Concord matrassen Utrecht
Hallo, Ik heb 3,5 week geleden na lang zoeken 2 Solar Nasa traagschuim matrassen gekocht bij Concord bedden Utrecht van 90x200 voor de prijs van 269 euro. Bij thuis komst bleken ze echter 195 bij 85cm, dus meteen gebeld met deze zaak maar er werd herhaaldelijk niet opgenomen, dus de volgende dag langs gegaan en het probleem voorgelegd. Het antwoord was dat matrassen altijd iets konden afwijken, of dat mijn ledikant voor matrassen van 210 gemaakt zou zijn. De zaak bood aan om 2nieuwe matrassen te bestellen maar dat zou 4weken duren, en dan zou ik deze te korte/kleine matrassen kunnen terug brengen zodra die binnen zijn. Ik ben in eerste instantie akkoord gegaan, maar na een nacht slapen had ik toch echt zoiets van geef mij dan mijn geld maar terug, dus weer terug. Mijn geld terug krijgen was onmogelijk, ik kon een tegoedbon krijgen, waar ik dus goed boos over werd, jullie leveren mij iets wat niet het gene is waar ik voor heb betaald, en ik ben de pineut. Vandaag matrassen terug gebracht, heel onvriendelijk en kleinerend, en kreeg mijn geld niet terug, werd gewoon uitgelachen. Ben afgescheept met een tegoed bon. Na de slechte afhandeling door Concord bedden utrecht, wil ik niet eens een matras meer van dit bedrijf. Maar volgens mij kunnen ze dit niet maken, zij leveren te kleine matrassen. Al met al ben ik witheet, weet iemand een oplossing? M.v.g
@kale2
Of er een passende oplossing voor handen is, betwijfel ik. Koop = Koop. Begrijp de 'pissigheid' heel goed. Maar helaas voor u, winkelier maakt de belofte opnieuw te zullen leveren. En op dit moment kunt u de koopovereenkomst niet ontbinden en geld terug vragen. Pas als de winkelier niet kan leveren ... heb je een ander verhaal.
Regeltjes: tegoed bon < info
Dag kale2,
Erg vervelend dat je door deze k*********n zo onbeschoft bent behandeld, maar de verkoper heeft juridich gezien wél het recht om zijn fout te herstellen. Pas als dat niet binnen een redelijke tijd gebeurt of kan gebeuren, kun je de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en de aankoopsom terug eisen. Je had dus de tegoedbon gewoon kunnen weigeren, omdat de verkoper wettelijk gezien alsnog verplicht is het bestelde te leveren. Overigens kun je alsnog de tegoedbon weigeren door de verkoper er op te wijzen dat er nog steeds sprake is van een wettige koopovereenkomst die uitgevoerd dient te worden.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Dat matrassen iets kleiner worden geleverd is heel gebruikelijk in matrassenland. Veel bodems zijn verstelbaar, er worden dekbedden ingestopt e.d. De matrassen worden niet kleiner gemaakt om geld te besparen maar omdat het gewoon handiger is.
Dat ze nu nieuwe matrassen bestellen is waarschijnlijk omdat ze nu een zogenaamde "blijvende maat" bestellen. Ofwel een matras van exact de bedmaat.
Gewoon even afkoelen en afwachten dus.
Komt het vaak voor dat u witheet wordt om kleinigheden ?
Dag kale,
Afgezien van het latere gedrag van de verkoper vind ik dat je netjes en volgens recht behandeld bent. Alvorens je de koop te ontbinden (= geld terug eisen) dien je de verkoper een aantal keren in de gelegenheid te stellen de fout te herstellen.
"... ze zijn nog lang niet van mij af."
Door de tegoedbon aan te nemen ben je met de situatie accoord gegaan. Wanneer je de opnieuw te leveren matrassen niet afneemt schiet je in je eigen voet.
Hardware ERror MAN.
@
Kale2 schrijft: Vandaag matrassen terug gebracht, heel onvriendelijk en kleinerend, en kreeg mijn geld niet terug, werd gewoon uitgelachen. Ben afgescheept met een tegoed bon.
Dat noem ik dus een onbeschofte behandeling.
Met collegiale groet, ReadAC.
Ik betwijfel of hier überhoud wel sprake is van dwaling of non-conformiteit.
Voor een beroep op dwaling zou je hier aannemelijk moeten maken dat je de verkoper op de hoogte was dat het verschil voor jou van wezenlijke belang was. Ik vermoed dat je dit niet kunt. In het geval een beroep op dwaling slaagt, heb je recht op je geld terug.
Voor een beroep op non-conformiteit hangt het er vanaf of de verkoper er (o.a. in de algemene voorwaarden) op gewezen heeft dat de gegevens indicatief waren. Als dit het geval is kun je dat weer weerleggen door aannemelijk te maken dat de verkoper op de hoogte was dat het verschil voor jou van wezenlijke belang was.
In het geval het een beroep op conformiteit slaagt, dan moet je de de verkoper één mogelijkheid geven om een matrassen te leveren van het afgesproken formaat. Daarna zal alleen als extra optie prijsvermindering open staan omdat de afwijking erg klein is, tenzij de verkoper op de hoogte was dat het verschil voor jou van wezenlijke belang was.
Ik zie dus veel beren op de weg.
Zoals HrdwErrRoMaN al omschreef, er is een tegoedbon geboden....
Verkoper heeft de zaak afgehandeld, hij is klaar met zijn deel, en tegoedbon is ook geld waard. En over 4 weken is het gevraagde te leveren, wat is het probleem? Geld er nog bij?? En:wil ik niet eens een matras meer van dit bedrijf.(TS had ze al) Als je een matras koopt, dan hebben ze van die leuke meetdingetjes, die noemen ze ook wel eens een 'rolmaat'.....
Mvgr. Henri
Nergens wordt hier gesproken over dwaling of non-conformiteit. Je maakt nu de zaken, denk ik, nodeloos ingewikkeld door met prachtig juridisch taalgebruik te gooien, maar daar schiet de vraagsteller weinig tot niets mee op. Als-dit-dan-dat is heel mooi, maar niet concreet genoeg. En bij wie zou je je ergens op moeten beroepen? Bij de winkelier? Dat heeft vraagsteller gedaan en dat heeft niet het juiste effect gehad, vindt hij.
In dit geval lijkt het me vrij simpel: de winkel heeft niet geleverd wat de consument heeft gevraagd. Dus moet de winkel dat alsnog doen. En wel binnen een redelijke termijn. Vier weken is wat mij betreft op het randje. Maar goed, er gaat gewoon geleverd worden.
Ik zie in het hele verhaal nog geen onrechtmatig handelen van de winkelier. Dat deze klant eerst akkoord gaat en vervolgens weer iets anders wil, sorry, maar dat is het probleem van de klant.
Advies: wacht even rustig af. Als dan niet alsnog op tijd geleverd wordt, kunt u de koop alsnog ontbinden.
Het verhaal van die tegoedbon snap ik trouwens niet helemaal. Heeft u de vervangende matrassen (die na 4 weken zouden komen) afgezegd? Tsja, dan heeft u inderdaad geen recht op geld terug. De winkelier mag dan een tegoedbon geven. Ik zou de bon toch maar besteden aan die nieuwe matrassen op de juiste maat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer