Delonghi Koffiemachine
Beste lezers,
Even een vraag wat redelijk is om te verwachten/vragen.
Als volgt, aug 2010 aankoop Delonghi Espressomachine twv € 1150.
Okt 2010 monteur aan huis gehad, maalmechanisme bleek fabrieksaf fout te zijn, stand 1 is normaliter grof en stand 7 zeer fijn, Nu echter was stand 1 zeer fijn en stand 7 poedersuikerfijn waardoor er 10 minuten over 1 kopje werd gedaan. Monteur is uur bezig geweest dit te fixen en zei dat het een fabricagefout is.
In 2011 doet apparaat niets meer omdat deurveer het begeeft, met open deur geen koffie. Dit is vervangen maar direct weer defect geraakt. Uiteindelijk maar zelf een veertje passend gemakt en vervangen. Even later werkt het liftsysteem niet meer waardoor er geen koffie te zetten valt. Delonghi monteur zegt moet u zelf smeren, maakt niet uit met wat. Vreemd, liftspiraal is nauwelijks te bereiken en in boekje staat er niets over dit onderhoud. Gekocht een Delongi onderhoudsset van € 125 en ook hierin geen smeermiddel. Verder valt chrome spontaan van frontje af, monteur bood wel nieuw frontje aan maar in andere kleurstelling, dit geweigerd. Nu een week of 6 buiten garantie roept Delonghi (na tussenkomst bedrijf van aankoop) dat het maalmechanisme een gebruikersfout was (volgens monteur fabricagefout), een deurveer (reeds 2 x defect waardoor geen koffie) en defecte lift gewoon geen serieuze klachten zijn en zelfs dat zo'n dure machine maar 3 jaar mee hoort te gaan. Ze willen bij wijze van oplossing nog 1 maal het apparaat repareren of we mogen € 850 bijbetalen op een nieuwe. Wat is jullie mening hierover.
*gezien alle problemen heb je onweerlegbaar destijds een ondeugdelijk produkt ontvangen
*in overleg met de verkoper (dus niet met de fabrikant/importeur) heb je recht op een kosteloze vervanging door een (nieuw) deugdelijk apparaat
Beste Dearagain,
Dat dacht ik ook maar Delonghi vind (samen met de leverancier) de problemen te klein om tot een ander voorstel te komen.
Kijk, als ik nou een paar honderd euro bij zou moeten betalen Oke, maar bijna €850.Ik wil dus weten of er ergens te vinden is of het type reparatie er ook toe doet.
Maar zolang Delonghi het samen met de leverancier onder een gebruikersfout schuift is het geen defect in hun ogen en sta ik nergens.
Hallo Mastag, ik zou ermee naar het juridisch loket gaan. Daar de zaak voorleggen. Je kunt ook bellen.
Type reparatie doet er wel toe, maar dit is een opeenstapeling van problemen vanaf het moment dat je het apparaat hebt gekocht en voor €1150 mag je echt wel wat beters verwachten dan deze trammelant.
*nogmaals wijs ik er op, dat je met Delonghi helemaal niks te maken hebt
*je moet bij de verkoper zijn en wat de verkoper regelt met Delonghi is niet jouw zaak
*je hebt immers destijds met de verkoper een (koop)overeenkomst afgesloten en niet met de fabrikant/importeur
*eis dus bij de verkoper een vervangend nieuw toestel zonder dat je iets hoeft bij te betalen (of desnoods met een zeer geringe bijbetaling)
*desnoods kun je de verkoper in rechte betrekken (dagvaarden) wegens het leveren van een wanprestatie
Beste Zoekster en Dearagain,
Ik heb een complete beschrijving van de problemen met verzoek tot ontbinding van de koop gestuurd naar de verkoper. De reactie van de verkoper, (die ik nog even in afwachting van......)voor me wil houden, is als volgt.
In een eerder stadium had de technicus de diagnose al onder een gebruikersfout kunnen laten vallen - vanuit Service is dit niet gedaan.
Alleen nogmaals repareren is wat ze willen doen ik krijg ze nog niet in de modus dat er geen gebruikersfout is geweest alleen een matig geproduceerd product.
Wordt vervolgd
[quote=dearagain schreef op woensdag 17 okt 2012, 20:54]*nogmaals wijs ik er op, dat je met Delonghi helemaal niks te maken hebt
Toch klopt dat niet.
In geval van non-conformiteit is de verkopende partij de enige waar je naar toe moet.
Maar bij garantieclaims is het anders. Dan komt de fabrikant wel degelijk om de hoek kijken.
Hallo Mastag, ik begrijp je post niet helemaal. Je zegt dat je de reactie van de verkoper nog voor je wil houden en vervolgens vertel je wat de reactie is? Hoe bedoel je dat?
Hoi Zoekster,
Ik wil de naam van de verkopende partij nog even voor me houden, dit zou een oplossing weleens in de weg kunnen staan. Ik snap dat ik dubbelop was.
Groet
Begrepen! Wat ik uit de mail van de verkoper opmaak is dat ze de reparatie zien als coulance. Zal heel moeilijk worden om ze in de 'geen gebruikersfout modus' te krijgen. Als dat zo blijft, zou ik, als ik jou was, voor de gratis reparatie gaan. Niet voor € 850 bijbetaling.
Alleen als de fabrikant en verkopende partij specifiek hebben aangegeven dat het product een x tijd bepaalde gebreken niet zal hebben, kan daar rechten aan ontleent worden. Anders is het echt dat na zes maanden in principe alle kosten rekening komen van de koper.
Als jij voor de koop hebt aangegeven dat het product zeker een x tijd zonder problemen mee dient te gaan, maakt dat ook deel uit van de overeenkomst.
Heb je dat niet gedaan en de verkoper en fabrikant hebben voor de rest geen uitspraken gedaan, komen alle kosten na zes maanden voor rekening van de koper.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st
Gegroet,
Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.
mvg,
hans zweekhorst
delfgauw
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer