jo
door jongejan Mar 29, 2004 om 15:43
Huishouden & energie

Conflict NUON

Ik heb een conflict met de NUON over een warmtemeter die inmiddels verwijderd is.Wij zouden niet binnen 3 maanden in aanmerking komen voor een nieuwe meter en daarom wilde we de meter laten ijken.Zonder aankondiging is de meter toch binnen 3 maanden vervangen.Het verbruik in 3 maaden met oude meter is bijna 200% hoger dan de nieuwe meter in 11 mnd. NUON zegt echter dat daar nu niets meer aan te doen is. Wij zijn van mening dat ons de kans ontnomen is de meter te laten ijken en hiermee aan te tonen dat deze mogelijk defect was. Volgens NUON komt het bijna nooit voor dat meters onjuist zijn. Wij hebben stadsverwarming. Binnen twee weken na ontvangst van de jaarrekening is ruim 1300 euro afgeschreven. Mijn maandtermijn bedraagt nu ruim 300 euro. Dat lijkt me behoorlijk voor een gezin met 1 kind. De betaling wil ik laten storneren. Wij wonen in Almere-Stad en hebben stadsverwarming.
Wat kan ik hiermee doen??

407 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 13:08
29 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als de jaarekening op basis van geschatte standen is gemaakt is het zaak de correcte standen te achterhalen. mochten die opduiken is de Nuon opdracht te geven de jaarnota te herberekenen. mocht dit niet kunnen zou ik het jaarbedrag storneren (terughalen bij de bank) en een betalingsregeling gaan treffen. als er geen openstaande vorderingen zijn kan dit zonder problemen. voor wat betreft het nieuwe voorschot laat dit direct met 10% verlagen zoals altijd moet kunnen en vraag 3 maanden na eindstand van de jaarnota een herberekening aan. er kan dan op basis van nieuwe meterstanden een berekening gemaakt worden voor het maandelijkse voorschot.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer