Po
door Polliwop Oct 16, 2020 om 13:07
Huishouden & energie

Checkt iedereen nog de kassabon?

Het gebeurt maar al te vaak dat kortingen niet (goed) verwerkt zijn in het kassasysteem van een supermarkt. Je denkt dat je een goede aankoop doet, maar hebt geen idee dat je in werkelijkheid helemaal niet de korting krijgt waar je recht op hebt. Tenzij je een zelfscanner gebruikt (en die ook controleert) of de kassabon checkt. Doe dat! Het gaat vaker mis dan je denkt.

1783 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 16, 2020 om 13:23
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik bestel online en mijn buurvrouw die vergeten boodschappen doet voor me telt wel degelijk de kassabon na en het gaat inderdaad vaak fout. Dan bent u dus inderdaad niet de enige.

mi
door miennaamishaaz - Oct 16, 2020 om 13:37
725 Antwoorden / 1 Vragen

Ik controleer altijd de Kassabon.
En als ik de korting niet krijg zeg ik dit ook gelijk.

Heb dit wel een paar keer gehad {was toen de beenham of biefstuk in de aanbieding was} {half jaar geleden}
toen werd de korting niet verrekend, Liet de folder in de folders app zien, en de persoon achter de kassa paste het ook gelijk aan.
{had het product van de aanbieding toen gelijk ook goedkoper dan de eigenlijke korting, omdat ze het niet goed konden verekenen, ronde ze het af naar beneden [manager deed dit] }

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2020 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is de klant toch helemaal zelf bij.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2020 om 17:14
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Nee, ik weet wel zeker dat niet iedere klant dat altijd doet. Ikzelf ook niet en alleen als ik twijfel of de prijs van een aanbieding is verrekend of indien ik denk dat er mogelijk een afrekenfout is gemaakt.

panter22
door panter22 - Oct 16, 2020 om 17:31
6599 Antwoorden / Vragen

Hoofdrekenen. Ik reken globaal uit wat ik moet betalen. Wijkt het teveel af, dan controleer ik de kassabon.

justmeagain
door justmeagain Oct 16, 2020 om 22:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een kunst die helaas wegebt bij de meesten. Maar ik die het net als u, zit er weleens een beetje naast maar nooit zoveel dat ik teveel betaal.

ne
door neodutchio - Oct 16, 2020 om 18:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Komt het al te vaak voor? Of u gaat alleen voor de koopjes bij supermarkten die veel fouten maken, of het zal wel meevallen. Als een keten vergeet een aktie goed in het systeem te zetten, dan hebben honderden supermarkten daar last van. Zodra een eerste melding komt wordt dit meteen aangepast. Het komt juist vaker voor dat een klant een verkeerd product pakt. Net een ander merk of net een andere inhoud.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 16, 2020 om 18:31
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Polliwop,

Het is inderdaad verstandig om de kassabon goed te controleren.

Het komt vaak voor dat de caissière iets dubbel scant.

Ook zijn plotselinge prijsverhogingen vervelend : Lidl doet dit vaak onverwacht.

Jumbo "vergeet" soms korting te geven op producten in de reclame.

Daarom maak ik vaak een foto van het bordje "2 halen, 1 betalen"....

ne
door neodutchio Oct 16, 2020 om 20:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Want u wilt graag vooraf op de hoogte gebracht worden van prijsaanpassingen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 16, 2020 om 20:54
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Dat wil ik zeker.

Lidl begint steeds groter, dus machtiger te worden en ook duurder.

Daarom check ik altijd de kassabon.

tijger1
door tijger1 Oct 16, 2020 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch wat met u. Ze moeten u allemaal hebben,

ne
door neodutchio Oct 17, 2020 om 07:55
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En hoe ziet u dat voor u, mag dat per post, of moet er iemand van het Lidl hoofdkantoor bij u thuis komen om door te spreken welke prijzen wanneer aangepast gaan worden?

Alles wordt duurder, dus ook de Lidl. En het gaat nog steeds zo als ik vroeger op school geleerd heb. Als een supermarkt duurder wordt komt een goedkopere in de markt die daar dus onder gaat zitten. Maar ook die gaat mee op de golgen van de eerste. Op een gegeven moment is deze ook duurder geworden en springt er weer een nieuwe in dat gat. Op dit moment is er in Duitsland alweer een opmars bezig van een Siberschische keten die zonder franje zijn winkels 'inricht'. Zoals de Aldi vroeger ook was, pallets en dozen, maar geen schappen. Prijzen tot 20% lager. En als die ook naar Nederland komen, dan zijn zij weer na een jaartje of 20 te duur in de markt en staat een volgende op.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 17, 2020 om 11:54
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Prijsverhogingen bij Lidl kunnen worden aangekondigd per email in hun nieuwsbrief, waar ik lid van ben.

Ik ga met u mee in uw visie, dat de Aldi ook niet meer zo goedkoop is als vroeger.

Ik heb nu trouwens een klantenkaart van de Jumbo, waarmee ik kan sparen voor korting : een mooi systeem.

ne
door neodutchio Oct 17, 2020 om 13:08
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Vooraf een verhoging aankondigen staat gelijk aan je klanten naar de concurrent sturen. Als je toch al in de winkel bent merk je wel dat het duurder is, maar ben je er toch en heb je toch die spullen nodig.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 13:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het komt helemaal niet vaak voor dat een kassière iets dubbel scant, je verzint ze gewoon ter plekke hè?

Donuts
door Donuts Oct 17, 2020 om 14:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Lid van een nieuwsbrief? Dat is nieuw voor mij.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 14:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lidl van de nieuwsbrief ;-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 17, 2020 om 14:32
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Bij Lidl koop ik veel dezelfde artikelen.

Het komt voor, dat de caissière 6 pakken vuilniszakken scant in plaats van 5.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 14:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zal ongetwijfeld wel eens voor komen, maar je schreef dat het vaak voor komt.

ne
door neodutchio Oct 17, 2020 om 14:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat moet je nu met 6 pakken vuilniszakken? Meteen een jaar voorraad? Het komt sporadisch wel eens voor dat een cassiere een product iets te dicht bij de scanner houdt als het van de ene kant naar de andere getilt wordt. Dat gebeurd als je meerdere stuks van hetzelfde hebt. En dan heb ik het niet over 2 of 3 dezelfde, als je er flink wat hebt liggen op de band.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 14:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio: niets, hij hoeft er maar 5 te hebben...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 17, 2020 om 14:58
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik gebruik 1 vuilniszak per dag, die ik voordat ik ga slapen meteen in de ondergrondse container gooi....

Cassieres zijn ook maar mens en maken fouten.

Al gebeurt het bij sommige cassieres vaker dan bij andere....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 17, 2020 om 15:00
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Sommige producten van Lidl zijn vaak uitverkocht, daarom hamster ik ze.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 15:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Erg milieuvriendelijk.

Ja, kassières zijn ook maar mensen die wel eens een foutje maken. Jij schreef echter dat ze dat vaak doen.

Wat voor werk doe je zelf Geboren Amsterdammer?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 17, 2020 om 15:03
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

U wordt nu persoonlijk.

Ik heb helaas niet zo'n groot inkomen als u.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 15:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Geboren Amsterdammer, ik word niet persoonlijk, ik vraag mij af wat voor werk je doet. Dit omdat je erg goed bent in het kritiek hebben op bedrijven en organisaties en nu dus ook op het functioneren van kassières. Dat maakt mij nieuwsgierig naar jouw werk...

Daar je mij niet kent, ken je mijn inkomen ook niet. Is ook helemaal niet relevant.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 17, 2020 om 15:12
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Laten we ontopic blijven.....

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 15:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Laten we dat maar doen ja, je reactie geeft al voldoende antwoord tenslotte.

ne
door neodutchio Oct 28, 2020 om 22:01
5148 Antwoorden / 12 Vragen

20 zakken op een rol, 5 zakken kopen is voor 100 dagen vuilniszakken. Het komt dus maar 3 keer per jaar voor dat u dat koopt. En hoevaak gaat dat scannen dan fout?
Elke dag een zak naar de container brengen? Ik ben onderdeel van een gezin van 4 en onder het aanrecht staan 3 bakken voor plastic, groen en overig afval. Deze 3 bakken leeg ik wekelijks in de kliko. En dat zijn echt geen volle zakken dan, laat staan halve. De grijze kliko ben ik mee gestop, die hoefde maar 1 keer per jaar aan de weg. Naar de stort brengen is goedkoper dan aan de weg zetten. In de schuur staat een oude zinkel afvalbak met een vuilniszak er in. Elke 3 tot 4 maanden rij ik even langs de stort. Waar haalt u dan zoveel afval vandaan?

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat er dubbel gescand werd. Ook niet dat er verkeerde prijzen bij acties waren. Toevallig de persoon voor mij wel afgelopen maandag. Hele stennis over de Lay's ships. Bleek toch echt dat de klant een verkeerde zak had gepakt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 28, 2020 om 22:06
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik gebruik altijd de 120 liter vuilniszakken met trekband van Lidl, die gaan per 10 op een rol.

Ik heb veel knaagdieren....

Het vuilnisophaalsysteem in Brabant loopt nog wat achter ten op zichte van de grote steden....

Bij ons in Amsterdam kun je onbeperkt je afval in de ondergrondse container gooien.....

ne
door neodutchio Oct 28, 2020 om 23:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb geen idee hoe het in Brabant geregeld is en of er verschil zit tussen dorpen en steden. Alles in 1 bak gooien vind ik dan wel weer enorm achterlopen, nog nooit van afvalscheiding gehoord?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 28, 2020 om 23:22
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Hier in Amsterdam kun je restvuil samen met je compost vuil gewoon in de vuilniszak doen.

Bent u verhuisd uit Brabant?

Mijn zwager in Etten-Leur heeft nog zo'n ouderwets "kliko rolcontainer" systeem, waar 1x per week het afval wordt opgehaald: dit stinkt behoorlijk tijdens een hittegolf....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 16, 2020 om 21:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas pure noodzaak,  maar ik pak ook wel eens verkeerde...   hete kroepoek  in reclame en naturel niet....

rj
door rjw - Oct 16, 2020 om 21:32
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt bij de kassa (als je geen self service kassa gebruikt) toch gewoon meekijken op het display? Dan zie je gelijk of het allemaal klopt.

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2020 om 22:03
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, vooral als er cash back / geld terug via bank bij zit.

mahadma
door mahadma - Oct 17, 2020 om 12:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wat ik mij afvraag is hoe vaak gaat het fout. Ik lees steeds het woord vaak in de reacties, echter, is dat uitgaande van 1 heel jaar 1 x of 10 of 20 x? De computerkassá's worden door het hoofdkantoor 's nachts gevoed met nieuwe data, dus ..........

gerbera
door gerbera - Oct 17, 2020 om 12:25
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het gebeurt maar al te vaak dat mensen het kortings systeem niet snappen. De super doet verschillende artikelen in de kortingsactie met bv 2e gratis en zetten in de folder de aanbieding van het goedkoopste artikel. Vaak gaat men dan uit van de prijs in de folder terwijl men een ander artikel, vaak duurder, artikel heeft gekocht en dus een zgn verkeerde korting op de bon zien. Ondanks dat ik de bon altijd nakijk is het bij mij in onze super nog niet voorgekomen dat er verkeerde korting of zoals hier geschreven dubbele aanslagen zijn geweest. Zou ik dan een SUPER super hebben (de blauwe).

Po
door Polliwop - Oct 28, 2020 om 21:09
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ter aanvulling: het is mij in 2020 driemaal overkomen. Ja, dat vind ik veel.
Bij de Jumbo, toch een gerenommeerde supermarkt.
En ik begrijp de aanbiedingen wel degelijk.
Ik heb ook in alle drie de gevallen gereclameerd en gelijk gekregen. Twee keer stond het verkeerd in de computer en één keer was het bordje niet goed, maar dan heb je als klant toch recht op de korting.
Na de derde keer heb ik toen mijn bericht gepost, om anderen te attenderen op dit verschijnsel.

ne
door neodutchio Oct 28, 2020 om 22:07
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bij 1 maal per week boodschappen doen gebeurd het dus eens in de 14 tot 15 weken, nou nou nou. En dat afzetten met het aantal acties dat ze hebben, dan is het helemaal verwaarloosbaar. Overal kan wel eens een foutje gemaakt worden. Maar ik mag aannemen dat u ook niet graag in de media verschijnt als u een keer een foutje maakt. Waarom dan wel een ander daarop aanvallen? Als het dagelijkse kost zou zijn hebt u helemaal gelijk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 28, 2020 om 22:13
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Polliwop,

Bij Jumbo maak ik altijd een foto van het bordje van de aanbiedingen bij het schap.

Ik had een keer een hele discussie met de filiaalmanager..... PS: soms staat er bijvoorbeeld 3 rookworsten halen, 2 betalen.... staat er met piepkleine lettertjes :"Dit geldt niet voor de kiprookworst".......

rj
door rjw Oct 28, 2020 om 22:15
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Maar wat is nu het probleem? Waar gewerkt wordt, worden wel eens foutjes gemaakt en zo te lezen heeft Jumbo dit netjes opgelost. Mogen mensen geen fouten meer maken? Wil je dat iedere medewerker foutloos als een robotje zijn ding doet in de winkel? En als er dan een keer een foutje wordt gemaakt gaan we ze lekker op het digitale dorpsplein met virtuele rotte tomaten bekogelen. Leuke maatschappij wordt dat dan....

Po
door Polliwop Nov 26, 2020 om 12:18
4 Antwoorden / 4 Vragen

@RJW Ik heb het woord 'probleem' niet gebruikt en met virtuele rotte tomaten gooi ik ook niet (sterker nog: in mijn initiële post liet ik bewust de bedrijfsnaam weg). Het is niet erg constructief om de situatie anders voor te stellen dan-ie is. Daarom houd ik het liever bij de feiten. Ik kwam op deze pagina terug omdat het mij vandaag voor de vierde maal in 2020 overkwam, opnieuw bij de Jumbo. En opnieuw kreeg ik gelijk: de actie stond niet juist in het computersysteem.
Als het mij in één jaar vier keer is overkomen, dan weet iedereen die iets van statistiek snapt dat het veel vaker voorkomt. Daar wilde ik andere mensen gewoon voor waarschuwen. Lijkt mij weinig verkeerds aan, was in ieder geval goed bedoeld.

ne
door neodutchio Nov 26, 2020 om 13:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

4 keer in 48 weken is, euuuhhhmmm, eens in de 12 weken. Er zijn week en seizoensaanbiedingen en dat zijn er behoorlijk wat. Er zijn bedrijven waar er de laatste tijd wekelijks fouten gemaakt worden (ook bij acties bestaande uit 10 producten), maar dus waar er eens in de 6 weken op 1 artikel uit een lange lijst een foutje gemaakt wordt. Statistisch gezien is dat dus verwaarloosbaar.

Ma
door MartineKraalbergen - Nov 26, 2020 om 14:44
3 Antwoorden / Vragen

Ik doe het nooit eerlijk gezegd:(

gerbera
door gerbera Nov 26, 2020 om 15:01
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Tenminste iemand die er eerlijk voor uit komt;-))