter22
door panter22 - Mar 7, 2018 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Buurman heeft een miskoop gedaan. Een gehorige flat gekocht.
Wat hij probeert is zijn rust te krijgen. Of dat lukt is nog maar de vraag.
Jij woont boven hem en van jou heeft hij direct last.
Het was onverstandig om in een gehorige flat laminaat te leggen met een te dunne ondervloer. Tegenwoordig heb je weinig meubels, geen dikke overgordijnen. Het is net of je in een hol vat woont.
Die vloer is nu opgelost, maar het probleem van geluidsoverlast niet. Buurman gaat geluidsopnames maken.
Naast de klachten die je hier opschrijft, zullen er meer zijn.
Je kijkt amper tv, alleen Neflix af en toe. En in de tussentijd zit je met een goed boek stilletjes op de bank?
Waar heeft buurman nog meer last van. Ik kan er wel wat bedenken: het bonken van de bassen van de stereo, geluid van de spelletjes van de computer, Netflix die op bioscoopgeluid aanstaat.
Dat is het probleem met die gehorige flats. Ze zijn niet meer van deze tijd. En de woningbouw hoeft niets aan binnenisolatie te doen.
Dan krijg je als huurder of in dit geval eigenaar, te maken met geluiden van de buren. En dan is het de vraag wie houdt rekening met wie.

di
door diversion Mar 7, 2018 om 13:14
103 Antwoorden / 7 Vragen

"Buurman heeft een miskoop gedaan". Beetje kort door de bocht. Appartementen zijn in de loop der jaren een stuk gehoriger geworden, door het leggen van harde vloeren en door veranderende normen en waarden van bewoners. Ik heb 17 jaar geleden een appartement gekocht en indertijd hoorde je helemaal niets van andere bewoners (hoofdzakelijk wat oudere mensen), maar die vertrokken op een gegeven moment en toen kwamen de harde vloeren en millenials en was het gedaan met de rust. Ik kan me dus in de rol van die onderbuurman verplaatsen.

ha
door harryromijn Mar 7, 2018 om 13:31
272 Antwoorden / 0 Vragen

Begrip en verklaring voor... hebben, is leuk, maar RECHT op... is een heel ander verhaal. Er staan nog wat leuke vrijstaande huisjes in N.O. Groningen te koop. Misschien iets voor je buruman ?

panter22
door panter22 Mar 7, 2018 om 14:10
6599 Antwoorden / Vragen

Appartementen zijn niet gehoriger geworden, maar de leefomstandigheden zijn anders dan 17 jaar geleden
Geen geluiddempende stoffering meer in huis, dus alle geluiden klinken veel meer door.
Dan kun je je daar niets van aantrekken en gewoon doorgaan, of je kunt rekening houden met je buren. Degene die het meest overlast bezorgt, trekt meestal aan het langste eind.

di
door diversion Mar 8, 2018 om 12:11
103 Antwoorden / 7 Vragen

@PANTER22: Woningen zijn zeer zeker gehoriger geworden, als gevolg van de opmars van laminaat- en tegelvloeren in de appartementen en het spartaanser inrichten van woningen met minder meubels en geen gordijnen meer.

Ge
door Genee - Mar 7, 2018 om 08:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat u het laminaat moest vervangen zegt toch wel dat er geluidsoverlast was.
En dat de onderbuur geluidsopnamen maakt voor een rechtszaak ook.
Maar als u er van overtuigd bent dat u niets te verwijten valt, wacht dan rustig die rechtzaak af.

Pe
door Pedro:714 - Mar 7, 2018 om 12:25
3 Antwoorden / Vragen

Niet te voorkomen. Vind dat je alles keurig hebt opgelost.

ji
door jingle - Mar 7, 2018 om 12:48
36 Antwoorden / 0 Vragen

He
door Henkjan777 6 mrt. 2018 om 13:00
Huishouden & energie

Buren geluidsoverlast (wordt mogelijk rechtzaak)

Hoe kan ik mijzelf beschermen tegen buren die klagen?  NIET

Hij ging klagen over de ondervloer van het laminaat.
Nu gaat hij alsnog weer klagen en beweert dat hij geluidsapparatuur voor 1200 euro heeft geregeld om geluidsopnames te hebben zodat hij dat kan gebruiken tijdens een rechtzaak.

Wat kan ik doen?
Nodig de hele flat uit behalve de buurman voor een groot klompenfeest...

Br
door Broertje - Mar 7, 2018 om 13:04
2 Antwoorden / Vragen

In veel appartementencomplexen kan de overlast (het geluid) van een ander appartement dan het naastgelegen appartement komen. Het geluid slaat dan één of zelfs meerdere etages over! Geluidsopnames uit het appartement van de klager hebben daardoor geen enkele bewijskracht. De VVE kan door een deskundig bureau een geluidsonderzoek laten doen. Uit dit onderzoek kan blijken wie de "schuldige" van de overlast is; maar verwacht niet dat er één dader aan te wijzen valt. Daarvoor is het geluidsprobleem vaak te complex.

di
door diversion - Mar 7, 2018 om 13:09
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik kan me op zich in uw bovenbuurman verplaatsen. Ik woon ook al 17 jaar in een koopflat waarvan de woningen langzamerhand een voor een door investeerders worden opgekocht en verhuurd (hoofdzakelijk aan twintigers, die er meestal een nogal "uitbundige" levensstijl op nahouden en blijkbaar niet van meubels of gordijnen houden), nadat ze eerst voor minimale kosten zijn opgeknapt en er laminaat in is gelegd, vaak zonder voor een goed dempende ondervloer te zorgen. Toen ik hier net kwam wonen lag er in nagenoeg elke woning vloerbedekking en woonden er wat oudere mensen en hoorde je van niemand iets, maar het is steeds erger geworden. Harde vloeren zijn wat dat betreft de doodsteek voor appartementen. Ik heb zelf bijvoorbeeld heel veel last van hard praten van mijn bovenburen. Maar blijkbaar valt dat onder "leefgeluiden" en kan de VVE er weinig aan doen. Maar als u inmiddels al vloerbedekking hebt gelegd (zou willen dat die ook in de woning boven mij lag) dan moet de overlast toch al ver verminderd zijn. Alleen vind ik het vreemd dat u dat voor eigen kosten hebt gedaan. U had ook bij uw verhuurder kunnen aankloppen, want hij heeft u een appartement verhuurd waarmee blijkbaar iets mis is.

ha
door harryromijn - Mar 7, 2018 om 13:28
272 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw onderbuurman voor... ach... € 120 miljoen apparatuur had gekocht om ZIJN gelijk te bewijzen, had u dat dan vergoed ?
Nee, dan ook die € 1200 niet.

De Palestijn
door De Palestijn - Mar 7, 2018 om 13:49
4 Antwoorden / Vragen

Hij kan beter naar een andere woning zoeken, ver van de bewoonde wereld en misschien kunt u hem helpen bij het zoeken van een koper voor de woning van uw lieve buurman.

Em
door Emmap - Mar 7, 2018 om 14:20
162 Antwoorden / 8 Vragen

Geluid meten en berekenen is ingewikkelde materie.

De berekening van geluid in dB is logaritmisch.
3dB harder is 2x zo hard in de ervaring van mensen.

Dat betekent dat een geluid van 53 dB 2x zo hard is als een geluid van 50dB.

Een geluid van 56 dB is 2x zo hard als een geluid van 53 dB.
(En 2x2=4x zo hard als een geluid van 50 dB)

Een geluid van 59 dB is 2x zo hard als een geluid van 56 dB, 4x zo hard als een geluid van 53 dB en 8x zo hard als een geluid van 50dB.

Stellen dat 2 dB verschil gelijk staat aan het vallen van een zakdoekje kan dus echt niet.

Dit gezegd hebbende...

De buurman had geen dure spullen hoeven regelen, er zijn goede en goedkope (bv. Trust Starzz voor nog geen E.20) en zeer bruikbare microfoons te koop waarmee je prima langdurige (bv. 2 of 3 weken) geluidopnamen kan maken en via freeware op bv. een laptop kan verwerken / analyseren. Je moet even weten hoe en wat, maar dit kan wel werken.
Nooit afgaan op meting met een mobiele telefoon - die microfoontjes en app'jes kunnen enorme afwijkingen geven, zowel naar boven als naar beneden (tot wel 40 dB verschil met professionele meters).
Als de buurman een logboekje bijhoudt, wanneer hij overlast ervaart / geluiden hoort, helpt dat bij het terugluisteren en interpreteren van de bestanden. Is er bv. ook overlast als u helemaal niet thuis bent? Kan er getest worden in aanwezigheid van een paar onafhankelijke personen waarbij u in huis bent, loopt, deuren opent en sluit en  de buurman in aanwezigheid van ook een of twee onafhankelijke personen aangeeft wat hij ervaart / hoort?
Scheelt het als u bv niet op schoenen maar op sloffen loopt? Zou het helpen als u van die kleine schuimkussentjes op de deurpost aanbrengt?

Blijft wel overeind dat er een regelement is, waar uw laminaat ondervloer kennelijk niet aan voldeed. Het lijkt me dat juridisch gezien, als 'men' het hard wil spelen, daar geen speld tussen te krijgen is, maar het altijd beter te proberen in overleg (praten, praten, praten en luisteren, luisteren, luisteren) tot een aanvaardbare oplossing te komen dan een juridisch traject in te gaan.

lu
door luigi63 - Mar 7, 2018 om 14:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

zie de uitzending van de rijdende rechter van 6 maart 2018, dat was dus gisteravond.

jpm
door jpm - Mar 7, 2018 om 15:41
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik sluit me helemaal aan bij het (top) antwoord van Ron 503. Deze hele kwestie gaat u niets aan, als zelfs het lichtknopje van de verhuurder (Portaal) teveel geluid veroorzaakt moet hij daar lekker klagen. Wijs hem er wel op. U zult volgens mij niet gedaagd worden. Mocht dit wel zo zijn ga er dan heen als geinteresseerde, niet als aangeklaagde want dat kan dus niet, ook als u als zodanig wordt opgeroepen. Als de rechter zijn werk gewoon doet, en dat zal hij echt wel doen, dan zal deze uitspreken dat de verkeerde gedaagde is opgeroepen. De buurman zal dit zelf moeten betalen en dan, alsnog, de verhuurder misschien willen dagen. Vraag de verhuurder wel om geinformeerd te worden als dit voor de (kanton-)rechter komt, er wordt al veel te weinig gelachen in dit leven ;-)

dm
door dmv - Mar 7, 2018 om 16:11
71 Antwoorden / 11 Vragen

Eveneens woonachtig in Utrecht en een woning via Portaal. Bij het betrekken van de wonin gheeft Portaal duidelijk aangegeven of laminaat oid toegestaan was. En zo ja aan wel ondervloer (type db's etc) moest voldoen. Heeft u daaraan voldaan? Dan heeft u alle verplichte maatregelen getroffen en is het toch echt een probleem van u buurman.
Mijn advies is dus eerst checken of ene laminaat/harde vloer mocht/mag en anders of uw ondervloer aan de gehanteerde specs van Portaal voldoet.

koekeloer
door koekeloer - Mar 7, 2018 om 16:28
562 Antwoorden / 18 Vragen

een verschil van 3 db is een verdubbeling in geluidniveau. 2 db is dus niet niets.

er
door ernie eduard - Mar 7, 2018 om 17:11
21 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze beroep Azijn-Zijkers kan je maar beter verhuizen, nu is het de lichtschakelaar morgen is het de douch en dan weer de wasmachine en dan weer de stofzuiger en dan weer de afwasmachine en dan weer de TV en dan weer de radio en dan weer de wekker en dan weer het koffiezetapparaat. Ik heb er zelf naast gewoond en die waren gestoord en de politie doet zoals je kan verwachten precies NIKS!!! Ik zelf heb mij huis waar ik nog niet eens twee jaar woonde verkocht, wat mij heel veel geld heeft gekost. Maar verwacht niks van de woningbouwvereniging want die doet helemaal niks, die zijn er alleen maar om zoveel mogelijk huurpenningen binnen te halen en de salarissen van het managementteam te verhogen. Zelf jaren gehuurd. Het is jammer dat al die stichtingen (woningbouwvereniging) die de burger zelf heeft opgezet zijn verdwenen en dat er nu alleen nog maar Asociale woningbouwvereniging hebben die de staat nu reguleert!!!!!!!!

he
door henry1942 - Mar 7, 2018 om 23:29
100 Antwoorden / 28 Vragen

Beste @tijger:
er staat toch in die wet:
Dat betekent dat de werkgever uiterlijk een maand voor de einddatum aan de werknemer schriftelijk doorgeeft of de arbeidsovereenkomst wel of niet wordt voortgezet.
Het gaat om een schriftelijk  enz.
 dus is de opzegging in het contract toch geldig !!!

marita5
door marita5 Mar 7, 2018 om 23:47
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@henry1942 , Uw reactie is in het verkeerde topic geplaatst , moet hier zijn , https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/fout-in-contract?id=594629

@H
door @HENK@ - Mar 8, 2018 om 00:35
159 Antwoorden / 1 Vragen

ehh, niet te licht denken over een paar db........ 3db is al een verdubbeling van de geluidssterkte!!

maar dat terzijde, uw buurman is misschien alleen thuis? dan hoor je werkelijk alles natuurlijk.

Ik zou me niet al te druk maken, ook met opnames heeft hij weinig poot om op te staan omdat daar niet aan kan worden gehoord hoe hard of hoe zacht de opname apperatuur zelf heeft gestaan.

Wel zou ik eens raad gaan vragen bij een wetswinkel of wanneer u die hebt bij de rechtsbijstandverzekering zodat u zelf wat sterker in de schoenen staat.
Hebben trouwens de andere buren ook last van zijn gezeur of bent u zijn enige slachtoffer?

Anders eens overleggen met de anderen, dat maakt je verhaal ook sterker hè !

succes en sterkte!