fi
door fienfloor Jan 12, 2019 om 11:11
Huishouden & energie

DelonghimagnificaS geeft onterecht signaal koffiebonenreservoir bijvullen

... nadat ik zonder problemen met met espressoapparaat tussendoor gemalen koffie heb gebruikt (uiteraard in het daarvoor bedoelde bakje etc) geeft ons apparaat - als wij koffie willen zetten met bonen - onterecht de melding dat wij het koffiebonenreservoir bij moeten vullen. Als we dan nogmaals op knop "koffiezetten" drukken komt er een bakje super slappe koffie uit.

Ik heb het idee dat het probleem te maken heeft met verstoorde instellingen. We hebben uiteraard ook al het menu gereset. Maar lost niets op. Herkent iemand dit probleem?
Uiteraard heb ik al een berichtje naar delonghi gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.

En ja, ik heb al geprobeerd om contact op te nemen met de leverancier. Toen ik op de site van de Koffiediscounter (waar wij nog geen jaar geleden dit apparaat hebben gekocht) zag ik dat zij failliet zijn.... I

4422 11 Rapporteer

Topantwoord

Ge
door Genee - Jan 12, 2019 om 11:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat de molen wel draaien?
Misschien heeft u hier wat aan.
klik op de link
https://www.gebruikershandleiding.com/DeLonghi-esam-4500-magnifica/163065/antwoord.html

fi
door fienfloor Jan 12, 2019 om 13:42
2 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Genee,
Dank je wel voor de moeite. Ik had dit gisteren ook al gevonden. We hebben het advies toegepast maar heeft niet geholpen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 12, 2019 om 11:32
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Hetzelfde doet zich bij mijn printer voor, als ik 1A4tje nodig heb krijg ik te zien dat er papier bijgevuld moet worden.
Wat ik hiermee wil zeggen is, vul het reservoir maar bij als u bonen gebruikt, het apparaat zal niet te veel gebruiken en de bonen blijven goed.

diumenge
door diumenge Jan 12, 2019 om 11:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

We mogen toch wel aannemen dat er bonen in de machine zitten hè...

"geeft ons apparaat - als wij koffie willen zetten met bonen - onterecht de melding dat wij het koffiebonenreservoir bij moeten vullen"

sjjoppy
door sjjoppy Jan 12, 2019 om 11:41
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Maar niet genoeg, het apparaat wil reserve.

diumenge
door diumenge Jan 12, 2019 om 11:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk... en dat begrijpt de TS, die het apparaat al bijna een jaar heeft, niet...

sjjoppy
door sjjoppy Jan 12, 2019 om 11:57
7185 Antwoorden / 3 Vragen

TS gebruikt vaker poeder en dat is compact, tussen de bonen zit ruimte en het blijft een apparaat hè?

diumenge
door diumenge Jan 12, 2019 om 12:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gemalen koffie gaat in een ander resevoir.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 12, 2019 om 12:45
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt,dat wist ik niet.

fi
door fienfloor Jan 12, 2019 om 13:45
2 Antwoorden / 5 Vragen

Koffietrechter zit niet verstopt ; we hebben genoeg bonen in het reservoir ; gemalen koffie komt niet in aanraking met de bonen (uiteraard)

costnix
door costnix Jan 12, 2019 om 14:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Overgaan op een ouderwetse handkoffiemolen?
Die malen door de hardste koffiebonen.

gerbera
door gerbera - Jan 12, 2019 om 11:40
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Is het wel de melding "bonen bijvullen" , hetzelfde lampje knippert ook als de koffietrechter verstopt zit. En gelet dat u ook gemalen koffie heeft gebruikt zou dat mogelijk de oorzaak kunnen zijn.

fi
door fienfloor Jan 12, 2019 om 13:46
2 Antwoorden / 5 Vragen

Dit staat inderdaad in de handleiding die wij uiteraard eerst hebben geraadpleegd. We hebben het koffietrechter helemaal schoon gemaakt maar heeft niet geholpen.

diumenge
door diumenge - Jan 12, 2019 om 11:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk, o.b.v. de handleiding, hetzelfde als Gerbera.

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2019 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb het idee dat het probleem te maken heeft met verstoorde instellingen.
Evenals anderen heb ik het idee dat de handleiding even beter bekeken moet worden wat er vermeld staat bij Storing.
Het lampje brandt niet alleen bij een leeg koffiebonenreservoir.
komt er een bakje super slappe koffie uit.
Trechter verstopt?

fi
door fienfloor Jan 12, 2019 om 13:46
2 Antwoorden / 5 Vragen

Wij  hebben zelf ook een handleiding, gelukkig ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2019 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Cookies
door Cookies Jan 12, 2019 om 14:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heeft ze al gedaan.;-)

edrick3
door edrick3 Jan 12, 2019 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@netflixfan: ja, met de leverancier/verkoper = koffiediscounter.

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2019 om 14:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik jou was, zou ik ook deze vraag stellen op het forum van koffiepraat.nl https://www.koffiepraat.nl/forum/viewforum.php?f=10&sid=7e6c8bf31f07d519e9a5183a20745893

Veelvoorkomend probleem dat in storing gaan van die Delonghi's, zie ik met Google.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 12, 2019 om 14:14
7185 Antwoorden / 3 Vragen
gerbera
door gerbera - Jan 12, 2019 om 14:25
7360 Antwoorden / 14 Vragen

We hebben het koffietrechter helemaal schoon gemaakt maar heeft niet geholpen.

Werkt de maalinrichting wel normaal? mogelijk even met de stelknop (tegen der klok in) draaien, met draaiende maalinrichting. Is dat de oplossing ook niet dan kan ik u helaas niet verder helpen.

Ge
door Genee - Jan 12, 2019 om 17:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u denkt dat het een verstoorde instelling zou kunnen zijn kunt de de machine eens voor een kwartiertje helemaal stroomloos maken, stekker uit het stopcontact.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 12, 2019 om 18:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik neem aan dat u de "zet eenheid" ook uit het apparaat (rechts achter de waterbak) heeft gehaald en schoongespoeld met water?