ma
door maryse Nov 22, 2007 om 10:03
Huishouden & energie

Dakkapel: Ervaringen met AMH Geveltechniek

Wij willen graag op zolder een dakkapel laten plaatsen en tegelijkertijd een extra kamer creeeren. Wij hebben hiervoor een offerte ontvangen van AMH Geveltechniek uit Olburgen. Ze vragen een aanbetaling van 40%.

Ik wil weten wie er (positieve en negatieve) ervaringen heeft met AMH Geveltechniek en of een aanbetaling van 40% normaal is.

Bedankt alvast!

3696 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 22, 2007 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb onlangs (deze zomer) een dakkapel laten plaatsen (Franken dakkapellen) en ik hoefde geen enkele aanbetaling te doen.
Gewoon afrekenen na plaatsing.
Dus ik weet niet of het gebruikelijk is, maar het is iig niet bij elk bedrijf nodig.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2007 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag maryse,

Ik zou tenminste 3 offertes bij drie verschillende bedrijven opvragen en bij elk van hen 3 referentie-adressen. Willen ze die niet geven dan zou ik afhaken. Mijn advies is: betaal niks aan of hooguit 10%. Zo'n kapel wordt in een dag geplaatst en dan is betaling na de klus zeker niet ongewoon. Tip: zet nooit een handtekening onder een offerte (ook niet als dat zogenaamd is om de tijd te verantwoorden) en spreek duidelijk van te voren af dat de offerte hoe dan ook kosteloos is.

Sukses en vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2007 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanbetaling van 40% bij aannemerswerk is gebruikelijk bij verlenen van de opdracht of aanvang werk. Dat is met name bestemd voor de inkoop van de beodigde materialen.

Check eerst of ze zijn aangesloten bij een branch organisatie waar de mogelijkheid bestaat tot het indienen van een klacht of geschil. Voorts kunt u bij de KvK het bedrijf natrekken.

Verstandig is om tenminste 3 of 4 gespecificeerde offertes te vragen voor deze klus en op basis van zowel de opname als de offerte een definitieve keus te bepalen waarbij niet altijd de goedkoopste de beste keus is. Ga ook af op uw gevoel over de aannemer en het nakomen van afspraken en check referenties.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2008 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ik heb zelf ervaring met AMH Geveltechnieken doordat ik wel 40 % heb aanbetaald op een dakkapel.

we zijn inmiddels 8 maanden verder en ik heb nog steeds geen dakkapel.

ik heb dus geleerd dat je beter NOOIT zoveel kunt aanbetalen.

groetjes,

boulgekkie

ve
door verwijderd - Jan 7, 2008 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een hoge aanbetaling?
Dan hebben ze met je laten wachten meer geld ik kas dan na montage want zoveel winst maken ze ook weer niet!

Als je meer aanbetaalde dan de vermoedelijk winstmarge duurde het meestal erg lang en ik betaalde nooit iets ooit aan, en hoorde dan achteraf vaak verhalen over erg lange of nooit leveringen.....

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Onze ervaring met AMH Geveltechniek was perfect, wij hadden inderdaad ook 40 % aanbetaald en na 7 weken stond de dakkapel erop, en het is echt super goeie kwaliteit. Ik kan er geen kwaad woord over zeggen Mvg De Gier

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn bedrijven die een aanbetalling vragen maar het blijft vragen !!wat er ook gebeurt  ik personlijk zou  op zo,n kleine opdracht geen aanbetalling doen!!!!  Als dat niet te verhapen is voor de aannemmer dan steld hij weinig voor .Wat  ze wel kunnen eisen is 50% bij aanvang  en van de rest van het bedrag zeer zeker geen 100% bij oplevering standaart is het om 10% achter tehouden tot twee maanden naar oplevering in verband met kleine of grote probleemtjes

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval was het 40 & aanbetalen 50 % op de dag van montage dus als ze s' ochtends komen in de loop van de dag overgemaakt, en inderdaad toen het is opgeleverd de 10 % binnen 14 dagen geloof ik!

ve
door verwijderd - Jun 30, 2008 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

En, hebben jullie uiteindelijk de dakappel bij AMH afgenomen? Zo ja, zijn jullie er tevreden mee? Ik denk er zelf ook over om met ze in zee te gaan.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2008 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
Wat is er gebeurd dan dat ze nog steeds niet de dakkapel hebben geleverd?
Kwamen ze hun beloftes niet na?

Ik denk er zelf ook over om een dakkapel door AMH te laten plaatsen.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2008 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn inderdaad met AMH in zee gegaan. Het bouwen doen ze niet zelf, maar besteden ze uit aan een ander bedrijf. Op het gebied van communicatie valt er nog wel een hoop te verbeteren (zowel tussen AMH en de uitvoerder als tussen AMH en de klant), maar qua werk hebben ze zich aan hun woord gehouden. Inmiddels is de dakkapel geplaatst en de kamer gebouwd en alles ziet er goed uit.

Let er wel op dat zij niets met electriciteit doen, dus als dat nodig is moet je dat zelf regelen.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijgertje,

Wij hebben inderdaad een dakkapel van AMH staan, en het is bij ons allemaal prima gegaan, ik kan er geen slecht woord over zeggen, alleen kan de communucatie denk ik wel wat beter.

Mvg

ve
door verwijderd - Nov 17, 2008 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben inmiddels een slechte ervaring met AMH Geveltechniek.In eerste instantie ging het om slechte communicatie met de verkoopmedewerker.Deze medewerker heeft inmiddels ontslag genomen waardoor de communicatie via de eigenaar loopt. Dit is nog erger dan voorheen. Concreet komt het er op neer dat wij al 6 maanden wachten op 2 dakkapellen, waarvan we al 40% hebben aanbetaald. Onze buren hebben hun dakkapel al wel gekregen en daarbij is de afwerking zeer slecht te noemen. Bij veelvuldig bellen vanuit onze kant geeft AMH niet thuis.Ik kan dit bedrijf dan ook sterk afraden aan iedereen die nog op zoek is.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nancym

Hebben jullie inmiddels de dakkapel alvan AMH geveltechniek!

Wij hebben vandaag een offerte van hun gekregen,inderdaad met 40% aanbetaling. Zijn ze nu wel of niet te vertrouwen en als ze leveren is het dan goed.

Graag reakties, alvast bedankt

ve
door verwijderd - May 13, 2009 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een hele slechte ervaring met AMH geveltechniek.
Ik heb inmiddels 1.5 jaar geleden een aanbetaling gedaan en er is nog steeds niks uitgevoerd, De bedoeling was een dakkapel aan de voorzijde van het huis wat na de aanvraag niet mogelijk was wegens monumenten zorg.

Achterzijde zou de huidige dakkapel vervangen worden en nu naar 1 jaar verder na de afspraak alleen achterzijde is het nog steeds neit uitgevoerd.

Ik zou je adviseren om geen aanbetaling te doen zoals ik deed van 40% ik heb dus hun nu 4500 euro aanbetaald en er nog steeds niks van terug gezien.

Zeer slechte communicatie en excuus naar excuus, overspannen, bedrijf verbrand, leverancier op vakantie, en op dit moment werkt hun nummer niet meer dus ik ben echt pist off.

Succes groetjes,

ve
door verwijderd - May 14, 2009 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Michel,

Hier een soortgelijke ervaring. Wij wachten nu een jaar en hebben 4000 euro aanbetaald. ook ik kreeg afgelopen dinsdag geen gehoor op het bedrijfsnummer. Na een hele speurtocht heb ik een mobiel nummer weten te achterhalen van iemand die in het bedrijf gekomen is. Deze man gaat het bedrijf binnen twee maanden overnemen. Zelf heb ik er weer vertrouwen in dat het goed komt. Er zijn vele fouten gemaakt door AMH waardoor vele mensen gedupeerd zijn met lekkages en andere problemen. Ik heb me laten vertellen dat ze eerst alle problemen hebben opgelost en nu aan de nieuwbouw van de dakkapellen gaan beginnen. Ik weet niet of jij in Arnhem woont, maar ik heb begrepen dat mensen die in arnhem wonen en al heel lang wachten als eerste aan de beurt zijn, daarna zouden wij aan de beurt komen...Ik hou mijn hart vast. Ik plaats hier liever niet mijn gegevens, maar als je jouw mailadres plaatst kan ik je de naam en het nummer van de nieuwe contactpersoon geven, waarbij het natuurlijk wel een schande is dat de klanten niet op de hoogte zijn gesteld van de verhuizing van het bedrijf.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben heel lang moeten wachten. In november 2008 de offerte ondertekend.  Met veel redenen het bos ingestuurd: dakkapelfabrikant in Polen levert niet, afgebrande privéwoning waarin tevens administratie was opgenomen was in rook opgegaan, etc. Uiteindelijk is er een nieuwe man voor het bedrijf werkzaam die tijdelijk de werkzaamheden van de voormalig bedrijfsleider heeft overgenomen. Of dit structureel is en er inderdaad sprake is van een geplande overname durf ik niet te zeggen. Men heeft besloten zelf in Nederland dakkapellen te gaan bouwen. Toen waren er echter problemen met toeleveranciers van materialen, waardoor we wel een dakkapel, maar geen kozijnen en ramen geleverd hebben gekregen. De dakkapel heeft daardoor een aantal weken met een stuk plastic op het dak gestaan.  Ik was mijn vertrouwen haast verloren, maar nu ruim een half jaar na dato lijken de werkzaamheden te worden afgerond. Groot nadeel: mensen met wie we ten tijde van offerte zaken deden zijn niet meer werkzaam bij AMH of onbereikbaar. Ander nadeel: degene die nu de tent runnen hebben geen ervaring met het plaatsen van dakkapellen en ramen, waardoor de afwerking nog wel eens te wensen over laat. Al met al een rommelig verloop. Ik geloof niet dat ik mensen zou adviseren in zee te gaan met dit bedrijf. Maak me ook wel zorgen als ik de verhalen over rechtzaken en advocatenzaken lees. De info op de website als 'snelle levering' en 'goede prijs/kwaliteitverhouding' stel ik ernstig mijn vraagtekens bij. Het komt wat chaotisch en amateuristisch over allemaal.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wees gewaarschuwd:Dhr. [edit redactie] van AMHgeveltechniek is een
[edit redactie]. Hij betaald niet terug en komt afspraken niet na. Tevens
houdt hij zich voor iedereen verborgen. [edit redactie]
techniek b.v. beweerde eerst met hem samen te werken. Vervolgens wist
hij het nummer van [edit redactie] niet. Ook kan hij mij niet rechtstreeks
in contact brengen met de oplichter in kwestie. Het laatst bekende
nummer van [edit redactie] maar deze neemt hij niet op.Het
laatst bekende adres is [edit redactie], maar ook daar schijnt hij de
huur niet van te voldoen. Het huis is ook niet zijn eigendom. Er stond
ook een motor op het erf met kenteken [edit redactie], maar ik krijg niet
achterhaald of deze van [edit redactie] is. Volgens de KvK te Arnhem
beantwoord hij ook geen post meer aan zijn adres. Hij staat bij de
gemeente echter nog wel ingeschreven op dit adres.Ik heb nog ruim 3000 euro van deze man tegoed, dus iedereen met tips mag mij mailen: [edit redactie]

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal, ik heb inmiddels aangifte gedaan voor oplichting.
Mochten er hier nog meer mensen zijn, die benadeeld zijn door AMH gevel techniek dan zou ik je willen vragen om dit aan te geven bij de lokale politie. Samen kan er eventueel een zaak opgestart worden.