br
door brigit_1 Jan 8, 2007 om 13:53
Huishouden & energie

Douche-drain

Wie heeft er in plaats van een douche-putje een douche-drain en kan me vertellen of dit naar tevredenheid is. Ik twijfel of ik in mijn nog te bestellen badkamer zal kiezen voor een putje of een drain. In het doucheputje kan ik bv de haren makkelijk opvangen, maar is dit ook zo met een douche-drain. Gaan er de haren dan niet gemakkelijk doorheen en heb ik binnen de kortste keren een verstopping. Elke ervaring met een douche-drain is welkom. Alvast hartelijk dank voor je reactie.

24975 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 13, 2007 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve Birgit.

als je op het gat van de afvoer een zeefje doet, deze zijn eigenlijk voor douche putjes in douchebak, dus iets kleinere gaten, dan blijft daar alles hangen, het is erg goed als je een open douche hebt of een deur die boven de schuine tegels moet blijven en dus nooit waterdicht kan zijn.

Deze plastic zeefjes die er wel als metaal uit zien, kosten maar 95 cent bij blokker, en die afvoer schoonmaken nadat onze hond onder de douche  was, koste meer tijd.

Dus het kan wel, en zo blijft het altijd goed lopen, wel loopt het iets langzamer weg, maar dat geld voor putjes en niet voor deze brede goten!

Groetjes Anastasia.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

een douchedrain werkt over het algemeen goed.bij een open douche zeker.in een putje kan je net zoveel haar krijgen als in een drain.denk hier eens over na ,als het een badkamer op een verdieping is raad ik douchen op een kale getegelde vloer af ivm de kans op lekkage.kies dan voor een zeer platte douchebak met lage instap. vr groet e valk

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

De drain is de op dit moment echt een trent in het badkamer gebeuren,er zijn wel wat punten waar op gelet moet worden.

als deze op een verdieping geplaatst wordt moet de vloer en de wanden voor plaatsing goed waterdicht gemaakt worden.

Er zijn verschillende soorten drains (quickdrain en easydrain bv) ze zijn verschillend in inbouw diepte en breedte, het is het beste om de drain een beetje aan te passen op de waterhoeveelheid die uit de douche komt. bij een grote douchekop en eventueel zij sproeiers is een grotere drian nodig.dus bv 10cm breed en 90cm lang

de afvoer aan de drain moet ook dik genoeg zijn sommige drains hebben een aansluiting van 40mm andere van 50 mm het is het beste om het stuk 40 zo kort mogelijk te houden en om zo snel mogelijk naar 50mm of groter te gaan. want een brede goot met veel meters 40mm afvoer zal  niet goed werken.

Alle drains hebben een stank slot de meeste zitten direct onder het rooster en kunnen zo gedemonteerd en gereingd worden ,dit zal altijd nodig zijn of het nou bij een douchebak of goot is, regelmatig reinigen is wel aan te raden .sommige douche bakken hebben geen demonteerbaar stankslot en daar kunnen dus de zeefjes op gelegd worden om vervuiling te voorkomen.

sucses met de badkamer

vriendelijke groet marijn