door Polliwop 16 okt. 2020 om 13:07
Huishouden & energie

Checkt iedereen nog de kassabon?

Het gebeurt maar al te vaak dat kortingen niet (goed) verwerkt zijn in het kassasysteem van een supermarkt. Je denkt dat je een goede aankoop doet, maar hebt geen idee dat je in werkelijkheid helemaal niet de korting krijgt waar je recht op hebt. Tenzij je een zelfscanner gebruikt (en die ook controleert) of de kassabon checkt. Doe dat! Het gaat vaker mis dan je denkt.

1139 15 Rapporteer
door tenormin - 16 okt. 2020 om 13:23
15625 Antwoorden / 96 Vragen
0

Ik bestel online en mijn buurvrouw die vergeten boodschappen doet voor me telt wel degelijk de kassabon na en het gaat inderdaad vaak fout. Dan bent u dus inderdaad niet de enige.

mi
door miennaamishaaz - 16 okt. 2020 om 13:37
232 Antwoorden / 1 Vragen
1

Ik controleer altijd de Kassabon.
En als ik de korting niet krijg zeg ik dit ook gelijk.


Heb dit wel een paar keer gehad {was toen de beenham of biefstuk in de aanbieding was} {half jaar geleden}
toen werd de korting niet verrekend, Liet de folder in de folders app zien, en de persoon achter de kassa paste het ook gelijk aan.
{had het product van de aanbieding toen gelijk ook goedkoper dan de eigenlijke korting, omdat ze het niet goed konden verekenen, ronde ze het af naar beneden [manager deed dit] }

door tijger1 - 16 okt. 2020 om 15:18
41061 Antwoorden / 21 Vragen
0

Is de klant toch helemaal zelf bij.

door heremietkreeft - 16 okt. 2020 om 17:14
12550 Antwoorden / 180 Vragen
0

Nee, ik weet wel zeker dat niet iedere klant dat altijd doet. Ikzelf ook niet en alleen als ik twijfel of de prijs van een aanbieding is verrekend of indien ik denk dat er mogelijk een afrekenfout is gemaakt.

door panter22 - 16 okt. 2020 om 17:31
4321 Antwoorden / Vragen
3

Hoofdrekenen. Ik reken globaal uit wat ik moet betalen. Wijkt het teveel af, dan controleer ik de kassabon.

door justmeagain 16 okt. 2020 om 22:22
360 Antwoorden / 3 Vragen

Een kunst die helaas wegebt bij de meesten. Maar ik die het net als u, zit er weleens een beetje naast maar nooit zoveel dat ik teveel betaal.

ne
door neodutchio - 16 okt. 2020 om 18:02
3730 Antwoorden / 11 Vragen
1

Komt het al te vaak voor? Of u gaat alleen voor de koopjes bij supermarkten die veel fouten maken, of het zal wel meevallen. Als een keten vergeet een aktie goed in het systeem te zetten, dan hebben honderden supermarkten daar last van. Zodra een eerste melding komt wordt dit meteen aangepast. Het komt juist vaker voor dat een klant een verkeerd product pakt. Net een ander merk of net een andere inhoud.

Topantwoord

door Geboren Amsterdammer - 16 okt. 2020 om 18:31
295 Antwoorden / 15 Vragen
11

Geachte Polliwop, 

Het is inderdaad verstandig om de kassabon goed te controleren. 

Het komt vaak voor dat de caissière iets dubbel scant. 

Ook zijn plotselinge prijsverhogingen vervelend : Lidl doet dit vaak onverwacht.

Jumbo "vergeet" soms korting te geven op producten in de reclame.

Daarom maak ik vaak een foto van het bordje "2 halen, 1 betalen"....

ne
door neodutchio 16 okt. 2020 om 20:16
3730 Antwoorden / 11 Vragen

Want u wilt graag vooraf op de hoogte gebracht worden van prijsaanpassingen?

door Geboren Amsterdammer 16 okt. 2020 om 20:54
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio,

Dat wil ik zeker. 

Lidl begint steeds groter, dus machtiger te worden en ook duurder. 

Daarom check ik altijd de kassabon.

door tijger1 16 okt. 2020 om 23:32
41061 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch wat met u. Ze moeten u allemaal hebben,

ne
door neodutchio 17 okt. 2020 om 07:55
3730 Antwoorden / 11 Vragen

En hoe ziet u dat voor u, mag dat per post, of moet er iemand van het Lidl hoofdkantoor bij u thuis komen om door te spreken welke prijzen wanneer aangepast gaan worden?

Alles wordt duurder, dus ook de Lidl. En het gaat nog steeds zo als ik vroeger op school geleerd heb. Als een supermarkt duurder wordt komt een goedkopere in de markt die daar dus onder gaat zitten. Maar ook die gaat mee op de golgen van de eerste. Op een gegeven moment is deze ook duurder geworden en springt er weer een nieuwe in dat gat. Op dit moment is er in Duitsland alweer een opmars bezig van een Siberschische keten die zonder franje zijn winkels 'inricht'. Zoals de Aldi vroeger ook was, pallets en dozen, maar geen schappen. Prijzen tot 20% lager. En als die ook naar Nederland komen, dan zijn zij weer na een jaartje of 20 te duur in de markt en staat een volgende op.

door Geboren Amsterdammer 17 okt. 2020 om 11:54
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio,

Prijsverhogingen bij Lidl kunnen worden aangekondigd per email in hun nieuwsbrief, waar ik lid van ben. 

Ik ga met u mee in uw visie, dat de Aldi ook niet meer zo goedkoop is als vroeger.

Ik heb nu trouwens een klantenkaart van de Jumbo, waarmee ik kan sparen voor korting : een mooi systeem.

ne
door neodutchio 17 okt. 2020 om 13:08
3730 Antwoorden / 11 Vragen

Vooraf een verhoging aankondigen staat gelijk aan je klanten naar de concurrent sturen. Als je toch al in de winkel bent merk je wel dat het duurder is, maar ben je er toch en heb je toch die spullen nodig.

door diumenge 17 okt. 2020 om 13:55
11564 Antwoorden / 14 Vragen

Het komt helemaal niet vaak voor dat een kassière iets dubbel scant, je verzint ze gewoon ter plekke hè?

door Sprietje 17 okt. 2020 om 14:00
516 Antwoorden / Vragen

Lid van een nieuwsbrief? Dat is nieuw voor mij.

door diumenge 17 okt. 2020 om 14:19
11564 Antwoorden / 14 Vragen

Lidl van de nieuwsbrief ;-)

door Geboren Amsterdammer 17 okt. 2020 om 14:32
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge,

Bij Lidl koop ik veel dezelfde artikelen. 

Het komt voor, dat de caissière 6 pakken vuilniszakken scant in plaats van 5.

door diumenge 17 okt. 2020 om 14:41
11564 Antwoorden / 14 Vragen

Zal ongetwijfeld wel eens voor komen, maar je schreef dat het vaak voor komt.

ne
door neodutchio 17 okt. 2020 om 14:44
3730 Antwoorden / 11 Vragen

Wat moet je nu met 6 pakken vuilniszakken? Meteen een jaar voorraad? Het komt sporadisch wel eens voor dat een cassiere een product iets te dicht bij de scanner houdt als het van de ene kant naar de andere getilt wordt. Dat gebeurd als je meerdere stuks van hetzelfde hebt. En dan heb ik het niet over 2 of 3 dezelfde, als je er flink wat hebt liggen op de band.

door diumenge 17 okt. 2020 om 14:54
11564 Antwoorden / 14 Vragen

@Neodutchio: niets, hij hoeft er maar 5 te hebben...

door Geboren Amsterdammer 17 okt. 2020 om 14:58
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio,

Ik gebruik 1 vuilniszak per dag, die ik voordat ik ga slapen meteen in de ondergrondse container gooi.... 

Cassieres zijn ook maar mens en maken fouten. 

Al gebeurt het bij sommige cassieres vaker dan bij andere....

door Geboren Amsterdammer 17 okt. 2020 om 15:00
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge,

Sommige producten van Lidl zijn vaak uitverkocht, daarom hamster ik ze.

door diumenge 17 okt. 2020 om 15:02
11564 Antwoorden / 14 Vragen

Erg milieuvriendelijk.

Ja, kassières zijn ook maar mensen die wel eens een foutje maken. Jij schreef echter dat ze dat vaak doen.

Wat voor werk doe je zelf Geboren Amsterdammer?

door Geboren Amsterdammer 17 okt. 2020 om 15:03
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge,

U wordt nu persoonlijk. 

Ik heb helaas niet zo'n groot inkomen als u.

door diumenge 17 okt. 2020 om 15:07
11564 Antwoorden / 14 Vragen

@Geboren Amsterdammer, ik word niet persoonlijk, ik vraag mij af wat voor werk je doet. Dit omdat je erg goed bent in het kritiek hebben op bedrijven en organisaties en nu dus ook op het functioneren van kassières. Dat maakt mij nieuwsgierig naar jouw werk...

Daar je mij niet kent, ken je mijn inkomen ook niet. Is ook helemaal niet relevant.

door Geboren Amsterdammer 17 okt. 2020 om 15:12
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge,

Laten we ontopic blijven.....

door diumenge 17 okt. 2020 om 15:29
11564 Antwoorden / 14 Vragen

Laten we dat maar doen ja, je reactie geeft al voldoende antwoord tenslotte.

ne
door neodutchio 28 okt. 2020 om 22:01
3730 Antwoorden / 11 Vragen

20 zakken op een rol, 5 zakken kopen is voor 100 dagen vuilniszakken. Het komt dus maar 3 keer per jaar voor dat u dat koopt. En hoevaak gaat dat scannen dan fout?
Elke dag een zak naar de container brengen? Ik ben onderdeel van een gezin van 4 en onder het aanrecht staan 3 bakken voor plastic, groen en overig afval. Deze 3 bakken leeg ik wekelijks in de kliko. En dat zijn echt geen volle zakken dan, laat staan halve. De grijze kliko ben ik mee gestop, die hoefde maar 1 keer per jaar aan de weg. Naar de stort brengen is goedkoper dan aan de weg zetten. In de schuur staat een oude zinkel afvalbak met een vuilniszak er in. Elke 3 tot 4 maanden rij ik even langs de stort. Waar haalt u dan zoveel afval vandaan?

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat er dubbel gescand werd. Ook niet dat er verkeerde prijzen bij acties waren. Toevallig de persoon voor mij wel afgelopen maandag. Hele stennis over de Lay's ships. Bleek toch echt dat de klant een verkeerde zak had gepakt.

door Geboren Amsterdammer 28 okt. 2020 om 22:06
295 Antwoorden / 15 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik gebruik altijd de 120 liter vuilniszakken met trekband van Lidl, die gaan per 10 op een rol. 

Ik heb veel knaagdieren.... 

Het vuilnisophaalsysteem in Brabant loopt nog wat achter ten op zichte van de grote steden.... 

Bij ons in Amsterdam kun je onbeperkt je afval in de ondergrondse container gooien.....

ne
door neodutchio 28 okt. 2020 om 23:16
3730 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb geen idee hoe het in Brabant geregeld is en of er verschil zit tussen dorpen en steden. Alles in 1 bak gooien vind ik dan wel weer enorm achterlopen, nog nooit van afvalscheiding gehoord?

door Geboren Amsterdammer 28 okt. 2020 om 23:22
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio,

Hier in Amsterdam kun je restvuil samen met je compost vuil gewoon in de vuilniszak doen.

Bent u verhuisd uit Brabant?

Mijn zwager in Etten-Leur heeft nog zo'n ouderwets "kliko rolcontainer" systeem, waar 1x per week het afval wordt opgehaald: dit stinkt behoorlijk tijdens een hittegolf....

so
door sommige denken alles beter te weten - 16 okt. 2020 om 21:14
108 Antwoorden / 2 Vragen
0

Helaas pure noodzaak,  maar ik pak ook wel eens verkeerde...   hete kroepoek  in reclame en naturel niet....

rj
door rjw - 16 okt. 2020 om 21:32
1713 Antwoorden / 5 Vragen
1

Je kunt bij de kassa (als je geen self service kassa gebruikt) toch gewoon meekijken op het display? Dan zie je gelijk of het allemaal klopt.

door mahadma - 16 okt. 2020 om 22:03
9269 Antwoorden / 45 Vragen
0

Ja, vooral als er cash back / geld terug via bank bij zit.

door mahadma - 17 okt. 2020 om 12:17
9269 Antwoorden / 45 Vragen
0

Wat ik mij afvraag is hoe vaak gaat het fout. Ik lees steeds het woord vaak in de reacties, echter, is dat uitgaande van 1 heel jaar 1 x of 10 of 20 x? De computerkassá's worden door het hoofdkantoor 's nachts gevoed met nieuwe data, dus ..........

door gerbera - 17 okt. 2020 om 12:25
6059 Antwoorden / 10 Vragen
0

Het gebeurt maar al te vaak dat mensen het kortings systeem niet snappen. De super doet verschillende artikelen in de kortingsactie met bv 2e gratis en zetten in de folder de aanbieding van het goedkoopste artikel. Vaak gaat men dan uit van de prijs in de folder terwijl men een ander artikel, vaak duurder, artikel heeft gekocht en dus een zgn verkeerde korting op de bon zien. Ondanks dat ik de bon altijd nakijk is het bij mij in onze super nog niet voorgekomen dat er verkeerde korting of zoals hier geschreven dubbele aanslagen zijn geweest. Zou ik dan een SUPER super hebben (de blauwe).

Po
door Polliwop - 28 okt. 2020 om 21:09
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ter aanvulling: het is mij in 2020 driemaal overkomen. Ja, dat vind ik veel.
Bij de Jumbo, toch een gerenommeerde supermarkt.
En ik begrijp de aanbiedingen wel degelijk.
Ik heb ook in alle drie de gevallen gereclameerd en gelijk gekregen. Twee keer stond het verkeerd in de computer en één keer was het bordje niet goed, maar dan heb je als klant toch recht op de korting.
Na de derde keer heb ik toen mijn bericht gepost, om anderen te attenderen op dit verschijnsel.

ne
door neodutchio 28 okt. 2020 om 22:07
3730 Antwoorden / 11 Vragen

Bij 1 maal per week boodschappen doen gebeurd het dus eens in de 14 tot 15 weken, nou nou nou. En dat afzetten met het aantal acties dat ze hebben, dan is het helemaal verwaarloosbaar. Overal kan wel eens een foutje gemaakt worden. Maar ik mag aannemen dat u ook niet graag in de media verschijnt als u een keer een foutje maakt. Waarom dan wel een ander daarop aanvallen? Als het dagelijkse kost zou zijn hebt u helemaal gelijk.

door Geboren Amsterdammer 28 okt. 2020 om 22:13
295 Antwoorden / 15 Vragen

@Polliwop,

Bij Jumbo maak ik altijd een foto van het bordje van de aanbiedingen bij het schap.

Ik had een keer een hele discussie met de filiaalmanager..... PS: soms staat er bijvoorbeeld 3 rookworsten halen, 2 betalen.... staat er met piepkleine lettertjes :"Dit geldt niet voor de kiprookworst".......

rj
door rjw 28 okt. 2020 om 22:15
1713 Antwoorden / 5 Vragen

Maar wat is nu het probleem? Waar gewerkt wordt, worden wel eens foutjes gemaakt en zo te lezen heeft Jumbo dit netjes opgelost. Mogen mensen geen fouten meer maken? Wil je dat iedere medewerker foutloos als een robotje zijn ding doet in de winkel? En als er dan een keer een foutje wordt gemaakt gaan we ze lekker op het digitale dorpsplein met virtuele rotte tomaten bekogelen. Leuke maatschappij wordt dat dan....

Po
door Polliwop 26 nov. 2020 om 12:18
4 Antwoorden / 4 Vragen

@RJW Ik heb het woord 'probleem' niet gebruikt en met virtuele rotte tomaten gooi ik ook niet (sterker nog: in mijn initiële post liet ik bewust de bedrijfsnaam weg). Het is niet erg constructief om de situatie anders voor te stellen dan-ie is. Daarom houd ik het liever bij de feiten. Ik kwam op deze pagina terug omdat het mij vandaag voor de vierde maal in 2020 overkwam, opnieuw bij de Jumbo. En opnieuw kreeg ik gelijk: de actie stond niet juist in het computersysteem.
Als het mij in één jaar vier keer is overkomen, dan weet iedereen die iets van statistiek snapt dat het veel vaker voorkomt. Daar wilde ik andere mensen gewoon voor waarschuwen. Lijkt mij weinig verkeerds aan, was in ieder geval goed bedoeld.

ne
door neodutchio 26 nov. 2020 om 13:16
3730 Antwoorden / 11 Vragen

4 keer in 48 weken is, euuuhhhmmm, eens in de 12 weken. Er zijn week en seizoensaanbiedingen en dat zijn er behoorlijk wat. Er zijn bedrijven waar er de laatste tijd wekelijks fouten gemaakt worden (ook bij acties bestaande uit 10 producten), maar dus waar er eens in de 6 weken op 1 artikel uit een lange lijst een foutje gemaakt wordt. Statistisch gezien is dat dus verwaarloosbaar.

Ma
door MartineKraalbergen - 26 nov. 2020 om 14:44
3 Antwoorden / Vragen
0

Ik doe het nooit eerlijk gezegd:(

door gerbera 26 nov. 2020 om 15:01
6059 Antwoorden / 10 Vragen

Tenminste iemand die er eerlijk voor uit komt;-))

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

heremietkreeft - 18 nov. 2020 om 17:42
Computers & telefonie

Spam Phishing

In mijn g-mail box zie ik vandaag heel veel spam/phishing e-mails waarvan het o.a. opvalt dat ik € 150,00 zou kunnen verdienen (z.g. Black Friday aanbieding) maar de tekst verder gaat met het tehken van Britse Ponden. UIteraard is het verzendadres ook merkwaardig en veelal dezelfde. Ik heb d fraudehelpdesk geïnfomeerd maar heb aan jullie de vraag of er een methode is om de verzend adressen ook ... Lees meer

La
Larsvdkoelen - 30 nov. 2020 om 21:54
Voeding & gezondheid

Personaltrainer

Bij de sportschool waar is zit heb ik bij het afsluiten van het abbonoment een abbonoment gekozen met 1x per maand personaltraining. Nu kan de gene die de personaltraining geeft nooit omdat deze al personaltraining geeft op de dagen dat ik alleen kan, dit is bij het afsluiten niet bekend gemaakt. Ook komt hij niet met alternatieven. Valt dit onder contractbreuk is dit een geldige reden om het abbo ... Lees meer

Na
Namarenie - 30 nov. 2020 om 10:53
Winkels & webshops

Showroommodel

Onlangs hebben wij een kast gekocht die in de showroom van de winkel stond. Wij hebben de kast bekeken en deze zag er prima uit en functioneerde naar behoren. Er werd ons bij aankoop verteld dat er we geen garantie op de kast krijgen omdat het een showroommodel betreft en er uiteraard een korting op zit. Omdat de kast in prima staat leek zijn wij hiermee akkoord gegaan. 

Op de kast za ... Lees meer