we
door webra Oct 21, 2019 om 20:18
Huishouden & energie

Cv ketel agpo blue sense 5

In mijn appartement is vanuit de bouw in 2006 een agpo wtw installatie met een cv ketel van agpo geplaatst. Na alle negatieve berichten hierover wil ik een nieuwe cv ketel aanschaffen. Nu kreeg ik vanuit diverse installatiebureaus te horen dat er alleen een cv ketel van agpo onder de wtw installatie geplaatst kan worden, dit in verband met de nieuwe regelgeving per 1 januari a.s. Nu overweeg ik om een agpo blue sense 5 aan te schaffen. Ik vroeg mij af of deze cv ketels wel betrouwbaar zijn.

2103 2 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2019 om 22:24
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb mij even kort verdiept in een wtw installatie   https://www.energieleveranciers.nl/energie-besparen/wtw-installatie  en er is iets dat ik helemaal niet begrijp. Waarom zou uitsluitend een agpo blue sense 5 geplaats kunnen worden bij een warmteterugwininstallatie. Het is (nota bene) een product van Ferolli en ik kan mij uw twijfel dus goed voorstellen. Is uw appartement een koopappartement? Doe dan nader navraag bij https://www.nederlandvve.nl/vve-informatie/vereniging-eigen-huis/  Ik zie dat er maar 1 beoordeling is en datb zegt op zig dus niets https://www.warmteservice.nl/Verwarming/CV-ketel/HR-Combiketel/Ferroli-BlueSense-5-HR-Combiketel-6%2C6---28%2C9-kW-CW5/p/15251225

  Ik meld dit omdat ik mij kan voorstellen dat ook verwarmingsinstallatie van andere (bijv. Nederlandse) merken ook geplaats kunnen worden. U zou dus ook een eens navraag g kunnen doen bij die leveranciers zoals bijv Remeha, ATAG, Intergas e.d. zie o.a. : http://www.hoe-koop-ik.nl/cv-ketel/vergelijken/beste_cv-ketel  en ook omdat bij de verwijzing hiervoor één bedrijf er voorkeur voor uitspreekt.

gerbera
door gerbera - Oct 21, 2019 om 22:49
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn ook andere merken, zij het beperkt, voor het WTW systeem dus alleen agpo is een fabel. FF googlen op WTW cv ketels en u komt er zo een paar tegen. De vraag is zelfs of agpo nog ketels mag leveren. De regelgeving per 1 januari betreft voornamelijk nieuw te bouwen installaties in nieuwbouw en appartementen. Vreemd genoeg is de ketel die u noemt een gewone combiketel (bouwjaar 2017) en of die dan dus wel geschikt is voor het WTW systeem?