Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 12:49
Huishouden & energie

Burenoverlast, wat kan ik nog doen?

Ik woon hier 13 jaar waarvan 10 jaar met liefde en plezier. Ik heb sinds 2016 sirische buren. Nu waren mijn vorige buren Turks en dat was goed contact en heel prettig wonen. Deze buren geven in alle maten overlast, bonken op muren, smijten met deuren, alles moet op volume 100, over alles wordt gelogen alsof het gedrukt staat, de kinderen (11/2 en 3) lopen op straat (ook savonds) te krijsen alsof ze vermoord worden, hebben echt overal het lak aan etc etc

ze hebben op meerdere keren aangegeven dat ze een andere woning willen, waarvoor ze mij dus willen gebruiken om hier sneller weg te kunnen. Ze hebben alles al geprobeerd, van mij treiteren tot mijn hond gaan lopen pesten zodat ze blaft en daar dan over klagen, uit het niets emails sturen naar de woningbouw met ongegronde klachten over mij.

Er zijn al meerdere gesprekken geweest zowel met woningbouw als wijkagent, maar er gebeurt niks. De woningbouw zegt gewoon ze krijgen geen andere woning, en we gaan het probleem niet verplaatsen, maar ik mag wel dit probleem houden? Ook hebben de buren valse verwijten en aangiftes gedaan (wat te bewijzen is dat ze vals zijn) en de kinderen zitten continue aan mijn auto dat de krassen er inmiddels op zitten. Ik heb meerdere malen gevraagd of ze hier vanaf willen blijven, maar gezien de kinderen 9 van de 10 keer alleen op straat lopen wordt hier niets van gezegd, en als ik zeg dat ze er aan gezeten hebben krijg ik het standaard antwoord dat het nooit gebeurt is terwijl ik gewoon bewijs heb dat het wel gebeurt is. Inmidels heeft dit alles zijn tol zwaar geeist op mijn gezondheid, maar niemand kan en/of wil er iets aan doen zodat ze ophouden met dit getreiter en onaangepast gedrag. Wat kan ik nog meer doen als de instanties niet meewerken? Ik ben inmiddels ten einde raad en echt dood moe van dit alles en hoop dat hier iemand misschien nog een goed idee heeft

20017 30 Rapporteer

Topantwoord

ma
door marnix1 - Sep 19, 2019 om 12:53
256 Antwoorden / 22 Vragen

Buitengewoon ellendig gedoe,

Natuurlijk moet de woningbouw wel wat ondernemen,

Begin met dossiervorming, bel politie, zeker bij schade,

Is er een huurdersvereniging?

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 13:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

na een hele omweg heb ik net wel iemand gevonden van de huurdersvereniging, die ga ik nu mailen

Ma
door Marieke78 - Sep 19, 2019 om 12:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Marnix
Ik heb al een dossier waar je de dikke van dale op kan overschrijven, geluidsmateriaal, fotomateriaal en videomateriaal
de woningbouw heeft aangegeven dat het laatste gesprek het laatste was wat ze gingen proberen.
ik ben aan het zoeken of er een huurdersvereniging is maar tot dus verre nog niet gevonden

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 19, 2019 om 12:59
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marieke78 ,

ik heb in dezelfde situatie gezeten , Politie , WBV , bemiddeling niks hielp , voordat er actie werd ondernomen , ging veel water de maas af
Deze ellende duurde 14 jaar .
Ten einde raad had een buurvrouw een handtekenig aktie gehouden in de buurt , veel bewoners hadden last .
Hierop werd de huurder uit de woning gezet .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/geluidsoverlast/

https://thuiscomfort.nl/nieuws/nieuwe-aso-wet-nooit-meer-overlast-van-uw-buren.html

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 13:14
5 Antwoorden / 1 Vragen

De rest van de buurt heeft "alleen" overlast als de kinderen buiten staan te krijsen. Er is zelfs kinderbescherming gebeld, maar dan zeggen de buren dat er gebeld is omdat het kind 5 minuten buiten heeft staan huilen en vertrekken weer. Het krijsen gaat echt door merg en been. Die asowet heb ik inderdaad al over gelezen, maar ben er nog niet achter of ze die hier in de gemeente ook hanteren. Wat ik begrepen heb hanteerd niet elke gemeente die? Ik hoop echt dat dit geen 14 jaar gaat duren want dat ga ik echt niet trekken. Ik ga zeker even lezen, dankjewel

marita5
door marita5 Sep 19, 2019 om 13:23
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , Mijn buurman was een politieke vluchteling , De WBV van hem was niet dezelfde . Toen ik de WBV van de buurman belde en mijn klacht vertelde kreeg ik als antwoord , ik moest er rekening mee houden dat de buurman getraumatiseerd was door de oorlog in zijn land . Waarop ik als antwoord gaf , stuur hem voor psychologische hulp i.p.v. van deze persoon aan zijn lot over te laten . De buurman heeft niet lang gewoond op zijn nieuw adres 3 maanden , werd vermoord wegens overlast , dit had hij ook niet verdiend en had voorkomen kunnen worden als hij hulp had gehad . Ik wens u iIg succes

ma
door marnix1 Sep 19, 2019 om 16:04
256 Antwoorden / 22 Vragen

Ik woonde ooit in een rustig hofje in Utrecht,

De wbv achtte het wijs een (ex) junk tussen ons te plaatsen, niets, maar dan ook niets hielp om van zijn herrie en intimidatie-gedrag af te komen, we moesten wat aardiger doen want meneer had zijn laatse kans.

We zijn uiteindelijk allemaal verhuisd,

Mede door verschijnselen als dit raad ik een ieder aan, altijd ingeschreven te blijven staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2019 om 13:01
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Als u huurt van een woningbouwvereniging  dan moet die een huurdersvereniging hebben. Kunt u de naam geven van uw verhuurder, dan kunnen wij (een van ons of ik) zoeken voor u. U kunt reageren bij reactie op een verkregen antwoord en als nieuw antwoord is dan niet nosdig.

U kunt ook nagaan of er bij u een instelling is voor buurthulp/sociale hulpverlening waar men mogelijk iets voor u kan betekeken. Hoe dan ook behoort de verhuurder wel degelijk te acteren.
Als de kinderen weer op de auto zitten maak dan foto's als bewijs. Ik zie dat u inmiddels ook een verwijzing kreeg naar www.juridischloket.nl

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 13:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb net een emailadres gevonden via een omweg voor de huurdersvereniging dus die ga ik zo mailen.
De buurthulp heeft de eerste keer mediation gedaan, maar dat heeft kwaad dan goed gedaan helaas

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 13:16
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de reactie. Ik adviseer u dan ook meteen lid te worden want ik neem aan dat u dat nog niet bent. Zo men u onverhoopt niet kan helpen dan kunt u ook nog terecht bij https://www.woonbond.nl/huurderslijn  met de aantekening dat indien u lid bent van een huurdersvereniging dat automatisch lidmaatschap van de woonbond inhoudt via die huurdersvereniging.
Apart daarvan kunt u ook als al aangegeven advies vragen bij het juridisch loket. Daar is eenvoudig een telefonische afspraak mee te maken.

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 13:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

dank u voor de informatie
de juridische kant heb ik hier en daar al geinformeerd, maar die kunnen eigenlijk alleen echt iets doen als de woningbouw mij zou dreigen uit te zetten, maar ze kunnen de woningbouw niet dwingen om de buren elders te zetten helaas...maar ik vind het heel raar dat mijn woongenot in dit verhaal weinig uitmaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 15:34
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u die info van het juridisch loket? https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/geluidsoverlast/ (werd al gegeven) en aanvullend nu https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leefbaarheid/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-bij-burenoverlast  en https://wonen.jouwinformatie.nl/burenoverlast-in-een-huurwoning.103.html

e
r zijn ook nog twee 'rechtende rijder' programma's (Mr. Visser doet uitspraak en Rijdende Rechter) die u mogelijk zou kunnen benaderen.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2019 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een behandeling door die “rechters” moeten beide partijen wel akkoord gaan. Is dus zinloos.

Thecla58
door Thecla58 Sep 20, 2019 om 14:19
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Tijger1

Het is evident dat de Syrische buren hier niet aan mee zullen werken, maar... volgens mij is de wbv partij inzake deze want mijns inziens komt die de huurovereenkomst niet na. In die ovk staat vast dat verhuurder aan huurder ongestoord woongenot dient te verlenen. Door toedoen van de wbs (het plaatsen van een overlast gevend gezin) heeft mevrouw geen woongenot meer.

Dus wie weet is een gang naar een van de beide programma's wel zinvol om te doen. Echter is het zo dat die programma's uiteindelijk beoordelen of het onderwerp een programma waard is.

lo
door lovewinnie - Sep 19, 2019 om 13:02
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn zusje heeft soort gelijk probleem. Zelfs bedreigd met de dood. Zij wordt nu zsm verplaatst. Haar zoontje is doodsbang.
Aangifte blijven doen van elke bedrijging en overlast, bewijzen verzamelen, contact opnemen met wijkagent, medisch dossier opvragen bij evebtueel dokter, psygoloog etc.
Zusje staat nu op urgentie lijst en krijgt zsm nieuwe woning. Ze moet verhuizen. Ze wil echter in de buurt blijven wonen ipv school van haar kind dus gaat even overheen. Dit traject heeft bijna jaar geduurd. Geef niet op. De buren verhuizen kunnen ze niet doen en zullen ze ook zelde doen dus zelf gaan is een optie maar echt blijf bellen, woningbouw lastig vallen, elke dag weer aangifte, bewijzen verzamelen etc.

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 13:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het echt heel erg dat dit bij je zusje ook aan de hand is, ik gun het echt niemand! En ik hoop dat ze snel een nieuw huisje heeft waar ze zich weer veilig kan voelen. Nu is verhuizen idd wel bij me opgekomen, maar ik woon hier al jarenen mijn hele leven al in deze wijk en wil hier eigenlijk helemaal niet weg, terwijl hun juist wel weg willen. En het klinkt miss stom omdat het echt mijn gezondheid aan het kosten is, zowel psychisch en fysiek, maar ik laat me niet weg pesten door een stelletje aso lui.

lo
door lovewinnie Sep 19, 2019 om 15:49
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Drm heeft mijn zusje gekozen dan zelf maar te verhuizen. Ze woont er nu 3 jaar met liefde en plezier, echt haar eigen paleisje van gemaakt met haar zoon nadat ze van de vader van haar kind afging. De buren krijgt ze niet weg, echt alles geprobeerd. Gezondheid, vooral psygisch en angst zoon is nu zo dusdanig dat ze eigenlijk voor het blok staat en voor een "normaal" gelukkig leven wel moet kiezen voor zelf verhuizen..
Wel afgesproken met woningbouw dat ze in dezelfde wijk blijft en huisje zoekt dat soortgelijk is. Laatste kreeg ze krot aangeboden ????. Ja sorry maar ze wordt al weggejagen en dan wil je wel soortgelijk of betere woning

panter22
door panter22 Sep 21, 2019 om 09:05
6599 Antwoorden / Vragen

Je zusje heeft nogal wat eisen voor iemand die in nood zit.

tenormin
door tenormin - Sep 19, 2019 om 13:18
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Wat ontzettend treurig dat uw Woningbouw en wijkagent niets voor u doen. Heb, toevallig ook met Syrische bovenburen, dat vroeger ook gehad. Gesprekken gehad met Politie, Woningbouw en de andere familie en wij, toen nog op een politiebureau: het hielp allemaal niets. Uiteindelijk, toen ze probeerden bij ons op het balkon een laken brandend neer te gooien werd er actie ondernomen en zijn ze uit huis gezet. De eerste weken nadat ze weg waren kon ik het eigenlijk nog niet geloven: wat een rust. Er moet iets aan te doen zijn, met zoveel bewijzen die u heeft. Een enorm ellendige situatie waar u in zit. Dit kan gewoon niet. Leef erg met u mee. Veel sterkte.

marita5
door marita5 Sep 19, 2019 om 13:32
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb 3 nieuw buren in het flatgebouw , allemaal van Syrie , gelukkig geen last .  De nieuw buren rechts naast mij, in de woning van de vroegere buurman ( die overlast veroorzaakte ) zijn twee broers ook van Syrie , de halve tijd vraag ik me af of ze nog leven , ik hoor niks . Het kan dus ook anders .

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 13:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is het bij mensen van syrische afkomst niet onbekend dat ze zoveel overlast veroorzaken, ik denk dat u geluk heeft gehad Maritas :) de meeste mensen die ik ken of hoor hebben precies dezelfde klachten van overlast als ik heb, dus helaas is dit geen uitzondering. En hier wonen meerdere culturen in de wijk waar je nooit overlast van hebt, en zoals ik zei, jaren naast een turks gezin gewoond en dat ging echt super goed.

Tenormin, klopt, niemand doet iets en idd er gaat waarschijnlijk pas iets gebeuren als het fout gaat, alleen ben ik bang dat mijn geduld een keer op gaat zijn met als gevolg dat ik straks de pineut ben. Het kwaadste wordt ik als ze mijn hond lopen te treiteren. Gelukkig heb ik ook nog goede buren die als ze doorkrijgen dat het te hoog op aan het lopen is, mij uit de situatie komen halen :) Maarja dat het al zover moet komen klopt al niet

tenormin
door tenormin Sep 19, 2019 om 13:50
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Begrijp ik, sinds die bovenburen eruit zijn gegooid heb ik jarenlang geen last gehad. Alleen, nu heb ik Nederlandse bovenburen met een tweeling: "back to"... Vreselijke stampertjes. 3 Keer bij Mevrouw langs geweest, valt niet goed mee te praten. Toen een brief gestuurd, met kopie aan WBV en aan VvE (zij zelf heeft de flat gekocht). Even afkloppen, maar laatste weken is het wat rustiger.

marita5
door marita5 Sep 19, 2019 om 14:53
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@marieke78 , de buurman die bij mij overlast veroorzaakte was een Afrikaan . Wat wel bekend is van buitenlanders ze leven over het algemeen s `avonds
het zijn niet altijd buitenlanders . Bovenbuurvrouw loopt met naaldhakken op een laminaat , werd gek van het getik . Toen ik fatsoenlijk vroeg of het niet mogelijk was pantoffels te dragen , kreeg ik als antwoord : staat het je niet aan , meld je dan maar bij het programma ruzie met mijn buren .
Maar die het laatst lacht , lacht het best . Zij kreeg nieuwe bovenburen èèn koppel , ze werd gek van de schoenen , dus ik heb haar doorverwezen naar het programma ruzie met mijn buren ., koekje van eigen deeg .

borg queen
door borg queen Sep 19, 2019 om 17:20
127 Antwoorden / 2 Vragen

Wij zijn ook al eens verhuisd vanwege burenoverlast. In dit geval waren het Marokkanen. Herrie 24 uur per dag, drugs, vechtpartijen, mij bedreigen, zelfs een moord. Ik voelde mij daar niet veilig. We zijn verhuisd naar een kleine plaats en daar was het de eerste vijf jaar heerlijk rustig. Na die vijf jaar kwamen er enkele Nederlandse gezinnen in de buurt wonen, die elders uit hun huis gezet waren. Nu zitten we weer met overlast : harde muziek, gillende en krijsende kinderen en volwassenen, blaffende honden, drugs- en drank gebruik. Regels gelden niet voor hen blijkbaar. Al vaak politie langs geweest, zelfs een vechtpartij. Zucht. Als je het zelf niet breed hebt, kan je nu helemaal niet meer verhuizen. En de woningbouwvereniging doet niets. En er is ook geen huurdersvereniging van betekenis.

Iedereen moet samen kunnen leven wordt er gezegd, maar als er mensen zijn die zich niets aantrekken van sociale regels, waarden, normen, wetten en regels ( en dat worden er steeds meer, vooral met alle "import"), wordt het woongenot steeds minder en dat veroorzaakt lichamelijke en geestelijke problemen. En er is geen handhaving om zaken in goede banen te leiden

rebek
door rebek Sep 20, 2019 om 08:03
228 Antwoorden / 97 Vragen

Je zou ook Frank Visser of Rijdende Rechter in kunnen schakelen. Zou in deze Frank Visser aanraden omdat die die bij nieuw overlast boetes uitdeelt

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2019 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar zouden beide partijen mee akkoord moeten gaan en dat doen ze natuurlijk niet.

rebek
door rebek Sep 21, 2019 om 01:01
228 Antwoorden / 97 Vragen

Hoeft niet.  De woningbouw kan ook partij zijn in deze

marita5
door marita5 - Sep 19, 2019 om 13:28
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@marieke78 ,

Contact Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

panter22
door panter22 - Sep 19, 2019 om 13:45
6599 Antwoorden / Vragen

Families die overlast geven houden niet op. Een huurdersvereniging doet ook niets aan de problemen.
Je hebt al een heel dossier.
Zoek een advocaat die verstand heeft van dit soort zaken. De advocaat kan met jou naar de rechter . Zodat de woningstichting gedwongen wordt deze bewoners uit huis te zetten,
Verhuizen is meestal het beste om van de overlast af te zijn. Maar een huis krijg je niet zomaar. In dit soort gevallen ben je niet urgent. Schrijf je in voor een andere woning, dan bouw je inschrijfduur op. Een behoorlijke sociale huurwoning daar moet je jaren op wachten, Heb je een goed inkomen, dan kun je mogelijk binnen een paar maanden een mooie dure huurwoning vinden.

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 13:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik sta al jaren ingeschreven, meer voor het geval dat ik ooit zou moeten verhuizen dat ik wel punten heb opgebouwd en dan niet nog ingeschreven hoef te worden. Maar het is van de zotte dat ik al heel mijn leven in deze wijk woon en niet weg wil terwijl die lui hiernaast juist wel weg willen, dat ik dan weg zou moeten gaan omdat hun zich niet aanpassen...

Ik heb wel een advocaat aangeschreven, maar deze is aan het uitzoeken wat eventueel wel of niet kan, maar volgens de wet schijnt er vrij weinig te kunnen in zo'n geval, vandaar dat ik mijn vraag hier gezet heb. We hebben hier meerdere culturen in de wijk wonen en het is toch echt te erg dat hier iemand van buitenlandse afkomst al zegt dat nederland een geweldig land is om te wonen, behalve als je er geboren bent... Het is gewoon triest dat het hele verhaal gewoon gaat over het feit dat het een buitenlands gezin is, als het een nederlands gezin was, was er al lang iets gedaan, dat heeft het verleden hier bewezen

panter22
door panter22 Sep 19, 2019 om 15:19
6599 Antwoorden / Vragen

Als het om een Nederlands gezin ging, gebeurde er ook niets aan.Had je precies hetzelfde.
En als je gaat verhuizen, dan is het nog de vraag naast wie je dan  komt te wonen.

rebek
door rebek Sep 20, 2019 om 07:57
228 Antwoorden / 97 Vragen

Verhuizen is idd het probleem veeplaatsen.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 19, 2019 om 16:46
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wellicht een idee wat totaal niet helpt, maar is er (misschien) via de huurcommissie iets te bereiken?

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 18:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben blij met elk idee dat aangedragen wordt gezien ik al zoveel geprobeerd heb en door de bomen het bos niet meer zie hahaha, ga ik proberen thx :)

Magnum007
door Magnum007 - Sep 19, 2019 om 18:52
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marieke,

Een vervelende situatie heb je.

Naast alle tips van de andere forumleden ,zou je misschien kunnen overwegen om een goed getrainde waakhond te nemen : bijvoorbeeld een Mechelse herder.

Ma
door Marieke78 Sep 19, 2019 om 21:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hahahaha ik hou van je denkwijze :) Ik heb hier een Hollandse Herder rond lopen :) Ze gaan haar alleen lopen pesten met ballen ed zodat ze gaat blaffen en dan gaan ze klagen bij de woningbouw dat mijn hond blaft. Gelukkig staat de rest van de buren wat dat betreft achter mij omdat mijn hond helemaal geen overlast veroorzaakt tenzij het uitgelokt wordt, dus deze vlieger gaat niet op voor hun.

rebek
door rebek Sep 20, 2019 om 07:54
228 Antwoorden / 97 Vragen

Dat zou ik ten zeerste afraden. Dan gaan ze die jennen net zolang tot hij gaat bijten en ben jij de schuldige

rebek
door rebek - Sep 20, 2019 om 07:52
228 Antwoorden / 97 Vragen

Probeer zoveel mogelijk bewijzen te krijgen. Telefoonopbame's, foto's en doe daarmee aangifte bij de politie én stuur die naar de woningbouw. Haal of maak zelf een overlastformulier en vul daarop ales met datum en tijd in. Maak daarvan een copy voor jezelf (bewijs) en geef die bij woningbouw af. Ook herrie in huis opneme n. Vraag dan ook zeker wel een stempel oid als bewijs van inleveren.
NB: Dek het gezicht van de kinderen met een sticker af van wat je verstuurt. voor hun privacy. En deel de foto's ed NIET buiten de officiele organen. Zal voor de rest duidelijk genoeg zijn dat zij het zijn.

Schakel buurtbemiddeling in en accepteer een gesprek met de buren erbij. Hoewel de kans groot is dat zij zullen weigeren wat jouw punt weer sterker maakt

Vraag bewijs van hun overlastmeldingen naar jou toe bij politie, woningbouw, buurtbemiddeling. Zullen ze niet mogen geven zullen ze zeggen maar zo leg je er wel de nadruk op.

Je zult misschien n lange adem nodig hebben maar de aanhouder wint.  -geen garantie dat ze vertrekken maar ze zullen in moeten dammen-

Daarbij kun je ook de kinderbescherming inschakelen. Ook daarvoor zul je bewijzen moeten hebben, maar dat moet te moeilijk niet wezen.

Succes

Ma
door Marieke78 Sep 22, 2019 om 10:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb voor een gig of 7 bewijs materiaal aan film geluid en foto, een geluidsdagboek wat inmiddels meer dan 30 a4tjes beslaat (voor en achterkant)

Er zijn al  3 bemiddelingsgesprekken geweest en ik heb er nog 2 gehad met de woningbouw. De politie kan pas iets doen als er een strafbaar feit gepleegd wordt, ik kan aangifte doen wegens smaad en laster en miss dat het kind elke keer aan mijn auto zit, maar dat laatste moet ik nog uitzoeken.

Iemand anders heeft de kinderbescherming gebeld ivm het abnormaal krijsen, maar gezien de buren alles aan elkaar liegen zijn deze de deur weer uitgegaan met een excuus dat het kind 5 minuten had staan huilen in de tuin

Het probleem is, ik kan al het bewijs op tafel leggen, maar dan nog wordt er gewoon niks gedaan, er wordt erkent dat de buren het probleem zijn, maar daar is dan ook alles mee gezegd....

rebek
door rebek Sep 24, 2019 om 14:53
228 Antwoorden / 97 Vragen

Zoveel mogelijk instanties blijven belagen met de bewijzen. Vroeg odf aat worden ze het zo zat dat ze je wel moeten helpen. En als je bewijs hebt dateen van de kinderen daarwerkelijk bezig is met je auto kun je daar aangifte over doen. En dat de kinderen verwaarloost worden oid. Bewijzen en díevaan de kinderbescherming tonen. Lange adem maar dan moet het lukken

an
door antjedouma - Sep 20, 2019 om 13:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te zien heeft u al heel veel geprobeerd en ook al heel veel tipsvgekregen. Mocht dit alles nig niet een oplossing bieden dan kunt u misschien de rijdende rechter of mr Frank Visser om advies vragen.

reivi22
door reivi22 - Sep 20, 2019 om 13:08
66 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit, lang terug,Somalische asielzoekers  boven mij gehad die toentertijd  de A status kregen.
Heb een enorme overlast ervaren van deze mensen.
De mensen leefde midden in de nacht,koken,bezoek ontvangen om 3:00 uur in de nacht,luide muziek in de nacht.
Toeterende auto's  in de nacht voor de deur met andere Somaliërs  die op bezoek kwamem.
Wat een bak met ellende was dat.
Na veel geklaag bij de woningbouw heeft de woningbouwvereniging  uiteindelijk  ingegrepen.
Ze hadden gedreigd  deze mensen uit huis te plaatsen als de overlast niet zou stoppen.
Gelukkig heeft dat geholpen en zijn ze later op eigen verzoek wederom overgebracht naar een andere woning.
Na vertrek van deze mensen een goede fles wijn opengetrokken om het te vieren.

Ma
door Marieke78 Sep 22, 2019 om 10:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

deze mensen willen juist een andere woning, ze willen namelijk groter wonen (geen idee waarom gezien ze met 4 op 1 slaapkamer slapen terwijl er 2 slaapkamers zijn) de woningbouw heeft al heel duidelijk aangegeven dat ze GEEN andere woning gaan krijgen en gewoon moeten reageren net als ieder ander...
Die fles wijn snap ik helemaal hahaha die zal goed gesmaakt hebben. Geloof dat we hier een buurtfeestje gaan geven als ze opdonderen :)

mo
door mof - Sep 20, 2019 om 13:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De gemeente kan ze bij aanhoudende overlast uit huis zetten.

Ma
door Marieke78 Sep 22, 2019 om 10:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

de gemeente zegt dus dat ze dat niet kunnen. ik weet ook niet of de aso wet hier in de gemeente van toepassing is, dat ben ik nog aan het uitzoeken

karcsi-bacsi
door karcsi-bacsi - Sep 20, 2019 om 14:05
30 Antwoorden / Vragen

Als hun verhuizing niet mogelijk is, moet jij proberen te verhuizen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 20, 2019 om 16:51
16842 Antwoorden / 202 Vragen

En wie draait dan op voor de verhuiskosten?

panter22
door panter22 Sep 21, 2019 om 09:07
6599 Antwoorden / Vragen

Daar draai je zelf voor op.

hutch
door hutch Sep 21, 2019 om 10:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De omgekeerde wereld.... Zelf verhuizen omdat dat gespuis naar Nederland komt en zich niet wil aanpassen!?
Niemand durft ECHT te zeggen en/of te doen wat eigenlijk hoort, en dat i.v.m. de zogenaamde politieke correctheid.....
Politiek en overheid: durf eens echt op te treden. Bepaalde culturen horen nu eenmaal niet in de westerse maatschappij thuis.
Maar dat mag men niet zeggen, alleen maar denken. Zij moeten zich aanpassen aan ons en NIET andersom!! Zij zijn hier te gast, omdat hun eigenlijke woonomgeving op dit moment nog niet goed toegankelijk is.

Maar ja, ik zal wel weer de enige zijn die dat durft te zeggen................ (en zal wel weer verwijderd worden).

Ma
door Marieke78 Sep 22, 2019 om 10:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik woon hier al 13 jaar, waarvan 10 jaar met liefde en plezier, ben geboren en getogen in deze wijk...hun willen hier juist weg. Ook al kost het me mijn gezondheid, ik vertik het om voor deze aso lui te verhuizen. Ja miss stom en ja miss koppig, maar ik ga geen stap opzij zetten omdat hun zich niet aan willen passen

1paul
door 1paul - Sep 20, 2019 om 14:22
3143 Antwoorden / 0 Vragen

Verhuizen als het kan

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 20, 2019 om 16:52
16842 Antwoorden / 202 Vragen

En wie draait dan op voor de verhuiskosten? De vervuiler dient te betalen.

hutch
door hutch Sep 21, 2019 om 10:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het moet niet nog gekker worden!

Ma
door Marieke78 Sep 22, 2019 om 10:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik woon hier al 13 jaar, waarvan 10 jaar met liefde en plezier, ben geboren en getogen in deze wijk...hun willen hier juist weg. Ook al kost het me mijn gezondheid, ik vertik het om voor deze aso lui te verhuizen. Ja miss stom en ja miss koppig, maar ik ga geen stap opzij zetten omdat hun zich niet aan willen passen

1paul
door 1paul Sep 26, 2019 om 08:54
3143 Antwoorden / 0 Vragen

wat bij ons ooit werkte was om de speakers van de geluidsinstallatie tegen de muur van de buren aan te zetten en om 6 uur in de morgen de installatie op een goed nieveau aan te zetten, had dit overlegd  met de andere buren trouwens, overlast was klaar na deze aktie, ik zorgde er wel voor dat ik de hele dag weg was...

Be
door Bentley2016 - Sep 20, 2019 om 16:06
8 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Marieke, zijn je buren moslim? Leen van een kinderbooerderij of iemand die je wil helpen een mini varken en stal deze zolang in je tuin en dan vooral aan de buren laten zien dat je een varken hebt. Gaan ze bij de woningbouw hierover klagen dan kun je vertellen dat je buren een koekje van eigen deeg krijgen omdat zij (de woningbouw niets doen) als het echt uit de hand dreigt te lopen breng je het varken gewoon weer retour bij de eigenaar.

Heb je geen tuin op een balkon kun je tijdelijk zo'n beestje ook in een hondenbench huisvesten.

Ma
door Marieke78 Sep 22, 2019 om 10:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

hahaha, ja ze zijn moslim en ik zou serieus een moord doen voor een mini varken omdat ik ze sws super leuk vind hahaha, maar ik betwijfel of mijn hond het daarmee eens gaat zijn, gezien ze nogal bezitterig over mij kan zijn hahaha.

lo
door lopaka - Sep 20, 2019 om 16:06
70 Antwoorden / 47 Vragen

Zelfde probleem gehad mijn oplossing was midden in de nacht wakker bellen dan is het gouw afgelopen.
of zoals een andere optie handtekeningen verzamelen en dan naar de wbv en politie en gemeentehuis en een brief naar de burgemeester.
succes en sterkte

ro
door ron503 - Sep 20, 2019 om 17:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Herkenbaar verhaal en bijna niet op te lossen. In het appartementencompex waar ik woon werden de woningen tegen kostprijs verkocht. Het appartement boven mij stond al een tijd leeg en is verkocht aan mensen die het goedkoop konden kopen. Vanaf het moment dat ze de sleutels kregen begon de ellende al, gescheeuw stampen met de voeten en hevige discussies onderling die hoog opliepen maar wel in een taal die ik niet machtig ben en dus ook niet begreep. In het begin heb je nog zoiets van het zal wel afzakken want zodra ze gesetteld zijn keert de rust wel terug maar helaas bleek dat niet zo te zijn. Het ging van kwaad tot erger en alle flatbewoners die ervaarden overlast belden de politie als het weer eens hoog opliep maar de bewoners kwamen er altijd weer mee weg. Het standaard zinnetje was altijd' ik heb de woning gekocht, u discrimineert, is onze cultuur, en ik kan mijn kinders niet vastbinden'. Ze woonden boven mij en ik heb wel eens gedacht dat als ik stiekem een gat in het plafond boor tot in hun kledingkast er soort van gif in de woning kon spuiten en ze als vliegen dood neer zouden vallen. Zo wanhopig kun je zijn als de klachten niet door de woningstichting serieus genomen worden. Mijn advies blijf de woningstichting op de hoogte houden en ga een persoonlijk gespek met een woordvoerder van de woningstichting aan.

Ma
door Marieke78 Sep 22, 2019 om 10:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

klopt helemaal idd wat je schrijft, en in het begin is er nog goede hoop. Ik blijf zowel de woningbouw als wijkagent op de hoogte houden, maar de moed is me wel in de schoenen gezonken eerlijk gezegd.

besseldekker
door besseldekker - Sep 21, 2019 om 21:36
123 Antwoorden / 0 Vragen

Eventueel is dit nog een adres voor advies. Er staat niet veel in wat niet al gezegd is, maar het kan geen kwaad hen eens te bellen.  https://www.platformwoonoverlast.nl/voor-u/.

Ma
door Marieke78 Sep 22, 2019 om 10:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik zeker even doen en lezen, dank voor de reactie :)

agapon1951
door agapon1951 - Sep 22, 2019 om 21:02
169 Antwoorden / Vragen

Indien aanwezig voorleggen aan een rechts en bijstand verzekering.
Als huurder heb je recht op rustige woonomgeving en dat is wettelijke bepalingen.
Indien de verhuurder niet tot actie overgaat kunt U ook stellen dat zij de wet overtreden met een eventuele gegronde uithuiszetting de veroorzaakte kosten op deze verhuurder zult verhalen b.v. de ksoten van isnchakelen vane en advocaat etc

Ma
door Marieke78 Sep 27, 2019 om 12:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

De woningbouw blijft gewoon volhouden dat het leefgeluiden zijn, wat het echt niet zijn, maar ALS dat wel zo zou zijn, ook leefgeluiden houden op met leefgeluiden te zijn. Als je 3 uur lang gebonk of een krijsend kind naast je hebt wordt je daar gewoon stapelgek van, wel of geen leefgeluid. advocaat van de woningbouw heeft brief gestuurd dat ze ervan uit gaan dat alles nu goed gaat en dat we er zelf uit kunnen komen.....die zitten gewoon te wachten tot dit fout gaat, en dat gaat het ook een keer en dan ben ik de pineut......

Griet van woerdekom
door Griet van woerdekom - Sep 24, 2019 om 15:18
1 Antwoorden / Vragen

Buren overlast heb de zelfde klachten ook sirih en buren alleen heb een kind van 1 jaar wat gilt als ander kinderen van hun erbij zijn het is gewoon niet te doen, woon zelf in een koop woning en hun naast me in een huurwoning. Huizen heel gehoorrig, ben er met alle instantie mee bezig. Ze willen nu zelf weg groter huis gelukkig woonningverening hoeft zo iets niet meer te flikke heb zelf ook heel veel last met die mensen het zelfde als jij schreef zijn daar 8 maanden mee bezig.is toch niet normaal met die mensen.

Ma
door Marieke78 Sep 27, 2019 om 12:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

hier idd precies hetzelfde Griet, ze willen een groter huis en proberen dit via mij te krijgen, ze willen ook een groter huis....ik heb meerdere verhalen gelezen met echt allemaal exact dezelfde klachten. Dit kind krijst helaas gewoon de hele dag door en het jongste kind begint nu ook met krijsen. vanmorgen stond hij om half 7 al te krijsen..

Ma
door Marieke78 - Oct 7, 2019 om 18:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog steeds geen antwoord gehad van huurdersvereniging dus daar zal ik ook niks mee op gaan schieten. Inmiddels krijg ik steeds meer lichamelijke klachten puur van stress en spanning. Ik kan de rekeningen zeker niet bij de woningbouw inleveren gezien hun degene zijn die dit zo ver uit de hand laten lopen door niks te doen aan de situatie?

Ma
door Marieke78 - Oct 20, 2019 om 10:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels terug gehoord van huurdersbelangen, ze hebben met meerdere mensen gesproken en vinden het echt belachelijk wat er gebeurt.....maar dan wordt er wel gevraagd of ik denk dat ik urgentie kan krijgen op een andere woning!!!! dit is gewoon echt te gek voor woorden dat ik getreiterd wordt omdat de idioten hiernaast een andere woning willen en iedereen doodleuk vraagt of zegt dat ik ook kan verhuizen. Ik ben zo ongelofelijk kwaad gewoon, mijn stress klachten worden alleen maar erger en hiernaast lachen ze wel. EN NIEMAND DOET IETS

panter22
door panter22 Oct 20, 2019 om 11:41
6599 Antwoorden / Vragen

Zo gaat het als je in een sociale huurwoning woont, gehorig, last van de buren is normaal.
Wat de woningstichting kan doen is een procedure starten om deze mensen uit huis te zetten.
Maar dan zul jij met voldoende bewijs van overlast moeten komen, liefst nog met de buren samen en een advocaat inschakelen die de woningstichting probeert te dwingen deze procedure te starten.
Probeer eens de Rijdende rechter of Mr. Frank Visser in te schakelen.

Ma
door Marieke78 Oct 21, 2019 om 12:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb meer dan genoeg bewijs maar daar kijkt de woningbouw niet eens naar. Ik heb net een mail gekregen dat ik miss maar moet verhuizen!!!!!

suzanne1957
door suzanne1957 - Oct 20, 2019 om 13:33
31 Antwoorden / Vragen

[edit bijdrage verwijderd - redactie]

Ma
door Marieke78 - Oct 21, 2019 om 12:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net serieus deze email gehad van de woningbouw:

Beste mevrouw .....,

Wat naar dat u nog steeds zoveel overlast ervaart. U geeft aan dat de oplossing op dit moment niet meer zit in gesprekken met elkaar, zoals afgesproken tijdens buurtbemiddeling.
De optie zit misschien in een verhuizing van één van beide. Aangezien uw buren nog geen lange inschrijftijd hebben, kan dit nog wel een tijd op zich laten wachten. U daarentegen heeft een lange inschrijftijd en kan de stap sneller maken. Ik weet dat dit niet uw voorkeur heeft, maar geef dit toch als overweging aan u mee.

U heeft het gevoel dat niemand u helpt. We hebben naast buurtbemiddeling een mediator ingeschakeld om het gesprek tussen u beiden op gang te brengen. Woongenot is een breed begrip waar u samen invulling aan moet geven. Wij hebben meer gedaan dat wij wettelijk verplicht zijn, omdat we dit voor u beiden zo belangrijk vinden. Wij zijn van mening dat de oplossing ligt bij u en uw buren.

Wanneer u meer informatie wilt over het huur aanbod kunt u contact opnemen via telefoonnummer @@@@@. Mijn collega’s helpen u graag verder.

Met vriendelijke groeten,

Even serieus dus Ik moet maar overwegen om te verhuizen omdat ik langer ingeschreven sta en de buren juist weg willen, en ik moet maar verhuizen omdat de buren gewoon aso zijn??????? Dit kun je echt niet menen

Ka
door Kassagebruiker - Oct 21, 2019 om 13:09
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik bedacht mij dat er wegens duidelijk gederft huur/woongenot wellicht een mindere huur voor u ergens bespreekbaar zou moeten zijn.

Ma
door Marieke78 Oct 21, 2019 om 13:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hebben ze al aangegeven dat ze dat ook niet gaan doen (helaas) en als ik minder huur ga betalen kunnen ze me eruit zetten wegens huurachterstand

Ka
door Kassagebruiker Oct 21, 2019 om 13:57
683 Antwoorden / 5 Vragen

Dan blijft een rijdende rechter of de rechtspraak over.

Ma
door Marieke78 - Nov 18, 2019 om 12:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb echt alles geprobeerd, ook de tips die hier geplaats zijn die ik nog niet gehad had, helaas krijg ik overal 0 op rekest. De enige oplossing die ik kan krijgen is dat ik zelf maar moet verhuizen!!! Dit is echt te gek voor woorden en kan er met mijn pet niet bij dat dit op deze manier gewoon kan in nederland... Dit zal waarschijnlijk een keer heel erg uit de hand gaan lopen gezien ik niet van plan ben om te gaan verhuizen, en ik heb nu geleerd dat zolang je niks strafbaars doet er niks aan de hand is schijnbaar. Ik wil iedereen hartelijk danken voor het meedenken en de tips die ik gekregen heb,