Consumentenvoordeel
Gister een telefoontje ontvangen van dit bedrijf, ik kon enorm besparen op mijn energiekosten!
Ze hadden al meerdere personen in Heerenveen gesproken en omdat de huizen groter waren in Friesland werd er ook meer verbruikt!
Ik vind dit al een heel raar argument.
Mijn gegevens waren al in hun handen (naam,adres,postcode,email) en zelfs mijn verbruik (periode van 1 jaar) terwijl ik nog niet een jaar bij Essent zit
Vandaag een bevestigingsmail ontvangen:
Geachte heer J. de Jong
Gefeliciteerd met uw keuze! Voor de volledigheid ontvangt u bijgaand uw nieuwe overeenkomst en bijbehorende voorwaarden.
Wij zullen uiteraard zorgdragen voor de communicatie richting de energieleverancier. U hoeft hierin niets meer te doen.
Ten eerste heb ik geen toestemming gegeven en ten tweede heb ik hier geen intressen in!
Mogen ze dit zomaar doen? En hoe nu verder?
Bericht hen per omgaande dat u geen overeenkomst bent aangegaan. Stel ook Essent in kennis.
Dien een klacht in over deze handelwijze bij Consuwijzer.
Beste advies? In het vervolg die telefoontjes direct afkappen met "geen belangstelling".
U bent erin geluisd ... dit zijn niet-geoorloofde praktijken wanneer u niet zèlf het initiatief had genomen. Andere klachten: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/consumenten-voordeel-nederland/details?companyId=6e70cd3d-a8fd-4354-a358-e73afd26cadb
Je hebt 14 dagen bedenktijd. Dus inderdaad zsm ontbinden. Meer info www.energievergelijken.nl/nl/overstappen-energie/afzien-van-telefonische-aankoop
Hallo Jorrit84 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/energie/energiebedrijven-vergelijken-en-overstap/procedure-overstappen/energiebedrijf-veranderd-terwijl-ik-dat-niet-wilde
Was het Energiedirect, een dochteronderneming van Essent? Komen ook aan de deur. Agressieve verkoopmethodes..
Je hebt 14 dagen bedenktijd. Opzeggen en wel direct.
Voor informatie en voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/energie/klantenwerving/bedenktijd-bij-energiecontracten
Nee, het was Consumentenvoordeel.
Carola, Je hebt gelijk, nu zie ik het ook
Waarom blijft men eigenlijk zo'n gesprek voeren? Ik vind dat onbegrijpelijk. Niet dat ik ooit gebeld word.
.
Mijn gegevens waren al in hun handen (naam,adres,postcode,email)
Naam gegevens is niet zo moeilijk, telefoonboek verteld alles. Uw e-mail adres heeft u waarschijnlijk moeten melden zgn ter controle.
Opzeggen die handel, die overeenkomst is niet eerder geldig alsdat u deze getekend heeft of per mail akkoord bent gegaan.
Omdat ik van tal overstapservices (VEH,Consumentenbond) aandbiedingen ontvang (contract loopt over 2 maanden af) en zelf ook heb gegoogled op Pricewise en Gaslicht.com, heb ik mijn huidige leverancier (Energiedirect) gemaild met de vraag wat zij mij kunnen bieden als ik niet overstap en daartoe opgegeven wat mijn verbruik is en dat ik 1 jaar vast gas en electra wil. Wordt ik gebeld (ipv reactie op email) met een aanbieding die lager LIJKT. Omdat ik voorzichtig ben, gevraagd om per email dit te bevestigen (wil het aanbod zwart op wit). Toen bleek dat hun aanbod was gebaseerd op veel lager verbruik dan ik per mail had opgegeven! Wees dus voorzichtig, want niets is wat het lijkt bij Energiedriect. Daarom reageren ze ook telefonisch!
Bij Consumentenbond had ik de energievergelijker gebruikt en kwam Energie Flex als nr. 1 tevoorschijn met Euro 1.092,77 voor mijn verbruik, gas en elektra beide 1 jaar vast. Aanbod bleef geldig tot 30 juli stond op deze site. Ik kon vanwege tijdgebrek niet meer direct overstappen en dus 1 a 2 dagen later, op 27 juli, opnieuw de site opgezocht. Toen bleek het aanbod opeens heel veel hoger, terwijl het 1e aanbod tot 30 juli zou blijven staan.
Energie Flex hierover een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun antwoord.
End 2013 eens een 15-tal van die aanbiedingen - inclusief welkomstcadeau of hoe-dat-ook-heten-moge- naast elkaar gezet: Consumentenbond, Ver. Eigen Huis, Telegraaf, de Prijzenverpletteraar enz. het verschil tussen de hoogste en de laagste was ... het schrikbarend bedrag van... € 2,74... per JAAR.
Tov de "moedergedrijven" als Essent enz wil het wat meer schelen bij de "dochter" als Energie Direct, doch... snapt u het: via de linker deur bij AH / Jumbo / Aldi enz binnengekomen krijgt u lagere prijzen aan de kassa dan als u binnengekomen bent via de rechter deur...
Dit zogenaamde bedrijf heb ik ook aan de telefoon gehad. Voelde meteen nattigheid.
Heb eens flink doorgevraagd en uitgehoord. Vreemde is dat hun precies weten wat mijn voorschot is,
wat ik verbruik, zelfs aan water. En dat zij opdracht krijgen van stedin. Ten eerste lijkt mij dat Voorschoten en meterstanden
een soort van geheimhouding hoort te wezen i.v.m. Klant energieleverancier vertrouwen, iets waar je vanuit gaat dat jou leverancier
niet zomaar aan derde verstrekt en alleen voor hun Admin gebruiken. Zij hebben nog het lef om je Iban via de telefoon te vragen. Ook al zijn het je laatste vier cijfers nooit geven.. zogenaamd voor BKR regestratie toetsing, kun je ten alle tijden zelf doen via internet. Plus dat jij vast zelf wel weet of je alles optiid betaald. Daarnaast wisten hun niet eens als je een mobiel met abonnement hebt dat je al geregistreerd staat. Het leukste was nog dat ze vroegen naar luna, die niet eens bestaat ik gebruik een email met een deel dat zo heet.
ze zijn erg goed in van alles verzinnen om aan een beetje info te komen. Gelukkig ben ik erg goed in vragen met vragen te antwoorden en een hoop te zeggen zonder iets te vertellen, plus dat je zo vaak dingen leest en ziet tegenwoordig dat je al een dikke muur optrekt als je telefoon gaat en je kent het nummer niet. Wil dus iedereen waarschuwen... NIET intrappen.
stefan
Ze bellen helemaal niet in opdracht van Stedin, dat is gewoon een van de leugens. Gewoon afkappen zo’n gesprek.
Ik ben er op 16/4 ingetrapt ene Edwin deed zich voor als medewerker van Eneco. Uiteindelijk kwam het er op neer nadat ik 3x gevraagd had of ik ergens aan vast zat, dat dus zat en ik een contract had bij de firma Total door tussenkomst van consumentenvoordeel voor 5 jaar gas en licht op een zakelijk contract maar nu ervan af zien te komen. Het telefoonnummer werkt niet, ik heb al 3 mails gestuurd maar tot nu toe allemaal zonder resultaat. Misschien moet ik mijn mail wel via aangetekende post versturen! Iemand nog een idee?
Een zakelijk contract. Bent u ondernemer dan?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Nationale energie beheer
Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer