De slimme meter geeft een hoger stand aan dan 4 jaar van kasje maar de muur ges
al 4 jaar heb ik een slimme meter maar nu is de meter stand het dubbele ik heb altijd rondte 1400 kw en uw 3006 kw er is niets veranderd naar de eneco zegt dat ik misschien een elektriesch kachel of deken heb of zo dit is niet waar er is bij mij in de apparatuur niets veranderd
ze willen niet komen kijken alleen als ik daarvoor betaal 100 euro ik huur de meter deze is niet van mij ik word van het kastje naar de muur gestuurd van de net beheerder en eneco hoe kan ik van die meter af ik word er helemaal doodziek van niemand neemt zijn verantwoordehied
1400 kwh per jaar is wel erg weinig, dat is gemiddeld maar 3,8 kwh per dag.
Weet u nog wat u verbruikte voordat de slimme meter geinstalleerd was?
Als u echt denkt dat er iets met de meter mis is dan is die €100 betalen natuurlijk wel te doen en deze wel terug krijgen als de meter een foute stand aangeeft.
1400 Kw gebruiken per jaar is bitter weinig, maar als het nu 3000 is, is dat raar. Ik zou dan die € 100 maar uitgeven om het probleem te vinden.
Omdat dit een openbaar forum is, is het raadzaam om uw gebruikersnaam te veranderen.
Dat voorkomt spam.
Noteer elke dag de meterstand gedurende een maand. Dan kom je er vanzelf achter hoeveel stroom je verbruikt. Nu het zomer is, zul je minder stroom gebruiken dan het gemiddelde.Is dat meer dan 3,8 kwh(Malty) dan kun je kijken wat voor apparatuur je gebruikt hebt. Is er een apparaat defect?
Krijg je niet elke maand een overzicht van je verbruik, of kun je in mijn...... (esssent?) nagaan in welke maand je extra gebruikt hebt?
Voor zover ik weet levert ook Essent maandelijks een verbruis overzicht met ook vergelijking met landelijk gemiddelden en eerder verbruik.
Ik sluit niet uit dat uw oude meter defect was. In de handel zijn ook verbruiksmeterd te koop die tussen apparaten gezet kunnen worden.
Een optie is ook nog ALLES uitschakelen en dan nagaan of de meter dan nog loopt en daarna per groep.
Ts heeft al 4 jaar een slimme meter maar het laatste jaar dubbel verbruik
Ik had het niet helemaal goed gelezen op mijn smatfone. De tip is overigens wel bruikbaar.
Controleren na afsluiten na de meter kan o.a. aantonen dat er ongewenst wordt afgetapt. Of dat een apparaat ongewenst niet uitschakelt (geheel).
Heb je een slimme meter, dan krijg je het Maandelijks Energierapport. Hier zie je het energieverbruik van de afgelopen maand. Daarbij krijg je ook een vergelijking met het verbruik van dezelfde maand een jaar eerder en van een huishouden dat op het jouwe lijkt.
https://www.eneco.nl/klantenservice/meters-meterstanden/verbruik-bekijken/
Waar is het mis gegaan met het verbruik? Kun je dus nazien.
De meter laten testen voor €100? eerst maar eens zoeken, kost niets.
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?
Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.
Slimme meter????
SLUWE meter!!!!
Ik heb er inmiddels 4 versleten i.v.m. communicatiestoringen, met als gevolg dat de energieleverancier het verbruik gaat schatten, met alle ellendige gevolgen vandien.
Uiteraard stuurt de netwerkbeheerder de klant naar de energieleverancier en de energieleverancier stuurt de klant naar de netwerkbeheerder en wil alleen maar centjes zien.
Oplossing: via de site van de netwerkbeheerder communicatiesysteem van de sluwe meter uitzetten, dit heef tot gevolg dat het verbruik niet meer naar de energieleverancier wordt doorgeseind. Dit houdt in dat de gebruiker dit zelf moet gaan doen, net als in de goeie ouwe tijd.
De energieleverancier is dan gedwongen de klant bericht te sturen dat de standen doorgegeven dienen te worden, als de klant de standen niet doorgeeft wordt er alsnog verbruik geschat. Let op de stand van de CV ketel tijdens de zomermaanden, zet de kamerthermostaat op een stand dat de CV niet aan kan slaan.
Aangezien de sluwe meter niet te vertrouwen is: maak iedere 1e van de maand een foto van de standen, bespaard een hoop ellende.
Lees even de vorige reactie!
Als je kennis van energiemeters vergelijkbaar is met je digitale vaardigheden, geef ik de slimme meter in dit geval het voordeel van de twijfel.
Als u de elektrische installatie in de meterkast volledig uitschakelt dan zou digitale meter geen stroomgebruik meer mogen meten omdat er geen elektra afgenomen kan worden. Als dat toch gebeurt en er is geen sprake van aftappen wat als de meter inpandig is geplaatst vrijwel onmogelijk is dan gaat er in de meterkast iets mis maar dat komt in de praktijk weinig voor. Er zijn een aantal apparaten die voor een enorm elektra gebruik kunnen zorgen en vaak komt dat door een defect in het apparaat zelf. Een boiler die blijft opwarmen, een cv ketelpomp die door blijft draaien en als laatste een koelkast/vriezer die niet afschakelt en door blijft koelen/vriezen. Ik weet niet of Eneco de mogelijk biedt om de digitale meter per 15 minuten uit te lezen maar als dat zo is direct doen omdat in de grafiek direct zichtbaar is waneer de pieken en dalen in het gebruik optreden.
Ter info,
Het gaat over een "slimme"meter die je zelf elke minuut van de dag kunt uitlezen door ff op het knopje te drukken.
Bij een digitale meter kun je continu de stand zien.
Is wel een beetje zout op de slak leggen toch want slimme meters zijn niet slim want uit zich zelf kunnen ze niets behalve meten. In principe is het een digitale meter met daaraan gekoppeld een uitleesfunctie die door de energieboer uitgelezen kan worden en vervolgens als de klant er voor kiest de actuele standen in kan zien. Aan de hand van die actuele standen kun je er voor kiezen om eens kritisch naar het gemiddelde elektra gebruik te kijken en bijvoorbeeld die 20 jaar oude vriezer die half gevuld is te vervangen voor een kleinere energiezuinigere vriezer. Die meter is niet slim maar kan ons wel slimmer maken door verstandiger met gas en elektra om te gaan.
@Gerbera, ik heb een slimme meter en hoef op geen enkel knopje te drukken om de meterstand te zien.
1.400 kwh is laag, maar nou ook niet weer extreem laag (laatste jaar lag mijn gebruik daar nog onder). Uit de vraag begrijp ik dat het drie jaar goed is gegaan, maar nu het laatste jaar niet. Laat die meter dus doormeten voor 100 euro.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer