lo
door lotus65 Mar 18, 2011 om 13:54
Huishouden & energie

Cilinders slot vervangen

Mijn vraag is de beurs van mijn schoonzoon is gestolen ,sleutel erin,paspoort,rijbewijs,bankpas.
Even in het kort politie gebeld die adviseerd zo snel mogelijk nieuwe sloten het is 22uur s;avonds.
Via woningbouwvereniging een adres gekregen die komen nieuwe sloten plaatsen om 1uur s'nachts.
Cilinders zitten erin,maar ze kunnen ze niet van de binnenkant sluiten zitten geen dieve klauwe in zoals bij originele sloten.Van buitenkant sluiten gaat wel.Cilinders zijn zo slecht gemonteerd,een kant steken ze 1cm uit(foto's gemaakt)en andere kant 1cm naar binnen.Voor en achter deur plaatsen ze verschillende sloten.
Uiteindelijk 2 dagen erna rekening er staan 3 cilinders op ipv. 2 en voorrijkosten 117euro excl.
Totaal 289,87euro
Firma gebeld waarom 3 cilinders ipv. 2????
Kom ze maar halen ik hoef deze niet,woningbouw zegt tegen mij ik hoef niets te betalen daar alles verkeerd is geplaatst.
Firma zegt we bestellen ergens anders sloten(2x zo duur als ik ze zelf bestel)en monteren die.
Ik zeg mijn dochter en schoonzoon hoeven niets van jullie,jullie leveren verkeerd materiaal wat ook nog eens onveilig is,kunnen zo inbreken.We betalen niets kom de sloten maar terug halen.Zij staan erop dat we de voorrijkosten vergoeden,zijn we dit verplicht???
We voelen ons ook opgelicht want als je 2 cilinders plaatst en er 3 rekend klopt toch niet.Dan maak je toch misbruik van de situatie??
Graag een antwoord,alvast bedankt,mvg Lotus

4746 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de volgende keer: Als tijdelijke oplossing aan binnenkant sleutel erin en sleutel dwars draaien. Kan er aan de buitenkant geen sleutel meer in om de deur te openen. Dan hoef je midden in de nacht geen cilinders te vervangen.

Je moet de firma eerst de kans geven om de slecht uitgevoerde klus te herstellen. Als je ze daartoe niet de gelegenheid geeft, zal je de rekening met 2 nieuwe cilinders gewoon moeten betalen.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

lotus65

Bij zo'n klus, moet je altijd eerst een prijsopgave vragen. Spreek dan ook af dat er een afwijking mag zijn van ten hoogste 10%.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar wat vinden jullie dan van die 3 sloten gedeclareerd te hebben ipv. 2

en als ik de firma degoede cilinders laat plaatsen vragen ze het dubbele dan wanneer ik ze zelf bestel bij de firma waar de deuren van zijn(2cilinders 142euro)
de firma vraagt bijna 300 euro +de voorrijkosten
ben geen dief van mijn eigen portmonee,er klopt iets niet met hun.....

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog even omdat het via de woningbouw ging dacht ik dat het wel safe was,
en de volgende x zal ik zeker anders handelen ,eerst goed vragen enz.

de tip met de sleutel in het slot en een kwart draaien zal ik zeker onthouden,bedankt

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op vrijdag 18 mrt 2011, 14:30: lotus65

Bij zo'n klus, moet je altijd eerst een prijsopgave vragen. Spreek dan ook af dat er een afwijking mag zijn van ten hoogste 10%.

ReadAC.

Hahaha, 's avonds 10.00 uur. Er is van alles gestolen o.a. bankpas. Via de woningbouwvereniging kom je eindelijk bij een slotenmaker terecht, die de sloten kan vervangen. Die sturen een monteur (om 1 's nachts) om dat te doen. En die monteur kent natuurlijk alle prijzen van de sloten/cilinders uit z'n hoofd en weet de uurtarieven voor nachtwerk na 12 uur en voorrijkosten.

In plaats van meteen aan de gang te gaan, gaat die eerst met al die "kennis" een begroting opstellen en inschatten of maximaal plus of min 10% een haalbare begrenzing is.

Tenslotte is die man niet uit z'n bed gebeld of stond op het punt naar bed te gaan. Die neemt alle tijd om te onderhandelen over de prijs. Daar heeft hij - als monteur - natuurlijk de bevoegdheid en de kennis voor.

HAHAHA

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lotus,

Die drie cilinders is wel te verklaren. De monteur zal waarschijnlijk drie cilinders meegenomen hebben, omdat er behalve de voor- en achterdeur meestal ook een schuurdeur-/ bergingsslot vervangen moet worden.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja ja dat kan kloppen van die 3 cilinders maar als je er 2 gebruikt dan tel je niet de kosten ook voor de derde,en hij had verschillende cilinders bij zich
voor en achter zitten nu verschillende op.

Maar een volgende x gebeurd ons dat niet meer,maar ja weer iets geleerd

dank je wel voor jullie meningen en adviezen

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er in een noodgeval verschillende cilinders ingezet worden klopt. Er worden gewoon drie cilinders van hetzelfde type gepakt om te vervangen en nog stel(len) extra, omdat er kleine verschillen tussen de types kunnen zitten. Niet iedereen geeft exact het goede type op in zo'n situatie. Die monteur heeft geen zin om nog een keer naar de zaak te rijden om iets op te halen op dat tijdstip.

Maar als ze de slotenmaker geen gelegenheid geven om z'n noodwerk te herstellen naar vakwerk, zitten ze wel aan de rekening vast met 2 cilinders. Ze hebben immers opdracht gegeven tot vervanging en dat werk is uitgevoerd. Dus ook de voorrijkosten!

Vladja