Jo
door Jorrit84 Jul 26, 2017 om 13:07
Huishouden & energie

Consumentenvoordeel

Gister een telefoontje ontvangen van dit bedrijf, ik kon enorm besparen op mijn energiekosten!
Ze hadden al meerdere personen in Heerenveen gesproken en omdat de huizen groter waren in Friesland werd er ook meer verbruikt!
Ik vind dit al een heel raar argument.
Mijn gegevens waren al in hun handen (naam,adres,postcode,email) en zelfs mijn verbruik (periode van 1 jaar) terwijl ik nog niet een jaar bij Essent zit
Vandaag een bevestigingsmail ontvangen:

Geachte heer J. de Jong

Gefeliciteerd met uw keuze! Voor de volledigheid ontvangt u bijgaand uw nieuwe overeenkomst en bijbehorende voorwaarden.

Wij zullen uiteraard zorgdragen voor de communicatie richting de energieleverancier. U hoeft hierin niets meer te doen.

Ten eerste heb ik geen toestemming gegeven en ten tweede heb ik hier geen intressen in!
Mogen ze dit zomaar doen? En hoe nu verder?

16353 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2017 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bericht hen per omgaande dat u geen overeenkomst bent aangegaan. Stel ook Essent in kennis.

Dien een klacht in over deze handelwijze bij Consuwijzer.

Beste advies? In het vervolg die telefoontjes direct afkappen met "geen belangstelling".

hansje klein
door hansje klein Jul 26, 2017 om 13:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U bent erin geluisd ... dit zijn niet-geoorloofde praktijken wanneer u niet zèlf het initiatief had genomen. Andere klachten: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/consumenten-voordeel-nederland/details?companyId=6e70cd3d-a8fd-4354-a358-e73afd26cadb

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2017 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt 14 dagen bedenktijd. Dus inderdaad  zsm ontbinden. Meer info  www.energievergelijken.nl/nl/overstappen-energie/afzien-van-telefonische-aankoop

panter22
door panter22 - Jul 26, 2017 om 13:21
6599 Antwoorden / Vragen

Was het Energiedirect, een dochteronderneming van Essent? Komen ook aan de deur. Agressieve verkoopmethodes..
Je hebt 14 dagen bedenktijd. Opzeggen en wel direct.
Voor informatie en voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/energie/klantenwerving/bedenktijd-bij-energiecontracten

Cookies
door Cookies Jul 26, 2017 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, het was Consumentenvoordeel.

panter22
door panter22 Jul 26, 2017 om 13:44
6599 Antwoorden / Vragen

Carola, Je hebt gelijk, nu zie ik het ook

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2017 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom blijft men eigenlijk zo'n gesprek voeren? Ik vind dat onbegrijpelijk. Niet dat ik ooit gebeld word.

Gr
door Grunn1 Apr 19, 2018 om 10:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

.

gerbera
door gerbera - Jul 26, 2017 om 16:55
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn gegevens waren al in hun handen (naam,adres,postcode,email)
Naam gegevens is niet zo moeilijk, telefoonboek verteld alles. Uw e-mail adres heeft u waarschijnlijk moeten melden zgn ter controle.
Opzeggen die handel, die overeenkomst is niet eerder geldig alsdat u deze getekend heeft of per mail akkoord bent gegaan.

He
door Helen 66 - Jul 28, 2017 om 13:15
119 Antwoorden / Vragen

Omdat ik van tal overstapservices (VEH,Consumentenbond) aandbiedingen ontvang (contract loopt over 2 maanden af) en zelf ook heb gegoogled op Pricewise en Gaslicht.com, heb ik mijn huidige leverancier (Energiedirect) gemaild met de vraag wat zij mij kunnen bieden als ik niet overstap en daartoe opgegeven wat mijn verbruik is en dat ik 1 jaar vast gas en electra wil. Wordt ik gebeld (ipv reactie op email) met een aanbieding die lager LIJKT. Omdat ik voorzichtig ben, gevraagd om per email dit te bevestigen (wil het aanbod zwart op wit). Toen bleek dat hun aanbod was gebaseerd op veel lager verbruik dan ik per mail had opgegeven! Wees dus voorzichtig, want niets is wat het lijkt bij Energiedriect. Daarom reageren ze ook telefonisch!
Bij Consumentenbond had ik de energievergelijker gebruikt en kwam Energie Flex als nr. 1 tevoorschijn met Euro 1.092,77 voor mijn verbruik, gas en elektra beide 1 jaar vast. Aanbod bleef geldig tot 30 juli stond op deze site. Ik kon vanwege tijdgebrek niet meer direct overstappen en dus 1 a 2 dagen later, op 27 juli, opnieuw de site opgezocht. Toen bleek het aanbod opeens heel veel hoger, terwijl het 1e aanbod tot 30 juli zou blijven staan.
Energie Flex hierover een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun antwoord.

ha
door harryromijn - Jul 28, 2017 om 13:39
272 Antwoorden / 0 Vragen

End 2013 eens een 15-tal van die aanbiedingen - inclusief welkomstcadeau of hoe-dat-ook-heten-moge- naast elkaar gezet: Consumentenbond, Ver. Eigen Huis, Telegraaf, de Prijzenverpletteraar enz. het verschil tussen de hoogste en de laagste was ... het schrikbarend bedrag van... € 2,74... per JAAR.
Tov de "moedergedrijven" als Essent enz wil het wat meer schelen bij de "dochter" als Energie Direct, doch... snapt u het: via de linker deur bij AH / Jumbo / Aldi enz binnengekomen krijgt u lagere prijzen aan de kassa dan als u binnengekomen bent via de rechter deur...

Mi
door Michael77 - Dec 6, 2017 om 19:59
1 Antwoorden / Vragen

Dit zogenaamde bedrijf heb ik ook aan de telefoon gehad. Voelde meteen nattigheid.
Heb eens flink doorgevraagd en uitgehoord. Vreemde is dat hun precies weten wat mijn voorschot is,
wat ik verbruik, zelfs aan water. En dat zij opdracht krijgen van stedin. Ten eerste lijkt mij dat Voorschoten en meterstanden
een soort van geheimhouding hoort te wezen i.v.m. Klant energieleverancier vertrouwen, iets waar je vanuit gaat dat jou leverancier
niet zomaar aan derde verstrekt en alleen voor hun Admin gebruiken. Zij hebben nog het lef om je Iban via de telefoon te vragen. Ook al zijn het je laatste vier cijfers nooit geven.. zogenaamd voor BKR regestratie toetsing, kun je ten alle tijden zelf doen via internet. Plus dat jij vast zelf wel weet of je alles optiid betaald. Daarnaast wisten hun niet eens als je een mobiel met abonnement hebt dat je al geregistreerd staat. Het leukste was nog dat ze vroegen naar luna, die niet eens bestaat ik gebruik een email met een deel dat zo heet.
ze zijn erg goed in van alles verzinnen om aan een beetje info te komen. Gelukkig ben ik erg goed in vragen met vragen te antwoorden en een hoop te zeggen zonder iets te vertellen, plus dat je zo vaak dingen leest en ziet tegenwoordig dat je al een dikke muur optrekt als je telefoon gaat en je kent het nummer niet. Wil dus iedereen waarschuwen... NIET intrappen.
stefan

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze bellen helemaal niet in opdracht van Stedin, dat is gewoon een van de leugens. Gewoon afkappen zo’n gesprek.

De
door Debbie G - Apr 19, 2018 om 09:09
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben er op 16/4 ingetrapt ene Edwin deed zich voor als medewerker van Eneco. Uiteindelijk kwam het er op neer nadat ik 3x gevraagd had of ik ergens aan vast zat, dat dus zat en ik een contract had bij de firma Total door tussenkomst van consumentenvoordeel voor 5 jaar gas en licht op een zakelijk contract maar nu ervan af zien te komen. Het telefoonnummer werkt niet, ik heb al 3 mails gestuurd maar tot nu toe allemaal zonder resultaat. Misschien moet ik mijn mail wel via aangetekende post versturen! Iemand nog een idee?

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2018 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een zakelijk contract. Bent u ondernemer dan?