Rv
door Rvanderveen16 Jun 19, 2018 om 17:43
Huishouden & energie

Consumenten Voordeel BV

Zijn er meer klachten over Consumenten Voordeel BV? Dit zijn een stel oplichters. Hebben ons gebeld en kregen mijn dochter aan de lijn. Die gaf gelijk aan dat haar vader niet thuis was en dat ze later maar weer moesten bellen. Maar toch blijven ze door vragen en sturen vervolgens een contract. Heb hier toen een e-mail over gestuurd dat ik helemaal geen contract ben aangegaan en tevens heb aangegeven het contract te willen annuleren.

Ontvang een e-mail met een ontvangstbevestiging maar vervolgens geen bevestiging van de annulering.

Heb inmiddels met deze oplichters gebeld hoe ze erbij komen dat ik een contract met ze ben aangegaan. Ze vertelden dat ze mij hadden gebeld en dat akkoord had gegeven terwijl ik ze nooit had gesproken. Heb ze nogmaals nu telefonisch medegedeeld het contract te willen beëindigen. Heb ze tevens gevraagd om de opnames van het gesprek waarin ik toestemming heb gegeven. Ben benieuwd of dit per mail gestuurd gaat worden.

NIET MEE IN ZEE GAAN. ZIJN GEWOON OPLICHTERS DIE JE EEN CONTRACT AANSMEREN. STOREN ZICH OOK NIET JE VERMELDING IN HET BEL ME NIET REGISTER.

991 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2018 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u geen contract bent aangegaan, hoeft u ook niet te annuleren.

En al die hoofdletters is schreeuwen.

Leer uw dochter dat ze aan niemand gegevens moet verstrekken door de telefoon. En dat ze zulk soort telefoontjes direct moet beëindigen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 19, 2018 om 17:54
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Of er meer klachten zijn?
Zal best het geval zijn omdat er meer van dit soort verdienmodellen zijn van lieden die genmakkelijk geld willen verdienen.

U heeft een e-mail gezonden en daarvan een ontvangstbevestiging gekregen. Afdrukken en goed bewaren, ook niet verwijderen van uw pc.

Ik adviseer u om in ieder geval een klacht in te dienen bij www.consuwijzer.nl

Als er meerdere klachten zijn zal men daar mogelijk aktie ondernemen en ook m.b.t. het negeren van het bel me niet register.

marita5
door marita5 - Jun 19, 2018 om 17:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen
edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2018 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn er meer klachten over Consumenten Voordeel BV
Ja.

en dat ze later maar weer moesten bellen
Volgende keer telefoon op de haak leggen.

Heb ze nogmaals nu telefonisch medegedeeld het contract te willen beëindigen.
Maar je hebt géén contract met ze!

marita5
door marita5 Jun 19, 2018 om 19:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Volgende keer telefoon op de haak leggen., Moet dit niet zijn haak op de telefoon ? ;-))

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2018 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5. Nee, nee.

Even terug naar de jaren 70 en een paar decennia eerder. Toen had je van die statige zwarte telefoontoestellen met een hoorn waarmee je kon luisteren en praten. Die hoorn pakte je van de haak als je ging bellen. En je legde de hoorn op de haak als je daarmee wilde stoppen
bron Taaluilen.

marita5
door marita5 Jun 19, 2018 om 19:29
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , ik zeg altijd tegen hoorn haak , in de jaren 70 was ik nog piepjong .

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2018 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik niet. :-)) bovenop het telefoontoestel zaten twee haken (steunen) waar de hoorn op lag, met daar tussenin een knop die ingedrukt werd door de hoorn,  zodat het gesprek verbroken werd. Of de steunen drukten iets in., met hetzelfde resultaat.

edrick3
door edrick3 Jun 20, 2018 om 10:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Afbeeldingsresultaat voor hoorn op de haakAfbeeldingsresultaat voor hoorn op de haakAfbeeldingsresultaat voor hoorn op de haak

hutch
door hutch - Jun 19, 2018 om 20:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Uiteraard is Conbsumentenvoordeel is niet te vertrouwen 'bedrijfje'. Hier is een mooi woord voor: malafide. Dergelijke 'bedrijfjes' hebben ook de lak aan bijv. een 'bel me niet register'.

Zij benaderen personen via de telefoon d.m.v. een callcentrum. Aldaar werken dus bepaalde figuren die geld 'verdienen' met het aanleveren van slachtoffers.
Slachtoffers omdat die figuren een bonus krijgen voor elke 'klant' die zij, met behulp van leugens en listige kunstgrepen, over hebben gehaald om te reageren.
Dus als zij de (gehele) waarheid vertellen en verder ook geheel eerlijk zouden zijn, 'verdienen' zo goed als niets, hooguit het minimale arbeidsloon.
Zij moeten het dus grotendeels hebben van de bonussen.

De slachtoffers zijn meestal de ouderen onder ons, of de onschuldigen, die amper weten waarover het gaat.

In het algemeen kan men wel stellen: ga NOOIT in op telefonische colportage. Ook niet van die vervelende figuren die u op straat benaderen, meestal in winkelcentra.